Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
Waarop je invult of je meer dan $10k meehebt, of je eten meehebt,… ze delen dat vaak op het vliegtuig al uit.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Da's apart, wordt nauwelijks meer uitgedeeld volgens mij. Wij hebben het de afgelopen maanden naar JFK, PHL en ATL iig niet meer gekregen.
Bijzonder inderdaad, heb ik de laatste paar reizen ook niet meer gehad. Misschien verschilt het per airport/state?
Groetjes,
Daniel
Daniel
@Mrvanilla Geen idee, op
MCO werd laatst ook alleen ons paspoort gecontroleerd, verder geen formulieren aan te pas gekomen bij immigrations…
MCO werd laatst ook alleen ons paspoort gecontroleerd, verder geen formulieren aan te pas gekomen bij immigrations…
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
https://amp.usatoday.com/amp/7362763001
De mondmaskerplicht gaat er voor binnenlandse vluchten alvast per direct vanaf. Nu het testen nog
De mondmaskerplicht gaat er voor binnenlandse vluchten alvast per direct vanaf. Nu het testen nog
Weet iemand of ze bij KLM echt goed controleren of de handbagage en accessoire onder de 12kg zit?
Zit nu op de 12,5 dus moet er op gaan wagen
Zit nu op de 12,5 dus moet er op gaan wagen
Mijn ervaring is dat ze vooral op afmeting letten. Heb nooit meegemaakt dat handbagage gewogen werd.
Een tip als je er zeker van wilt zijn dat je er niet druk om wil maken, veel eruit halen en nadat je weg bent bij de balie alles er weer terug erin

Gelukkig! Niks om zorgen over te maken dus
-
- Amerika-expert
KLM komt met een nieuwe documenten check site: Ready to Fly https://klforyou.force.com/s/covidform? ... ted_States.
Zal geen toeval zijn dat Delta al Ready to Fly gebruikte.
Zal geen toeval zijn dat Delta al Ready to Fly gebruikte.
Wij vertrekken hopelijk aanstaande zaterdag naar de Verenigde Staten. Vliegen met Delta (geboekt bij KLM). In ons gezelschap ook kleine kinderen die niet gevaccineerd zijn (en dat ook niet hoeven te zijn). Maar weet iemand wat je dan in moet voeren in Delta Fly Ready bij de kinderen? Want daar wordt gevraagd naar een vaccinatiebewijs. Gewoon het vaccinatiebewijs leeg laten en alleen de testuitslag uploaden. Of ook een bestandje uploaden met de tekst dat kinderen niet gevaccineerd hoeven te zijn? Wie o wie kan me helpen?
-
- Amerika-expert
Het is niet heel erg relevant; op Schiphol moet je toch langs de incheckbalie omdat je online geen boarding pass krijgt en alles laten zien. Dus je kunt het ook niet doen.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik heb een vraag over onze terugreis van MCO naar AMS. Om te reizen naar NL is geen antigeentest meer nodig.
Maar wij vliegen via ATL. Is er voor de vlucht van MCO naar ATL ook geen negatieve test nodig? Of daar weer wel?
Ik hoor graag of jullie dit weten. Want als dan wel een test nodig is moet ik nog even wat meer testkits bestellen via toegangsbewijs.nu….
Maar wij vliegen via ATL. Is er voor de vlucht van MCO naar ATL ook geen negatieve test nodig? Of daar weer wel?
Ik hoor graag of jullie dit weten. Want als dan wel een test nodig is moet ik nog even wat meer testkits bestellen via toegangsbewijs.nu….
-
- Amerika-expert
Nee hoor ik zit nog in Florida en mijn dochters zijn vorige week teruggevlogen, test is niet nodig voor de terugweg. MCO-ATL is een domestic flight en in de US hoef je niet te testen (en sinds gisteren ook geen mondkapje meer). Afgelopen december ook al niet trouwens.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Duidelijk! Bedankt
Wij zijn nu in florida.
Van brussel naar frankfurt, dan naar orlando
In Bru controle coronatest, vaccinatie en esta, nadien nergens nog iets gevraagd.
In de usa enkel paspoort gevraagd, geen enkel ander document gevraagd, we hadden die health declaration ingevuld maar dus weggegooid in hotel nadien.
Zeer vlotjes. Nu nog testen afschaffen en we zijn er.
Van brussel naar frankfurt, dan naar orlando
In Bru controle coronatest, vaccinatie en esta, nadien nergens nog iets gevraagd.
In de usa enkel paspoort gevraagd, geen enkel ander document gevraagd, we hadden die health declaration ingevuld maar dus weggegooid in hotel nadien.
Zeer vlotjes. Nu nog testen afschaffen en we zijn er.
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
- bedeve
- Amerika-expert
" een check op COVID-documenten, " zo n tekst zie je hier vaker ....
Tis net hetzelfde als met je Esta ....het controle moment is je boarding en je vliegmij is er verantwoordelijk voor dat je het voor mekaar hebt.
Tis net hetzelfde als met je Esta ....het controle moment is je boarding en je vliegmij is er verantwoordelijk voor dat je het voor mekaar hebt.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Mijn eerste post en wellicht niet volgens de regels. Maar wilde graag onze ervaringen delen, nadat ik hier maanden heb mee gelezen. Wellicht kan ik zo nog vertrekkende reizigers helpen.
Wij zijn gisteravond aangekomen vanaf Amsterdam in Orlando, via Detroit met Delta. Ik had echt een boekwerk vol met papieren
Wij zijn een gezin van vier met twee kinderen van 10 en 6. Wij als ouders zijn volledig gevaccineerd, onze kinderen niet. Wij hebben ook allemaal corona gehad de afgelopen twee maanden.
Als backup had ik een herstelbewijs gevraagd bij onze huisarts. Dit met de doktersassistente geregeld, zij snapte het eerst niet. Maar legde toen de link met de wintersporters. Voor Oostenrijk was er blijkbaar een vergelijkbaar document nodig voor mensen die de booster niet hadden maar wel Corona? In ieder geval dit was geen moeite en was ze welwillend.
Al deze documenten heb ik in de Delta Fly Ready willen uploaden. Die was echter niet heel intelligent. Onze vaccin bewijzen gingen goed. De rest niet, sowieso had ik geen vaccinatiebewijzen van de kinderen. Dit kun je (zoals hierboven al genoemd) niet afvinken.
Het gaf mij toch wat stress, of die herstelbewijzen nou in orde waren. Vandaar de dag ervoor via Testifly nog een test gedaan.
Fijn die tip hier op het forum, heel makkelijk snel en eenvoudig. Dit uploaden ging trouwens prima in die Fly ready app. De volwassenen waren daarmee wel compleet.
Bij de incheckbalie konden we ons internationale vaccinatiebewijs tonen via de app. Deze werd echter niet gescand enkel bekeken. Onze Testifly uitslag op papier werden vluchtig bekeken. Omdat ik toch benieuwd was of ons herstelbewijs nou in orde was, heb ik hier na gevraagd. Hij bekeek ze en vond ze goed. Maar wat mij verbaasde was, dat hij vroeg naar het GGD herstelbewijs. Zijn letterlijke woorden waren, voor de volgende keer kun je op dat bewijs ook prima reizen, dat scheelt een hoop gedoe! Of het zijn onkunde is of niet, maar ik kreeg toch het idee dat deze policy wat soepeler is geworden.
Ik kreeg van hem ook nog een paar nieuwe attest-formulieren. Dit was 1 pagina, dubbel geprint. Deze werd verzameld bij het instappen. Die van ons waren zo dik
Uiteindelijk in Detroit bij de douane enkel onze paspoorten laten zien. Verder niets meer over COVID.
De tweede binnenlandse vlucht was trouwens zonder mondmasker
Bedankt voor al jullie informatie, wij gaan hier genieten van de zon!
Wij zijn gisteravond aangekomen vanaf Amsterdam in Orlando, via Detroit met Delta. Ik had echt een boekwerk vol met papieren

Wij zijn een gezin van vier met twee kinderen van 10 en 6. Wij als ouders zijn volledig gevaccineerd, onze kinderen niet. Wij hebben ook allemaal corona gehad de afgelopen twee maanden.
Als backup had ik een herstelbewijs gevraagd bij onze huisarts. Dit met de doktersassistente geregeld, zij snapte het eerst niet. Maar legde toen de link met de wintersporters. Voor Oostenrijk was er blijkbaar een vergelijkbaar document nodig voor mensen die de booster niet hadden maar wel Corona? In ieder geval dit was geen moeite en was ze welwillend.
Al deze documenten heb ik in de Delta Fly Ready willen uploaden. Die was echter niet heel intelligent. Onze vaccin bewijzen gingen goed. De rest niet, sowieso had ik geen vaccinatiebewijzen van de kinderen. Dit kun je (zoals hierboven al genoemd) niet afvinken.
Het gaf mij toch wat stress, of die herstelbewijzen nou in orde waren. Vandaar de dag ervoor via Testifly nog een test gedaan.
Fijn die tip hier op het forum, heel makkelijk snel en eenvoudig. Dit uploaden ging trouwens prima in die Fly ready app. De volwassenen waren daarmee wel compleet.
Bij de incheckbalie konden we ons internationale vaccinatiebewijs tonen via de app. Deze werd echter niet gescand enkel bekeken. Onze Testifly uitslag op papier werden vluchtig bekeken. Omdat ik toch benieuwd was of ons herstelbewijs nou in orde was, heb ik hier na gevraagd. Hij bekeek ze en vond ze goed. Maar wat mij verbaasde was, dat hij vroeg naar het GGD herstelbewijs. Zijn letterlijke woorden waren, voor de volgende keer kun je op dat bewijs ook prima reizen, dat scheelt een hoop gedoe! Of het zijn onkunde is of niet, maar ik kreeg toch het idee dat deze policy wat soepeler is geworden.
Ik kreeg van hem ook nog een paar nieuwe attest-formulieren. Dit was 1 pagina, dubbel geprint. Deze werd verzameld bij het instappen. Die van ons waren zo dik

Uiteindelijk in Detroit bij de douane enkel onze paspoorten laten zien. Verder niets meer over COVID.
De tweede binnenlandse vlucht was trouwens zonder mondmasker

Bedankt voor al jullie informatie, wij gaan hier genieten van de zon!
-
- Amerika-expert
Welkom op het forum @JannekeDK en fijn dat je na het meelezen nu bijdraagt en je ervaring deelt
Wij hadden 31 maart dezelfde ervaringen.
Paspoort: Dat was immigrations, niet de douane
, hoe lang was het wachten op Detroit?
Veel plezier!
Voor andere Delta reizigers: Je krijgt je boardingpas niet meer online, dat was voor Covid-19 nog wel zo, zodat je, als je geen koffer had, niet langs de balie hoefde. Omdat je nu altijd langs de balie moet, is de goedkeuring in Delta Fly Ready niet belangrijk, dus als dat niet lukt: Komt goed aan de balie.
En inderdaad had het al eerder gedeeld, een 2-pagina variant van de attestation wordt bij de gate uitgedeeld. Hoef je zelf de 7 pagina's pp niet uit te printen.

Wij hadden 31 maart dezelfde ervaringen.
Paspoort: Dat was immigrations, niet de douane

Veel plezier!
Voor andere Delta reizigers: Je krijgt je boardingpas niet meer online, dat was voor Covid-19 nog wel zo, zodat je, als je geen koffer had, niet langs de balie hoefde. Omdat je nu altijd langs de balie moet, is de goedkeuring in Delta Fly Ready niet belangrijk, dus als dat niet lukt: Komt goed aan de balie.
En inderdaad had het al eerder gedeeld, een 2-pagina variant van de attestation wordt bij de gate uitgedeeld. Hoef je zelf de 7 pagina's pp niet uit te printen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3674 Weergaves
-
Laatste bericht door Denise131
-
- 6 Reacties