Mijn oudste dochter kwam op 1 april naar Florida toen wij er al waren, met AA via PHL. Ze was in 45min het vliegtuig uit, door immigrations, door security en bij de gate. Prima te doen.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
onze ervaring met Philadelphia is iets minder
Maar dit was ten tijde van de goverment shutdow. Er waren maar 2 hokjes open. 1,5 zou ik wel net te kort vinden maar het zou moeten passen. Wil je wat meer rust dan zou ik voor die 3 uur gaan. Dan kun je nog even de beentjes strekken en wat te knabbelen halen.We vliegen met een overstap op Philadelphia. We hebben 2 uur de tijd om over te stappen en dat is normaal gesproken ruim zat maar nu even niet. Er zijn maar een paar hokjes open bij de grenscontrole en echt tempo zit er niet in. Hierdoor duurt het allemaal een stuk langer en uiteindelijk komen we al hollend aan bij de gate voor onze aansluitende vlucht naar Orlando.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Die 1,5 uur vind ik inderdaad wat te krap, te meer omdat ik een lichamelijke beperking heb en dus moeilijk kan rennen. Nog los van het feit dat ik daar geen zin in heb
Ook hoeft er maar iets te gebeuren en het wordt krap. Ik zie ook nog een terminal wissel. Is dat een beetje goed te doen? Te lopen bijvoorbeeld? Ik zie dat international flights aankomen in F en je meestal naar C of A moet voor je domestic flight.

Ook hoeft er maar iets te gebeuren en het wordt krap. Ik zie ook nog een terminal wissel. Is dat een beetje goed te doen? Te lopen bijvoorbeeld? Ik zie dat international flights aankomen in F en je meestal naar C of A moet voor je domestic flight.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
- bedeve
- Amerika-expert
Met een kop koffie in de hand zit ik aan de rand van de Kolob Canyons het FD te lezen.
Goed nieuws van KLM : een veranderend verdienmodel.
Voor hen die eerder Business Class vlogen en dat als pensionado niet meer doen komt er een aparte "tussenclasse " : Premium Comfort.
begint vanaf zomer '22 op specifieke bestemmingen.
Zal nog niet naar zuidwesten zijn; de doelgroep vliegt daar in de zomer nauwelijks naar toe.
https://fd.nl/bedrijfsleven/1436980/kl ... d2caWPQL83
Voor hen die eerder Business Class vlogen en dat als pensionado niet meer doen komt er een aparte "tussenclasse " : Premium Comfort.
Zal nog niet naar zuidwesten zijn; de doelgroep vliegt daar in de zomer nauwelijks naar toe.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Vergelijkbaar met Delta's Premium Select?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Even een vraag in de rand aangaande Flying Blue.
Na mijn reis naar Vegas heb ik de ‘silver’-status bereikt.
Ik merk dat Miles pas bijgeschreven worden na het uitvoeren van de vlucht die je geboekt hebt. Ik heb vluchten retour New York geboekt voor juli, toen ik nog Explorer was. Nu ik status Silver heb, krijg ik 6 Miles per uitgegeven euro omdat ik silver ben wanneer de vluchten uitgevoerd worden of 4 per euro omdat ik explorer was ten tijde van boeken?
Bonusvraag: wat doen jullie zoal met de Miles? Gewoon een retourticket Vegas zit tegen 120.000 Miles +€150 in september, wat me geen super deal lijkt? Ik zie ‘promo’-tickets voor bvb 21.000 Miles naar LA maar wanneer ik zoek kom ik veel meer Miles uit. Hoe houden jullie alles in de gaten? Of gebruiken jullie ze eerder voor upgrades, WiFi, stoelen,…?
Na mijn reis naar Vegas heb ik de ‘silver’-status bereikt.
Ik merk dat Miles pas bijgeschreven worden na het uitvoeren van de vlucht die je geboekt hebt. Ik heb vluchten retour New York geboekt voor juli, toen ik nog Explorer was. Nu ik status Silver heb, krijg ik 6 Miles per uitgegeven euro omdat ik silver ben wanneer de vluchten uitgevoerd worden of 4 per euro omdat ik explorer was ten tijde van boeken?
Bonusvraag: wat doen jullie zoal met de Miles? Gewoon een retourticket Vegas zit tegen 120.000 Miles +€150 in september, wat me geen super deal lijkt? Ik zie ‘promo’-tickets voor bvb 21.000 Miles naar LA maar wanneer ik zoek kom ik veel meer Miles uit. Hoe houden jullie alles in de gaten? Of gebruiken jullie ze eerder voor upgrades, WiFi, stoelen,…?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
@Timothy555 kijk in de KLM app onder het knopje passagier dan kan je exact de geschatte Miles en XP zien voor je toekomstige vlucht.
Beste deals met Miles zijn de promo reward vluchten vind ik zelf (dit moet je goed in de gaten houden en op de kalender goed zoeken welke vluchten ‘best value for Money/Miles’ zijn). In het verleden via pointshound nog wel is een goede hotel deal kunnen scoren.
Beste deals met Miles zijn de promo reward vluchten vind ik zelf (dit moet je goed in de gaten houden en op de kalender goed zoeken welke vluchten ‘best value for Money/Miles’ zijn). In het verleden via pointshound nog wel is een goede hotel deal kunnen scoren.
Laatst gewijzigd door Gilster op 30 apr 2022, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Wij gebruiken de mijlen altijd voor vluchten, als je flexibel bent in datum en luchthaven is er altijd wel een mooie deal te scoren.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Gezien ik vaak solo reis, en er nu Flying Blue Family bestaat, schrijf ik de mijlen van mijn echtgenote en kinderen over naar mij.
Na mijn reis naar New York in juli schat ik op die manier zo’n 25,000 mijlen te hebben. Het lijkt me echter dat je daar nog niet veel mee doet of ben ik fout?
Na mijn reis naar New York in juli schat ik op die manier zo’n 25,000 mijlen te hebben. Het lijkt me echter dat je daar nog niet veel mee doet of ben ik fout?
-
- Amerika-ontdekker
@Timothy555 reken er maar op dat een mile ongeveer een waarde heeft ergens tussen de 1 en 2 cent. Het meeste krijg je uit je miles met promo rewards, 25k miles is geen enorm saldo nee. Google maar is, er zijn genoeg sites met tips hoe je het snelste miles kan sparen en hoe je ze het best uit kan geven.
Let wel, ik denk dat je er veel meer aan hebt om te zorgen dat je veel XP verzamelt en minimaal Gold wordt, dan kan je je later druk maken over miles uitgeven als het een significant saldo is
. Vanaf Gold status heb je pas echt wat aan Flying Blue mijns inziens. Je geeft aan dat je vaak Solo reist, dus zou daar even op letten. Met name nu je tot eind juni 50% extra XP ontvangt.
Let wel, ik denk dat je er veel meer aan hebt om te zorgen dat je veel XP verzamelt en minimaal Gold wordt, dan kan je je later druk maken over miles uitgeven als het een significant saldo is

Het ligt een beetje aan je bestemming en flexibilteit. Maar ik heb recent bijvoorbeeld voor ons reisgezelschap volgende maand een tweetal tickets AMS-JFK geboekt voor 22.000 miles + 126 euro per ticket, en twee tickets SFO-AMS voor 29300 + EUR 119 per ticket. Dus voor de combinatie 51300 FB miles + EUR 245. Als ik diezelfde route op dat moment gewoon had gekocht (economy, standard fare inclusief bagage) dan was ik EUR 687 per ticket kwijtgeweest. Die mijlen hebben daarmee dus voor deze route een waarde van EUR 0,0086 per mijl. En het voordeel is dat het ticket refundable is, met een penalty van 50 euro. Als ik een gewoon ticket voor ze had gekocht dan was dat niet refundable geweest.Timothy555 schreef: ↑30 apr 2022, 12:16Gezien ik vaak solo reis, en er nu Flying Blue Family bestaat, schrijf ik de mijlen van mijn echtgenote en kinderen over naar mij.
Die FB mijlen komen bij mij primair van Amex af, ik spaar zelf in principe binnen Delta Skymiles, niet binnen FB. Heel soms laat ik wat crediten naar FB, puur om de mijlen actief te houden. Bij Amex is een punt EUR 0,004 waard als je het direct in geld omzet. Bij een overboeking naar Flying Blue moet je 5 Amex punten overboeken voor iedere 4 Flying Blue mijlen. Zo "kost" een Flying Blue mijl dus in feite EUR 0,005. Met een conversiewaarde van EUR 0,0086 voor de tickets hierboven is dat dus 72% meer waar voor je punten, plus nog het voordeel dat het refundable is.
Overigens probeer ik zelf altijd op betaalde tickets te vliegen, en bij Flying Blue de mijlen vooral te gebruiken voor tickets van reisgenoten die geen behoefte hebben aan status. Op een FB award ticket verdien je immers geen XP's danwel MQM's, en werk je dus niet aan behoud van status. Dan dus liever iemand anders blij maken met een voordeliger ticket en zelf gewoon betalen.
Nu maar hopen dat mijn Comfort stoel in de Dreamliner tegen die tijd al aangepast is.bedeve schreef: ↑28 apr 2022, 19:51Met een kop koffie in de hand zit ik aan de rand van de Kolob Canyons het FD te lezen.

-
- Amerika-ontdekker
@BigJesper helaas, dit wordt een aparte klasse tussen BC en economy, dus je blijft ook de economy comfort houden vooraan economy. Dan een aparte klasse premium en dan BC.
Goede kans dat je dus met een economy comfort stoel verder naar achteren zit straks dan met de huidige indeling.
https://insideflyer.nl/dit-weten-we-ove ... omy-class/
Goede kans dat je dus met een economy comfort stoel verder naar achteren zit straks dan met de huidige indeling.
https://insideflyer.nl/dit-weten-we-ove ... omy-class/
Ah, dank voor de link @Gilster. Ik was lange tijd in de veronderstelling dat het zou gaan om een complete metamorfose van de 'comfort klasse', gezien ik in eerdere artikelen niet iets heb kunnen lezen over een vierde klasse, naast de comfortstoelen.
Goedenavond ik heb een vraag en via de zoekfunctie krijg ik het niet gevonden.
Ik ben nog globaal aan het zoeken voor vliegtickets naar Las Vegas of LA in oktober.
Nu heb ik de optie al voorbij zien komen met de treinreis vanaf Antwerpen naar Schiphol met interessante prijzen.
Voor ons is Amsterdam het dichtste bij maar Brussel is ook goed te doen en Dusseldorf is ook een optie.
Nu heb ik al eerder hele interessante tickets gezien BRU-AMS-LAS en terug ook voor zo'n €600 pp incl bagage terwijl je voor AMS-LAS nu rond de €1000
kwijt bent.
Kan je deze reis boeken en dan in AMS opstappen en terug uitstappen om de transfertijd te skippen of mag dit niet?
Het is toch eigenlijk van de zotte dat je een onnodige extra vlucht moet maken om zo €400 te besparen.
Ik ben nog globaal aan het zoeken voor vliegtickets naar Las Vegas of LA in oktober.
Nu heb ik de optie al voorbij zien komen met de treinreis vanaf Antwerpen naar Schiphol met interessante prijzen.
Voor ons is Amsterdam het dichtste bij maar Brussel is ook goed te doen en Dusseldorf is ook een optie.
Nu heb ik al eerder hele interessante tickets gezien BRU-AMS-LAS en terug ook voor zo'n €600 pp incl bagage terwijl je voor AMS-LAS nu rond de €1000

Kan je deze reis boeken en dan in AMS opstappen en terug uitstappen om de transfertijd te skippen of mag dit niet?
Het is toch eigenlijk van de zotte dat je een onnodige extra vlucht moet maken om zo €400 te besparen.
Nee. Je moet echt het gehele traject afleggen.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
@Sien83 Deze vraag en ook de antwoorden hierop zijn al meerdere keren terug gekomen op dit forum. Dat zou je met een beetje goed zoeken en lezen toch moeten kunnen vinden.
In het kort: de moet alle trajecten van je ticket in de juiste volgorde gebruiken. Zodra je een deel "overslaat" komen alle resterende delen te vervallen. Dus je moet ook echt starten in Brussel/Antwerpen/Dusseldorf.
Neem je een ticket waarbij je met de Thalys naar Schiphol reist (vanaf ZYR of ZWE), kan je op de terugreis de rit naar Antwerpen/Brussel ongemerkt overslaan.
Prijzen van vluchttickets zijn niet gebaseerd op kosten maar op wat de gek ervoor geeft. Mensen betalen extra voor een rechtstreekse vlucht vanaf Schiphol en KLM wil erg graag extra Belgische en Duitse reizigers trekken.
In het kort: de moet alle trajecten van je ticket in de juiste volgorde gebruiken. Zodra je een deel "overslaat" komen alle resterende delen te vervallen. Dus je moet ook echt starten in Brussel/Antwerpen/Dusseldorf.
Neem je een ticket waarbij je met de Thalys naar Schiphol reist (vanaf ZYR of ZWE), kan je op de terugreis de rit naar Antwerpen/Brussel ongemerkt overslaan.
Prijzen van vluchttickets zijn niet gebaseerd op kosten maar op wat de gek ervoor geeft. Mensen betalen extra voor een rechtstreekse vlucht vanaf Schiphol en KLM wil erg graag extra Belgische en Duitse reizigers trekken.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Dankjewel voor jullie hulp!
-
- Amerika-ontdekker
Hi,
Deze zomer wil ik vanaf Düsseldorf naar Seattle. Dit gaat met een overstap op Schiphol van 1 uur 30 min.
Ik heb nu 2 vragen
1)hoe gaat gaat met de controles; is het vanaf Düsseldorf gewoon een vlucht binnen Europa ( uur vantevoren aan wezig) en dan vrij gemakkelijk in Amsterdam overstappen. Of moeten we op Schiphol weer door alleen controles en is overstappen in 1,5 uur dan kantje boord (normaal moet je bij intercontinentale vluchten 3 uur vantevoren aanwezig zijn).
We zijn van plan zonder koffers te reizen, dus die hoeven niet ingecheckt te worden.
2) we reizen met 3 kinderen onder 12. In hoeverre kunnen we ervan uitgaan dat we bij klm automatisch naast elkaar gezet worden ( of 2 om 3) zodat er een volwassene naast een kind zit? Dit zou namelijk flink schelen bij de boeking als we geen plaats toewijzing hoeven te boeken
Deze zomer wil ik vanaf Düsseldorf naar Seattle. Dit gaat met een overstap op Schiphol van 1 uur 30 min.
Ik heb nu 2 vragen
1)hoe gaat gaat met de controles; is het vanaf Düsseldorf gewoon een vlucht binnen Europa ( uur vantevoren aan wezig) en dan vrij gemakkelijk in Amsterdam overstappen. Of moeten we op Schiphol weer door alleen controles en is overstappen in 1,5 uur dan kantje boord (normaal moet je bij intercontinentale vluchten 3 uur vantevoren aanwezig zijn).
We zijn van plan zonder koffers te reizen, dus die hoeven niet ingecheckt te worden.
2) we reizen met 3 kinderen onder 12. In hoeverre kunnen we ervan uitgaan dat we bij klm automatisch naast elkaar gezet worden ( of 2 om 3) zodat er een volwassene naast een kind zit? Dit zou namelijk flink schelen bij de boeking als we geen plaats toewijzing hoeven te boeken
Düsseldorf-Schiphol is inderdaad Europese vlucht met de daarbij behorende regels. KLM heeft volgens mij een beleid dat minstens één ouder bij de kinderen zit. Of dat betekent dat jullie allemaal dicht bij elkaar zitten is weer een andere vraag.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19926 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties