Houd er rekening mee dat wat je verteld hebt op je interview bij je dossier zit. Als je 'een rijke tante' of 'een plotselinge erfenis' toevoegt aan je financien waar je tijdens je interview geen woord over gerept hebt kun je het juist laten lijken alsof je fraude pleegt om je visum alsnog te krijgen, ook al is het de waarheid.
Stel; je behandeling gaat mis en je belandt in het ziekenhuis met een dure rekening. Wat ziet de consular officer dan liever; 1 sponsor met een duidelijke band met jou die de financiele zaken regelt, of 3-4 mensen die onderling eerst eens uit moeten gaan zoeken wie wat kan/wil betalen?
Ik dacht inderdaad als ik nu toch de tijd heb om nog iemand toe te voegen, mijn zwager om precies te zijn, dan is dat mooi. En gelukkig wil hij ook echt kosten betalen.
Alles wat ik verteld heb staat in mijn dossier? Ik heb het idee dat ze maar half hebben geluisterd en dingen maar half hebben gelezen! Of verkijk ik me hierop?
- Verzekering betaalt niets aan behandelingen in Amerika,
.................
Op het gele papier dat ik heb meegekregen staat alleen dat ze een cost estimation willen en proof of ability to pay.
Weet de ambassade dat de verzekering niks betaalt? Dan snap ik hun vraag heel goed. Het is op zo'n moment ook nogal een verschil of zo'n ingreep $15.000 kost of $150.000
Lees nog eens goed wat Nagini schreef. Hij had het niet over een duidelijke band, maar over verrassingen die na het interview opduiken en mensen die naar elkaar kunnen wijzen als er kosten verhaald moeten worden.
Informatie toevoegen betekent informatie toevoegen waar men om vraagt en eigenlijk al bekend was. Nagini zegt dat als jij tijdens het interview hebt gezeg dat jouw ouders en jouw partner(en jijzelf) dit betalen dit de informatie is die ze hebben. Als er dan nu ineens nog iemand komt die gaat meebetalen, dan is dat geen nieuwe informatie, maar een nieuw feit. "Waarom heb je dat feit niet gemeld tijdens het interview? Wil je soms de zaken mooier voorstellen om je kans op het visum te vergroten?" Dat zijn dingen die ze zich dan gaan afvragen.
De feiten veranderen ten opzichte van het interview.
Ok duidelijk, al vraag ik me af wat ze hebben opgeschreven als ze maar half hebben geluisterd?
Kan ik wel een verblijfadres wijzigen? Ik kan namelijk pas iets reserveren of iets met zekerheid zeggen als mijn visum is goedgekeurd.
Laatst gewijzigd door markro op 15 apr 2022, 01:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Kan ik wel een verblijf adres wijzigen? Ik kan namelijk pas iets reserveren of iets met zekerheid zeggen als mijn visum is goedgekeurd
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Maar ik denk van wel. Als het enigszins gelijkwaardig blijft. Stel, je eerste verblijfplek kost $1.000 per nacht, en nu neem je een luguber klein hotelletje van $20 per nacht, dan roept zoiets vragen op.
Als je reageert op het bericht erboven hoef je niet telkens te quoten. Je reageert daar tenslotte direct op, dus dat is duidelijk. Reageer je op 5 berichten terug dan is een quote toegestaan om het leesbaar te houden.
Verder denk ik dat een verblijfsadres wijzigen op dit moment het minste van je problemen is. Probeer nu zo goed mogelijk alles voor elkaar te krijgen en hoop er het beste van. Meer kun je niet doen. Mocht het echter niet lukken, denk dan alvast eens na over een plan B voor zover je dat nog niet hebt gedaan. Het zou namelijk ook kunnen dat het niet lukt om af te reizen. En dat is heel zuur, maar de kans is altijd aanwezig.
Een zwager is een minder 'sterke' band dan bijvoorbeeld je partner, of je ouders. De relatie van iemand met zijn zwager kan varieren van heel innig tot 'een man die ik wel eens op verjaardagen zie'. Voor de consular officer (CO) is het daarom niet duidelijk hoeveel die schriftelijke belofte om garant voor je te staan dan waard is. Daarnaast is er inderdaad het probleem dat meer sponsoren je positie meestal verzwakken juist doordat niet duidelijk is wie verantwoordelijk is. Hockey had het belangrijkste punt al genoemd: Door de extra sponsor toe te voegen zeg je eigenlijk dat je niet denkt dat jij, je ouders en je vriend genoeg geld hebben voor de reis. Hopen dat de CO niets over je financien heeft genoteerd is hier geen gok die ik zou nemen...
Dat wil niet zeggen dat je niets kunt wijzigen. De CO maakt het niet uit in welk hotel je slaapt, met welke vliegtuigmaatschappij je vliegt of welk merk auto je wilt huren. Ze willen zien dat je een realistische begroting van je verblijf hebt. Die begroting zal tijdens de reis zelf ook niet 100% overeenkomen, en daarom zien ze graag dat je RUIM voldoende geld beschikbaar hebt voor je plannen. Het wordt pas een probleem als de 'aanpassingen' die je maakt onrealistisch zijn (i.e. een voedselbudget van 5$ per dag, of 50$ verblijfskosten per week) of je eerdere verhaal tegenspreken (zoals het veranderen van wie je sponsors zijn of een afschrift met een verdacht hoger spaarbedrag dan tijdens het interview laten zien).
De CO maakt het niet uit in welk hotel je slaapt, met welke vliegtuigmaatschappij je vliegt of welk merk auto je wilt huren. Ze willen zien dat je een realistische begroting van je verblijf hebt.
Maakt de CO het ook uit op welke locatie? Ik verblijf namelijk ergens verder weg, 3 uurtjes met de trein maar zal er maar 1x in de week zijn dus dat vind ik niet zo erg. In die area ken ik gewoon een paar mensen en geeft mij een fijner gevoel dan dat ik dichtbij zit en niemand ken.
Probeer hoofdzaken eens te onderscheiden van bijzaken. Richt je nu eerst op die hoofdzaken. Dat zijn je begroting en de andere vragen die ze gesteld hebben. Niet in welk bed je slaapt.
En bij dat visa bureau mag je ook wel een klacht gaan indienen lijkt me.
Ik snap dat je je zorgen maakt, maar eigenlijk blijft het heel simpel: je moet kunnen bewijzen dat je: 1) weer weggaat, en 2) voldoende middelen hebt om de periode daar te blijven, en dat er voldoende financiele middelen zijn wanneer er iets gebeurt, en in jouw geval is dat vooral handig, gezien je gaat voor een medische behandeling.
Denk goed na: welke documenten had je al, en om welke documenten vragen ze? Volgens mij had iemand hier eerder een opsomming gemaakt van wat de benodigde documenten konden zijn.
Ik snap dat je je zorgen maakt, maar eigenlijk blijft het heel simpel: je moet kunnen bewijzen dat je: 1) weer weggaat
Ik kan natuurlijk nog geen vliegticket boeken als ik nog niet weet of het wordt goedgekeurd. Ze hebben er overigens niet naar gevraagd om tickets toe te sturen
Ook zoiets: dat bureau had gezegd dat dat geen probleem was??
Ik heb nu een overzicht gemaakt van de kosten (had ik al) met screenshots, overzicht kosten behandelingen door physician laten maken, spaarrekeningen bijgevoegd vd afgelopen 3 mnd van degenen die garantstaan
Spaarsaldo is iig al meer dan de kosten
Je hoeft ook geen ticket geboekt te hebben. Dat is sowieso geen sterk bewijs dat je weer vertrekt: een terugvlucht is gemakkelijk te annuleren. Je hebt een partner in Nederland; dat is een goede reden om weer te vertrekken. Het hebben van een huis en baan zouden ook goede redenen zijn.
Maar het lijkt de officer niet zozeer te gaan om de vraag of je weer vertrekt. Focus op wat er is gevraagd: een duidelijk overzicht van de kosten en de financiele middelen.
Ik snap dat je je zorgen maakt, maar eigenlijk blijft het heel simpel: je moet kunnen bewijzen dat je: 1) weer weggaat
Ik kan natuurlijk nog geen vliegticket boeken als ik nog niet weet of het wordt goedgekeurd.
Het gaat niet om vliegtickets, maar banden met Nederland die ervoor zorgen dat je terug zal gaan naar Nederland. Hypotheek, vaste baan, partner hier dergelijke zaken zijn van belang.
Ik heb nu een overzicht gemaakt van de kosten (had ik al) met screenshots, overzicht kosten behandelingen door physician laten maken, spaarrekeningen bijgevoegd vd afgelopen 3 mnd van degenen die garantstaan
Spaarsaldo is iig al meer dan de kosten
Meer dan alle verwachte kosten? Ruim meer?
En draag jij zelf ook nog iets bij, of komt alles van je ouders en partner?
Bedoel je jouw eigen spaargeld, of dat van je partner en ouders? Zorg dat zij ook duidelijk aangeven in hun verklaring hoeveel zij bereid zijn om mee te betalen. Ze kunnen wel een flink bedrag hebben, maar dat garandeert niet dat zij jou ook daadwerkelijk dat volledige bedrag zouden sturen. Waarschijnlijk hebben zij ook andere plannen met dat geld en is niet het hele bedrag beschikbaar voor jouw reis.
Je hoeft ook geen ticket geboekt te hebben. Dat is sowieso geen sterk bewijs dat je weer vertrekt: een terugvlucht is gemakkelijk te annuleren. Je hebt een partner in Nederland; dat is een goede reden om weer te vertrekken. Het hebben van een huis en baan zouden ook goede redenen zijn.
Yes, dit bedoelde ik ook inderdaad. Het gaat echt er echt om dat je banden aan toont met Nederland; en je dus weer vertrekt omdat je banden hebt in NL.
En over het spaargeld; is dit jouw spaargeld, of alleen van je ouders? En willen zij ook daadwerkelijk meebetalen om de kosten te dekken?
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.