Meer dan alle verwachte kosten? Ruim meer?
En draag jij zelf ook nog iets bij, of komt alles van je ouders en partner?
Ik weet niet wat je ruim vindt?
Wij hebben zelf nog niet zo’n dikke spaarpot helaas dus ik ben nogal afhankelijk van mijn ouders. Ja zij betalen eigenlijk het grootste deel van mijn reis.
Dingen als boodschappen kunnen wij zelf wel.. is niet anders, maar ja mijn ouders willen graag dat ik beter word. En bovendien wordt hun spaarpot netjes iedere maand weer aangevuld.
Overigens hebben mijn partner en ik een gezamenlijke rekening en een samenlevingscontract en zijn geld is mijn geld
Ruim meer is meer dan de optelsom. Als het goed is heb je nu een begroting met
- Tickets
- Begroting van de fysiotherapeut
- Aantal overmachtingen* prijs hotelkamer
- Aantal dagen * leefgeld (eten, verzorging, entertainment). Op vakantie rekenen wij altijd met 150 euro per dag, maar dat kan ook minder. Hoewel je, als je maar eens per week een behandeling hebt, wel wat te entertainen hebt)
- Vervoer als je daar bent. X aantal uberritten * prijs+ y aantal treinritten * prijs
- Expat verzekering, waardoor je gedekt bent voor alle andere onverwachte medische kosten (want langer dan drie maanden weg, en hiermee dek je de onzekerheid van andere medische kosten)
Laat nog drie anderen over deze lijst nadenken en dan doe je hem maal 1,5. Dan heb je 50% tegenvalllers.
Dat is een ruim bedrag. Kun je dat laten zien tot je beschikking te hebben? Kun je laten zien dat die verzekeringspolis die ik noem alle andere onvoorziene medische kosten dekt? Met een verklaring van je ouders dat zij deze kosten voor hun rekening nemen, inclusief onvoorziene en onverwachte kosten?
Je zou in je kostenplaatje nog een post onvoorzien op kunnen nemen. Bijvoorbeeld 10% van het totaal.
En als je beschikbare middelen nog 10 tot 20 % daarboven liggen zit je wel goed.
Ik neem aan dat je ook zelf al wel dergelijke berekeningen hebt gemaakt.
Jij gaat alleen of komt je partner langs om je op te zoeken of weg te brengen?
Je zou in je kostenplaatje nog een post onvoorzien op kunnen nemen. Bijvoorbeeld 10% van het totaal.
En als je beschikbare middelen nog 10 tot 20 % daarboven liggen zit je wel goed.
Ik neem aan dat je ook zelf al wel dergelijke berekeningen hebt gemaakt.
Jij gaat alleen of komt je partner langs om je op te zoeken of weg te brengen?
Marianne
Mijn partner gaat mee om me weg te brengen, blijft de eerste week alleen
Renee, lees even wat hierboven over het quoten van bovenliggen berichten is gezegd. Dat is niet toegestaan en voegt ook niets toe behalve veel onnodige regels tekst.
Ik kan me voorstellen dat ze wat minder overtuigd zullen zijn van je terugkeer naar Nederland als je vriend ook meegaat.
Dat de vriend mee gaat speelt dat bij de visum aanvraag? Er wordt toch niet gevraagd naar het wegbrengen of reizen door partner?
Lijkt me dat dit hooguit speelt bij binnenkomst, maar dan is de visumaanvraag al afgerond.
En als je dan het visum hebt, en de partner heeft een retour ticket voor een weekje later, verwacht ik niet dat dat het probleem is.
Laten we het niet ingewikkelder maken dan het nu is. Eerst de visumaanvraag, en daarvoor dus kosten overzicht en financiering.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Dat de vriend mee gaat speelt dat bij de visum aanvraag? Er wordt toch niet gevraagd naar het wegbrengen of reizen door partner?
Lijkt me dat dit hooguit speelt bij binnenkomst, maar dan is de visumaanvraag al afgerond.
En als je dan het visum hebt, en de partner heeft een retour ticket voor een weekje later, verwacht ik niet dat dat het probleem is.
Laten we het niet ingewikkelder maken dan het nu is. Eerst de visumaanvraag, en daarvoor dus kosten overzicht en financiering.
Ik heb hem wel genoemd als medereiziger in het DS160 formulier omdat we samen daar naartoe reizen
@Renee86, er is je in dit topic al twee keer gezegd dat het niet toegestaan is een volledig voorgaand bericht te quoten en je doet het gelijk weer. Hoe vaak moet jou iets gezegd worden voordat je luistert? Eerst al het continu nieuwe topics openen over vragen die in het oorspronkelijke topic kunnen worden geplaatst en nu dit.
Maak je geen zorgen over het kopje 'banden met Nederland', waar ook 'of je partner mee komt of niet' onder valt. Daarom ben je niet denied, op je 221g staan er geen vragen over en je hoeft daar dus ook geen extra informatie over aan te leveren. Relevant hier is: houdt er rekening mee dat je extra kosten hebt als je met z'n tweeen bent, en dat je vriend extra kosten maakt omdat hij meereist (zoals ticket, etc).
Locatie maakt op zich niet veel uit, maar misschien is het goed om een verklaring mee te sturen als je gaat aangeven dat je 3 uur verderop gaat zitten. Dat je vrienden hebt waar je eventueel kunt verblijven/die je kunnen helpen is een prima reden. Vergeet niet je reiskosten mee te nemen in de begroting. Uiteindelijk wil je met je funds toch wel zo'n 20-30% boven de beraamde kosten zitten; dat stelt de CO gerust. Hoe kleiner je buffer, hoe meer risico op afwijzing.
De reden dat mensen verschillende %'s aangeven is oa omdat wij niet precies weten wat je kosten zijn. Als het om 10.000 euro gaat, is 15.000 een redelijke buffer (+50%). Maar als je totale kosten 100.000$ zijn, zal je eerder 120.000 (+20%) dan 150.000 (+50%) moeten laten zien. Je buffer moet dingen kunnen opvangen als 'je moet een week langer blijven ivm een complicatie' of 'je hebt een extra behandeling nodig'.
Laatst gewijzigd door Nagini op 15 apr 2022, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
@Renee86 Bekijk het eens vanuit dit oogpunt: Het kan 'de Amerikanen' niks schelen wat voor medische conditie je hebt. Het maakt 'de Amerikanen' niks uit of je nou komt of niet. Dat is niks persoonlijks tegen jou hoor. Dat is gewoon hoe het werkt. De halve wereld wil om wat voor reden dan ook wel naar Amerika, met als gevolg dat het gewoon moeilijk is om een visum te krijgen. Er staan tien duizenden mensen bij de zuid grens in Mexico die Amerika wel binnen willen. En wereldwijd miljoenen mensen die de eerste de beste kans zouden pakken om naar Amerika te vertrekken.
Veel mensen gebruiken elke legale en illegale truuk om maar Amerika binnen te komen. Van het over een hekwerk bij de grens klimmen tot een visum aanvragen en eenmaal in Amerika niet meer vertrekken. Afhankelijk van je verwachtingen en levensstandaard is het best wel mogelijk om een redelijk bestaan op de bouwen in Amerika als je hier illegaal verblijft.
Ik wil niet zeggen dat jij dit doet of wilt. Ik neem aan dat je de beste bedoelingen hebt. Maar bekijk jou geval eens vanuit het oogpunt van 'de Amerikanen'. Jij bent voor hun 1 persoon van duizenden anderen die voor langere tijd naar Amerika wilt. De reden maakt niet zo heel veel uit. Waarom zouden de Amerikanen een risiko lopen dat de Amerikaanse belasting betaler op zou moeten draaien voor eventuele kosten die jij hebt omdat je je zaken niet voor elkaar hebt. Als jij je behandeling of verblijf niet kan betalen? Dus aan jou om te bewijzen dat je jezelf kan financieren in Amerika, want officieel mag je niet werken.
En woorden zijn maar woorden. Ik zeg niet dat jij dit doet, maar er zijn genoeg mensen die liegen en met list en bedrog proberen om Amerika binnen te komen. Daar kijkt de ambassade naar. Niet naar jou als persoon, naar naar jou en jou leven. Hoe hebben ze een redelijke garantie dat je inderdaad gaat doen wat je van plan bent en dat je na afloop weer netjes vertrekt. En dat wat je dan ook maar van plan bent, kan betalen.
Verreweg de meeste mensen uit Europa verblijven korte termijnen voor vakantie / werk. Denk 1 tot 4 weken. Wat financieel voor de meeste mensen wel te behappen is. De meeste bezoekers die ik krijg hebben wel een credit card met een limiet boven de 5000 euro. Daar kun je redelijker wijs wel een paar weken tot een maand van rondkomen. Heb jij dat?
Jij wilt voor langere termijn komen. Dus willen ze weten hoe jij dat gaat betalen. Je gaat voor eem medische behandeling. Wat in Amerika duur is. Dus dat gaat gegarandeerd vragen opleveren.
Het financieel plaatje: Als jij bij de ambassade komt met een budget plan... zoveel $$$ voor onderdak, zoveel $$$ voor eten en drinken zoveel $$$ voor vervoer etc. Dan geef je door aan de ambassade: hier is mijn medische verzekering met dekking om de behandeling te betalen. Hier is mijn reisverzekering met dekking zodat als er iets gebeurd buiten de medische behandeling dat dat betaalt en vergoed wordt.
Dan geeft dat aan dat je er over nagedacht hebt. Dat je een plan hebt. Dat je weet wat je doet. Dat mocht er wat gebeuren, medisch of gewoon pech tijdens je reis (bijvoorbeeld je word bestolen)... dat je verzekerd bent zodat de ambassade weet dat jou kosten betaalt worden en dat je eventueel op kosten van de verzekering terug naar Nederland kunt.
Nu kom je bij de ambassade en je hebt dat niet. Dat wekt de verkeerde indruk.... je wilt voor langere tijd naar Amerika, jou vriend vliegt mee, maar echt over nagedacht is er niet. Er is geen budget en het geld moet komen van derden. Wat trouwens, net zoals een vlieg ticket, niet zo heel veel garanties geeft. Uiteindelijk ben jij volwassen en geen kind meer. Dus jou ouders hebben geen verplichtingen ten opzichte van jou. Ik zeg niet dat ze dat doen... maar zodra er een rekening in de bus valt kunnen ze zeggen... ik betaal niet. Of je krijgt om wat voor reden ruzie en jou ouders zeggen vergeet dat geld maar. Hoe leg je aan de ambassade uit dat jij een waterdichte garantie hebt? Ik weet niet wat jij gedaan hebt.... maar minimaal zou ik, met mijn ouders en andere mensen die garant staan naar een notaris gaan zodat het allemaal wat officieler vast ligt.
Ik heb via het bureau voorbeeld brieven gekregen. Dit zijn garantstellingen die ik door mijn ouders heb laten tekenen.
Jij denkt dus echt niet dat dit genoeg is en dat ik serieus naar de notaris moet?? En wat kan mijn partner dan nog zeggen? Hij moet gewoon weer werken die week erna…
Ik begin me nu echt af te vragen of dit uberhaupt nog een kans van slagen heeft. En zou het echt verschrikkelijk vinden! Ze hebben mijn paspoort wel ingenomen, maar weet niet of dat iets zegt.
Ik heb nu in ieder geval
- kostenoverzicht in excel met inschatting dagelijks levensonderhoud, verblijf, behandelingen
- screenshots van vliegtickets, Uber ritten enz
- spaargeld en rekeningafschriften ouders
- salarisstroken partner
- gezamenlijke rekeningafschriften en spaarrekening afschriften
- proof of sponsorship getekend door mijn ouders
- verblijf bij een kennis voor een aantrekkelijk tarief en zij wil me - heel lief - brengen naar behandelingen
Wat kan ik nu nog meer doen? Ik weet het echt niet meer. Zelf qua entertainment kan ik fysiek niet veel dus dat kan ik ook niet inbegroten.
Qua budget blijf ik ruim onder het beschikbare bedrag.
Ik word hier echt strontnerveus van
Ik kan nu mijn aanvraag niet meer intrekken zeker en op een ESTA reizen dan maar korter? Dan kan ik iig de eerste behandelingen krijgen
En adviseer jij tickets te kopen? Ze vragen nu alleen om kosten overzicht en ability to pay
Laatst gewijzigd door Renee86 op 15 apr 2022, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen tickets kopen zonder dat je een visum hebt! Een ticket helpt echt niet bij je visumaanvraag. Reizen op een ESTA zal nu niet meer lukken. Zoek op een aantal websites naar de kosten van vluchten voor wanneer je wilt gaan, en gebruik dat om een inschatting van de kosten te maken.
Verder mis ik in je overzicht de kosten van de behandeling. Ik neem aan dat je dat ook hebt?
Ik hoop dat je de voorbeeldbrieven van dat bureau wel hebt aangepast voor jouw specifieke situatie. Zorg dat de informatie in de verklaring specifiek en concreet is. Dus niet: "Renee86 gaat naar de VS voor een medische behandeling, en wij, haar ouders, helpen met de kosten". Wees concreet: geef aan hoeveel je ouders per maand of in totaal zullen bijdragen, en wat het maximale bedrag is dat zij bereid zijn om bij te dragen.
Fijn dat je een kennis hebt die je naar de behandelingen wil brengen. Neem dan in je begroting een bedrag mee om benzinekosten te vergoeden.
Ik lees hier welgeteld 1 advies over een notaris, ik heb het geen van de anderen horen opperen, dus neem dat advies met een korreltje zout tenzij anderen die zo'n visumproces zelf hebben doorlopen ermee instemmen.
Ik zou aanraden dat je òf advies moet vragen aan dat visum buro dat je hebt ingehuurd (desnoods vraag je of ze even kunnen checken met 1 van hun meer ervaren collega's), òf een ander buro inhuren als je hun inmiddels absoluut niet meer vertrouwt.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Thanks voor je reply! Dat helpt.
Overigens stuur ik maar de documenten mee die ik al had, dus de rekeningafschriften enz die ik bij me had, maar die ze nauwelijks hadden bekeken... in totaal zijn het wel 18 documenten... is dat niet heel raar?
Kom je al gauw aan met het lijstje wat ik eerder noemde...
Van wat ik hier allemaal hoor lijkt het alsof de kans maar heel klein is dat je een visum krijgt… kans 1 op ….?
De kans om een visum te krijgen is eigenlijk heel groot, zolang je een goed, helder verhaal hebt en kan aantonen dat je je bezoek aan de VS kan betalen en dat je daarna ook weer vertrekt. Als je naar je interview gaat en niet goed kan aangeven wat alles gaat kosten en hoe je dat gaat bekostigen, dan is de kans inderdaad vrij groot dat je wordt afgewezen of dat er, zoals in jouw geval, om meer informatie wordt gevraagd. En dat is nog heel schappelijk: ze hebben je een kans gegeven om met een beter verhaal te komen; ze hadden je ook meteen kunnen afwijzen.
Kan ik beter een immigration lawyer inschakelen om dit te laten slagen?
Een immigration lawyer kan hier niets in doen. Jij gaat immers niet immigreren.
Maak je nou niet te druk en zorg gewoon dat je een duidelijk plan hebt dat goed in elkaar zit. Laat een paar mensen in je omgeving het doorlezen en kijk of het allemaal logisch is. 18 documenten is geen probleem. Zorg ook voor een duidelijk uitleg. Dus stuur niet alleen de 18 documenten, maar voeg een cover letter bij waarin je aangeeft wat alles is.
Eigenlijk had je al de genoemde documenten mee moeten nemen naar het interview, en dan zou je daar alleen de documenten laten zien waar naar gevraagd wordt. Helaas kun je nu moeilijker het dialoog aan, dus is het aan te raden om alles wat relevant is te sturen. De CO zal bepaalde documenten inderdaad niet nodig hebben, maar dat is een betere optie dan dat je de helft stuurt, en er iets mist waardoor je nog steeds niet wordt goedgekeurd. De communicatie over dit soort denials is niet super (je zag het al op je 221g), en in die situatie zou het veel lastiger zijn om uit te vinden wat ze dan wel willen.
Als je bij een Amerikaan verblijft, is het handig om ook van hem/haar een ondertekende statement te vragen (met contactinformatie), waarin ze aangeven dat je bij hun mag verblijven, voor welk bedrag, en ook dat ze je vervoer naar je behandelingen regelen.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.