Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Kom op mensen! Wij zijn allemaal bevoorrecht dat we het ons kunnen veroorloven dat we naar de VS op vakantie of op reis kunnen gaan. Dan kun je daar ook wel de vraag stellen over status e.d. Er wordt hier heel veel info gegeven over wat iets kost. De een heeft veel geld over om een dure auto te huren, de ander is heel blij met een gewone auto. Idem met hotels en excursies. Dus alle info die er ook over prijzen van vliegreizen is welkom. Daarbij betaalt de een wat meer voor een directe vlucht en een ander gaat voor de bodemprijs en neemt wat overstappen of een treinreis op de koop toe. Prima!
Ik ben ook nieuwsgierig naar de prijzen van een upgrade. Zou ik zo'n bedrag er voor betalen? Echt niet! Maar als een ander dat wel doet: geniet er van!
Ik ben ook nieuwsgierig naar de prijzen van een upgrade. Zou ik zo'n bedrag er voor betalen? Echt niet! Maar als een ander dat wel doet: geniet er van!
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Zeker mag iedereen uitgeven wat hij/zij wil voor een vlucht/hotel/auto. Iedereen heeft een eigen budget.
Ik vind ook dat die bedragen gewoon gedeeld mogen worden hoor, geen probleem mee
Maar aan de andere kant mag iedereen ook daar wat van vinden en dat kenbaar maken.
Ik vind ook dat die bedragen gewoon gedeeld mogen worden hoor, geen probleem mee

Maar aan de andere kant mag iedereen ook daar wat van vinden en dat kenbaar maken.
- HennyCox
- Amerikakenner
Klopt, heb je helemaal gelijk in, misschien reageerde ik ook iets te fel met mijn woord "status".
Andere kant op werkt het soms ook hetzelfde: ik ben ook eens voor "gek" verklaard in het hotel-topic omdat ik een half uur rijden van Zion ging slapen omdat dat 4x zo goedkoop was als in het park zelf. Op die manier beleefde ik het park niet optimaal...
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Dat ga je mij dan nooit horen doen of afbreken. Ieder moet voor zich uitmaken waar veel aan uit te geven en waar weinig.
Ik ga met plezier 15 minuten aanschuiven om een $20 MyVEGAS-coupon te redeemed, om maar iets te zeggen. Dus ik pas zeker ook bespaartips toe.
Ik ga met plezier 15 minuten aanschuiven om een $20 MyVEGAS-coupon te redeemed, om maar iets te zeggen. Dus ik pas zeker ook bespaartips toe.
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
En nu weer allemaal Zen en genieten van onze voorbereidingen voor de vakantie 

2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Trek je er toch niets van aan, in België is het misschien anders, maar er zijn nu eenmaal een hoop Nederlanders die elkaar het licht in de ogen niet gunnen, en het ook nog nodig vinden om er een opmerking over te maken, het is meestal gewoon afgunst.Timothy555 schreef: ↑16 apr 2022, 13:49
Voelde me weer al even een volslagen idioot dat ik dit hier postte.

Het is gewoon heerlijk om business class te vliegen, ook wij hebben regelmatig business class gevlogen en wat een ander daarvan vindt interesseert me helemaal niets.

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Het lijkt me heerlijk om een keer business class te vliegen. Voor deze prijs zou ik het ook gedaan hebben. En alleen wanneer we samen zouden gaan, maar de kinderen gaan dit jaar nog mee. Komt nog wel een keer.
Andere vraag: ik heb geboekt bij KLM en vlieg met Delta. Heb van beiden de app. Heeft de Delta app eigenlijk nog toegevoegde waarde? En de stukken uploaden hoeft toch alleen maar via KLM?
Andere vraag: ik heb geboekt bij KLM en vlieg met Delta. Heb van beiden de app. Heeft de Delta app eigenlijk nog toegevoegde waarde? En de stukken uploaden hoeft toch alleen maar via KLM?
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Wij vlogen vorig jaar ook met Delta nadat we hadden geboekt bij KLM en ik vind de Delta app erg prettig
Ik kreeg zelfs een berichtje dat mijn bagage was ingeladen.
Ik kreeg zelfs een berichtje dat mijn bagage was ingeladen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
@IngridUSA als je met Delta vliegt heb je in mijn ervaring niets aan uploaden bij KLM; voor het inchecken wordt je toch doorgestuurd naar Delta en moet je ze daar uploaden om "ready to fly" status te krijgen op Delta Fly Ready. Kun je met de Delta app doen, guest inloggen is voldoende. Je bookingscode bij Delta krijg je te zien als je bij KLM klikt op stoelkeuze.
En ja kunnen zien dat je koffer aan boord is is wel handig
En ja kunnen zien dat je koffer aan boord is is wel handig

-
- Amerika-expert
Okee, ga ik daar mee verder. En heeft het nut om een account aan te maken, want al gast staat ook m’n vlucht en alle personalia er gewoon al in.
-
- Amerika-expert
Ook al beantwoord, waarvoor dank 
-
- Amerika-expert
Ik heb het nooit geprobeerd omdat ik FB member ben; ik denk nl. dat je dan ook Delta Skymiles member wordt en je niet meer bij FB XP opbouwt. Maar weet ik niet zeker.
- HennyCox
- Amerikakenner
Nee dat blijkt hoe je hierboven reageert

Maar laat het allemaal hierbij aub...ik gun het Timothy en zijn vrouw

Case closed.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Absoluut niet nodig. Zulke informatie is nou juist ook weer handig hier op het forum. Of ik het er persoonlijk voor over heb wat anders, maar daarom vind ik het nog wel waardevolle info voor het forum. Dus gewoon weer posten een volgende keer. Kon gelukkig nog zien wat de prijs was in één van de quotes. Mooie deal!Timothy555 schreef: ↑16 apr 2022, 13:49Voelde me weer al even een volslagen idioot dat ik dit hier postte.

Ik kan mij er ook enorm aan storen als men gepushed wordt persé in het Nationale Park te slapen. Ik trek mij daar niets van aan en geef soms ook wel tegen-advies als ik dat zie staan. Er is niks mis mee als iemand vanwege de prijs wat verder af wil zitten. Ik heb veel voor een reis over maar qua overnachtingen ga ik niet de hoofdprijs betalen. Als je slaapt heb je toch je ogen dicht en merk je niet of je in een motel van USD 150 - 200 of in een budget motel voor pak 'm beet $ 75.

Al moet ik 's ochtends een uur rijden om in een park te komen, dat maakt mij niet uit. Vertrek ik wel extra vroeg. Voor Yosemite NP heb ik dat al meerdere malen gedaan. Er is één National Park waar ik een uitzondering voor maak en dat is Yellowstone NP. Daar is een verblijf in het park wel wenselijk vind ik zelf. Voor de rest, Zion NP, Grand Canyon NP, Yosemite NP zelfs Death Vally NP zijn er genoeg betaalbare alternatieven te vinden buiten het park.
Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 17 apr 2022, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Persoonlijk zie ik wel waarde in het boeken van business class voor langere vluchten. Prive; als je de prijzen goed in de gaten houdt ten minste...
Let wel bij een (betaalde) upgrade op een economy ticket (net voor vertrek) is het vaak wel het geval (KLM) dat je dus niet de bagage, XP, etc. krijgt welke je bij een geboekte BC ticket wel zou hebben.
Binnenkort komt er een echte klasse op KLM tussen Economy en BC; niet de huidige Economy Comfort, maar 'Premium Comfort'. Ik denk dat dit voor velen een mooie tussenoplossing is die wat luxe willen (betere stoelen en voor pax zonder gold/platinum toch inclusief priority, meer bagage, lounge, etc.), maar geen BC prijs.
https://insideflyer.nl/klm-start-begin- ... m-comfort/
Let wel bij een (betaalde) upgrade op een economy ticket (net voor vertrek) is het vaak wel het geval (KLM) dat je dus niet de bagage, XP, etc. krijgt welke je bij een geboekte BC ticket wel zou hebben.
Binnenkort komt er een echte klasse op KLM tussen Economy en BC; niet de huidige Economy Comfort, maar 'Premium Comfort'. Ik denk dat dit voor velen een mooie tussenoplossing is die wat luxe willen (betere stoelen en voor pax zonder gold/platinum toch inclusief priority, meer bagage, lounge, etc.), maar geen BC prijs.
https://insideflyer.nl/klm-start-begin- ... m-comfort/
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Niet doen Timothy, was zeker niet de bedoeling (haal ik er ook niet uit) van mijn opmerking. Zoals ik al aangaf, als jullie je er content mee voelen moet je dat geld bijleggen en lekker business class vliegen. Dat heeft bij mij ook niets met afgunst te maken, zoals Harry fijntjes opmerkt. Om het even bij mijzelf te houden, ik heb voor mijn werk vaak zat BC gevlogen maar zal dat privé niet snel doen, dat is het mij/ons gewoonweg niet waard.Timothy555 schreef: ↑16 apr 2022, 13:49Voelde me weer al even een volslagen idioot dat ik dit hier postte.
Maarrr, fijne vakantie jullie

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Lekker blijven posten met prijzen @Timothy555 wat mij betreft. Het is een forum, waar je je mening mag geven en waar we heel veel kennis en ervaringen delen
En laten we genieten dat we eindelijk weer redelijk normaal naar ons allen geliefde land mogen afreizen
En laten we genieten dat we eindelijk weer redelijk normaal naar ons allen geliefde land mogen afreizen

2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Nadat bij de heenweg de delta vlucht werd geannuleerd door slecht weer was het bij de terugvlucht weer iets anders: technisch probleem waardoor we terug naar de gate moesten en uiteindelijk met een ander toestel moesten terugvliegen. Meer dan 3 uur later vertrokken gisteren dan voorzien en net geen 3 uur later aangekomen in Brussel. Krijg je bij minder dan 3 uur compensatie? (want zelfs een foodvoucher kon er in New York niet vanaf bij Delta...enkel een zakje nootjes voor een gezin van 4) Onze Delta ervaring is niet van de beste geweest deze hele reis. En ja ik weet dat zulke onvoorziene zaken kunnen voorvallen maar zorg dan voor je klanten. En dat deed delta op geen enkel moment deze reis. Het was steeds 'trek uw plan' en kom vooral niets vragen.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Omdat je met een Amerikaanse maatschappij terug naar Europa bent gevlogen heb je sowieso geen recht op compensatie, dat geldt op de terugreis alleen voor Europese maatschappijen. Je kunt natuurlijk nog wel een klacht indienen bij Delta.
-
- Amerika-expert
@deebee7 vervelend dat je weer vertraging op de terugweg had.
Mijn dochter zou afgelopen donderdag vanuit TPA met een Delta vlucht naar ATL vliegen en dan een KLM vlucht naar NL hebben. Maar het Delta vliegtuig kwam te laat binnen en daardoor kon ze haar aansluiting niet halen. 22 uur vertraging.
Vervolgens vertrok haar vlucht vrijdag ook nog 2u te laat.
Ik ben nog in Florida en hoor op het nieuws hier dat alle maatschappijen te weinig personeel hebben, waardoor extra vertragingen te verwachten zijn de komende maanden. Ruime overstap boeken dus.
En de ticketprijzen gaan verder omhoog vanwege brandstof prijzen.
Mijn dochter zou afgelopen donderdag vanuit TPA met een Delta vlucht naar ATL vliegen en dan een KLM vlucht naar NL hebben. Maar het Delta vliegtuig kwam te laat binnen en daardoor kon ze haar aansluiting niet halen. 22 uur vertraging.
Vervolgens vertrok haar vlucht vrijdag ook nog 2u te laat.
Ik ben nog in Florida en hoor op het nieuws hier dat alle maatschappijen te weinig personeel hebben, waardoor extra vertragingen te verwachten zijn de komende maanden. Ruime overstap boeken dus.
En de ticketprijzen gaan verder omhoog vanwege brandstof prijzen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19910 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties