Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
Ik vlieg woensdag met AA. Is er toevallig onlangs iemand met AA gevlogen die me kan vertellen hoe de stappen van het inchecken daar verlopen? Ik lees verschillende berichten in dit topic en ik probeer mijn vertrek zo goed mogelijk voor te bereiden, met alle meivakantiedrukte.
Dit zijn mijn vragen:
* klopt het dat je bij AA op dit moment niet online kan inchecken?
* kan je dus ook niet van tevoren je ruimbagage inchecken?
* heb ik iets aan VeriFly als ik met AA vlieg?
Heb AA zelf gecontacteerd, maar krijg ze niet te pakken en ben ook benieuwd naar de ervaringen van mensen hier. Dank alvast!
Dit zijn mijn vragen:
* klopt het dat je bij AA op dit moment niet online kan inchecken?
* kan je dus ook niet van tevoren je ruimbagage inchecken?
* heb ik iets aan VeriFly als ik met AA vlieg?
Heb AA zelf gecontacteerd, maar krijg ze niet te pakken en ben ook benieuwd naar de ervaringen van mensen hier. Dank alvast!
Hallo allemaal,
Heeft iemand al iets gehoord over het stoppen met het aanleveren van een negatieve test voor vertrek? Wij vliegen in augustus en hoop dat het testen er dan al af is.
Heeft iemand al iets gehoord over het stoppen met het aanleveren van een negatieve test voor vertrek? Wij vliegen in augustus en hoop dat het testen er dan al af is.
Nee. Het is kort geleden verlengd voor onbepaalde tijd. Niemand weet wanneer het eindigt.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 57
Gisteren aangekomen in Orlando. Alles voorspoedig gegaan. Papieren van test en vaccinatie werden ondanks uploaden voor incheck toch nog gecheckt, maar omdat we alles geprint bij ons hadden gaf dat geen enkel probleem.
Goede reis voor ieder die komende dagen gaat. Wij gaan hier nu genieten van de heerlijke zon in Florida
Goede reis voor ieder die komende dagen gaat. Wij gaan hier nu genieten van de heerlijke zon in Florida

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 57
Ik had gisteren precies hetzelfde. We vlogen met Delta en moesten toch nog langs de balie, maargoed als je ruim op tijd gaat is dat niet erg.harryh schreef: ↑21 apr 2022, 18:38@DutchDeafBoy Het lijkt erop dat KLM er wel wat mee doet, zie bericht van @Mrvanilla hieronder.
Mijn vermoeden is dat het bij vluchten uitgevoerd door Amerikaanse maatschappijen niet helpt. Ik heb al 2x met Delta (geboekt bij KLM) en 1x met AA (geboekt bij BA) ervaring en daar moest ik toch langs de balie, ondanks online goedkeuring van alles.
Mijn schoonzus vliegt morgen met KLM naar ons toe (Houston) en kon na uploaden van alle documenten gewoon online inchecken.
Wij vlogen in januari AA, moesten nog wel langs de balie, maar omdat we alles al in de Verifly app hadden gedaan was dat zo gepiept, alleen bagage afgeven en boarding passes krijgen.
Wij vlogen in januari AA, moesten nog wel langs de balie, maar omdat we alles al in de Verifly app hadden gedaan was dat zo gepiept, alleen bagage afgeven en boarding passes krijgen.
Terug in Texas!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Ondanks alle goedkeuringen bij Delta online wilden ze aan de balie ook alle documenten zien. Verschilt dus per airline. Op tijd arriveren op het vliegveld in ieder geval.
Net nieuw hier, zie ‘Even voorstellen’
en nu al heel veel wijzer geworden en veel gelezen. Maar toch nog een vraag, waar ik misschien overheen gelezen heb, maar op de CDC website staat het volgende:
Non-U.S. Citizen, Non-U.S. Immigrants: Travel to and from the United States
You are required to show a negative COVID-19 test result or documentation of recovery from COVID-19 when you travel to the United States by air.
Hebben we nu wel of niet een document van een gezondheidsinstelling of arts extra nodig naast een herstelbewijs, want dat kan ik hier eigenlijk niet echt uithalen. Het is voor het laatst ge-update op 14 april.
Alvast bedankt!

Non-U.S. Citizen, Non-U.S. Immigrants: Travel to and from the United States
You are required to show a negative COVID-19 test result or documentation of recovery from COVID-19 when you travel to the United States by air.
Hebben we nu wel of niet een document van een gezondheidsinstelling of arts extra nodig naast een herstelbewijs, want dat kan ik hier eigenlijk niet echt uithalen. Het is voor het laatst ge-update op 14 april.
Alvast bedankt!
Sorry…waarschijnlijk al gevonden in een ander forum! Oeps!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
@BE-WDW je kunt je post wijzigen, dan hoef je geen 2e bericht te plaatsen 

Aahh…bedankt voor de tip!
Top vandaag negatief getest en morgen vliegen vanaf Brussel met United naar Las Vegas. Na 3 jaar wachten is het dan eindelijk weer een keer zover. Zal laten weten hoe het allemaal verliep als ik er ben kwa checks en documenten die nagekeken worden.
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Heel veel plezier/succes daar Dennis!!
Ik ben echt letterlijk aan het aftellen

2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
@nwolf Succes en alvast goede vlucht!
Roland

Roland
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Morgenmiddag heb ik mijn test. Tot nu toe telkens negatieve uitslag gehad bij zelftest, dus hopen dat ik morgen dan ook eindelijk uit m’n lijden word verlost.
En dan komende maandag nog de verwachte drukte op Schiphol zien te overwinnen. Duimen dat het niet zo erg zal zijn als wat het vandaag was en ik gewoon netjes mijn vlucht haal.
EDIT: ik heb inmiddels wel de brief van @Fitfortravel binnen, daar ben ik al heel blij mee! Helderder dan de brief van mijn huisarts, dat geeft al meer vertrouwen dat ik in het geval dat het nodig is gewoon op herstelbewijs kan reizen.
En dan komende maandag nog de verwachte drukte op Schiphol zien te overwinnen. Duimen dat het niet zo erg zal zijn als wat het vandaag was en ik gewoon netjes mijn vlucht haal.
EDIT: ik heb inmiddels wel de brief van @Fitfortravel binnen, daar ben ik al heel blij mee! Helderder dan de brief van mijn huisarts, dat geeft al meer vertrouwen dat ik in het geval dat het nodig is gewoon op herstelbewijs kan reizen.
Laatst gewijzigd door DutchDeafBoy op 24 apr 2022, 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.
2022: New York City, NY
2023: Washington, D.C. & Baltimore, MD (niet doorgegaan)
2024: Washington, D.C.
2023: Washington, D.C. & Baltimore, MD (niet doorgegaan)
2024: Washington, D.C.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij idem: morgenochtend testen; we waren net thuis ook nog negatief, dus moet goed komen. Wij vliegen vanaf Brussel en daar is de paasvakantie al een week voorbij. Dus wat dat betreft geen extra drukte en verder gaan we maar flink op tijd van huis.
Gisteren in Miami aangekomen. Met TUIfly vanaf Brussel. Geen online checkin mogelijk dus alles laten zien bij de balie. We moesten onze vaccinatiebewijzen en negatieve testen (via Testifly, heel eenvoudig) laten zien. CDC attest moesten we bij de gate inleveren. Daar lagen deze formulieren ook zodat je ze nog ter plekke in kon vullen. Met uiteindelijk ruim 30 minuten vertraging vertrokken. Bijna niemand had een mondkapje op, werd ook niks over gevraagd of geadviseerd. Cabinepersoneel ook niet. In de VS ruim 2 uur moeten wachten bij immigrations (slechts 3 balies open). Wij mochten uiteindelijk bij een nieuwe balie aanschuiven. Zeer relaxte man, hoefde alleen onze paspoorten te laten zien, geen vingerafdrukken oid, en binnen 2 minuten konden we door!
Geen vingerafdrukken? Dat verbaast me. Of hoeft dat niet meer.
Ik weet niet precies wanneer je wel of niet vingerafdrukken moet geven. Toen wij afgelopen januari terug naar de VS vlogen hoefde mijn man niet (die was <2 jaar daarvoor nog door immigration gegaan) en ik moest wel (3 jaar sinds laatste keer door immigration). Ik vermoed dus dat het samenhangt met wanneer je voor het laatste vingerafdrukken hebt gegeven.
Terug in Texas!
Wij hadden het idee dat het afhing van de beambten, bij de andere balies gebeurde het wel. Laatste keer VS was 2019 voor ons.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3598 Weergaves
-
Laatste bericht door Denise131
-
- 6 Reacties