Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Coyote »

Seyst schreef:
01 mei 2022, 11:15
Alleen geeft Avis aan dat ook met een betaling van de under 25 fee bij een tweede bestuurder iemand van onder de 25 niet als tweede bestuurder mag worden aangemerkt (via de live chat).
Heeft in jouw geval de hoofdbestuurder van 24 jaar wel een eigen creditcard?

Ik doe nl. even een proefboeking op avis.dk en en geef op dat de hoofdbestuurder 24 jaar is (daarvoor moet je geboortedatum opgeven). Verderop in het boekingsproces, nadat ik een auto heb gekozen, kan ik een 2e bestuurder kiezen. Dus het lijkt gewoon te kunnen maar de hoofdbestuurder moet wel een creditcard op eigen naam hebben.

Overigens is dit meer een vraag voor het Avis topic. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Coyote schreef:
01 mei 2022, 11:25

Waarom zou je die niet willen opgeven vooraf? Het lijkt er overigens op dat je altijd een creditcard moet opgeven als je via de site van Hertz zelf reserveert.

Wil je dat persé niet dan moet je via een broker moeten reserveren zoals Happtytours. Die vraagt geen creditcardgegevens van je.

Roland
Meer uit angst haha...Heb nog nooit met een dubbele boeking gewerkt en wil niet dat er uiteindelijk toch geld wordt afgeschreven. Op de site van Hertz kan ik ook niet duidelijk de annulering voorwaarden terugvinden. Maar vanuit dit topic begrijp ik dat die er niet zijn en je niet hoeft komen op te dagen?

Boeken via een broker heb ik slechte ervaringen mee, dan heeft dus niet mijn voorkeur.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

roelb schreef:
01 mei 2022, 10:56
Is SLC inmiddels ook gewijzigd naar controle bij uitrijden met sleutels in de auto's? De laatste keer dat ik daar was kreeg je nog bij de balie een sleutel van een toegekende auto en was er verder geen poortje meer bij het uitrijden, alleen bij het inrijden/terugbrengen.
Ja, inderdaad, sleutels lagen allemaal in de auto's, ideaal. Ik heb geen balie meer gezien, alleen controle bij het uitrijden dus. Scannen van de auto, en check van mijn rijbewijs, en ik mocht gaan.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Coyote schreef:
01 mei 2022, 09:36
Wat bedoel je met
MattRob schreef:
01 mei 2022, 06:07
Ik wilde na wegrijden bij Hertz gelijk annuleren, maar dat kon al niet meer
In de app kon je de reservering bij Avis niet meer annuleren? Volgens mij kan ik dat op dit moment ook niet in de app met mijn reservering voor volgende maand. Moet volgens mij via de website?
Ja, ook de website van AVIS geprobeerd, maar ik was inmiddels al voorbij mijn doorgegeven ophaal tijd, en die melding kreeg ik ook. Dat ik niets meer kon wijzigingen, omdat de ophaal tijd in het verleden lag. Vooralsnog geen afschrijving van kosten oid, maar kan ook (stuk) later komen. Als er iets afgeschreven wordt, laat ik dat hier even weten.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@MattRob Oké! Nou ben benieuwd!

Ondanks de hogere prijs bij Hertz heb ik nog steeds de neiging daar straks eerst te gaan kijken voor een auto. Vooral omdat ik verwacht dat ik bij Hertz een zekere mate van eigen keuze te hebben in tegenstelling tot Avis.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Sevianna
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Sevianna »

Eindelijk een boeking geplaatst bij Hertz, vraag me nu af of het bij Hertz mogelijk is om de autohuur met je debitkaart te betalen. Ondertussen ook door de tips P.C geworden. En nu ga ik mij eens wagen aan de Golden Canopy, maar ergens lijkt het me ook veiliger om toch langs een balie te gaan omdat het de eerste keer is. Want vraag me af de mensen die GC hebben op welk moment gaat het bedrag van je CC af?
Allemaal newbies vragen natuurlijk.
2022 Florida - New Orleans
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Er wordt, zoals bij iedere verhuurder, een autorisatie gedaan op je credit card op het moment dat je de auto ophaalt, en het bedrag wordt pas feitelijk in rekening gebracht op het moment dat je de auto terugbrengst. Als je langs een balie gaat wordt de autorisatie daar gedaan. Doe je dat niet, dan wordt de autorisatie bij de checkout booth gedaan bij het uitrijden van de garage.

Je kunt in principe autohuur altijd met een debit kaart betalen - dat moet je dan aangeven bij het terugbrengen. De auto echt meekrijgen met alleen een Visa of Mastercard debit card is lastiger. Dat kan sowieso eigenlijk alleen op airport locaties en maakt het verhaal een heel stuk complexer. Dat moet je eigenlijk gewoon niet willen.
Sevianna
Amerika-ontdekker

Bericht door Sevianna »

Ah oke perfect. Nee we hebben wel een cc en die hebben we ook gebruikt voor de boeking. Op zich is het geen probleem dan als het pas bij het inleveren eraf gaat, maar ik wil toch graag zekerheid hebben dat we genoeg limiet over hebben op de cc, de huurauto is nu met deze prijzen toch best grote hap uit het budget.
Je weet ook maar nooit of je vlucht effectief vertrekt en dat je er ook zelf op zit. Dan komt je cc toch ook goed van pas.....
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Je kan je limiet toch verhogen door er een x bedrag op te storten? Dat geeft je wat meer buffer.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door Sevianna »

Dit is nieuw voor ons we dachten dat we alleen maar limiet konden verhogen, maar storten naar je visa is nieuw voor ons. We gebruiken de kaart hier zelden of nooit...... even verdiepen en hopen dat dit voor ons beiden mogelijk is.

Bedankt voor de tips weeral!

Want als ik goed lees doet Hertz niet aan borgen toch?
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Is het niet zo dat de autorisatie van de autoverhuurder betekend dat het bedrag geblokkeerd wordt op je CC?
Dus nog niet afgeboekt, maar al wel vastgezet (voor het geval dat) en dus niet meer beschikbaar voor andere uitgaven. In ieder geval de borg zal van je bestedingslimiet af gaan.
In dat geval is het zeker verstandig om extra geld op je CC te storten om daarmee de limiet te verhogen. En/of tijdens je vakantie regelmatig wat overboekingen te doen om je bestedingslimiet op pijl te houden.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Ja klopt wat @Frasi zegt, je huurbedrag wordt gereserveerd op je CC.

@Sevianna Ik ben een actieve Visa en Mastercard debitcard gebruiker vanwege de lagere kosten en betere wisselkoers dan een CC en heb een debitkaart al eerder bij Hertz en National gebruikt; je moet inderdaad reserveren met een CC, daar wordt de reservering op gemaakt (gaat dus van je bestedingsruimte af). Bij het inleveren loop je met je inleverbewijs even naar de customer service balie in de inlevergarage en vraag je het van je debitkaart ipv je CC af te halen. Werkt prima.
Sevianna
Amerika-ontdekker

Bericht door Sevianna »

Dat gaan we dan zeker doen indien mogelijk, en anders overstappen op een cc die wel die mogelijkheid geeft want lijkt me heel fijn je geen zorgen te maken wanneer je aan je limiet zit en of je limiet verhoogd kan worden.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Amex aanvragen als tweede kaart? Je moet dan uiteraard wel wat krediethistorie opbouwen door de kaart te gebruiken en netjes elke maand te betalen, maar in principe is er geen vooraf vastgestelde limiet.
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door sep »

Poohbear schreef:
27 feb 2022, 18:23
Na diverse pogingen is het gelukt om de boeking te koppelen aan onze account
Hoe is dat uiteindelijk gelukt? Ik heb Hertz nl gebeld, maar die gaven niet thuis. Moest ik opnieuw boeken. En tja, dan is de prijs 5x zo hoog. Nu heb ik een boeking cat.C (heb Presidents Circle), $1245 voor vijf weken, en die boeking wil ik dus koppelen. Ik heb ook een backup boeking, Q4 cat Ifar, voor $1558. Dat is een flink stukje duurder, maar hoeft niet perse gekoppeld omdat ik daar geen voordeel aan heb (denk ik).

Tips welkom!

Saskia
Poohbear
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Poohbear »

@sep

Wij hebben het eerst de instructies uit de opening post geprobeerd m.b.v. google Chrome. Maar dat werkte niet. Telkens werd de boeking niet gekoppeld aan onze account van PC en hertz.nl gaf ook niet thuis. Vervolgens geprobeerd op onze IMAC met Safari en dat lukte wel. Ik heb ook een aparte account aangemaakt (gelijk ook PC status) op naam van mijn partner, voor de reserve boeking. Wederom gelukt met Safari.
Poohbear
Amerika-ontdekker

Bericht door Poohbear »

Een vraag aan Orlando (MCO) kenners:

Bij het boeken krijgen we het volgende bericht:

Important information about your location – Orlando International Airport Terminal Pickup If you have not entered your flight information or are not arriving by air, please proceed to Terminal A for your Hertz rental. If you do have flight information, please enter that information during check out before clicking “Reserve”. - Please note your flight’s arrival terminal as this will be the same terminal you will pick up your rental car. - If you are flying in but do not have arrival information yet, please remember to add flight arrival information to your reservation 2 hours prior to rental car pickup.

We zijn gewend om op Orlando gewoon naar de garage te lopen aan de overkant van de terminal waar alle verhuurmaatschappijen zitten. Maar dat is alweer drie jaar geleden. Wij begrijpen de vetgedrukte zin niet. Moet je nu wel of niet naar die garage lopen? We hebben een c klasse en een aparte reserveboeking gemaakt (op een andere account, ook met PC status). Op beide accounts hebben we Gold Canopy.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Je hebt op MCO een A en een B terminal en deze hebben beiden een garage voor huurauto's.
Op de website van het vliegveld kun je kijken bij welke terminal je aankomt. Dit hangt er vanaf met welke maatschappij je vliegt.
Je kunt dan in de boeking van je huurauto aangeven met welke vlucht je komt, dan weet Hertz ook of je bij A of B aankomt.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Poohbear
Amerika-ontdekker

Bericht door Poohbear »

@asv60

Bedankt voor je reactie. Wij vliegen met British Airways. Ik zie net op de site van MCO dat British Airways ingedeeld is in Terminal B. We hebben onze vluchtgegevens inderdaad toegevoegd aan onze boeking. We moeten dus naar de garage van Terminal B. :thumbup:
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Je moet niks :wink:
Je kunt ook van A naar B lopen. Het is wel een stukkie lopen maar wij hebben het in 2019 ook gedaan.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer