Bingo, deze zie ik ook en dit maakt het wel echt zeer aantrekkelijk. Op zaterdag met de trein heen en weer naar Antwerpen. Thuis slapen en dan op zondag naar Schiphol voor de vlucht naar Vegas. Terug is de treinreis niet nodig en dan is 1200 euro voordeliger een behoorlijk verschil. Dank!!bedeve schreef: ↑20 apr 2022, 11:29Jouw datakeuze maakt het reisje wat duurder maar nog niet zo duur als de cijfers die jij noemt @mikekiwi
Voor het vergelijk plaats ik het ook vanuit de KLM site : komt dat verrekte tientje er weer bij....
Mijn vaste keuze is AirFrance.ie
In mijn route laat ik je zaterdag met het boemeltje naar Antwerpen gaan.
Daar een beetje op stap of niet .
Tussen twee uur en driekwartier voor vertrek inchecken bij de KLM desk op Antwerpen Centraal Station.
Dan begint je vlucht naar LAS ....met de Thalys naar Schiphol.
Alwaar je een lange overstap wacht ....ga je dus naar huis.
Kom je sochtends terug op Schiphol voor de rest van je vlucht : rechtstreeks van AMS naar LAS ...
En na de rechtstreeks terugvlucht ga je vanuit Schiphol gewoon weer naar huis
Hier lees je er alles over....
viewtopic.php?f=30&t=21070&hilit=vliege ... start=1000
klmvegas.png
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Onze zomertrip '24 naar Hawaii: Eilandhoppen op Hawaii
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
>> Kiwi's on tour<<
- bedeve
- Amerika-expert
Mooi dat het kwartje gevallen is @mikekiwi ...
Denk er ook nog even aan om bij / voor boeken voor alle reizigers een Flying Blue account aan te maken...
Denk er ook nog even aan om bij / voor boeken voor alle reizigers een Flying Blue account aan te maken...

the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Je kon het vanaf daar horen vallen volgens mij. Ik heb zelf een FB account, handig is dus om dat ook voor vrouw en dochter (minderjarig) te doen. Ben nu de laatste 5 recente pagina's van dat onderwerp waar je naar refereerde aan het doornemen, misschien kom ik dit vanzelf nog tegen 

Onze zomertrip '24 naar Hawaii: Eilandhoppen op Hawaii
>> Kiwi's on tour<<
>> Kiwi's on tour<<
Ben al een tijdje aan het speuren naar tickets voor New York. Vond nu directe vluchten met delta voor 560€ incl koffer (half aug). Denk dat ik maar moet toeslaan. Pre Corona kon je wellicht voor 100€ minder een ticket krijgen maar ik ben bang dat het niet veel beter zal gaan worden dan dit 

-
- Amerika-ontdekker
Ik zit al een tijdje te kijken naar vluchten naar Seattle (2 volw, 3 kinderen). Vertrek half juli, iets van 3,5 week.
Het liefst zou ik een directe vlucht willen maar die vind ik niet onder de 900 euro. Nu zag ik wel de mogelijkheid om vanaf Düsseldorf te gaan met een tussenstop in Amsterdam. Zou het een optie zijn om alleen met handbagage te gaan en dan de retour vlucht gewoon niet overstappen in Amsterdam, maar naar huis gaan?
Iemand ervaringen mee of andere tips?
Het liefst zou ik een directe vlucht willen maar die vind ik niet onder de 900 euro. Nu zag ik wel de mogelijkheid om vanaf Düsseldorf te gaan met een tussenstop in Amsterdam. Zou het een optie zijn om alleen met handbagage te gaan en dan de retour vlucht gewoon niet overstappen in Amsterdam, maar naar huis gaan?
Ja, met alleen handbagage kan dat.
Hoe is het eventueel vanaf Antwerpen centraal station (ZWE), dan kan je op de terugweg ook de trein niet nemen en wel ruim bagage meenemen op de vlucht van VS naar Amsterdam.
Hoe is het eventueel vanaf Antwerpen centraal station (ZWE), dan kan je op de terugweg ook de trein niet nemen en wel ruim bagage meenemen op de vlucht van VS naar Amsterdam.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
- bedeve
- Amerika-expert
Ja ; als je niet van plan bent om te gaan emigreren is 12 kg trolley bagage ruim voldoende ....Sander12345 schreef: ↑20 apr 2022, 22:17Zou het een optie zijn om alleen met handbagage te gaan en dan de retour vlucht gewoon niet overstappen in Amsterdam, maar naar huis gaan?
Geen balie , geen wachttijden , vrij en blij en in dit geval ga je bij terugkomst op Schiphol gewoon je eigen weg
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
Hmmm, even gekeken (Google flights) maar dan kom ik op veel hogere prijzen uit (1150 euro pp)
Ik had eerst niet gekeken maar nu zie dat Antwerpen dan inderdaad duurder is. Goedkoopste op KLM site vanaf DUS lijkt wel via Parijs, dus dan wordt uitstappen in Amsterdam lastig…
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Als je ingecheckte baggage hebt dan maak je de tussenstop lang genoeg. Dan kan je ook je ingecheckte baggage ophalen op Schiphol.Sander12345 schreef: ↑20 apr 2022, 22:17Ik zit al een tijdje te kijken naar vluchten naar Seattle (2 volw, 3 kinderen). Vertrek half juli, iets van 3,5 week.
(Seattle-AMS dus ik denk dat je vlucht Delta operated is).
> 6 uren kan je short check of through check kiezen. >12 uur, dan moet je de bagagge short checken (Uitzonderingen voor for AMS/CDG/LHR)
a) Connection Time Exceeding Four Hours
Passengers making connections to the first available Delta flight departing from an intermediate point may reclaim their baggage at the intermediate point if the connection exceeds six hours, but is less than twelve hours. If the connection time exceeds twelve hours, the passenger must reclaim his baggage at the intermediate point.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Zomaar een gedachtenspinsel...Sander12345 schreef: ↑20 apr 2022, 22:17Zou het een optie zijn om alleen met handbagage te gaan en dan de retour vlucht gewoon niet overstappen in Amsterdam, maar naar huis gaan?
Dus je wilt met 2 volwassenen en 3 kinderen 3,5 week naar Amerika met alleen handbagage? Knap als je dat voor elkaar krijgt! Zou mij niet lukken. En ik vlieg alleen!

De handbagage zal dan wellicht maximaal gevuld worden (snap ik best, je wilt toch het eea meenemen) met de kans dat het bijv. op de heen- of terugweg toch in het bagageruim verdwijnt omdat er niet genoeg plek is in de bagagerekken in het vliegtuig. Zie dat vaak gebeuren omdat veel passagiers zoveel en zulke grote stukken handbagage meenemen dat er gewoonweg niet genoeg ruimte is. En dat alles omdat je op de terugweg de vlucht AMS - DUS niet wilt nemen?? Hoe ga je het doen als onverwacht op de terugweg (een deel van) de handbagage toch ingecheckt moet worden? Die zie je dan niet eerder dan in DUS terug.
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dat kan als je die optie hebt, maar kan een ticketprijs ook nadelig beïnvloeden waardoor al je voordeel t.o.v. DUS wegvalt.
Roland
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Hoi,
Zouden jullie alsjeblieft even mee willen kijken/denken?
Ik kijk de afgelopen week (na helaas een noodgedwongen 'pauze' van een aantal weken...) steeds op Google Flights en wilde vanavond misschien gaan boeken (eng
want zo duur
).
Ik heb een heen en terugvlucht die me wel aanstonden aangeklikt en toen stond er bij dat ruimbagage gratis was.
Zie screenshot.
Maar als ik dan op boeken klik (in dit geval ging het om United) zitten de koffers er helemaal niet bij in, sterker nog, hier moet heel fors voor bijbetaald worden.
Betekent dit dat de info over bagagekosten bij Google Flights vaak/meestal/niet op tijd klopt? Of doe/zie ik iets verkeerd?
Het gaat om een heen vlucht van Amsterdam (of Brussel/Antwerpen) naar Washington DC, vertrek flexibel in de week van 15-22 juli.
Terug vanaf San Francisco, 5 weken later dan de heenvlucht.
We zijn met zijn vieren (2 volwassenen en 2 grote pubers).
Dankjulliewel alvast voor het meekijken.
Ik heb ook een vraag over het boeken van een huurauto, die stel natuurlijk ik in het juiste draadje
Zouden jullie alsjeblieft even mee willen kijken/denken?
Ik kijk de afgelopen week (na helaas een noodgedwongen 'pauze' van een aantal weken...) steeds op Google Flights en wilde vanavond misschien gaan boeken (eng

Ik heb een heen en terugvlucht die me wel aanstonden aangeklikt en toen stond er bij dat ruimbagage gratis was.
Zie screenshot.
Maar als ik dan op boeken klik (in dit geval ging het om United) zitten de koffers er helemaal niet bij in, sterker nog, hier moet heel fors voor bijbetaald worden.
Betekent dit dat de info over bagagekosten bij Google Flights vaak/meestal/niet op tijd klopt? Of doe/zie ik iets verkeerd?
Het gaat om een heen vlucht van Amsterdam (of Brussel/Antwerpen) naar Washington DC, vertrek flexibel in de week van 15-22 juli.
Terug vanaf San Francisco, 5 weken later dan de heenvlucht.
We zijn met zijn vieren (2 volwassenen en 2 grote pubers).
Dankjulliewel alvast voor het meekijken.
Ik heb ook een vraag over het boeken van een huurauto, die stel natuurlijk ik in het juiste draadje

Ik zie inderdaad ook dat de bagage bij Multi City op google flights niet altijd matcht.
Wat ik wel zag en misschien iets voor jullie is…?
Maar ik weet niet waar jullie wonen en hoe handig Brussel is en of je ook echt naar Brussel terug wil?
New York is duur met parkeren en autohuur is er meestal ook duur, dus daar wil je waarschijnlijk nog geen auto en de auto ook niet ophalen.
Dus Washington en New York omdraaien…
Ticket naar New York, terug van SFO
Via Air France website:
(Je kan nog de verschillende versies proberen en kijken of er verschil in zit, ik heb nu op .fr gekeken, maar soms wordt .ie als goedkoper genoemd en misschien is er wel meer mogelijk.)
Vrijdag 22 juli BRU - JFK DL 0141 11:10 -13:30
Dinsdag 23 augustus SFO - AMS KL0606 13:45 - 09:05
En dan nog met de Thalys AMS - ZYR (Brussel station Midi ) 15:34 - 17:08 (of andere tijden)
Inclusief 1 ruim bagage per persoon voor € 809
Je hebt zo ‘ soort van directe’ vluchten er vanuit gaande dat je vanaf AMS direct naar huis gaat.
Naar Brussel terug vliegen met overstap in NY kan nog iets goedkoper.
Verder schuiven naar andere dagen maakt het wat tientjes duurder.
Vanaf AMS naar JFK en SFO - AMS met directe vluchten kom je op €908 uit inclusief bagage.
Het lijken allemaal promo tarief op de Delta vluchten, dus misschien kan je ook nog op de Delta website kijken.
Verder, zoek eerst voor 1 persoon, krijg zo een idee van prijs en route en zie je opties waar misschien maar 2 of 3 plekken voor het goedkoopste tarief zijn, maar je door schuiven met dagen of je boeking splitsen misschien wel het voor 4 kan boeken.
Als je niet ‘direct’ wil vliegen, dan zag ik ook opties vanaf zo’n €700, maar verder niet ik detail naar gekeken.
Wat ik wel zag en misschien iets voor jullie is…?
Maar ik weet niet waar jullie wonen en hoe handig Brussel is en of je ook echt naar Brussel terug wil?
New York is duur met parkeren en autohuur is er meestal ook duur, dus daar wil je waarschijnlijk nog geen auto en de auto ook niet ophalen.
Dus Washington en New York omdraaien…
Ticket naar New York, terug van SFO
Via Air France website:
(Je kan nog de verschillende versies proberen en kijken of er verschil in zit, ik heb nu op .fr gekeken, maar soms wordt .ie als goedkoper genoemd en misschien is er wel meer mogelijk.)
Vrijdag 22 juli BRU - JFK DL 0141 11:10 -13:30
Dinsdag 23 augustus SFO - AMS KL0606 13:45 - 09:05
En dan nog met de Thalys AMS - ZYR (Brussel station Midi ) 15:34 - 17:08 (of andere tijden)
Inclusief 1 ruim bagage per persoon voor € 809
Je hebt zo ‘ soort van directe’ vluchten er vanuit gaande dat je vanaf AMS direct naar huis gaat.
Naar Brussel terug vliegen met overstap in NY kan nog iets goedkoper.
Verder schuiven naar andere dagen maakt het wat tientjes duurder.
Vanaf AMS naar JFK en SFO - AMS met directe vluchten kom je op €908 uit inclusief bagage.
Het lijken allemaal promo tarief op de Delta vluchten, dus misschien kan je ook nog op de Delta website kijken.
Verder, zoek eerst voor 1 persoon, krijg zo een idee van prijs en route en zie je opties waar misschien maar 2 of 3 plekken voor het goedkoopste tarief zijn, maar je door schuiven met dagen of je boeking splitsen misschien wel het voor 4 kan boeken.
Als je niet ‘direct’ wil vliegen, dan zag ik ook opties vanaf zo’n €700, maar verder niet ik detail naar gekeken.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Goedemorgen.
Bedankt Pepito. Via Airfrance.fr vind ik idd die tickets.
We wonen in het noorden maar als het genoeg scheelt treinen we lekker naar Brussel, evt met overnachting als vertrek te vroeg is
Toen ik 3 weken geleden zocht scheelde dit echt honderden euro's pp, zelfs met treinticket en hotelovernachting naar/in Brussel. Ik vond tickets van € 550. wel excl koffers dan.
Door omstandigheden toen niet doorgezet en niet geboekt, die goedkope tickets zijn nu helaas allemaal weg...
Ik heb in Google flights en Skyscanner al steeds zitten spelen met Amsterdam en Brussel als vertrek/aankomstvliegveld. Maar het is lastig vergelijken als de bagagekosten niet blijken te kloppen. De ene keer komt er toch ineens 75 pp bij, de andere keer 130 of nog meer...
Als we met de trein naar Brussel gaan kunnen we terug de Thalys naar Brussel skippen en in A'dam de trein naar huis pakken.
Heen vliegen we waarschijnlijk maar met 2 ipv 4 ruimbagage. Terug wel met 4 stuks. Scheelt ook weer.
Als ik toch voor de volle 5 weken ga (22 juli heen, 26 aug terug) kom ik op € 3.635 pp.
Bedankt Pepito. Via Airfrance.fr vind ik idd die tickets.
We wonen in het noorden maar als het genoeg scheelt treinen we lekker naar Brussel, evt met overnachting als vertrek te vroeg is

Toen ik 3 weken geleden zocht scheelde dit echt honderden euro's pp, zelfs met treinticket en hotelovernachting naar/in Brussel. Ik vond tickets van € 550. wel excl koffers dan.
Door omstandigheden toen niet doorgezet en niet geboekt, die goedkope tickets zijn nu helaas allemaal weg...
Ik heb in Google flights en Skyscanner al steeds zitten spelen met Amsterdam en Brussel als vertrek/aankomstvliegveld. Maar het is lastig vergelijken als de bagagekosten niet blijken te kloppen. De ene keer komt er toch ineens 75 pp bij, de andere keer 130 of nog meer...
Als we met de trein naar Brussel gaan kunnen we terug de Thalys naar Brussel skippen en in A'dam de trein naar huis pakken.
Heen vliegen we waarschijnlijk maar met 2 ipv 4 ruimbagage. Terug wel met 4 stuks. Scheelt ook weer.
Als ik toch voor de volle 5 weken ga (22 juli heen, 26 aug terug) kom ik op € 3.635 pp.
De tip om in NY te beginnen kan ik aanraden. Hebben wij ook gedaan.
Toen met een uber voor USD 100 naar Philadelphia gereden om daar de auto op te halen.
Dat was heel wat goedkoper voor de hele reis, dan dat we hem in NY op zouden halen.
De vlucht naar NY was toen vanuit Brussel wel interessant, maarja dat is dan wel in 2015.
Toen met een uber voor USD 100 naar Philadelphia gereden om daar de auto op te halen.
Dat was heel wat goedkoper voor de hele reis, dan dat we hem in NY op zouden halen.
De vlucht naar NY was toen vanuit Brussel wel interessant, maarja dat is dan wel in 2015.
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
- bedeve
- Amerika-expert
Zwervend vanuit Groningen slaap ik altijd in de buurt van Schiphol.
Heb jij ook gekeken naar het met de trein naar Antwerpen , en dan je vlucht vanuit ZWE laten beginnen ?
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Beste forumleden. Weer een vraag. Kun je bij KLM geen stoelen vast leggen tegen betaling op light tarief?
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Je kunt zelfs met normaal tarief geen stoelen vast leggen vanuit Düsseldorf? Of kan dit dan bij Delta op de site als je met delta vlieg?
2010: Florida