Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis jmdank: camperreis 23 dagen San Francisco - Los Angeles oktober 2022.
Reis jmdank: camperreis 23 dagen San Francisco - Los Angeles oktober 2022.
Hallo allemaal,
wij hebben na een paar jaar geen vakantie heel veel zin in ons grote avontuur voor 2022!
We gaan een trip maken met de camper. Vertrek vanuit San Francisco en eindigen in Los Angeles.
Ivm studie vertrekken we pas op 7 oktober. We zijn benieuwd naar ervaringen van mensen in deze periode. Is het weer dan een beetje te doen of moeten we zowel de korte broek als de winterjas mee? En wat is de ervaring m.b.t. de beschikbaarheid van campgrounds?
Ik heb een opzet gemaakt voor een reisschema waar ik aan de hand van goede tips en ervaringen verder aan wil schaven.
Geprobeerd om niet al te lange reisdagen te maken en ruimte te houden om zaken over te slaan en ergens wellicht daarvoor in de plaats ergens een extra nachtje te pakken.
Wij als stel zien graag mooie dingen en wandelen graag een stukje in de natuur maar zijn niet van plan om dagenlange trials te gaan lopen. meer de camper ergens parkeren en mooie roundtrails of heen en weertjes van zo rond de 5 km is wel matje.....
Ook heb ik geprobeerd naast mooie natuur ook wat andere zaken erin te plannen. Route 66, westernsfeer, Palm Springs en een stukje kust onder San Francisco voor de sfeer en om een boottocht met de hoop walvissen te spotten maken.
Hieronder mijn eerste opzet:
Dag 1 Aankomst San Francisco op vrijdag 7 oktober
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 Carmel/Monterey - camper ophalen op maandag 10 oktober
Dag 5 Fresno
Dag 6 Yosemite
Dag 7 Bishop
Dag 8 Death Valley
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Valley of Fire
Dag 11 Brice Canyon
Dag 12 Capitol Reef
Dag 13 Arches
Dag 14 Monument Valley
Dag 15 Page
Dag 16 Grand Canyon
Dag 17 Kingman
Dag 18 Joshua Tree
Dag 19 Palm springs
Dag 20 Los Angeles (in de buurt ivm volgende dag inleveren camper)
Dag 21 Los Angeles camper inleveren op donderdag 27 oktober
Dag 22 Los Angeles
Dag 23 terugvlucht
Ik zie graag jullie suggesties tegemoet!
Jan Maarten
wij hebben na een paar jaar geen vakantie heel veel zin in ons grote avontuur voor 2022!
We gaan een trip maken met de camper. Vertrek vanuit San Francisco en eindigen in Los Angeles.
Ivm studie vertrekken we pas op 7 oktober. We zijn benieuwd naar ervaringen van mensen in deze periode. Is het weer dan een beetje te doen of moeten we zowel de korte broek als de winterjas mee? En wat is de ervaring m.b.t. de beschikbaarheid van campgrounds?
Ik heb een opzet gemaakt voor een reisschema waar ik aan de hand van goede tips en ervaringen verder aan wil schaven.
Geprobeerd om niet al te lange reisdagen te maken en ruimte te houden om zaken over te slaan en ergens wellicht daarvoor in de plaats ergens een extra nachtje te pakken.
Wij als stel zien graag mooie dingen en wandelen graag een stukje in de natuur maar zijn niet van plan om dagenlange trials te gaan lopen. meer de camper ergens parkeren en mooie roundtrails of heen en weertjes van zo rond de 5 km is wel matje.....
Ook heb ik geprobeerd naast mooie natuur ook wat andere zaken erin te plannen. Route 66, westernsfeer, Palm Springs en een stukje kust onder San Francisco voor de sfeer en om een boottocht met de hoop walvissen te spotten maken.
Hieronder mijn eerste opzet:
Dag 1 Aankomst San Francisco op vrijdag 7 oktober
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 Carmel/Monterey - camper ophalen op maandag 10 oktober
Dag 5 Fresno
Dag 6 Yosemite
Dag 7 Bishop
Dag 8 Death Valley
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Valley of Fire
Dag 11 Brice Canyon
Dag 12 Capitol Reef
Dag 13 Arches
Dag 14 Monument Valley
Dag 15 Page
Dag 16 Grand Canyon
Dag 17 Kingman
Dag 18 Joshua Tree
Dag 19 Palm springs
Dag 20 Los Angeles (in de buurt ivm volgende dag inleveren camper)
Dag 22 Los Angeles
Dag 23 terugvlucht
Ik zie graag jullie suggesties tegemoet!
Jan Maarten
NYC 2013
Rondje Noord Oost 2015 https://dankiesontour.wordpress.com"
NYC 2017
NYC 2019
Verslaafd aan NYC maar nu tijd om eens verder te kijken.
Daarom oktober 2022 rondje Zuid West op de planning
NYC 2017
NYC 2019
Re: Camperreis 23 dagen San Francisco - Los Angeles oktober 2022
Hoi,
Gelijk een vraagje. Gaan jullie met auto en tent of met een camper? Als ik zo naar het schema kijk is het middenstuk kwa rijtijd wel te doen, maar toch vind ik het persoonlijk wel wat krapjes om overal maar een nacht te zijn. Wil je bij de grand canyon alle uitzichtpunten doen en een stukje lopen ben je toch wel iets meer kwijt dan een halve dag. En dat is ook zo voor andere parken. Ik zou zowel in SF als LA een dag minder doen om wat meer ruimte te creëren.
Gelijk een vraagje. Gaan jullie met auto en tent of met een camper? Als ik zo naar het schema kijk is het middenstuk kwa rijtijd wel te doen, maar toch vind ik het persoonlijk wel wat krapjes om overal maar een nacht te zijn. Wil je bij de grand canyon alle uitzichtpunten doen en een stukje lopen ben je toch wel iets meer kwijt dan een halve dag. En dat is ook zo voor andere parken. Ik zou zowel in SF als LA een dag minder doen om wat meer ruimte te creëren.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust

21 States so far...

90 - Fl naar CA
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
@BonnyR zoals de titel zegt is het een camperreis 
Was betreft SF daar kom ik helaas niet eerder weg omdat je op zondag de camper niet op kan halen. Waar ik nog over nadenk is om op dag 3 een auto te huren en het stukje naar Monterey en de walvissentocht te doen en de kust te bewonderen.
Dat scheelt een dag. Als ik aan het einde dan een dag LA skip (vanuit Palm Springs vroeg weg en de camper,inleveren) heb ik weer een dag gewonnen. Waar zou jij me dan adviseren een dag extra te verblijven in het tussenstuk?

Was betreft SF daar kom ik helaas niet eerder weg omdat je op zondag de camper niet op kan halen. Waar ik nog over nadenk is om op dag 3 een auto te huren en het stukje naar Monterey en de walvissentocht te doen en de kust te bewonderen.
Dat scheelt een dag. Als ik aan het einde dan een dag LA skip (vanuit Palm Springs vroeg weg en de camper,inleveren) heb ik weer een dag gewonnen. Waar zou jij me dan adviseren een dag extra te verblijven in het tussenstuk?
NYC 2013
NYC 2017
NYC 2019
NYC 2017
NYC 2019
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je wilt veel te veel zien, en ben op deze manier alleen aan het rijden.
Ik zou beginnen om het complete stuk dag 12/13 naar Moab te schrappen, en de vrijkomende dagen te gebruiken op de rest van je route, om daar wat meer balans/rust in te brengen.
Ik zou beginnen om het complete stuk dag 12/13 naar Moab te schrappen, en de vrijkomende dagen te gebruiken op de rest van je route, om daar wat meer balans/rust in te brengen.
@BonnyR
@jmdank
Waar ga je de RV ophalen, en de eventuele huurauto ophalen/inleveren? En is het niet mogelijk om de RV op zaterdag op te halen? Volgens mij is dit bij Roadbear/El Monte mogelijk.

@jmdank
Waar ga je de RV ophalen, en de eventuele huurauto ophalen/inleveren? En is het niet mogelijk om de RV op zaterdag op te halen? Volgens mij is dit bij Roadbear/El Monte mogelijk.
21 States so far...
@Corv auto nog geen idee. Nog niet concreet uitgezocht is een denkrichting.
De camper zaterdag ophalen is ook een optie maar dan heb ik weer geen tijd voor San Francisco. Daar willen we toch ook een aantal zaken zien. Waaronder Alcatraz......
Dus ga nog een piekeren wat de beste keuze is
Achteraf, maar de tickets zijn al geboekt, had ik een dag later moeten vertrekken en op zondag terugvliegen i.p.v. op zaterdag
De camper zaterdag ophalen is ook een optie maar dan heb ik weer geen tijd voor San Francisco. Daar willen we toch ook een aantal zaken zien. Waaronder Alcatraz......
Dus ga nog een piekeren wat de beste keuze is
Achteraf, maar de tickets zijn al geboekt, had ik een dag later moeten vertrekken en op zondag terugvliegen i.p.v. op zaterdag
NYC 2013
NYC 2017
NYC 2019
NYC 2017
NYC 2019
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis jmdank: camperreis 23 dagen San Francisco - Los Angeles oktober 2022.
Kijk eens naar de voorbeeldroute. Veel meer zou ik niet doen.
En denk eraan dat je de campings in de parken op tijd vastlegt, ook in oktober kan het nog druk zijn.
Wat jouw voorstel betreft:
Fresno begrijp ik niet. Voor Yosemite zou ik zeker 2 nachten in de vallei reserveren. Kijk op www.nps.gov/yose onder camping voor meer informatie.
Sla je Zion bewust over?
Een nacht in Joshua Tree lijkt me mooi maar ik zou dan geen Palm Springs meer doen.
Marianne
En denk eraan dat je de campings in de parken op tijd vastlegt, ook in oktober kan het nog druk zijn.
Wat jouw voorstel betreft:
Fresno begrijp ik niet. Voor Yosemite zou ik zeker 2 nachten in de vallei reserveren. Kijk op www.nps.gov/yose onder camping voor meer informatie.
Sla je Zion bewust over?
Een nacht in Joshua Tree lijkt me mooi maar ik zou dan geen Palm Springs meer doen.
Marianne
@martin dank voor de feedback
Heb de voorbeeldroute bekeken. Zeer nuttig en biedt veel perspectief en ruimte in dagen aangezien wij niet de route LA naar SF doen. Wel krijg ik hier last van FOMO maar vertrouw op de ervaringsdeskundigen hier.
Hier ga ik eens mee puzzelen.......
Fresno had ik bedacht als tussenstop omdat we de ochtend kwijt zijn in Monterey met een boottocht om (hopelijk) walvissen te spotten.
Wat betreft de campings bedoel je die in de NP’s? Had gehoopt in deze periode wat flexibeler te kunnen zijn. Maar wil natuurlijk niet achter het net vissen. Maakt het ene of het andere park nog uit in drukte? In Yosemite in ieder geval reserveren begrijp ik
Heb de voorbeeldroute bekeken. Zeer nuttig en biedt veel perspectief en ruimte in dagen aangezien wij niet de route LA naar SF doen. Wel krijg ik hier last van FOMO maar vertrouw op de ervaringsdeskundigen hier.
Hier ga ik eens mee puzzelen.......
Fresno had ik bedacht als tussenstop omdat we de ochtend kwijt zijn in Monterey met een boottocht om (hopelijk) walvissen te spotten.
Wat betreft de campings bedoel je die in de NP’s? Had gehoopt in deze periode wat flexibeler te kunnen zijn. Maar wil natuurlijk niet achter het net vissen. Maakt het ene of het andere park nog uit in drukte? In Yosemite in ieder geval reserveren begrijp ik

NYC 2013
NYC 2017
NYC 2019
NYC 2017
NYC 2019
@jmdank
Maar waar moet je de camper ophalen?
Maar waar moet je de camper ophalen?
21 States so far...
@Corv In San Leandro bij RoadBear
NYC 2013
NYC 2017
NYC 2019
NYC 2017
NYC 2019
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
FOMO betekent angst om iets mis te lopen toch ?. Volgens mij doe je dat als je teveel wilt zien zodat je juist veel dingen zult missen.
Ik vind het namelijk allemaal net teveel van het goede. Behalve in het begin en op het eind heb je iedere dag een rijdag en met een camper doe je er ook langer over dan met een auto. Voor Arches heb je sowieso te weinig tijd terwijl er ook naast Arches zoveel meer te zien is. Denk ook aan Canyonlands NP. Misschien die omgeving bewaren voor een eventuele volgende reis.
Die overnachting zou ik gebruiken voor een extra overnachting in Yosemite.
Palm Springs heeft niet veel meerwaarde vooral als je daarmee op andere plekken tijd tekort komt.
Zion NP overslaan terwijl je er min of meer langs komt is ook jammer.
Een overnachting in Valley of Fire is mooi maar je zou het ook kunnen bezoeken op weg naar Zion zodat je voor Zion 2 overnachtingen hebt (incl. het schrappen van Palm Springs) Dat maakt het allemaal wat rustiger ook voor het vervolg van de route.
Ik vind het namelijk allemaal net teveel van het goede. Behalve in het begin en op het eind heb je iedere dag een rijdag en met een camper doe je er ook langer over dan met een auto. Voor Arches heb je sowieso te weinig tijd terwijl er ook naast Arches zoveel meer te zien is. Denk ook aan Canyonlands NP. Misschien die omgeving bewaren voor een eventuele volgende reis.
Die overnachting zou ik gebruiken voor een extra overnachting in Yosemite.
Palm Springs heeft niet veel meerwaarde vooral als je daarmee op andere plekken tijd tekort komt.
Zion NP overslaan terwijl je er min of meer langs komt is ook jammer.
Een overnachting in Valley of Fire is mooi maar je zou het ook kunnen bezoeken op weg naar Zion zodat je voor Zion 2 overnachtingen hebt (incl. het schrappen van Palm Springs) Dat maakt het allemaal wat rustiger ook voor het vervolg van de route.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jullie hebben iets meer tijd dan in de voorbeeldroute, maar met een camper zou ik sowieso meer tijd rekenen. En je doet weliswaar niet de hele kustroute maar met de stop in Monterey scheelt dat maar een dag met de voorbeeldroute. Arches opnemen lijkt mij echt te veel. Het zou wel mooi zijn in de periode dat jullie gaan maar het verdient echt meer tijd. Bedenk ook dat de dagen kort zijn in oktober.
Ik denk dat zoiets als hieronder mooi is in 23 dagen. Het weer zou nog wel wat roet in het eten kunnen gooien. Sneeuw is mogelijk in Yosemite en in Bryce. Maar normaal gesproken is de Tioga Pass dan nog geen probleem.
Met een walvisvaart op dag 5 is het niet gek om de eerste nacht in Yosemite op Wawona te gaan staan; je kunt dan ook de Mariposa Grove bezoeken. Dan blijft er maar een halve dag over in de vallei. Een extra dag zou wel mooi zijn, maar dan zou je bijvoorbeeld Capitol Reef moeten schrappen, en dat zou ook jammer zijn. De route van Capitol Reef naar MV is prachtig.
Fresno ligt niet op de route, dat zou ik sowieso vergeten. Kijk voor het stuk van Monterey naar Wawona eens in ons 2019-verslag. Wij waren er toen in september, dus het was nog wel wat warmer, maar oktober kan ook nog heel anagenaam zijn., zeker overdag.
Dag 1 naar San Francisco
Dag 2 San Francisco - San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco - Monterey
Dag 5 Monterey - Yosemite
Dag 6 Yosemite
Dag 7 Yosemite - Lee Vining
Dag 8 Lee Vining - Death Valley
Dag 9 Death Valley - Las Vegas
Dag 10 Las Vegas - Valley of Fire
Dag 11 Valley of Fire - Zion
Dag 12 Zion
Dag 13 Zion - Bryce
Dag 14 Bryce - Capitol Reef
Dag 15 Capitol Reef - Monument Valley
Dag 16 Monument Valley - Page
Dag 17 Page - Grand Canyon
Dag 18 Grand Canyon - Kingman
Dag 19 Kingman - Joshua Tree
Dag 20 Joshua Tree - Los Angeles
Dag 21 Los Angeles
Dag 22 Los Angeles
Dag 23 terugvlucht -
Marianne
Ik denk dat zoiets als hieronder mooi is in 23 dagen. Het weer zou nog wel wat roet in het eten kunnen gooien. Sneeuw is mogelijk in Yosemite en in Bryce. Maar normaal gesproken is de Tioga Pass dan nog geen probleem.
Met een walvisvaart op dag 5 is het niet gek om de eerste nacht in Yosemite op Wawona te gaan staan; je kunt dan ook de Mariposa Grove bezoeken. Dan blijft er maar een halve dag over in de vallei. Een extra dag zou wel mooi zijn, maar dan zou je bijvoorbeeld Capitol Reef moeten schrappen, en dat zou ook jammer zijn. De route van Capitol Reef naar MV is prachtig.
Fresno ligt niet op de route, dat zou ik sowieso vergeten. Kijk voor het stuk van Monterey naar Wawona eens in ons 2019-verslag. Wij waren er toen in september, dus het was nog wel wat warmer, maar oktober kan ook nog heel anagenaam zijn., zeker overdag.
Dag 1 naar San Francisco
Dag 2 San Francisco - San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco - Monterey
Dag 6 Yosemite
Dag 7 Yosemite - Lee Vining
Dag 8 Lee Vining - Death Valley
Dag 10 Las Vegas - Valley of Fire
Dag 11 Valley of Fire - Zion
Dag 12 Zion
Dag 13 Zion - Bryce
Dag 14 Bryce - Capitol Reef
Dag 15 Capitol Reef - Monument Valley
Dag 16 Monument Valley - Page
Dag 17 Page - Grand Canyon
Dag 18 Grand Canyon - Kingman
Dag 19 Kingman - Joshua Tree
Dag 20 Joshua Tree - Los Angeles
Dag 21 Los Angeles
Dag 22 Los Angeles
Dag 23 terugvlucht -
Marianne
@IngridZw thanks voor je reactie. Je visie op FOMO is een eyeopener. Ga voor een route met meer rust erin.
Valley of Fire ga ik inderdaad onderweg naar Zion doen waar ik dan een extra nacht blijf
Weer input om mee verder te puzzelen
Valley of Fire ga ik inderdaad onderweg naar Zion doen waar ik dan een extra nacht blijf
Weer input om mee verder te puzzelen

NYC 2013
NYC 2017
NYC 2019
NYC 2017
NYC 2019
@Martin & Marianne dank weer voor de input!
Arches links laten liggen vind ik nog lastig maar je hebt gelijk dat de dagen al korter worden en dat ook invloed heeft op onze reis.
Heb inmiddels een aanvraag gedaan de camper langer te huren zodat er ook zo wat meer rek in het schema zit (zaterdag 8/10 t/m zaterdag 29/10). even kijken of dat lukt.
Interessant vind ik Lee Vining. Die had ik nog niet eerder voorbij zien komen. Wat is de reden van die stop ipv Mammoth Lakes wat in de voorbeeldroute staat?
Voor nu denk ik aan de volgende route:
Dag 1 SF aankomst
Dag 2 's morgens de camper halen en naar Martin RV Park (hier kan je met een pontje naar SF)
Dag 3 SF
Dag 4 SF - Carmel/Monterey
Dag 6 Yosemite
Dag 7 Yosemite - Mammoth Lakes (Lee Vining?)
Dag 8 Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas - Zion
Dag 12 Zion
Dag 13 Zion - Bryce Canyon
Dag 14 Brice Canyon - Page
Dag 15 Page - Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon
Dag 17 Grand Canyon - Kingman
Dag 18 Kingman - Joshua Tree
Dag 19 Joshua Tree - LA
Dag 20 LA
Dag 21 LA of Pismo Beach
Dag 22 Santa Barbara (mooie locatie, dichtbij voor volgende dag camper inleveren)
Dag 23 LA camper inleveren en vliegen
Ten opzichte van jouw route heb ik hier een extra dag Las Vegas (nav voorbeeldroute) en een extra dag Grand Canyon (nav diverse posts hier) inzitten.
Ik mis dan Capitol Reef en Monument Valley.
Las Vegas vinden we denk ik toch to much dus skip ik graag. Is de extra overnachting in Grand Canyon niet nodig? Heb je aan 1 nachtje hier genoeg?
Maar ook aan het einde kan ik wel wat inkorten denk ik. Is Pismo Beach een must see?
Arches links laten liggen vind ik nog lastig maar je hebt gelijk dat de dagen al korter worden en dat ook invloed heeft op onze reis.
Heb inmiddels een aanvraag gedaan de camper langer te huren zodat er ook zo wat meer rek in het schema zit (zaterdag 8/10 t/m zaterdag 29/10). even kijken of dat lukt.
Interessant vind ik Lee Vining. Die had ik nog niet eerder voorbij zien komen. Wat is de reden van die stop ipv Mammoth Lakes wat in de voorbeeldroute staat?
Voor nu denk ik aan de volgende route:
Dag 1 SF aankomst
Dag 2 's morgens de camper halen en naar Martin RV Park (hier kan je met een pontje naar SF)
Dag 3 SF
Dag 4 SF - Carmel/Monterey
Dag 6 Yosemite
Dag 7 Yosemite - Mammoth Lakes (Lee Vining?)
Dag 8 Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas - Zion
Dag 12 Zion
Dag 13 Zion - Bryce Canyon
Dag 14 Brice Canyon - Page
Dag 15 Page - Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon
Dag 17 Grand Canyon - Kingman
Dag 18 Kingman - Joshua Tree
Dag 19 Joshua Tree - LA
Dag 20 LA
Dag 21 LA of Pismo Beach
Dag 22 Santa Barbara (mooie locatie, dichtbij voor volgende dag camper inleveren)
Dag 23 LA camper inleveren en vliegen
Ten opzichte van jouw route heb ik hier een extra dag Las Vegas (nav voorbeeldroute) en een extra dag Grand Canyon (nav diverse posts hier) inzitten.
Ik mis dan Capitol Reef en Monument Valley.
Las Vegas vinden we denk ik toch to much dus skip ik graag. Is de extra overnachting in Grand Canyon niet nodig? Heb je aan 1 nachtje hier genoeg?
Maar ook aan het einde kan ik wel wat inkorten denk ik. Is Pismo Beach een must see?
NYC 2013
NYC 2017
NYC 2019
NYC 2017
NYC 2019
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou niet helemaal naar Pismo Beach rijden. Als je de kust wilt doen had je beter voor een rondje kunnen kiezen.
Mammoth Lakes kan ook natuurlijk, Lee VIning ligt echter dichter bij Mono Lake, en bij Bodie, dus handig als je dat ook wilt bezoeken.
Veel mensen vinden voor de Grand Canyon één overnachting voldoende, maar ik vind twee ook wel mooi. Je ozu ook twee nachten Page kunnen doen, daar zal het nog wel aangenaam zijn om te kamperen. En je kunt dan al voeg naar de GC rijden zodat je daar bijna een volle dag hebt, en nog een deel van de ochtend.
Marianne
Mammoth Lakes kan ook natuurlijk, Lee VIning ligt echter dichter bij Mono Lake, en bij Bodie, dus handig als je dat ook wilt bezoeken.
Veel mensen vinden voor de Grand Canyon één overnachting voldoende, maar ik vind twee ook wel mooi. Je ozu ook twee nachten Page kunnen doen, daar zal het nog wel aangenaam zijn om te kamperen. En je kunt dan al voeg naar de GC rijden zodat je daar bijna een volle dag hebt, en nog een deel van de ochtend.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Twee nachten Grand Canyon heb je vooral nodig als je een stuk in de Canyon wil gaan wandelen. Ga je enkel en alleen voor viewpoints en wat wandelen aan de rim dan heb je het wel vrij snel gezien.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Idd vanaf de parkeerplaats de wandelroute lopen, ik heb toen vanaf het stationnetje/hotel de shuttlebus terug naar de parkeerplaats genomen (ivm mijn rug problemen). Ik was er begin april met een strak blauwe lucht en zon, dan zien al die kleuren in de canyon er bijna onrealistisch uit, prachtig. Weet niet hoe het is in oktober.
21 States so far...
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Voor het westernsfeertje raad ik je aan om na Kingman een gedeelte van route 66 te rijden via het oude westernstadje Oatman. Of daar alles nog authentiek is weet ik niet maar je ziet wel hoe zo'n stadje er vroeger uitzag.
Onze 1ste ervaring met de Grand Canyon was echt het wauw gevoel. Zo indrukwekkend. Maar na een aantal viewpoints zie je dat het toch allemaal veel op elkaar lijkt. Als je niet van plan bent om de trail naar beneden te lopen heb je aan 1 overnachting echt voldoende. Bovendien, als je vanuit Page de oostelijke ingang van het park binnenrijdt heb je ook nog een aantal mooie viewpoints. Wij vonden o.a. een stop bij Desert View Watchtower heel mooi.
Als je nog wat van de kust wilt zien dan zou ik denk ik eerder vanuit Joshua Tree de zuidelijke kant van LA kiezen bijv. beginnen in Carlsbad en dan naar boven rijden. Je hebt onderweg meerdere mooie standen en de temperatuur zal er ook aangenamer zijn.
Onze 1ste ervaring met de Grand Canyon was echt het wauw gevoel. Zo indrukwekkend. Maar na een aantal viewpoints zie je dat het toch allemaal veel op elkaar lijkt. Als je niet van plan bent om de trail naar beneden te lopen heb je aan 1 overnachting echt voldoende. Bovendien, als je vanuit Page de oostelijke ingang van het park binnenrijdt heb je ook nog een aantal mooie viewpoints. Wij vonden o.a. een stop bij Desert View Watchtower heel mooi.
Als je nog wat van de kust wilt zien dan zou ik denk ik eerder vanuit Joshua Tree de zuidelijke kant van LA kiezen bijv. beginnen in Carlsbad en dan naar boven rijden. Je hebt onderweg meerdere mooie standen en de temperatuur zal er ook aangenamer zijn.
2011: Zuidwesten
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht