Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat vragen ze tijdens een interview?
Re: Wat vragen ze tijdens een interview?
Zijn jullie toevallig bekend met George van bluelakelaw.com?
Hij staat op deze lijst op deze site: https://nl.usembassy.gov/u-s-citizen-se ... attorneys/
Hij helpt mensen die reizen naar de US voor medische redenen pro bono, omdat hij zich realiseert dat zij de stress van het betalen van zijn services er niet bij kunnen hebben etc etc
Kan ik dit vertrouwen? Een advocaat kan normaal gesproken meer dan 1000 euro rekenen hiervoor...
Hij staat op deze lijst op deze site: https://nl.usembassy.gov/u-s-citizen-se ... attorneys/
Hij helpt mensen die reizen naar de US voor medische redenen pro bono, omdat hij zich realiseert dat zij de stress van het betalen van zijn services er niet bij kunnen hebben etc etc
Kan ik dit vertrouwen? Een advocaat kan normaal gesproken meer dan 1000 euro rekenen hiervoor...
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik weet niet waar je vandaan haalt dat Blue Lake Law jouw pro bono zou helpen, en ik denk ook dat dat wat overdreven is.
Je hebt hier ontzettend veel informatie gekregen waarmee je toch prima een goed, logisch overzicht kan maken van de kosten en hoe je dat gaat betalen? Zijn er nog specifieke dingen waar je je zorgen om maakt?
Je hebt hier ontzettend veel informatie gekregen waarmee je toch prima een goed, logisch overzicht kan maken van de kosten en hoe je dat gaat betalen? Zijn er nog specifieke dingen waar je je zorgen om maakt?
@MariekeH
Hij heeft zelf aangegeven dat ze cases zoals de mijne pro bono helpen.
Waarom overdreven?
Ik ben gewoon heel onzeker geworden. Ik kan zelf wel vinden dat ik een goed verhaal heb, realistisch etc, maar dat hoeft de consul nog niet te vinden. Dat bureau vertrouw ik niet meer.
En ik weet ook wat er gebeurt als dit afgekeurd word, het is voor mij de enige manier om op te knappen
Hij heeft zelf aangegeven dat ze cases zoals de mijne pro bono helpen.
Waarom overdreven?
Ik ben gewoon heel onzeker geworden. Ik kan zelf wel vinden dat ik een goed verhaal heb, realistisch etc, maar dat hoeft de consul nog niet te vinden. Dat bureau vertrouw ik niet meer.
En ik weet ook wat er gebeurt als dit afgekeurd word, het is voor mij de enige manier om op te knappen
Laatst gewijzigd door Renee86 op 15 apr 2022, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je denkt dat George van Bluelakelaw.com jou verder kan helpen wat belet je dan om contact met ze op te nemen?
@mtl
Ik weet het niet daarom vraag ik het hier. Misschien dat iemand er ervaring mee had... ik vertrouw niet zomaar iedereen en zeker als een advocaat tussen de 500 en 1000 euro per uur kan vragen en je opeens voor niets wil helpen
Ik weet het niet daarom vraag ik het hier. Misschien dat iemand er ervaring mee had... ik vertrouw niet zomaar iedereen en zeker als een advocaat tussen de 500 en 1000 euro per uur kan vragen en je opeens voor niets wil helpen

-
- Amerikafan
Dus je hebt al contact gehad met dat kantoor en ze gaven aan dat ze jou gratis zouden helpen? Dan kan het geen kwaad om aan ze voor te leggen wat je van plan bent om op te sturen en daar dan wat advies in te vragen. Ik zou zelf denken dat dat overbodig is, omdat het echt niet zo heel ingewikkeld is om een helder financieel plaatje te maken, maar als je denkt dat je daar hulp of advies bij nodig hebt, dan kan je uiteraard kijken wat zij zouden adviseren.
Ik begrijp nog steeds niet zo goed waarom dit zo moeilijk is. Er is gevraagd om een overzicht van kosten en beschikbare middelen. Dat is het enige dat je op papier moet zetten. Je kan iemand anders er een keer naar laten kijken om zeker te weten dat alles duidelijk is, dat je niets vergeten bent, en dat de berekeningen kloppen, maar heel ingewikkeld hoeft het niet te zijn.
Ik begrijp nog steeds niet zo goed waarom dit zo moeilijk is. Er is gevraagd om een overzicht van kosten en beschikbare middelen. Dat is het enige dat je op papier moet zetten. Je kan iemand anders er een keer naar laten kijken om zeker te weten dat alles duidelijk is, dat je niets vergeten bent, en dat de berekeningen kloppen, maar heel ingewikkeld hoeft het niet te zijn.
@MariekeH
Nee, ik heb een vrij helder financieel plaatje. Alleen ik lees hier zoveel verschillende berichten... het feit dat mijn ouders het grootste deel van de kosten betalen zou al een minpunt zijn, mijn vriend die meereist in de eerste week is blijkbaar een probleem, de ander zegt dat ik eea beter kan laten opstellen door een notaris zodat het zeker is dat mijn ouders kosten blijven betalen, ik moest bank statements hebben ipv bankafschriften ... ga zo maar door
Dit maakt me ZO onzeker, want het lijkt wel alsof zo'n consul altijd wel iets vindt om over te vallen
Nee, ik heb een vrij helder financieel plaatje. Alleen ik lees hier zoveel verschillende berichten... het feit dat mijn ouders het grootste deel van de kosten betalen zou al een minpunt zijn, mijn vriend die meereist in de eerste week is blijkbaar een probleem, de ander zegt dat ik eea beter kan laten opstellen door een notaris zodat het zeker is dat mijn ouders kosten blijven betalen, ik moest bank statements hebben ipv bankafschriften ... ga zo maar door
Dit maakt me ZO onzeker, want het lijkt wel alsof zo'n consul altijd wel iets vindt om over te vallen
-
- Amerikafan
Ik dacht dat een paar pagina's terug al duidelijk was dat dit hetzelfde is...
Verder moet je het advies hier zien als suggesties, dingen om rekening mee te houden. Dat je partner meereist kan de vraag oproepen bij binnenkomst van het land of hij/zij van plan is om langer te blijven dan de 90 dagen, maar dan kan je een retourticket laten zien en aangeven dat hij/zij gewoon weer wordt verwacht op zijn/haar werk (ja kan een werkgeversverklaring meenemen waarin staat dat je partner een week vakantie heeft en op een bepaalde datum weer wordt verwacht). Bovendien staat dit los van jouw visumaanvraag.
De notaris was een suggestie, het zou de verklaring wat officieler maken. Het is aan jou om te bepalen of je dat de moeite waard vindt. Persoonlijk denk ik dat het niet nodig is, maar ik weet natuurlijk niet hoe het hele plaatje eruit ziet en om welke bedragen het gaat.
Nogmaals, als Blue Lake Law jou gratis wil adviseren, laat ze dan vooral naar het pakket kijken voordat je het opstuurt. Zij kunnen waarschijnlijk wel goed zien of het er compleet uit ziet. Als dit jou gerust stelt, doe dat dan vooral. Dat lijkt me zinvoller dan hier vragen blijven stellen en nog meer suggesties krijgen waar je nog meer van in de war raakt. Wij kennen de details niet: we weten niet om wat voor bedragen het gaat, wat de behandeling is, hoe jouw kostenplaatje eruit ziet, etc. Wij geven je alleen suggesties voor zaken waar je rekening mee moet houden; het is aan jou om te bepalen wat je daarmee doet.
Laatst gewijzigd door MariekeH op 16 apr 2022, 01:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben het helemaal met Marieke eens. Het is nou eenmaal zo dat als je op het internet om advies vraagt, je veel verschillende suggesties kan krijgen, en dan is het aan jezelf om een beetje het kaf van het koren scheiden. Dat het, vooral als je al met gezondheidsproblemen te kampen hebt, toch wel stress veroorzaakt kan ik me voorstellen. Maar als je van de adviezen op dit forum alleen maar onzekerder wordt, dan is het een goed idee om op een andere manier advies te krijgen. Uiteindelijk kan alleen jij beslissen hoe je de rest van je visumaanvraag aanpakt.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
@biebyip
Je had het over een expat verzekering maar ik ben aanvullend verzekerd bij VGZ.. als het goed is worden alle kosten gedekt in het geval van spoedeisende zorg
Je had het over een expat verzekering maar ik ben aanvullend verzekerd bij VGZ.. als het goed is worden alle kosten gedekt in het geval van spoedeisende zorg
Ze zijn eigenlijk allemaal van dezelfde strekking, namelijk hoe meer garanties jij kan geven hoe groter de kans dat een visum wordt toegewezen.Renee86 schreef: ↑15 apr 2022, 23:06Alleen ik lees hier zoveel verschillende berichten... het feit dat mijn ouders het grootste deel van de kosten betalen zou al een minpunt zijn, mijn vriend die meereist in de eerste week is blijkbaar een probleem, de ander zegt dat ik eea beter kan laten opstellen door een notaris zodat het zeker is dat mijn ouders kosten blijven betalen, ik moest bank statements hebben ipv bankafschriften ... ga zo maar door
En dan is het bedrag volledig zelf kunnen betalen meer een garantie dan als anderen (mee)betalen. Dan is alleen reizen met een partner in NL meer een garantie dat je terug zal keren dan een partner die meereist en dus ook nog eens kosten maakt.
Jij bent schijnbaar op zoek naar iets wat 100% zekerheid biedt dat het visum wordt toegewezen. Die kan NIEMAND je geven. Nog een partij om advies vragen levert je niet die garantie, een immigratieadvocaat vragen levert je niet die garantie op, NIETS zal je die garantie opleveren.
Lees wat MariekeH heeft gezegd in bovenstaand bericht.
Daarnaast nog wel een aanvullende tip. De informatie die je gaat opsturen, zorg dat deze zo duidelijk mogelijk georganiseerd is. Ook hier, dit levert je geen garantie op dat het visum wordt toegewezen. Maar heel duidelijk de stukken nummeren, met een duidelijke naamgeving voor elk stuk, en een soort van inhoudsopgave waarin staat welk stuk wat is, waarbij de naamgeving ook op het stuk zelf staat, het voor hun makkelijker maakt. Gebruik daarbij ook een logische volgorde voor de stukken, en groepeer ze. Begin met 01 - overzicht schatting kosten, 02 - ondersteunende stukken medische kosten, 03 - ondersteunende stukken schatting reiskosten, enzovoorts. Met groeperen bedoel ik, eerst kostenramingen, dan (getekende) verklaringen wie zullen meebetalen, daarna hun financiële stukken etc.
Maar ook aangaande deze tip weer een advies. Niet in paniek raken als je een andere volgorde aanhoudt, bijvoorbeeld eerst verblijfskosten op een rij hebt en daarna pas reiskosten. Ga niet vallen over elk detail en drie lagen diep proberen het te analyseren als het bij jou wat afwijkt. Het gaat vooral om de strekking dat je stukken helder en duidelijk en snel leesbaar georganiseerd moeten zijn.
Laatst gewijzigd door Hockey op 16 apr 2022, 01:45, 1 keer totaal gewijzigd.
@Hockey
Lees ik toch in een ander bericht dat de kans dat je een visum krijgt best groot is?
Mits je je plan op orde hebt natuurlijk
Vind je niet per se positief
Lees ik toch in een ander bericht dat de kans dat je een visum krijgt best groot is?
Mits je je plan op orde hebt natuurlijk
Vind je niet per se positief
-
- Amerikafan
Nogmaals, wij hier kennen de details niet. Niemand hier op dit forum kan aangeven of de kans dat jij je visum krijgt groot of klein is. We weten niet om wat voor bedragen het gaat en hoe jouw overzicht eruit ziet. We kunnen niet beloven dat er een grote kans is dat jouw visum wordt goedgekeurd. We kunnen ook niet zeggen dat je totaal geen kans hebt. Wij kunnen alleen suggesties geven die kunnen helpen om je kansen te vergroten. Voor gedetailleerd advies zal je het volledige pakket aan iemand moeten voorleggen. Laat die advocaat dat vooral doen als dat helpt.
Ik lees Hockey's advies niet zozeer als positief of negatief; dat is wat jij ervan maakt. Het zijn adviezen die je helpen om een duidelijk pakket samen te stellen, waardoor je de grootste kans op succes hebt.
1) Opnieuw: precies wat MariekeH zegt.
2) Wij kunnen niets garanderen. Dat kunnen we je nog tig keer zeggen, maar wanneer landt het kwartje nu eindelijk eens????????
3) Mijn advies is om te zorgen dat alles helder en duidelijk is en vooral geordend is. Jij kan 2 dingen doen, gewoon de stukken sturen en hun maar uit laten vissen wat wat is en wat waar staat, of zorgen dat snel duidelijk is wat elk stuk is, en ze dingen snel kunnen nazoeken. In situatie 1 loop je een grotere kans dat ze iets over het hoofd zien, iets missen etcetera. In situatie 2 maak je het hun makkelijk.
4) Situatie 2 garandeert niet dat zij geen fouten maken, maar zorgt er wel dat jij van jouw kant alles hebt gedaan om het hun zo duidelijk en makkelijk mogen te maken. Jij hebt geen invloed op hoe goed of slecht zij lezen, maar je hebt wel invloed op hoe makkelijk het voor hun is om alles door te lezen. Dus, gebruik de invloed die je wel hebt en maak je over de rest niet druk.
Je vroeg dit aan iemand anders en niet aan mij, maar ik reageer toch. Als ze nu alleen om een kostenoverzicht en ability to pay vragen, stuur dat dan ook en niet meer dan dat. Ook hier, luister naar wat ze zeggen, en ga vooral niet allerlei gekke gedachten in je hoofd halen. Als ze iets vragen, dan moet je ook dat doen en niet iets anders.
Tickets kopen? Waarom? Wat levert dat op?
Laten zien dat je echt wil? Want die visumaanvraag laat dat niet zien?
Een vast punt qua kosten? Joh, het maakt voor de aanvraag echt niet uit of de tickets nu $700 kosten of $1.400. Daar zal het niet meer op hangen. Daar hangt het alleen op als je alles maar net net kan betalen bij de laagste inschatting. De verblijfskosten en ingreep zullen echt dusdanig veel kosten dat een iets duurder ticket niet meer uitmaakt.
Dan moeten ze je wel laten gaan, omdat je nu eenmaal het geld hebt uitgegeven? Nee hoor, als ze je af willen wijzen dan zal dat gebeuren, ongeacht of je wel of geen tickets hebt gekocht.
Kortom, tickets kopen maakt helemaal NIETS uit voor je aanvraag. Bovendien wordt er niet om gevraagd. Dus niet doen.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
En is het bij VGZ ook bekend dat je voor een langere periode naar Amerika gaat voor een (para)medische behandeling? Niet elke reis/zorgverzekering is geschikt als je voor langere periode in het buitenland verblijft. 'Als het goed is' zou voor mij niet genoeg zijn, ik zou dat zwart op wit willen hebben van VGZ. Heb je je verdiept in expat verzekeringen en wat die inhouden?
Er is al heel veel advies gegeven wat jij kunt doen. Daar lees ik heel veel waardevolle tips tussen. Zoals gezegd, scheid het kaf van het koren. Kijk wat van toepassing is op jouw situatie. Je bent heel zenuwachtig over het wel of niet doorgaan van het visum, en dat is begrijpelijk, maar laat je niet gek maken door de vele tips hier. Je probeert je vast te klampen aan elke strohalm hier, of het nu positief of negatief is en maakt dan weer een sprong naar een advocaat, waarom? Je hebt immers ook een partner, laat hem/haar kijken naar wat je tot nu toe verzameld hebt. Laat hem/haar meelezen in dit topic en oordelen of je nu voldoende informatie gaat opgeven. Wellicht kijkt hij/zij er met een iets andere blik naar.
Succes!
Roland
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik kom hier even op terug. Dit heeft nu even niet te maken met je visum aanvraag, maar voor later. Dus stuur nu eerst je stukken in en ga daarna weer verder met andere zaken regelen zoals dit.
Je zorgverzekering bij VGZ (incl. aanvullend) is prima, maar niet voldoende voor het buitenland. Zorgkosten in de VS zijn hoger dan in NL en je ontvangt maar vergoeding tot het tarief in NL. Daarom moet je een reisverzekering afsluiten inclusief dekking medische kosten. Deze is standaard meestal 60 dagen geldig. Heb je al een reisverzekering? Kijk na of je deze termijn kunt verlengen tot bv. 180 dagen. Heb je nog geen reisverzekering dan moet je die nog afsluiten en let dan op die langere termijn.
Dit gaat trouwens allemaal over eventuele onvoorziene medische kosten (bijvoorbeeld een ongeval op reis) en heeft dus geen betrekking op je medische behandeling daar.
@IngridUSA
Dat heeft toch wel te maken met de begroting die je instuurt en dus met mijn visum aanvraag?
Reisverzekering heb ik idd. Kan denk ik wel verlengd worden
Dat heeft toch wel te maken met de begroting die je instuurt en dus met mijn visum aanvraag?
Reisverzekering heb ik idd. Kan denk ik wel verlengd worden
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Als je de kosten voor die reisverzekering bedoelt? Ja, daar kun je een bedrag voor opnemen in je overzicht.
Ga bij je reisverzekering na of je kunt verlengen en tot hoe lang.
Ga bij je reisverzekering na of je kunt verlengen en tot hoe lang.
@Coyote
Dat is nu precies wat ik heb gedaan, er zijn al mensen die met me mee hebben gekeken en ze zeggen dat het plan er prima en logisch uitziet, en er genoeg middelen zijn (zeker spaargeld) om het van te kunnen betalen
Dat is nu precies wat ik heb gedaan, er zijn al mensen die met me mee hebben gekeken en ze zeggen dat het plan er prima en logisch uitziet, en er genoeg middelen zijn (zeker spaargeld) om het van te kunnen betalen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 3089 Weergaves
-
Laatste bericht door Nagini
-
- 5 Reacties