Bedankt voor de reactie. Betekent dit dan dat 1,5 uur overstap in Amsterdam erg krapjes is?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
-
- Amerika-ontdekker
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Maar of dat ook voldoende gaat zijn, is natuurlijk nooit met zekerheid te zeggen. Je kunt met vertragingen te maken hebben. Met drie kinderen verplaats je je wellicht minder snel....enzDe minimaal vereiste overstaptijd op Amsterdam Airport Schiphol is 40 minuten voor Schengenvluchten en 50 minuten voor niet-Schengenvluchten. Reist u naar een niet-Schengenland? Houd er rekening mee dat u extra veiligheids- en paspoortcontroles moet doorlopen. Dit kan extra tijd kosten.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
@Sander12345 je krijgt paspoort controle op Schiphol omdat je daar Schengen verlaat. Dat kan wel wat tijd kosten met alle overstappers naar non-Schengen landen. 1,5u zou normaal wel voldoende moeten zijn.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Even een misschien wat gekke vraag tussendoor, ik stel hem maar even in dit topic:
Is het toegestaan om melatonine pilletjes mee te nemen? Ik neem aan dan in je handbagage? Of vallen deze onder de Amerikaanse opiumwet?
Vanwaar de vraag: Mijn vrouw slaapt slecht in een vliegtuig. Als we terugkomen van een Florida reis komen we zondag eind van de ochtend terug in NL en maandag mogen we weer aan het werk. Vanwege beperkt verlof kan mijn vrouw niet een extra dagje vrij nemen. Ik denk niet dat het haar veel gaat helpen maar dan heeft ze in ieder geval de keuze.
Is het toegestaan om melatonine pilletjes mee te nemen? Ik neem aan dan in je handbagage? Of vallen deze onder de Amerikaanse opiumwet?
Vanwaar de vraag: Mijn vrouw slaapt slecht in een vliegtuig. Als we terugkomen van een Florida reis komen we zondag eind van de ochtend terug in NL en maandag mogen we weer aan het werk. Vanwege beperkt verlof kan mijn vrouw niet een extra dagje vrij nemen. Ik denk niet dat het haar veel gaat helpen maar dan heeft ze in ieder geval de keuze.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 02 mei 2022, 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Melatonine is niet zozeer geschikt als slaapmiddel, het heeft met dag/nacht ritme te maken. Om uit een jetlag te komen op de terugweg heeft het wel degelijk zin bij een aantal mensen.
Sorry voor het ongevraagde consult
Mijn persoonlijk ervaring met Nederlandse spulletjes is wanneer het in de originele verpakking zit er niet heel moeilijk wordt gedaan.
Wat ik adviseer om naar de huisarts te gaan en dit voor te leggen. Je zal (wellicht) slaapmedicatie krijgen en wanneer je deze ophaalt bij de apotheek vraag je naar een Engelse uitdraai ivm een reis. Heb je geen gedoe met de FDA en je slaapt gegarandeerd in het vliegtuig.
Sorry voor het ongevraagde consult

Mijn persoonlijk ervaring met Nederlandse spulletjes is wanneer het in de originele verpakking zit er niet heel moeilijk wordt gedaan.
Wat ik adviseer om naar de huisarts te gaan en dit voor te leggen. Je zal (wellicht) slaapmedicatie krijgen en wanneer je deze ophaalt bij de apotheek vraag je naar een Engelse uitdraai ivm een reis. Heb je geen gedoe met de FDA en je slaapt gegarandeerd in het vliegtuig.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
@d_vdploeg geen probleem om dat mee terug te nemen, ik gebruik het niet meer maar vroeger wel eens.
TSA staat het toe zie https://travelinglight.com/can-you-brin ... n-a-plane/
Ik zou het dan daar bv bij Walmart kopen en bonnetje meenemen, is voor de terugweg. Sowieso kun je in de VS zwaardere doseringen zonder recept kopen zie bv https://www.walmart.com/browse/health/m ... 63_7476811
TSA staat het toe zie https://travelinglight.com/can-you-brin ... n-a-plane/
Ik zou het dan daar bv bij Walmart kopen en bonnetje meenemen, is voor de terugweg. Sowieso kun je in de VS zwaardere doseringen zonder recept kopen zie bv https://www.walmart.com/browse/health/m ... 63_7476811
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Overweeg anders iets als NyQuil of ibuprofen PM, gewoon vrij te krijgen in Amerika. Daarin gebruiken ze een oudere soort anti-histamine die slaperigheid als bijwerking heeft. Ik slaap er heel goed van iig en bijkomend voordeel is dat ik niet snotverkouden het vliegtuig uit kom
.

89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Diphenhydramine heb je ook gewoon zonder dat daar pijnstillers bij zitten onder de merknaam Benadryl maar ook generic.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Dank voor de tips allen, ik zal het aan vrouwlief doorgeven 

2018: Rondreis Zuid West
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Nog liefhebbers om met de kerst naar New York te gaan? Vanuit Brussel rechtstreeks voor ca. 400 euro (light) is toch een nette prijs zou ik zeggen. En vergeleken met Amsterdam toch zeker. Ook herfstvakantie trouwens onder de 500 euro.
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Wij hebben tickets gekregen voor ons 25 jarig huwelijk afgelopen juni. Nou wilde ik kijken bij KLM wat het mij (extra) zou kosten om business class terug te vliegen. Maar ik kom er niet helemaal uit. Ik moet dan echt mijn hele boeking meteen aanpassen en ik wil alleen eerst weten wat de kosten zijn. Is er een makkelijkere manier omdat te zien? Want als het mij teveel kost wil ik het niet en ik heb het idee dat ik niet meer terug kan bij KLM als ik eenmaal heb aangeklikt dat ik mijn boeking wil veranderen.
Heen 20 mei AMS - SFO terug 7 juni (vertrek) SFO - AMS bij KLM geboekt.
Heen 20 mei AMS - SFO terug 7 juni (vertrek) SFO - AMS bij KLM geboekt.
Op 7 juni van SFO naar AMS kost een enkele (rechtstreekse) reis nu 10k pp. Ik zou KLM even bellen en vragen of er een ander tarief geldt in jouw geval. 020 - 474 7747
Dat zou je op de website van de KLM kunnen doen. Het kan ook gebeuren dat je zelf een bericht krijgt over een last minute upgrade.
- Inges
- Amerikakenner
- Contacteer:
Die link werkt niet. Ik kom gewoon op de startpagina van KLM
en ik ben erg bang dat bellen nu niet heel zinvol is na deze week. Dat zal wel 2,5u in de wachtrij zijn...
en ik ben erg bang dat bellen nu niet heel zinvol is na deze week. Dat zal wel 2,5u in de wachtrij zijn...
Daarom heb ik de link weer weggehaald. Als je naar klm.nl gaat en op informatie klikt en daarna op ticketservices klikken.
Ik had zelf mijn volgende vlucht met vouchers bekostigd en hierdoor kon je niets online regelen, enkel telefonisch. Vandaar mijn reactie 

- Inges
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik heb toch maar gebeld. Was echt met 5 minuten aan de beurt. Op de terugweg is BC vol en op de heenweg is het niet te betalen (maar dat wilde we eigenlijk ook niet). We proberen het wel op SFO als we terug gaan. Wie weet zijn er dan plekjes open.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Ik heb nu al 3 keer op 3 uitgevoerde vluchten met KLM de kans gehad om te upgraden naar Business met een gewoon economy-ticket.
2 keer effectief gedaan ook. Je klikt gewoon de stoel aan bij online inchecken en klaar. Prijs was 2 maal 599/persoon, 1 maal 624/persoon. Dat betrof vluchten Amsterdam - Las Vegas of retour.
Telkens had ik ook geïnformeerd over vooraf upgraden en dat was onbetaalbaar (genre 5k per reis opleggen per persoon).
Ik heb het gevoel dat business class heel duur geworden is om gewoon te boeken, vroeger zag ik ze wel eens passeren aan €2000 voor een hele reis…
2 keer effectief gedaan ook. Je klikt gewoon de stoel aan bij online inchecken en klaar. Prijs was 2 maal 599/persoon, 1 maal 624/persoon. Dat betrof vluchten Amsterdam - Las Vegas of retour.
Telkens had ik ook geïnformeerd over vooraf upgraden en dat was onbetaalbaar (genre 5k per reis opleggen per persoon).
Ik heb het gevoel dat business class heel duur geworden is om gewoon te boeken, vroeger zag ik ze wel eens passeren aan €2000 voor een hele reis…
- bedeve
- Amerika-expert
Afgelopen 26 april was mijn bc aanbod Eur 485 op vlucht AMS-LAS
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19868 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-