Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

immigration officers

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hebben in Detroit dus wel een zeer slecht gehumeurde immigration officer getroffen.
Wij hadden al zijn vragen keurig en vriendelijk beantwoord, onze vingerafdrukken en foto laten nemen. Mijn kinderen en ik waren al door, zegt hij opeens tegen mijn man dat hij mee moet komen.
Hij werd naar een kamertje gedirigeerd en heeft daar 2 uur op een stoeltje moeten zitten.
Af en toe werd hij even naar de balie geroepen om een vraag te beantwoorden.

Na twee uur mocht hij gaan, zonder verdere uitleg.
Ik heb die twee uur, samen met de kinderen , op de grond bij de bagageband doorgebracht, mezelf afvragend wat er in godsnaam aan de hand was.
Door deze sympathie medewerker hebben wij onze aansluitende vlucht gemist en moesten vier uur langer op het vliegveld doorbrengen.

Tot op de dag van vandaag weten we nog niet waarom hij mee moest komen. (hij ziet er echt niet crimineel uit of zo :dunno: )

Ik hoop niet dat er nu een aantekening in de computer staat en dat hij elke keer eruit gepikt gaat worden :?

Marjon
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Jeetje, wat raar Marjon! En dan ook nog geen uitleg krijgen :?
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
jolanneke
Amerikafan

Bericht door jolanneke »

Hmm ik kan me mijn eerste keer qua immigratie in de VS nog wel herrinneren. De vlucht was veeeeeeeeeel te laat aangekomen en het was zelfs daar al midden in de nacht, dus je kunt je voorstellen hoe moe en gaar we waren. Ik had braaf alle papieren ingevuld en dat ook nog goed gedaan ook (de familie voor ons had me geholpen in het vliegtuig maar zelf hadden ze het fout gedaan). Vraagt die mevrouw of we cash bij ons hadden. Cash was bij mij nog contant geld en ja we hadden iets van $100, 00 contant bij ons. De negroide mevrouw werd spierwit, hoe we dachten het daar in Florida mee uit te houden. Wist ik veel dat creditcards ook cash waren... al doende leert men... Maar verder nooit problemen gehad. Al is vriendelijkheid niet iets waar immigratiepersoneel op geselecteerd wordt.
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ceetje schreef:
GoBucks schreef: Ehhh wat is een associate of arts degree dan ?? :oops:
Hahaha, dat was mijn vraag ook :D
Dit zijn de eerste 2 jaren van college als je nog niet zo goed weet wat je wilt. Je kiest dan dus nog niet echt een major, maar doet de algemene basisvorming. Na deze 2 jaar kun je dan nog 2 jaar doorstuderen en een major doen. Je hebt associate of arts, wat meer basis geeft voor doorstuderen in talen/social studies/creatieve kant en je hebt associate of science, wat meer basis geeft voor doorstuderen in exacte richtingen.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

houstonwehaveaproblem schreef:
Ceetje schreef: Hahaha, dat was mijn vraag ook :D
Dit zijn de eerste 2 jaren van college als je nog niet zo goed weet wat je wilt. Je kiest dan dus nog niet echt een major, maar doet de algemene basisvorming. Na deze 2 jaar kun je dan nog 2 jaar doorstuderen en een major doen. Je hebt associate of arts, wat meer basis geeft voor doorstuderen in talen/social studies/creatieve kant en je hebt associate of science, wat meer basis geeft voor doorstuderen in exacte richtingen.
Kijk, weer wat geleerd! bedankt voor de uitleg.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer