Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat is jou het meest bijgebleven uit Yellowstone NP?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Voor mij de grootte van het park. De prachtige vergezichten en de enorme ruimte die je er hebt.
Verder uiteraard de wilde dieren, geen plek in Noord-Amerika waar je dat kan vinden.
We zijn aan het aftellen nog 25 dagen en dan twee weken daar wat nog tekort is.

Dit is wel aardig :wink:
Morning Glory Pool
Afbeelding

Lower Falls, ik geloof twee keer zo hoog als Niagra Falls

Afbeelding

Castle Geyser
Afbeelding

Rosie die recht op ons af leek te komen..
Afbeelding

De Swan Lake Flat griz familie, reusachtige moeder grizzly met haar jonkies in een enorm gebied zonder andere beren, erg begrijpelijk.
De 1e keer dat we zagen moesten we de auto's en niet zonder reden, ze liep echt op 10cm langs de auto's. Zo dichtbij ben ik nog nooit bij een beer geweest.... wat je dan voelt..
Afbeelding

Moe grizz, langs de auto genomen van een ranger.
Afbeelding

1 van de jongen op dezelfde manier genomen...
Afbeelding

Rosie's kindertjes, ze hadden toen het formaat flinke kat.
Afbeelding

Jagende vos
Afbeelding

Afbeelding

Laatst op Belgie in de documentaire over Yellowstone zag je dit ook, als je het zo voor je neus ziet weet je helemaal niet wat je ziet.
Afbeelding

Slapende grizzly tweede pinksterdag 2005, het was koud net boven 0 en regenachtig en er stond bijna niemand.
Uit de auto genomen toen we langs reden, daarvoor had ie zich uitgebreid laten zien.
Afbeelding

Succesvolle coyote in de jacht, vlakbij het Blacktail plateau waar ze een nest hadden.
Afbeelding

Hier is moeder coyote de jongen spuugzat en worden ze naar het nest verplaatst, einde van de dag was koud aan het worden maar ondanks dat ik mijn t-shirt zat had ik dat op dat moment niet in de gaten.
Afbeelding

Tja teveel om op te noemen.
Voor het lower geyser basin met Old Faithful, Morning Glory Pool en Castle Geyser zou ik een halve dag uittrekken.
De zonsondergang bij OF moet heel mooi zijn.
Ook de Grand Prismatic zou ik niet overslaan.
Dan heb je nog het Lake Yellowstone wat het grootste bergmeer in de VS is waar veel grizzly's rondhangen en er is een prachtig uitzichtpunt waarbij je op een heldere dag de Tetons die zeker 200km verderop liggen goed kan zien.
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

yarrah schreef:En dan heb ik ook een vraagje. Ook wij gaan eind juni begin juli voor een week naar Yellowstone. Wij zijn zeer enthousiaste hikers. Een trail van 16/20 km en een stijgingspercentage van 500 meter doen we niet moeilijk over :D . Wie weet een trail die we absoluut niet mogen missen.

vrolijke groetjes,
Dan kan ik je Sevenmile Hole aanraden bij Canyon. 16 km lang en hoogteverschil van ongeveer 400m.
Pak je gelijk een aantal hoogtepunten van het park, je loopt eerst een stuk door het bos waar van alles loopt dan ga de canyon in waarbij je langs een paar geysers komt en je eindigt in de canyon bij de rivier.
Je loopt eerst naar beneden.

Big Horn ook wel aardig, ongeveer 23 km en 900m omhoog. Zwaar zwaar en je hebt kans op sneeuw die er nog ligt.

1 van de mooiste trails is Mary Mountain maar dat is een one way hike dus je zal een shuttle moeten regelen. Niet al teveel hoogteverschil maar wel 32 km door grizzly gebied dus echt niet alleen gaan lopen.
Beginnen in Hayden Valley en je eindigt op de weg naar Old Faithful.
3 km voor het einde moet je door de Nez Perce Creek waden en dan kan best avontuurlijk zijn want het water zal hoog staan en koud zijn.
Lexicon
Amerikafan

Bericht door Lexicon »

Wat een prachtige foto's Bart!

Beren zou ik heel graag willen zien, maar het liefst vanaf een veilige afstand :oops:
We hebben maar 3 dagen. Als ik dit alles zo lees hadden we beter 3 weken naar Yellowstone kunnen gaan!
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Wat heel belangrijk is: waar overnnacht je?
West Yellowstone is prima, zit je in het park nog beter.

In 3 dagen kan je ook veel zien als je maar plant en dingen selecteerd.
Old Faithful zou ik zeker gaan bekijken en daar zijn ook Morning Glory Pool en Castle Geysers. En meer, veel mooie geysers en warmwater poelen heb je daar. Kan je een halve dag goed zien.
Je zou eventueel nog naar Norris kunnen gaan, vrij rustig en mooi geysergebied.

Voor landschappen heb je wel een dag nodig, Hayden Valley, Canyon en Lamar Valley zijn wel een must. Dit zijn mooie gebieden. Vlakbij Canyon heb je de Lower Falls die heel erg mooi zijn. Het uitkijkpunt ernaar toe is niet ver lopen.
Tja Mammoth is een beetje vergane glorie, 12 jaar geleden was het redelijk aktief maar het is nu "uitgegaan" Je zou even beneden kunnen stoppen om wat foto's te maken.

Dan de dieren, in een hele dag kun je best veel zien. Bisons kom je overal tegen ook bij de geysers, zelfde geldt voor de elken.
Beren zijn vooral zichtbaar tussen Roaring Mountain en Mammoth (grizzly's) en tussen Roosevelt en Tower (zwarte beren)
Trek er maar een halve dag voor uit. Er zijn altijd rangers bij vooral bij Rosie want die zit vaak bij de weg.
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Ik ben maar 1 dagje door Yellowstone geweest, maar ik vond idd de dieren indrukwekkend en de Grand Canyon of Yellowstone met de Lower Falls. De kleuren van de rotsen daar zijn heel mooi en indrukwekkend. Old Faithfull is een van die dingen die je gezien wilt hebben, maar ik vond het niet extreem indrukwekkend.

Veel plezier!
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Raquel
Amerika-ontdekker

Bericht door Raquel »

Jeetje, als ik deze foto's zie, krijg ik enorm veel zin om te gaan. Wij zijn eind augustus 2,5 dagen in Yellowstone en hoop inderdaad om het een en ander aan wilde dieren te zien. Maar ook de geisers lijken me geweldig!

Raquel
www.raquel.reislogger.nl (wordt aan gewerkt)

2007 denver-yellowstone-las vegas-denver
2008 seattle-san francisco
jolanneke
Amerikafan

Bericht door jolanneke »

Ik vond Mammoth Hot Springs toch wel erg leuk, inclusief de wandeling over de Boardwalks.

De geur van beer hing in de lucht, maar geen beer gezien. Die kwamen we tegen bij de "buren" oftewel Grand Teton.

Verder een wandeling gemaakt met een ranger naar de Grand Prismatic Pool. Dit was echt leuk, al die verhalen van de ranger over het gebied en de historie. Als het even kan zou ik zeker een paar van de rangeractiviteiten proberen mee te pikken.

Bizons die over de vlakte zwerven. Een paar wolven (wij denken dat het wolven waren) als stipjes in de verte.

Yellowstone is mooi!!!!!!!!!!
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

Als ik dit zo lees en zie verheug ik mij zo erg om naar YS te gaan. Wij zijn er dit jaar 3 dagen en logeren in de Canyon Lodge.
Heeft iemand nog leuke tips wat je kan doen met een 5 jarige afgezien van de tips die ik hier al gelezen heb.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer