Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

2weekse rond reis Florida?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

2weekse rond reis Florida?

Bericht door Raafje87 »

Hallo,

In 2017 was alweer mijn laatste Amerika reis, veel te lang geleden alweer. Maar er kwam een man, huis, 2 kinderen en een pandemie tussendoor :lol:
Nu hebben wij een plan om volgend jaar 2 weken naar Florida te gaan met dreumes en peuter maar ik heb deze staat nog niet eerder bezocht. We willen wel wat rondrijden maar ook genoeg rust inbouwen. Vliegen doen we op Miami en we zouden graag Orlando, het Kennedy Space Center, de Everglades en wat keys willen zien. Ik kom er nog niet helemaal uit...

De overnachtingen op Key West zijn uitzonderlijk duur, is het een must? Want Miami-Key West op 1 dag heen en weer lijkt me niet haalbaar met de kleintjes. Is de everglades goed te doen als bezoek vanuit Miami? Ik wil niet teveel van hotel naar hotel gaan.

Iemand nog link naar zijn/haar Florida reis weblog met een leuk rondje? Tips voor reizen met kleine kinderen (3 en 1 jaar)?

Alvast bedankt :)
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Re: 2weekse rond reis Florida?

Bericht door harryh »

Kijk even naar topics met vergelijkbare vragen, zoekfunctie search.php?keywords=key+west&fid%5B0%5D=11. Ook staan er in dit forum topic voldoende recente voorbeeldroutes/rondjes. Doe een voorstel en je krijgt hier feedback ;)

Key West: Je zult bijvoorbeeld dit recente draadje tegenkomen viewtopic.php?f=11&t=77966, zie een paar reacties daar. Key West met peuter en dreumes is voor ons een no-go als je 2 weken gaat, veel te ver rijden, te duur en weinig te doen/zien.

Everglades: Zou ik vanuit Homestead/Florida City doen, niet vanuit de drukte van Miami. En Homestead heeft betaalbare hotels. Dagje South Beach Miami kun je dan prima vanuit daar doen.

Rondje: via de Gulf/westkust gaan (Naples, Fort Meyers enz), dan is er een hoop van de Everglades langs de 41 te vinden van/naar Naples. De stranden bij bv Sanibel of Siesta Key zijn top met kleine kinderen.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

@harryh en @markro bedankt voor de linkjes. Ik had een aantal al doorgelezen en dacht al dat Key West een brug te ver was (letterlijk ;)) Hele nieuwe ervaring met 2 kleine kinderen dat reizen haha!

Zou het wel leuk vinden om een stukje van de Keys te doen maar dan vanuit Homestead/Florida City, naast een dagje Everglades.

Hoe zijn Homestead en Florida City qua veiligheid? Lees wat wisselende verhalen online. Ik ben een Florida newbie!
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Raafje87 schreef:
09 mei 2022, 11:08
Hoe zijn Homestead en Florida City qua veiligheid?
Nog nooit een probleem gehad, maar ik zou 's avonds een beetje uit de buurt blijven van donkere plekken en benzinestations. Overigens Eigenlijk is het hele gebied rond Miami (Miami Dade) wat dat betreft een minder goed gedeelte van Florida - maar gewoon beetje opletten waar je heen gaat.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Raafje87 schreef:
09 mei 2022, 11:08
Hoe zijn Homestead en Florida City qua veiligheid?
We zijn er de afgelopen 10 dagen verbleven. (gisteren teruggekomen). We hebben ons geen moment onveilig gevoeld. Gewoon geen dingen doen die je in NL/BE savonds ook niet zou doen :wink:

Florida City/Homestead kan ik van harte aanbevelen als je richting de Oostkant van de Everglades wil of naar the Keys. Goede betaalbare hotels en je zit zo op de 1 richting the Keys. En je hebt niet de drukte van een grote stad als Miami. Als je verder niet de stad in wilt zou ik zeker niet in Miami zelf gaan zitten.

Met een peuter zou ik het afraden om helemaal naar Key West te rijden. Dit is 2:40 zonder stops en file en voor 1 dag op en neer te ver. Wij zijn maximaal tot aan Islamorada en Marathon gegaan en dan heb je een goede indruk van de Keys. Wij (2 midden dertigers zonder kids) vonden dit al meer dan genoeg.

Verder vonden wij the Keys niet wauw. Leuk om te zien, maar ook heel toeristisch.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer