Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mikekiwi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mikekiwi »

Elendan schreef:
14 apr 2022, 10:05
Zit nu op Schiphol, lange wachtrijen na de bagage drop of. Ze verwachten de komende dagen topdrukte dus als je een deze dagen vliegt: kom op tijd! We waren hier om 7.45u en zitten pas sinds 9.50 bij de gate. Dik twee uur voor we overal doorheen waren.
Dank voor de tip, morgen om dezelfde tijd naar Lissabon, zal toch wel een half uurtje extra nemen dan (had al 2 uur genomen) :thumbup: :D
Onze zomertrip '24 naar Hawaii: Eilandhoppen op Hawaii

Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
RTB117
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door RTB117 »

Meer mensen de ervaring dat Google Flight alerta niet goed werken?; kom er net achter dat de prijs veranderd is van tickets, maar heb geen mail gekregen hierover en als ik zoek klopt de prijs ook niet (wordt later aangepast)
mikekiwi
Amerikafan

Bericht door mikekiwi »

Bij mij werkt het nog wel goed , elke dag keurig een email met prijzen die ook op de site staan
Onze zomertrip '24 naar Hawaii: Eilandhoppen op Hawaii

Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Mijn dochter zou vandaag terugvliegen vanaf TPA via ATL naar AMS met de late KLM vlucht KL622 om 22:30. Helaas was het inkomende vliegtuig te laat op TPA waardoor ze de overstap op ATL niet kon halen. Nu blijkt de pech dat dit de laatste vlucht naar AMS is en ze pas morgen terug kan, hele dag vertraging.
Ik kan me herinneren dat hier fans zijn van die 22:30 vlucht (oa @bedeve meen ik?), let dus op dat je aansluiting voldoende ruim moet zijn om niet een dag vast te zitten bij vertraging...
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Ik hoop dat je dochter goed is opgevangen en verzorgd daar op ATL @harryh
Dat je daar als vader dan niet bij bent he .....Wel geslapen vannacht ?
En ja; dat weet jij goed ...ik ben inderdaad een fan van die vlucht....Heerlijk de dag doorgekomen in ATlanta en als het tijd is om te gaan slapen vliegen in een keer door naar huis...

Als het goed is ....

:offtopic:

Denk je aan je familie FB account...?
Nog een fijne vakantie !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Vorig jaar hebben wij onze KLM-vlucht naar Amerika geannuleerd in ruil voor een Voucher. Nu willen wij een reis boeken met onze voucher en staat bij de boekingsvoorwaarden dat er geannuleerd kan worden in ruil voor een niet-restitueerbare voucher. Geldt dit ook wanneer ik de vlucht boek met mijn voucher? Ofwel ik krijg een nieuwe voucher bij annulering, ondanks dat ik mijn vlucht heb geboekt met een voucher?

Iemand die hier het antwoord op weet? In de voorwaarden kan ik hier niks over terugvinden.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

90% zeker van wel, maar bel ze even
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

@bedeve mijn dochter hoorde bij het inchecken voor haar 1e vlucht op TPA al dat ze de overstap niet kon halen. Dus haar geadviseerd om niet te vertrekken en beide vluchten om te boeken naar vandaag. Vond ze prima, ik ben weer omgekeerd om haar op te halen en ze kon mee naar ons verblijf. Heeft me helaas wel 2x 4u rijden gekost, maar dat had ik er graag voor over. Was al stress genoeg voor haar ;)
Piepelot
Amerika-ontdekker

Bericht door Piepelot »

Daar ben ik weer :lol:

Momenteel staan mijn tickets bij KLM als volgt geboekt:
08/08 van 08:05 - 09:05 (KLM): BRU - AMS +++ 08/08 van 13:00 - 16:20 (DELTA): AMS - ATL (1 transfer)
29/08 van 12:10 - 13:45 (DELTA): MCO - ATL +++ 29/08 van 15:20 - 05:55 (DELTA): ATL - AMS +++ 30/08 van 07:34 - 09:08 (THALYS): AMS - ZYR (2 transfers)

Ik zie momenteel gunstige prijzen voor mijn traject en zou mijn tickets bij KLM graag wijzigen als volgt:
08/08 van 10:25 - 11:25 (KLM): BRU - AMS +++ 08/08 van 13:00 -16:20 (DELTA): AMS - ATL (1 transfer)
29/08 van 11:30 - 14:16 (DELTA): MCO - JFK +++ 29/08 van 19:30 - 09:10 (DELTA): JFK - BRU (1 transfer)

De reden waarom ik de heenvlucht wijzigen is omdat in het heengaan de reistijd beduidend wordt ingekort, maar:
Is een layover van 1:35 uur op AMS in het heengaan haalbaar?
Vindt de douanecontrole plaats op BRU of op AMS?

De terugvlucht wil ik wijzigen om van 2 naar 1 transfers te gaan.
Er is nog een terugvlucht met een kortere layover op JFK van 51 minuten, maar dat is waarschijnlijk te kort?

Bedankt om met mij mee te denken :)
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Als het door KLM/Delta op 1 ticket aangeboden wordt, dan is het haalbaar….

Heen heb je alleen nog de paspoort-controle Schengen uit, dat moet in de anderhalf uur makkelijk kunnen, je blijft air-side.

Terug 51 minuten is blijkbaar ook ok, alhoewel ik niet weet hoe dat op JFK zit met afstanden en terminal switches. Komt je vlucht aan en vertrekt ze van dezelfde terminal op JFK, dan zit je waarschijnlijk nog wel goed.

(Ik zie onze terugreis de overstap op SLC (veel kleiner vliegveld dan JFK) door wijzigingen langzaam teruglopen van een uur naar 48 minuten, maar dat zou nog steeds moeten kunnen. Zelfs tot aan 30)
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Zonet bij het online inchecken zowel voor mij als mijn echtgenote de vlucht Amsterdam - Vegas kunnen upgraden naar business. Lekker (bijna) 11u languitgerekt zitten. Info kan altijd via PM.
Laatst gewijzigd door Timothy555 op 16 apr 2022, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Ja dat is het zeker waard voor zo'n lange vlucht!
Heb ooit dit bedrag door BA aangeboden gekregen voor een vlucht naar New york.... Dat was het zeker niet waard :lol:
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

Timothy555 schreef:
16 apr 2022, 10:15
wat ik het zeker waard vind.
En ik al blij dat ik voor €430 een retour heb geboekt naar Las Vegas...jij boekt een flinke upgrade op je vluchtprijs :shock:
Laatst gewijzigd door HennyCox op 16 apr 2022, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Timothy555 schreef:
16 apr 2022, 10:15
Zonet bij het online inchecken zowel voor mij als mijn echtgenote de vlucht Amsterdam - Vegas kunnen upgraden naar business. Lekker (bijna) 11u languitgerekt zitten. Was 599 Euro per persoon opleggen wat ik het zeker waard vind.
Daar zullen de meningen over verschillen, toch even 1198 Euro beleggen. Maar als jullie er content mee zijn, prima toch. Fijne vlucht!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

Ruud2004 schreef:
16 apr 2022, 11:51
Daar zullen de meningen over verschillen, toch even 1198 Euro beleggen.
Vandaar mijn opmerking hierboven, daarbij wat voegt zo'n opmerking hier toe, status ? :roll:
Timothy555
Amerika-expert

@HennyCox dat is absoluut niet de bedoeling. Ik kan altijd de prijs weghalen als je dat beter vindt.

Ik vond, in december en nu, heel weinig info over dergelijke upgrades. Lukt het? Wat kosten ze? Hoe moet je dat dan doen? Het doel van mijn bericht is eerder mensen informeren die naar dergelijke info op zoek zijn. Ik haal het weg :wink:

Business zat 80% vol toen ik upgrade, er zijn dus nog mensen die zelfs meer betalen om de hele reis in business te doen. Als ik dat er voor over heb is dat toch niet zo erg…?

Edit: pas jij het even aan in je quote? Dank!

@Ruud2004 absoluut, snap ik. Voor ons is het dat waard:

- lounge in Amsterdam
- priority boarden, champagne terwijl de rest nog moet boarden
- betere, snellere service met meer drank en snacks/eten
- na 11u stap je fris uit
- priority van het vliegtuig af (dit is een hele belangrijke voor mij, sneller bij immigrations en priority luggage betekent snel een uur extra vakantie).

Uiteindelijk moet ieder dat voor zichzelf bepalen.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

HennyCox schreef:
16 apr 2022, 12:04
Vandaar mijn opmerking hierboven, daarbij wat voegt zo'n opmerking hier toe, status ? :roll:
Prijsinformatie .
Net als bij autohuur, hotelboekingen vind ik dat in deze situatie ook zinvol
Dank je wel voor je info @Timothy555 ;ik vroeg me al eerder af hoeveel het zou zijn als je dat ruim van te voren zou toevoegen.
Ik wacht zelf af tot het inchecken om een prijs te vragen

Het merendeel van de voordelen heb je als Flying Blue Gold member ook.
De aangeboden champagne vind niet iedereen een zinvolle aanvulling
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Kan zeker de moeite waard zijn!
Heb een keer mazzel gehad en een free upgrade van Abu Dhabi naar amsterdam via emirates gekregen.
Voor de lange vluchten is het echt wat waard om te kunnen liggen, lekker te eten, drinken wanneer je wilt dus snap het wel als je het geld hebt.
Normaal is het verschil niet 2x je ticket maar meestal 3 a 4x je ticket.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Timothy555
Amerika-expert

@nwolf @bedeve thanks.

Voelde me weer al even een volslagen idioot dat ik dit hier postte.

Die leg van bijna 11u is het belangrijkste. Ik vlieg 30 minuten van Brussel naar Amsterdam en dan wil ik bij wijze van spreken op het gangpad gaan staan. De terugweg is via Delta LAS - JFK - BRU dus dat zijn twee vluchten die meer naar elkaar toe neigen qua tijd toe. Daar heb je de layover om de reis te breken.
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Nee joh...

Een beetje hetzelfde als wat op een gegeven moment in het telefonie onderwerp gebeurde, wat voor de 1 belangrijk is is voor de ander volslagen idioot en waar de een graag traditioneel is en goedkoop wil vliegen, ziet de ander het als onderdeel van zijn vakantie en wil daar (bij een deal) graag gebruik van maken.

Belangrijkste is dat we elkaar een beetje in onze waarde laten en niet te snel feller reageren of iets belachelijk maken.
In jouw voorbeeld, misschien ben je wel 5 jaar niet op vakantie geweest, of heb je een slechte rug, kijk je op tegen de vlucht en kon je de 4000,- voor de BC niet betalen maar is het met 499,- extra wel te doen. Of je wilt dit gewoon eens een keer proberen.... Weten wij niet he ;)

Leuke is dat je het hier deelt met ons, net als dat anderen dit doen met Autohuur, telefoon, hotels, Tickets, etc.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer