Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis santon: 2de poging Zuidwest-Amerika.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis santon: 2de poging Zuidwest-Amerika.
Hallo allemaal,
Wij zouden in mei 2020 vertrekken naar Amerika, maar dit is helaas gecanceld geweest door Corona. We zouden het dit jaar in oktober nog eens willen proberen. We hebben onze tour wel wat aangepast. Ons reisschema zou als volgt gaan:
Dag 1: LV
Dag 2: LV
Dag 3: LV
Dag 4: LV --> Zion Park
Dag 5: Zion Park
Dag 6: Bryce Canyon
Dag 7: Antilope Canyon
Dag 8: Antilope Canyon
Dag 9: Grand Canyon
Dag 10: Willow Beach (kayak)
Dag 11: Vlucht LV --> San Francisco
Dag 12: SF
Dag 13: SF
Dag 14: SF --> Monterey - Carmel - San Simeon
Dag 15: Hearst Castle --> Solvang --> Santa Barbara
Dag 16: SB --> Santa Monica + Venice beach
Dag 17: LA
Dag 18: Universal Studios
Dag 19: Warner Bros
Dag 20: LA --> Brussel
Wat denken jullie hiervan? Alle tips zijn zeer welkom, ook qua verblijf, things to see en things to do ...
Groetjes Tony en Sandra.
Wij zouden in mei 2020 vertrekken naar Amerika, maar dit is helaas gecanceld geweest door Corona. We zouden het dit jaar in oktober nog eens willen proberen. We hebben onze tour wel wat aangepast. Ons reisschema zou als volgt gaan:
Dag 1: LV
Dag 2: LV
Dag 3: LV
Dag 4: LV --> Zion Park
Dag 5: Zion Park
Dag 6: Bryce Canyon
Dag 7: Antilope Canyon
Dag 8: Antilope Canyon
Dag 9: Grand Canyon
Dag 10: Willow Beach (kayak)
Dag 11: Vlucht LV --> San Francisco
Dag 12: SF
Dag 13: SF
Dag 14: SF --> Monterey - Carmel - San Simeon
Dag 15: Hearst Castle --> Solvang --> Santa Barbara
Dag 16: SB --> Santa Monica + Venice beach
Dag 17: LA
Dag 18: Universal Studios
Dag 19: Warner Bros
Dag 20: LA --> Brussel
Wat denken jullie hiervan? Alle tips zijn zeer welkom, ook qua verblijf, things to see en things to do ...
Groetjes Tony en Sandra.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Re: 2de poging Zuid-west Amerika
Beetje gehaast lang de NPs en andere natuur bezienswaardigheden. Uit de rest van je schema lijkt het erop dat je meer van de steden/etc... bent, dus dan zou ik er voor kiezen iets minder in die NPs te zijn en keuzes te maken wat je wel en niet wilt gaan zien.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
De grootste misser die wij ooit hebben gemaakt was om tijdens onze 1e rondreis van Los Angeles naar Las Vegas te vliegen.
Waarom rij je niet van Las Vegas naar LA en bezoek je San Francisco aan het einde van je reis?
2 dagen Antelope Canyon is ook ietwat veel in mijn beleving. Wij hebben daar nooit langer dan 2 nachten gezeten.
Dat zou je kunnen reduceren naar 1 zodat je 2 nachten in Page bent. Dan zou ik hem zo indelen
Zou je Willow Beach niet tijdens je eerste dagen kunnen inplannen? Het is een uurtje rijden vanuit Vegas. Dat is te overzien. Maar goed, dat is mijn mening.

Waarom rij je niet van Las Vegas naar LA en bezoek je San Francisco aan het einde van je reis?
2 dagen Antelope Canyon is ook ietwat veel in mijn beleving. Wij hebben daar nooit langer dan 2 nachten gezeten.
Dat zou je kunnen reduceren naar 1 zodat je 2 nachten in Page bent. Dan zou ik hem zo indelen
Zou je Willow Beach niet tijdens je eerste dagen kunnen inplannen? Het is een uurtje rijden vanuit Vegas. Dat is te overzien. Maar goed, dat is mijn mening.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerika-ontdekker
Het probleem is dat we vanalles wat willen doen, parken, steden, kust, LOL...vindt u de trip langs de parken wat kort om wat gezien te krijgen?
-
- Amerika-ontdekker
@ dejong89: De bedoeling is wel degelijk om de overnachten in Page om daar Antilope Canyon te doen dag en en dag 2 zouden we een float trip maken in Glen Canyon (horseshoe bend ed.)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Schrijf het eens helemaal in een van/naar schema uit.
Nu is het na Zion niet direct duidelijke wat de rijdagen zijn.
Antelope Canyon is geen plaats, hier moet je Page vermelden. Als je daar alleen naar Antelope Canyon wilt is één overnachting in Page wel voldoende.
En inderdaad, waarom een vlucht? Je mist veel moois onderweg. Het mooiste is natuurlijk om van Las Vegas via de Tioga Pass naar SF te rijden, maar van LV naar La en dan via de kust naar SF is met weinig tijd een betere suggestie.
In oktober lijkt mij een rondje Las Vegas met ook de parken bij Moab erbij, en Capitol Reef mij wel erg mooi.
Marianne
Nu is het na Zion niet direct duidelijke wat de rijdagen zijn.
Antelope Canyon is geen plaats, hier moet je Page vermelden. Als je daar alleen naar Antelope Canyon wilt is één overnachting in Page wel voldoende.
En inderdaad, waarom een vlucht? Je mist veel moois onderweg. Het mooiste is natuurlijk om van Las Vegas via de Tioga Pass naar SF te rijden, maar van LV naar La en dan via de kust naar SF is met weinig tijd een betere suggestie.
In oktober lijkt mij een rondje Las Vegas met ook de parken bij Moab erbij, en Capitol Reef mij wel erg mooi.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
@ dejong89: de tip ivm willow beach zie ik idd ook zitten, Goed idee!!!
-
- Amerika-ontdekker
@ Martin & Marianne:
Page is wel de bedoeling...heb het mss wat verkeerd verwoord...
Is de Tioga pass met zekerheid nog vrij van sneeuw in oktober...want dan zie ik dit zeker zitten. Alleen het stuk rijden tussen LA en LV lijkt me nog saai...
Wat ik wel mss kan doen is de tour omkeren...Van LV via sequoia en Yosemite Park naar SF en via de kust naar LA en dan het vliegtuig naar LV...Wat denkt u hiervan? Groetjes
Page is wel de bedoeling...heb het mss wat verkeerd verwoord...
Is de Tioga pass met zekerheid nog vrij van sneeuw in oktober...want dan zie ik dit zeker zitten. Alleen het stuk rijden tussen LA en LV lijkt me nog saai...
Wat ik wel mss kan doen is de tour omkeren...Van LV via sequoia en Yosemite Park naar SF en via de kust naar LA en dan het vliegtuig naar LV...Wat denkt u hiervan? Groetjes
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
La-LV is maar een paar uurtjes, daarvoor zou ik echt geen vlucht pakken. Misschien geen heel spannende route, maar je zou via Death Valley kunnen rijden, dan heb je een mooie route. En dat park is in oktober niet meer zo heel erg heet, dus echt een aanrader.
Normaal gesproken is de Tioga Pass wel open in oktober, maar er zijn geen garanties.
Heb je al eens naar de voorbeeldroute gekeken?
Marianne
Normaal gesproken is de Tioga Pass wel open in oktober, maar er zijn geen garanties.
Heb je al eens naar de voorbeeldroute gekeken?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
@ Martin & Marianne:
Ja je hebt gelijk, met het vliegtuig ben je ook al een dag kwijt,...luchthaven, inchecken, bagage ophalen...dan kunnen we idd beter onze tocht verderzetten met de auto. Dan hoeven we ook het stuk van Williams naar LV niet meer te rijden aangezien we Willow beach wss zullen doen tijden ons verblijf in LV. We zullen dan wel moeten kiezen ofwel naar SF via Yosemite en Sequoia ofwel via LA langs de kust naar SF...moeilijk...Groetjes
Ja je hebt gelijk, met het vliegtuig ben je ook al een dag kwijt,...luchthaven, inchecken, bagage ophalen...dan kunnen we idd beter onze tocht verderzetten met de auto. Dan hoeven we ook het stuk van Williams naar LV niet meer te rijden aangezien we Willow beach wss zullen doen tijden ons verblijf in LV. We zullen dan wel moeten kiezen ofwel naar SF via Yosemite en Sequoia ofwel via LA langs de kust naar SF...moeilijk...Groetjes
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: 2de poging Zuidwest-Amerika
Nee, die vlucht, daar zie ik de meerwaarde ook niet van, wat een gedoe. Gewoon met de auto gaan.
Ik zou in oktober ook voor een rondje Las Vegas (met Death Valley) en verder ten oosten van Las Vegas gaan. Maar ik hou dan ook minder van LA.
Als je persé alledrie de steden wilt doen, zou je zoiets kunnen doen:
Dag 1: Brussel - Las Vegas
Dag 2: Las Vegas - Zion
Dag 3: Zion
Dag 4: Zion - Bryce
Dag 5: Bryce - Page
Dag 6: Page
Dag 7: Page - Grand Canyon
Dag 8: Grand Canyon - Willow beach - Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Death Valley
Dag 11: Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 12: Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 13: Yosemite
Dat 14: Yosemite - San Francisco
Dag 15: San Francisco
Dag 16: San Francisco - San Simeon
Dag 17: San Simeon - LA
Dag 18: LA
Dag 19: LA
Dag 20: LA - Brussel
Wel een beetje gehaast hier en daar… je kunt dagen winnen door toch vanaf LV naar LA te rijden (met overnachting in Death Valley, mooi in oktober) en SF aan het einde van de reis te doen. Dan kun je ook nog een extra dag Vegas weer toevoegen.
Of nog twee of drie dagen toevoegen aan je vakantie
Ik zou in oktober ook voor een rondje Las Vegas (met Death Valley) en verder ten oosten van Las Vegas gaan. Maar ik hou dan ook minder van LA.
Als je persé alledrie de steden wilt doen, zou je zoiets kunnen doen:
Dag 1: Brussel - Las Vegas
Dag 2: Las Vegas - Zion
Dag 3: Zion
Dag 4: Zion - Bryce
Dag 5: Bryce - Page
Dag 6: Page
Dag 7: Page - Grand Canyon
Dag 8: Grand Canyon - Willow beach - Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Death Valley
Dag 11: Death Valley - Mammoth Lakes
Dag 12: Mammoth Lakes - Yosemite
Dag 13: Yosemite
Dat 14: Yosemite - San Francisco
Dag 15: San Francisco
Dag 16: San Francisco - San Simeon
Dag 17: San Simeon - LA
Dag 18: LA
Dag 19: LA
Dag 20: LA - Brussel
Wel een beetje gehaast hier en daar… je kunt dagen winnen door toch vanaf LV naar LA te rijden (met overnachting in Death Valley, mooi in oktober) en SF aan het einde van de reis te doen. Dan kun je ook nog een extra dag Vegas weer toevoegen.
Of nog twee of drie dagen toevoegen aan je vakantie

Laatst gewijzigd door josea op 20 apr 2022, 20:03, 2 keer totaal gewijzigd.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Ik vind de route die josea hier boven voorstelt een top voorstel.
(en gehaast, valt nogal mee, onze reizen zijn veel gehaaster over het algemeen en het is nog prima te behappen
)
(en gehaast, valt nogal mee, onze reizen zijn veel gehaaster over het algemeen en het is nog prima te behappen

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Zonder Yosemite zou je deze route kunnen doen. Met toevoeging van Capitol Reef en Monument Valley. Je rijdt dan 2 van de mooiste wegen van het ZW nl. de UT 12 en de UT 95
Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 LV – Zion
Dag 3 Zion
Dag 4 Zion – Bryce
Dag 5 Bryce – Capitol Reef
Dag 6 CR – Monument Valley
Dag 7 MV – Page
Dag 8 Page - Grand Canyon
Dag 9 GC - Las Vegas
Dag 10 LV
Dag 11 LV
Dag 12 LV - LA via Death Valley
Dag 13 LA
Dag 14 LA
Dag 15 LA - Pismo Beach
Dag 16 Pismo Beach - Monterey
Dag 17 Monterey - SF
Dag 18 SF
Dag 19 SF
Dag 20 SF - Brussel
Dag 1 naar Las Vegas
Dag 2 LV – Zion
Dag 3 Zion
Dag 4 Zion – Bryce
Dag 5 Bryce – Capitol Reef
Dag 6 CR – Monument Valley
Dag 7 MV – Page
Dag 8 Page - Grand Canyon
Dag 9 GC - Las Vegas
Dag 10 LV
Dag 11 LV
Dag 12 LV - LA via Death Valley
Dag 13 LA
Dag 14 LA
Dag 15 LA - Pismo Beach
Dag 16 Pismo Beach - Monterey
Dag 17 Monterey - SF
Dag 18 SF
Dag 19 SF
Dag 20 SF - Brussel
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
-
- Amerika-ontdekker
Heb jullie reisroutes eens in overweging genomen...We zijn misschien van plan om LA gewoon over te slaan en te vervangen door Yosemite en Sequoia park. We zouden dan de loop beginnen is SF --> Yosemite --> Sequoia --> death Valley --> LV --> Zion park --> Bryce Canyon --> Antilope Canyon --> Grand Canyon --> Santa Monica --> San Simeon --> Monterey --> SF. Is dit volgens jullie te doen in 21 dagen? Hebben jullie nog tips om de route tussen GC en Santa Monica? Is dit niet wat ver om in 1x te rijden? Wat zijn de beste tussenstops hier? Groetjes Sandra
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Het beste kun je het even uitschrijven in een van/naar schema per dag, zoals hierboven al een paar keer gedaan is. Dan hebben wij (en jullie!) een beter beeld van wat jullie willen en hoe lang je overal wilt zijn en dan kunnen we daarop reageren.
Als je Sequoia en Yosemite allebei wilt meenemen, dan raad ik je aan om na SF eerst Sequoia te doen en daarna Yosemite en dan via de Tioga pas te rijden naar Death Valley. Is veel mooier.
Of dat allemaal past, zie je als je het uitschrijft.
Als je de kustroute wel wilt doen, en niet het saaie stuk van GC naar Santa Monica wilt rijden, kun je ook overwegen te beginnen in Las Vegas, dan naar SF, dan de kustroute, en terugvliegen vanaf LA.
Of andersom. Je hoeft niet persé een rondje te maken.
Als je Sequoia en Yosemite allebei wilt meenemen, dan raad ik je aan om na SF eerst Sequoia te doen en daarna Yosemite en dan via de Tioga pas te rijden naar Death Valley. Is veel mooier.
Of dat allemaal past, zie je als je het uitschrijft.
Als je de kustroute wel wilt doen, en niet het saaie stuk van GC naar Santa Monica wilt rijden, kun je ook overwegen te beginnen in Las Vegas, dan naar SF, dan de kustroute, en terugvliegen vanaf LA.
Of andersom. Je hoeft niet persé een rondje te maken.
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis santon: 2de poging Zuidwest-Amerika.
We hebben de rondreis herbekeken en de planning is als volgt:
1 La - aankomst
2 LA - Santa Monica - Venice Beach
3 LA: Universal studios
4 Santa Barbara - Solvang - San simeon
5 San Simeon (hearst castle) - Monterey
6 Monterey - San Francisco (Fishermans Wharf - Chinatown - Union sq)
7 San Francisco (Alcatraz - Golden gate bridge)
8 San Francisco - Yosemite
9 Yosemite
10 Yosemite - Mammoth lakes via Tioga Rd en Lee Vinning
11 Mammoth lakes - Death Valley
12 Death Vally - Las vegas
13 Las Vegas
14 Las Vegas
15 Las Vegas - Zion Park
16 Zion park
17 Zion park - Bryce Canyon
18 Bryce Canyon - Page
19 Page (Antilope Canyon)
20 Page - Grand Canyon - Williams of Flagstaff
21 Via route 66 naar Kingman
22 Kingman - LV
Hier zou nog 1 dag wegmoeten...de vraag is welke? Is deze route haalbaar?
Groetjes Sandra en Tony
1 La - aankomst
2 LA - Santa Monica - Venice Beach
3 LA: Universal studios
4 Santa Barbara - Solvang - San simeon
5 San Simeon (hearst castle) - Monterey
6 Monterey - San Francisco (Fishermans Wharf - Chinatown - Union sq)
7 San Francisco (Alcatraz - Golden gate bridge)
8 San Francisco - Yosemite
9 Yosemite
10 Yosemite - Mammoth lakes via Tioga Rd en Lee Vinning
11 Mammoth lakes - Death Valley
12 Death Vally - Las vegas
13 Las Vegas
14 Las Vegas
15 Las Vegas - Zion Park
16 Zion park
17 Zion park - Bryce Canyon
18 Bryce Canyon - Page
19 Page (Antilope Canyon)
20 Page - Grand Canyon - Williams of Flagstaff
21 Via route 66 naar Kingman
22 Kingman - LV
Hier zou nog 1 dag wegmoeten...de vraag is welke? Is deze route haalbaar?
Groetjes Sandra en Tony
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je op dag 20 in het park overnacht in plaats van in Williams of Flagstaff kun je je tijd bij de GC optimaal gebruiken en de volgende dag in 1 keer doorrijden naar Las Vegas.
Ook een mogelijkheid: van Death Valley naar Zion rijden en de dagen Las Vegas op het laatst doen.
Marianne
Ook een mogelijkheid: van Death Valley naar Zion rijden en de dagen Las Vegas op het laatst doen.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ja dat is wel een goed idee aangezien we dan nog wel even rust hebben voor we weer naar huis vertrekken...Het zal dan wel een zware dag worden want van Dv naar Zion Park is bijna 500km...
-
- Amerika-ontdekker
Mss kunnen we van DV ineens naar Kingman rijden en van daar de tour omkeren... is maar 380 km?
-
- Amerika-ontdekker
Ben ook precies geneigd om Universal studios te laten vallen om er 1 dagje langer over te doen langs de Pacific highway...Wat denken jullie hiervan? Of is US en een tripje LA (bijvb met Hop-on hop off) toch wel de moeite? We hebben al van verschillende collega's gehoord dat LA niet de meest veilige en aangename stad is om in rond te lopen...of zijn jullie ervaringen anders?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 811 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 21 Reacties