annemarie2225 schreef:Kosten leven in de usa
property tax doorsnee huis: $ 3500 jaar
verzekering 2000 jaar
electriciteit 400 (maand)
kabel televisie basic 79 (maand)
telefoon + internet + cell 275
zieketekosten verzekering 350 ($ 5000 per persoon eigen risico)
autoverzekering 3 auto's 4200 per HALF JAAR
VASTE LASTEN PER MAAND $ 2350.00 DIT IS ZONDER EVENTUEEL EEN LENING VOOR EEN HUIS.
NU MOET JE NOG ETEN !!!!
Daar zitten inderdaad wel een paar hele grote posten bij!
In navolging van Kastelke vergelijking met NL:
Onroerend Goed belasting, rioolheffing, reinigingsheffingen + alle huisgerelateerde gemeentelijke heffingen: 900 EUR / jaar
Opstalverzekering: 150 EUR/jaar
Electriciteit+gas+energiebelastingen: 263 EUR/maand
Kabel: 45 EUR/maand
Telefoon+internet: 35 EUR/maand
Ziektekostenverz. prive kosten: 2500 EUR/jaar
Ziektekostenverz. premies die mijn vrouw en ik als ondernemer afdragen:
3600 EUR/jaar
Autokostenverz. 1 auto: 600 EUR/jaar, dus 3 auto's: 1800 EUR/jaar
Bij elkaar 1088 EUR/mand vaste lasten = bijna 1500 USD/maand.
Met name de autoverzekering is bij jullie blijkbaar schrikbarend duur, en bij ons de ziektekosten verzekering (dat is ook het grote verschil tussen NL en Belgie).
Overigens zit je met internet en telefoon wel extreem duur, ik heb me verdiept in deze zaken in FL en met bijv. Comcast ben je aanzienlijk goedkoper uit.
Als je 400 USD/maand aan electriciteit verstookt, dan staat je hier nog wat leuks te wachten, als ik mij niet vergis kost bij jullie 1kWH zo'n 10 dollarcent, bij ons is dat 25 eurocent, dus daar ga je van in NL/België voor 4000kWh/maand (!?!) zo'n 1350 USD/maand voor betalen.
V.w.b. kinderen die stenen naar zwervers gooien, naar mijn mening prima dat die kinderen eens een cel van binnen zien (maar een paar uur lijkt me wel voldoende voor 10-11 jarigen), in NL zijn we inmiddels zover dat als een crimineel te lang in voorarrest heeft gezeten hij de teveel gezeten dagen mag verrekenen met toekomstige straffen (zo van: ik moet nog maar eens een berovinkje/inbraakje doen, meestal wordt ik niet gepakt en als ik dan gepakt wordt heb ik de straf al gedaan....).
Zoals met alles, zal het beste wel ergens tussenin liggen...
P.S.: Nee, wij noemen een maaltje McD niet "uit eten gaan", en nee, wij tippen zelden minder dan 15%, omdat we weten dat dit een duidelijk signaal voor ondermaatse service is...
Maar, ik heb het over een relatief dunbevolkt gebied aan de Gulf Coast, stel me zo voor dat er in Miami of Orlando andere prijzen gelden. Dan moet je overigens ook Amsterdamse tarieven aan de prijsvergelijkingen gaan hangen, ik ben gewoon uitgegaan van een provinciestadje in Braboland...