@MattRob Ja terwijl dat natuurlijk de uitgelezen mogelijkheid is om de drukte wel iets te verminderen door je covid proces goed in te richten. Je weet dat je dit soort checks moet doen als airline zijnde. Geldt overigens niet alleen voor de VS maar ook voor Schengen, ook dan moet je een coronabewijs laten zien dmv een test, vaccinatiebewijs of herstelbewijs.
45 minuten.. Ook zonder al die drukte ben je dit meestal wel kwijt aan tijd voor alle formaliteiten. Valt dus goed mee
Afgelopen dinsdag was het druk op Schiphol.....
KLM heeft zich verbeterd in het omgaan met online ge -uplode vaccinatie en test bewijzen.
Een uur na verzending had ik bevestiging binnen .
Voordeel : thuis instapkaarten uitprinten , niet langs de balie en in een keer door naar de gate.
Vanaf binnenkomen tot het moment dat wij door security en Marechaussee heenwaren zat 1 1/2 uur .
Wat dat betekent voor mensen met koffers kan ik niet inschatten
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Ja alleen de drukte wordt natuurlijk niet alleen door KLM veroorzaakt. Veel andere airlines zoals bijvoorbeeld de Easyjet's en Transavia's van deze wereld kennen zo'n upload faciliteit naar mijn weten niet. Waar ze het wel hebben, bijvoorbeeld Delta of BA, werkt het niet en moet je alsnog langs de balie. Ja dat helpt dan natuurlijk niet mee. Ook kan KLM bijvoorbeeld de uploadfaciliteit niet voor Delta overnemen, wat ook weer drukte kan schelen want KLM handelt ook de incheck, e.d. voor Delta af.
Weet iemand of als je met United Airlines vliegt of je dan ook nog langs de balie moet?
Mijn Amerikaanse vriend vliegt van Hawaii naar mainland en is volledig gevaccineerd en hoeft niet getest worden.
Weet ik, het was meer de vraag of hij gewoon online in kon checken en doorgaan of dat hij naar de balie toe moet. Omdat ik lees dat iedereen die vliegt alsnog naar de balies moest van UA, DL en AA.
Voor zo ver ik weet zijn er geen eisen zoals een test of vaccinatieplicht op domestic flights. De Amerikanen gebruiken het vliegtuig alsof je in NL of BE op de trein stapt.
Niet voor een losse domestic vlucht, maar voor de volledigheid: Je moet wel langs de balie in de VS als je eerst met een domestic vlucht vliegt en daarna terug naar Europa vliegt. Je vaccinatiebewijs wordt dan weer gevraagd.
@MattRob Dan hebben jullie helaas pech gehad bij de incheckbalie.
Wij vlogen een maand geleden met United, en behalve ons paspoort heb ik nergens maar dan ook nergens maar 1 papieren document hoeven te laten zien.
Maar dan had jij alles al online kunnen regelen, vermoed ik ? Bij ons was dus 1 persoon een probleem met paspoort (naam niet overeen met boeking, door issue met ü en u in naam/paspoort), en toen wilden ze dus van iedereen alles weer zien. Terwijl de rest wel allemaal wel geupload was.
Wij hoefden voor onze delta vlucht een paar dagen geleden ook niets meer op papier te laten zien. Had wel alles compleet kunnen uploaden inclusief de attestations. Heb het voor de terugvlucht naar België ook compleet inclusief de PLF dus hopelijk gaat dat ook lekker digitaal. Morgen kunnen we inchecken maar we hebben nu in ieder geval al wel stoelen kunnen reserveren (= kopen).
Wij hadden ook alles geupload bij Delta en goedgekeurd, toch kregen we geen boarding pass en moesten langs de balie. Misschien dat er een verschil is tussen Schiphol en Brussel, jij vloog toch van BRU @IngridUSA?
Moet wel gek lopen als je het dan niet haalt. Ik weet niet met wie je vliegt? Maar houdt er rekening mee dat de check in balies en baggage dropoff's vaak niet eerder dan 3, a 3,5 uur van te voren open zijn. Dus voor de deur gaan liggen heeft niet veel zin naar mijn mening.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.