Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Pfoe… dank je. Ben blij dat het vandaag zondag is zeg. Wat een werk zeg.
Heb ook nog een tip voor als je vaccinatie documenten telkens niet worden goedgekeurd door TrustAssure van Delta Flyready: al je pdf’s van je vaccinaties samenvoegen in 1 document.
Heb ook nog een tip voor als je vaccinatie documenten telkens niet worden goedgekeurd door TrustAssure van Delta Flyready: al je pdf’s van je vaccinaties samenvoegen in 1 document.
@IngridUSA Definitief stoelen gekregen?
-
- Amerika-expert
Nee, gaat niet. We staan blijkbaar op positie 1 tm 4 van de stand-by list zie ik in de app. Het aantal seats remaining is intussen wel gegroeid van 12 naar nu 14 zie ik.
Shit, moet lukken hoor!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Komt goed als je bovenaan staat 

Dat standbye staan is ook al een paar jaar standaard voor de pax met een basic economy ticket. Je stoel wordt dan toegewezen bij de gate.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Een datapunt voor vertraagde bagage/koffers:
Naar aanleiding van de staking van bagageverwerkers op Schiphol afgelopen zaterdagochtend mocht de koffer van mijn vrouw en dagje later met Delta naar Salt Lake City vliegen
Ik heb vrouwlief zaterdag van het vliegveld opgehaald en we zijn via een Walmart (voor wat noodkledingaanschaf) naar Moab gereden.
Zondagochtend van Delta twee e-mails gekregen, eentje met excuses, de ander met een voucher van EUR100.
De koffer is zondagavond in Moab in het hotel bezorgd.
Prima gedaan door Delta enzo.
Naar aanleiding van de staking van bagageverwerkers op Schiphol afgelopen zaterdagochtend mocht de koffer van mijn vrouw en dagje later met Delta naar Salt Lake City vliegen
Ik heb vrouwlief zaterdag van het vliegveld opgehaald en we zijn via een Walmart (voor wat noodkledingaanschaf) naar Moab gereden.
Zondagochtend van Delta twee e-mails gekregen, eentje met excuses, de ander met een voucher van EUR100.
De koffer is zondagavond in Moab in het hotel bezorgd.
Prima gedaan door Delta enzo.
-
- Amerika-expert
We zijn in NYC!
In Brussel eerst een derdegraads kruisverhoor door een veiligheidsmevrouw voor de incheckbalie. Wat zijn uw hobbies + doorvragen daarover, wat doet u om ‘uw batterijtje op te laden?’ (letterlijk) enz. Ook kreeg ieder gezelschap een briefje om hotel/contactgegevens achter te laten.
We stonden daarna als 1e bij de gate en konden onze ongeplaatste instapkaarten inleveren. Ze riepen ons later om voor de kaarten met stoelnummers. 3 plaatsen naast elkaar en 1 apart, maar prima.
Drukke rommelige vlucht met vaak turbulentie en veel babies.
Op JFK (mondkapjes) vervolgens ca. anderhalf uur in de rij gestaan, inclusief gezichtsscan en vingerscans.
Het voelt nog wat onwerkelijk maar wel heel fijn!
In Brussel eerst een derdegraads kruisverhoor door een veiligheidsmevrouw voor de incheckbalie. Wat zijn uw hobbies + doorvragen daarover, wat doet u om ‘uw batterijtje op te laden?’ (letterlijk) enz. Ook kreeg ieder gezelschap een briefje om hotel/contactgegevens achter te laten.
We stonden daarna als 1e bij de gate en konden onze ongeplaatste instapkaarten inleveren. Ze riepen ons later om voor de kaarten met stoelnummers. 3 plaatsen naast elkaar en 1 apart, maar prima.
Drukke rommelige vlucht met vaak turbulentie en veel babies.
Op JFK (mondkapjes) vervolgens ca. anderhalf uur in de rij gestaan, inclusief gezichtsscan en vingerscans.
Het voelt nog wat onwerkelijk maar wel heel fijn!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Fijne vakantie @IngridUSA!
Allemaal goedgekomen gelukkig
Wij stonden trouwens 2u in de rij op JFK.
Allemaal goedgekomen gelukkig

Wij stonden trouwens 2u in de rij op JFK.
-
- Amerika-expert
Dank je! Jij ook goede reis terug als ik het goed onthouden heb 

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Fijn@IngridUSA Genieten 

2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik hoop op een soepeler begin van onze reis aankomende zomer, @IngridUSA ! Geniet van de vakantie!
Wij hebben ook eindelijk tickets geboekt
Ik hield de prijzen al even in de gaten en ze waren vanochtend toch echt bijna 150 pp goedkoper dan de afgelopen dagen, dus onze slag geslagen.
Heen op 19 juli met Brussels Airlines van Brussel naar Washington DC.
Terug op 23 aug met United vanaf San Francisco via Zurich (ruime overstap, althans dat schat ik in) naar Brussel.
Kosten € 2.900 voor 4 personen, incl ruimbagage en incl 120 euro voor stoelkeuze op de heenweg.
Blijft een klap geld natuurlijk, maar een stuk minder dan de ruim € 4000 waar ik bang was op uit te komen...
Mede dankzij jullie tips, dus dank nogmaals
Nu echt verder met de huurauto zoeken en boeken...
Wij hebben ook eindelijk tickets geboekt

Ik hield de prijzen al even in de gaten en ze waren vanochtend toch echt bijna 150 pp goedkoper dan de afgelopen dagen, dus onze slag geslagen.
Heen op 19 juli met Brussels Airlines van Brussel naar Washington DC.
Terug op 23 aug met United vanaf San Francisco via Zurich (ruime overstap, althans dat schat ik in) naar Brussel.
Kosten € 2.900 voor 4 personen, incl ruimbagage en incl 120 euro voor stoelkeuze op de heenweg.
Blijft een klap geld natuurlijk, maar een stuk minder dan de ruim € 4000 waar ik bang was op uit te komen...
Mede dankzij jullie tips, dus dank nogmaals

Nu echt verder met de huurauto zoeken en boeken...
Apart, ik zie juist de afgelopen dagen een enorme stijging (A'dam-Vegas, direct KLM). Was al gestegen de afgelopen maanden van 1150 naar 1350, maar sinds gisteren staat de teller op €1729. Blijkbaar zijn ze ingegaan op de eis van de bagage-afhandelaars na de staking van afgelopen dagen.
Onze zomertrip '24 naar Hawaii: Eilandhoppen op Hawaii
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Kort vraagje over mijn vlucht naar Seattle met British Airways.
Wanneer ik inlog op de site bij British Airways om mijn boeking op te zoeken, zie ik staan dat er aanvullende informatie wordt verzocht.
Ik begrijp dat ik die toe moet voegen. Dit hoort bij de API (Advanced Passenger Information).
Ze willen dat ik paspoortnummer, geldigheidsduur, Visa informatie en een adres in Amerika doorgeef.
Wat moet ik nu invullen bij VISA informatie?
Ik kan kiezen uit 3 opties; 1) Geencard, 2) VISA en 3) neither
Ik neig naar VISA, maar volgens mij is VISA niet hetzelfde als ESTA. Bij VISA wordt een code van 8 tekens gevraagd en dat is ESTA niet.
Vul ik dan in ; "Neither" ?
Wanneer ik inlog op de site bij British Airways om mijn boeking op te zoeken, zie ik staan dat er aanvullende informatie wordt verzocht.
Ik begrijp dat ik die toe moet voegen. Dit hoort bij de API (Advanced Passenger Information).
Ze willen dat ik paspoortnummer, geldigheidsduur, Visa informatie en een adres in Amerika doorgeef.
Wat moet ik nu invullen bij VISA informatie?
Ik kan kiezen uit 3 opties; 1) Geencard, 2) VISA en 3) neither
Ik neig naar VISA, maar volgens mij is VISA niet hetzelfde als ESTA. Bij VISA wordt een code van 8 tekens gevraagd en dat is ESTA niet.
Vul ik dan in ; "Neither" ?
- Bushmaster
- Amerika-expert
Ja ""neither" invullen, ESTA is zeker geen VISA
Hallo allemaal, ik ga eind mei tot begin juni op examenreis naar Hawaii en Los Angeles samen met een vriend van me. We hebben er ongelofelijk veel zin in, alleen is het vliegen met alle benodigdheden omtrent covid nog een dingetje (we zijn wel beide dubbel gevaccineerd).
We vliegen vanaf Schiphol met United naar San Francisco en stappen daar over op de vlucht naar Honolulu. Voor het eerste deel van de reis zijn de vereiste documenten redelijk duidelijk. Volgens mij heb ik alleen het volgende nodig; vaccinatiebewijs, testbewijs, attestation form en een ESTA natuurlijk. Klopt dit of heb ik meer nodig.
De grootste vraag voor ons zijn echter de vereiste documenten voor de binnenlandse vluchten. We vliegen van SFO naar HNL en na iets meer dan een week weer van HNL naar LAX. Hebben we voor deze binnenlandse vluchten ook covid documenten nodig (moeten we opnieuw een attestation form invullen?). Ik las op de website van het CDC dat je reizen moet uitstellen tot je 'up-to-date' bent met je vaccinaties, maar wij hebben allebei nog geen booster. Heeft iemand meer ervaring met binnenlandse vluchten qua covid vereisten?
Op de terugweg hebben we ook weer een tussenstop in San Francisco, waarvan de vlucht tussen LAX en SFO als een binnenlandse vlucht wordt gezien lijkt me. Vervolgens vliegen we van SFO naar AMS, en moeten we dus voldoen aan de vereisten die Nederland stelt qua reizen tijdens covid. Zoals ik het lees hebben we dan alleen onze qr-code nodig, klopt dit of moeten we ook nog een keer testen voor de terugweg?
Ik hoop dat iemand ons meer info kan geven hierover, ik zie namelijk door alle regeltjes en uitzonderingen door de bomen het bos niet meer.
Alvast bedankt!
We vliegen vanaf Schiphol met United naar San Francisco en stappen daar over op de vlucht naar Honolulu. Voor het eerste deel van de reis zijn de vereiste documenten redelijk duidelijk. Volgens mij heb ik alleen het volgende nodig; vaccinatiebewijs, testbewijs, attestation form en een ESTA natuurlijk. Klopt dit of heb ik meer nodig.
De grootste vraag voor ons zijn echter de vereiste documenten voor de binnenlandse vluchten. We vliegen van SFO naar HNL en na iets meer dan een week weer van HNL naar LAX. Hebben we voor deze binnenlandse vluchten ook covid documenten nodig (moeten we opnieuw een attestation form invullen?). Ik las op de website van het CDC dat je reizen moet uitstellen tot je 'up-to-date' bent met je vaccinaties, maar wij hebben allebei nog geen booster. Heeft iemand meer ervaring met binnenlandse vluchten qua covid vereisten?
Op de terugweg hebben we ook weer een tussenstop in San Francisco, waarvan de vlucht tussen LAX en SFO als een binnenlandse vlucht wordt gezien lijkt me. Vervolgens vliegen we van SFO naar AMS, en moeten we dus voldoen aan de vereisten die Nederland stelt qua reizen tijdens covid. Zoals ik het lees hebben we dan alleen onze qr-code nodig, klopt dit of moeten we ook nog een keer testen voor de terugweg?
Ik hoop dat iemand ons meer info kan geven hierover, ik zie namelijk door alle regeltjes en uitzonderingen door de bomen het bos niet meer.
Alvast bedankt!

Volgens mij heb je je examen wel gehaald. Je bent goed op de hoogte. Een booster is niet nodig voor de VS.
Zorg dat je wel je vaccinatiebewijs uitgeprint hebt. En gewoon de hele boel tijdens je reis bij elkaar houden dan ben je meer dan voorbereid voor de binnenlandse vluchten.
Zorg dat je wel je vaccinatiebewijs uitgeprint hebt. En gewoon de hele boel tijdens je reis bij elkaar houden dan ben je meer dan voorbereid voor de binnenlandse vluchten.
Top, dankjewel voor je reactie! Dan moet het goed komen lijkt me. 

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wij gaan het er toch eerder op wagen, aanvullend op onze Californië reis van a.s. september. We gaan voor de derde keer naar de VS, 10 t/m 18 juni naar Florida
Vrouwlief kon toch meer verlof opnemen dan verwacht. We zouden eerst in Nederland blijven, maarja.
Wel een korte trip, maar we willen zo graag.
We zitten ivm de verlofredenen dus wel strak vast aan de data en bij KLM/Delta zie ik behoorlijke prijzen. Gekeken naar BA maar ik vermijd het liefst Londen. Mede door ervaringen hier op het forum en wat mensen in mijn omgeving.
Ik zie een mooie vlucht via PHL met overstap van 1.36 uur en 3.30 uur. Nou lijkt mij die 1.36 aan de krappe kant maar die 3.30 moet te doen zijn, wel wissel van terminal. Heeft er iemand ervaringen op PHL?
Ik zie ook een vlucht via LHR met 3.50 uur overstap, zoals gezegd LHR vermijd ik dus het liefst, maar 3.50 uur overstap moet toch te doen zijn? Je hebt dan wel de laatste vlucht die dag richting de VS.
Data: AMS-MIA (of eventueel AMS-FLL) Heen vrijdag 10 juni, terug zaterdag 18 juni. Liefst met overstap in de VS. Zouden jullie eens willen meekijken? Andere airlines kan uiteraard ook. Andere tips zijn ook welkom

Wel een korte trip, maar we willen zo graag.
We zitten ivm de verlofredenen dus wel strak vast aan de data en bij KLM/Delta zie ik behoorlijke prijzen. Gekeken naar BA maar ik vermijd het liefst Londen. Mede door ervaringen hier op het forum en wat mensen in mijn omgeving.
Ik zie een mooie vlucht via PHL met overstap van 1.36 uur en 3.30 uur. Nou lijkt mij die 1.36 aan de krappe kant maar die 3.30 moet te doen zijn, wel wissel van terminal. Heeft er iemand ervaringen op PHL?
Ik zie ook een vlucht via LHR met 3.50 uur overstap, zoals gezegd LHR vermijd ik dus het liefst, maar 3.50 uur overstap moet toch te doen zijn? Je hebt dan wel de laatste vlucht die dag richting de VS.
Data: AMS-MIA (of eventueel AMS-FLL) Heen vrijdag 10 juni, terug zaterdag 18 juni. Liefst met overstap in de VS. Zouden jullie eens willen meekijken? Andere airlines kan uiteraard ook. Andere tips zijn ook welkom

Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 28 apr 2022, 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West
Geen ervaring op PHL, maar er zijn die dag nog 3 andere directe vluchten na de 1.36 overstap, dus mocht je die missen is er nog wel kans dat je in Miami aan komt. En ze bieden het aan, dus het moet “te doen” zijn.
Keuze is meer, gok je op een beetje stress, of neem je de tijd en wacht je rustig.
En terug via LHR is ook vroeg op de dag, met nog voldoende vluchten er na, dus zou ik ook de 1.40 overstap kiezen. Als je de vlucht om 08:20 mist, is er nog de hele dag om je thuis te brengen, moet gek lopen wil ze dat niet lukken.
Keuze is meer, gok je op een beetje stress, of neem je de tijd en wacht je rustig.
En terug via LHR is ook vroeg op de dag, met nog voldoende vluchten er na, dus zou ik ook de 1.40 overstap kiezen. Als je de vlucht om 08:20 mist, is er nog de hele dag om je thuis te brengen, moet gek lopen wil ze dat niet lukken.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19875 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties