Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Navigatiesoftware voor iOS ervaringen en adviezen
Navigatiesoftware voor iOS ervaringen en adviezen
We gaan in juli naar de VS (Nevada, Arizona, Utah) en ik neem mijn TomTom GO620 mee. Al moet ik zeggen dat de laatste keren dat we een auto huurden in de VS, er eigenlijk altijd wel navigatie in zat.
Omdat ik niet van verrassingen en onzekerheden hou, wil ik, voor het geval de TomTom er mee uitscheidt en er in de auto geen (bruikbare) navigatie zitten, op mijn iPhone een navigatie app installeren. Ik gebruikte altijd Navigon maar dat bestaat niet meer. Mijn vraag is welke navigatie app met voice turn-by-turn navigation (zo heet dat volgens mij) voor iOS jullie gebruiken en wat de ervaringen zijn of welke iOS app jullie aanraden.
Alvast erg bedankt.
Aaron
Omdat ik niet van verrassingen en onzekerheden hou, wil ik, voor het geval de TomTom er mee uitscheidt en er in de auto geen (bruikbare) navigatie zitten, op mijn iPhone een navigatie app installeren. Ik gebruikte altijd Navigon maar dat bestaat niet meer. Mijn vraag is welke navigatie app met voice turn-by-turn navigation (zo heet dat volgens mij) voor iOS jullie gebruiken en wat de ervaringen zijn of welke iOS app jullie aanraden.
Alvast erg bedankt.
Aaron
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Navigatiesoftware voor iOS ervaringen en adviezen
googlemaps werkt op een iphone ook, gewoon vooraf de mappen van je locatie downloaden of van de rit die je gaat maken en het zou prima moeten werken voor je.
Al helemaal omdat het een backup van de backup is
Al helemaal omdat het een backup van de backup is

2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
er zijn al verschillende topics over navigatie, zoekt en gij zult vinden 

Als toevoeging op @Motion bericht hierboven. Neem een kijkje op de volgende post: viewtopic.php?f=30&t=77884
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
TomTom go navigation app. 1 maand €3,99 en kaarten zijn te downloaden. Kan je van thuis uit doen nog.
Vind ik makkelijk.
Vind ik makkelijk.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Er zijn al 10 tallen topics over dit onderwerp
Neem even de moeite om de zoekfunctie te gebruiken en anders Google.
Veel genoemde voorbeelden zijn
Google Maps
Maps.me
Here Wego
Ieder zijn voorkeur. Wij gebruiken veel Google Maps maar na een tip in een van de vele andere navigatietopics gaan we aankomende zomer Here Wego proberen
Neem even de moeite om de zoekfunctie te gebruiken en anders Google.
Veel genoemde voorbeelden zijn
Google Maps
Maps.me
Here Wego
Ieder zijn voorkeur. Wij gebruiken veel Google Maps maar na een tip in een van de vele andere navigatietopics gaan we aankomende zomer Here Wego proberen
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik vind Magic Earth ook een fijne navigatie app.
Ik zorg dat ik de kaarten in Sygic altijd bij me heb, maar gebruik meestal online functionaliteit.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
- Robisjo
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 37
Ik weet niet of je al een keuze hebt kunnen maken, maar persoonlijk gebruiken wij Here we Go.
Is een gratis app, welke nadat je thuis al alle staten hebt kunnen downloaden (ook gratis
) die je gaat bezoeken.
Wij vinden de app net zo gebruiksvriendelijk als een TOM en met de aanwezigheid van Apple CarPlay in bijna alle auto's heb je het op een groot scherm.
Is een gratis app, welke nadat je thuis al alle staten hebt kunnen downloaden (ook gratis

Wij vinden de app net zo gebruiksvriendelijk als een TOM en met de aanwezigheid van Apple CarPlay in bijna alle auto's heb je het op een groot scherm.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
2x in de VS geweest tot nu toe. (Hopelijk binnenkort de 3e keer). In 2018 Here we go gebruikt. Werkte prima. Kaarten kun je per staat apart downloaden. Dus je kunt je beperkten tot de staten waar je naar toe gaat. Zorg wel dat je genoeg geheugen vrij hebt op je Iphone en dat je internet uit staat voor de app (of helemaal natuurlijk). Nadelen: weinig POI's (points of interests), geen verkeersinfo (want offline) en soms onlogische routes.
In 2019 google maps gebruikt via de apple carplay van de huurauto. Met data. Dat vonden we sowieso wel handig om ook dingen op te kunnen zoeken en we geen bank en credit card zaken via public wifi hoeven te doen. (nooit doen). Voordeel, je hebt dan ook meteen live verkeersinformatie. In grote steden wel handig. Als je toch van plan bent data aan te schaffen.
Je kunt ook apart een deel van de kaart downloaden voor als je (nog) geen data hebt.
Voordeel van google is ook dat je veel points of interests hebt. Alle trails, uitkijkpunten, leuke restaurants ect. staan er op. Ook als je kaarten download vooraf. Wat ik deed tijdens onze roadtrip is in het hotel de kaart voor de volgende dag via wifi downloaden.
Dat zou mijn keuze zijn. Tom Tom als backup gebruiken.
In 2019 google maps gebruikt via de apple carplay van de huurauto. Met data. Dat vonden we sowieso wel handig om ook dingen op te kunnen zoeken en we geen bank en credit card zaken via public wifi hoeven te doen. (nooit doen). Voordeel, je hebt dan ook meteen live verkeersinformatie. In grote steden wel handig. Als je toch van plan bent data aan te schaffen.
Je kunt ook apart een deel van de kaart downloaden voor als je (nog) geen data hebt.
Voordeel van google is ook dat je veel points of interests hebt. Alle trails, uitkijkpunten, leuke restaurants ect. staan er op. Ook als je kaarten download vooraf. Wat ik deed tijdens onze roadtrip is in het hotel de kaart voor de volgende dag via wifi downloaden.
Dat zou mijn keuze zijn. Tom Tom als backup gebruiken.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 27 Reacties
- 4300 Weergaves
-
Laatste bericht door kalaman
-
- 52 Reacties