Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door nwolf »

Coyote schreef:
23 apr 2022, 21:42
@nwolf Succes en alvast goede vlucht! :thumbup:

Roland
Thnx Roland!
Testresultaten zijn binnen dus morgen inchecken bij AA. Wordt voor het 1st sinds een lange tijd dat ik echt 2,5 tot 3 uur van te voren aanwezig wil zijn gezien de voorspellingen van drukte maar ook al dat gedoe emt die bewijzen.
CDC form pik ik wel op op het vliegveld, heb net op verifly alles ingevuld maar kon de testifly documenten niet QR code scannen maar moest ze uploaden, kan de checkin dus niet helemaal afmaken.

Zal wel goedkomen morgen :)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
DutchDeafBoy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door DutchDeafBoy »

Ik ben inmiddels negatief getest, m’n documenten zijn goedgekeurd door KLM, en boardingpass is binnen. Dus morgen lekker op m’n gemak meteen door naar de douane op Schiphol. Scheelt zoveel stress ineens. Met een gerust hart morgen naar New York, echt heel veel zin in. 😁
2022: New York City, NY
2023: Washington, D.C. & Baltimore, MD (niet doorgegaan)
2024: Washington, D.C.
kwarktaart
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 57

Bericht door kwarktaart »

Wij zijn vrijdag in Boston door immigrations gegaan en alleen onze zoon van 16 moest vingerafdrukken afgeven, mijn man, ik en onze twee jongere kinderen niet. Was overigens in de kerstvakantie precies zo.
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

We gaan volgende zomer indien we niet positief testen terug naar de USA.
We zijn van België, en ik dacht dat je je ook kon een antigeentest laten afnemen bij de apotheek of een testcentrum op de luchthaven, zou voor ons wel het meest ideale zijn omdat we niet zo vertrouwd zijn met die online testen zoals testifly of toegangsbewijs.nu, die laatste is al niet van toepassing omdat we op maandag vertrekken.
Heeft er iemand al ervaring met die antigeentest bij een apotheek of op een testcentrum?
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

@Hans_Belgium
Zou je voor die paar euro niet gewoon 1 of 2 proeftestjes doen bij testifly? Dan weet je of het wel/niet lukt.
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Hans_Belgium schreef:
24 apr 2022, 17:58
We zijn van België, en ik dacht dat je je ook kon een antigeentest laten afnemen bij de apotheek of een testcentrum op de luchthaven, zou voor ons wel het meest ideale zijn omdat we niet zo vertrouwd zijn met die online testen zoals testifly of toegangsbewijs.nu, die laatste is al niet van toepassing omdat we op maandag vertrekken.
Heeft er iemand al ervaring met die antigeentest bij een apotheek of op een testcentrum?
Werkte echt perfect, en als je twijfelt of je wel/niet positief zou kunnen zijn gewoon eerst een test gewoon doen, is die negatief pak je je 2e test van de kruidvat ( 5 voor 8,-) en doe je de testifly met kortingcode, ben je inclusief de test 10,- p/p kwijt (helft van toegangsbewijs!! P/p excl verzendkosten onzin)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Fiesta68
Amerikakenner
Partner van: KingKong65
Aantal x V.S. bezocht: 24

Bericht door Fiesta68 »

Hier ervaring met de antigeentest bij de apotheek.
Wij hebben wel een 2-tal dagen voor de antigeentest bij de apotheek een zelftest gedaan
https://www.ah.be/producten/product/wi4 ... n-zelftest

De laatste 2 à 3 dagen praktisch niet buiten geweest en als het echt moest met een FFP2 mondmasker
(ook op kantoor, was toen niet meer verplicht, maar dan viel ik maar uit de boot :) ).
De dame zei, als je na 15 minuten niets van mij hoort is alles in orde, het resultaat stond na minder dan 2 uren op onze Covidsafe app.
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05--2024-11--2025-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@Hans_Belgium

Ik zou inderdaad gewoon even wat proeftestjes doen bij testifly. Kun je er een beetje mee oefenen. En als je er niet fijn bij voelt pak je een andere optie :wink: Kans is groot dat als je negatief test op een zelftest dat het ook zo is bij de antigen test. Het is namelijk dezelfde test, alleen dan duwt iemand anders dat staafje in neus en keel ipv jijzelf.

Overigens, de zomer, ik zou de berichtgeving gewoon goed in de gaten houden, wie weet gaat hopelijk die testplicht eraf.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Hans_Belgium schreef:
24 apr 2022, 17:58
Wij zijn in Alphen a/d Rijn naar een testcentrum geweest om een Antigen test te doen. De hele test duurde minder dan 5 minuten, en we hadden nog eens 5 minuten later al het certificate via SMS en email binnen. Ge-upload naar de luchtvaartmaatschappij (United) en die werd geaccepteerd. Inmiddels zitten we bij de gate te wachten op onze vlucht naar de US. Kosten 38 euro pp.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

@Hans_Belgium In december heb ik een antigeentest bij de apotheek in België gedaan. Werd perfect aanvaard.

Voor onze reis nu (ik zit op de luchthaven in Las Vegas op weg terug) hebben ik mijn echtgenote de test gedaan bij Testifly. Werkt perfect aan een fractie van de prijs.

Als het in juli nog moet als we naar NYC gaan, dan doen we het gewoon opnieuw op die manier.
Jozs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Jozs »

Even ter info voor zij die covid hebben gehad: Mijn vrouw en ik waren positief vorige week 19/4. We vertrekken op 4 juni, een 6tal weken later dus. We krijgen allebei standaard een herstelcertificaat, maar zou liever negatief testen op een antigeen test (minder gedoe). Test je normaal gezien negatief na een 6tal weken?
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Ik teste 1,5 week na Corona alweer negatief met een Flowflex antigeen (ca. 3 weken geleden besmet)
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@Jozs
Normaal gesproken wel. Voor je idee. Ik kreeg op 4 april klachten en testte in de avond positief op een zelftest en op 14 april rond het avondeten testte ik weer negatief op een antigen zelftest, twee verschillende merken gebruikt, die flowflex die @Bushmaster ook benoemd en de ander van MP biochemicals (of zoiets).

Dus als jullie 19-4 positief hebben getest moet 4 juni goed komen. Doe gewoon de komende weken om de paar dagen af en toe een zelftest en kijk of die negatief is. Het moet dan wel gek lopen wil je op de dag voor vertrek opeens positief testen. Zeker als je iets van testifly of toegangbewijs.nu gebruikt. Maar ook als je Health check centre of spoedtest of whatever gebruikt zou het mij zeer verbazen als je positief test. Let op, zoals je zelf aangeeft, wel de antigen test gebruiken, niet de PCR want daar kan je inderdaad weken na besmetting nog positief op blijven testen.

Voor wat betreft dat herstelbewijs: Het standaard herstelcertificaat van de GGD voldoet niet. Zie topic viewtopic.php?f=10&t=77056

Je hebt echt een verklaring nodig dat je fit for travel bent en het CDC stelt hele specifieke eisen.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Jozs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Jozs »

Duidelijk, bedankt!
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Als je via schiphol vliegt tip: kom echt 3 uur van te voren en dat is geen geintje. Wij hadden bijna onze vlucht gemist omdat we ruim 2 1/2 uur bezig waren tussen ticket ophalen en door de douane te komen, zo groot is de chaos momenteel. Hou er dus echt rekening mee!
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Wij zijn net aangekomen vanuit ATL, geen mondkapje meer op onze Delta vlucht naar AMS :).
En in 20min van de gate door paspoort controle en zelfs de koffers ook al weer van de band.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Vandaag LAS - JFK - BRU gevolgen.

In LAS: check in kon niet online, gaf aan dat ik een check-in agent moest spreken. Die bekeek heel vluchtig onze vaccinatiedocumenten en checkte ons in.
We kregen een FLYRDY op onze boardingpass.

In JFK niemand nergens naar gevraagd behalve boardingpass en paspoort.

In Brussel werd vaag even gekeken of je een QR-code van het PLF had. Zoniet kreeg je daar de kans om het nog online te doen (er waren er wel enkele). 15 minuutjes bij paspoortcontrole en tegen dat we daar door waren lag de bagage al klaar.

Nergens eens mondkapje op gehoeven, niet op de luchthavens, niet op de vliegtuigen. Heerlijk!

Overigens viel het me op dat op het gedeelte JFK - BRU 40% een mondmasker aanhad. Uit vrije keuze (en vaak zo’n FFP2). Vind ik goed zo, laat ieder maar voor zichzelf beslissen.

Héérlijke vakantie gehad.
BE-WDW
Amerika-ontdekker

Bericht door BE-WDW »

Vraagje over KLM/Delta.

Moet ik de vaccinatiegegevens en test (of herstelbewijs)gegevens bij beide maatschappijen uploaden of als ik dat bij KLM doe, gaat dat automatisch naar Delta?

Alvast bedankt!
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Het antwoord is al vaker gegeven, gebruik je de zoekfunctie? Dat is: Het zijn totaal gescheiden omgevingen, niets gaat automatisch wat die documenten betreft. Je hoeft ze alleen aan te leveren bij de maatschappij die de vlucht uitvoert.
BE-WDW
Amerika-ontdekker

Bericht door BE-WDW »

Sorry, niet goed genoeg gezocht 😅! In ieder geval toch dank voor het heldere antwoord!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer