Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Chantal27: rondje LA - LA met twee tieners.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Chantal27
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Reis Chantal27: rondje LA - LA met twee tieners.

Bericht door Chantal27 »

Goedemiddag,

We hebben toch besloten weer naar de USA te gaan, met 2 tieners van 12 en 14. We hebben zelf al best wel wat van de USA gezien, dus we bezoeken zelf geen nieuwe plaatsen (helaas), maar we willen het nu de kids laten zien. Een aantal plekken hebben we al wel met ze bezocht, maar daar weten ze niet veel meer van.
Wat vinden jullie van mijn route? San Francisco hebben we al vaker gezien, dus die hebben we bewust erbuiten gelaten.

15-jul huis - LA
16-jul LA - Pismo
17-jul Pismo - Monterey
18-jul Monterey- Yosemite
19-jul Yosemite
20-jul Yosemite
21-jul Yosemite - Mammoth Lakes
22-jul Mammoth - Death Valley
23-jul Death Valley- Las Vegas
24-jul Las Vegas
25-jul Las Vegas
26-jul Las Vegas - Zion
27-jul Zion
28-jul Zion - Bryce
29-jul Bryce
30-jul Bryce - Page
31-jul Page
1-aug Page - Monument Valley
2-aug MV - Grand Canyon
3-aug Grand Canyon- Kingman
4-aug Kingman - LA
5-aug LA
6-aug LA (dagje pretpark, strand shoppen etc. Relaxed afsluiten is het idee)
7-aug LA
8-aug LA huis

Ik ben heel benieuwd naar jullie feedback!
Alvast bedankt voor het meedenken.

Groeten Chantal.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondje LA - LA met twee tieners

Bericht door Martin & Marianne »

Heel mooi!
Mocht je wat minder rust niet erg vinden dan zou je een nacht Bryce minder kunnen doen, en na Bryce een overnachting in Capitol Reef kunnen doen. Dan naar MV en dan naar Page. Je hebt dan twee prachtige wegen, en ook nog wat tijd voor Capitol Reef. Maar het is wel minder rustig en meer kilometers.
In plaats van Mammoth Lakes kun je ook naar Lee Vining kijken (wij vonden het El Mono Hotel erg leuk, zie ons 209-verslag daarvoor) of - als je ook naar Bodie gaat - het Virginia Creek Settlement in Bridgeport.

Je weet dat je voor Yosemite een toegangsreservering nodig hebt als je niet in het park overnacht?
Het is verstandig om zo snel mogelijk naar accommodatie te kijken, ik denk dat dat al een hele uitdaging is.

Marianne
Chantal27
Amerika-ontdekker

Bericht door Chantal27 »

Hoi Marianne,

Dank je wel voor je reactie! Wordt zeer op prijs gesteld.
Ik word ook wel blij van deze route.
Ik heb net even gekeken bij curry village in Yosemite en voor 3 nachten een heated tent geboekt. Dan heb je dus geen permit nodig begrijp ik?
Vooraf aan de boeking heb ik wel even gekeken hoe het werkt en hoe de beschikbaarheid is voor de nationale parken maar het lijkt nog wel goed te gaan. Vandaar dat ik de reis naar de USA (zo laat boeken voor mijn doen) nog wel aandurf.

Je kan curry village toch kosteloos annuleren neem ik aan :wink:

groeten Chantal
Bijlagen
yosemite.png
Laatst gewijzigd door Chantal27 op 07 mei 2022, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Chantal27
Amerika-ontdekker

Bericht door Chantal27 »

Over de overnachting bij Bryce...ik denk dat ik het maar zo laat...wat minder km en wat meer relax uurtjes lijkt me wel fijn. Wij hebben het al eens gezien en ik denk dat de kinderen de rode rotsen zeker mooi vinden maar een paar uurtjes bij het zwembad ook wel kunnen waarderen. Wel bedankt voor de suggestie...ik ga 'm nog wel even nader bekijken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Chantal27: rondje LA - LA met twee tieners.

Ja, als je in Curry Village overnacht heb je geen permit nodig, dus prima! De tent is niet verwarmd in de zomer, maar heeft wel een stopcontact (een unheated tent niet) dus dat is ook mooi. :thumbup: Annuleren is gratis tot ik meen een week van te voren, zou wel op je bevestiging moeten staan. Je hebt via www.travelyosemite.com geboekt neem ik aan?
Curry Village heeft ook een zwembad, dus lekker om even af te koelen na een dag activiteiten.

Edit; ik denk dat je hebt geboekt via nationalparkreservations.com. Zie bijvoorbeeld hier een review op tripadvisor.

Marianne
Chantal27
Amerika-ontdekker

Bericht door Chantal27 »

:oops:
haastige spoed is zelden goed. Dat zie je maar weer.
Ik heb uit voorzorg even mijn cc geblokkeerd zodat ze geen reservering kunnen doen. Dat was nog niet gebeurd nl.
Achteraf was dat niet nodig, omdat de tent in curry toch niet beschikbaar was. Ze stuurde daar mij een e-mail over. Ik moet dus nog flink op zoek....
De annuleringen in de gaten houden...

Dank je wel Marianne.

Gr. Chantal
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jammer dat je nu niets hebt maar er zijn vaak annuleringen. Housekeeping Camp is ook leuk. Iets eenvoudiger maar je zit aan de Merced River en je hebt er een picknicktafel en een fire ring.

Je begint en eindigt in deze route in LA maar ik zie dat je de auto ophaalt in Las Vegas?

Marianne
Chantal27
Amerika-ontdekker

Bericht door Chantal27 »

Hoi Marianne,

Ik heb nu 2 boekingen gedaan...eentje vanaf Las Vegas en eentje LA-LA :D
Zelfde prijs min of meer gelukkig.
Maar ik ben er bijna zeker van dat we nu LA- LA gaan doen zoals het rondje hierboven.

Groeten Chantal
Chantal27
Amerika-ontdekker

Bericht door Chantal27 »

@ Marianne
Ik heb het mono hotel in Lee Vining geboekt, ben benieuwd! Ziet er leuk uit met die tuin en bijbehorende vogels.
Wel een gedeelde badkamer maar dat moet lukken voor een nachtje :-)

Ik lees in jouw verslag dat er voor elke kamer een zitje is, maar wij zitten op zolder haha. Nou ja we zien wel.

Groeten Chantal
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mooi dat je al iets geboekt hebt! Wij zaten beneden in het Mono Motel, daar stonden twee stoelen. We hadden ook een eigen badkamer. Misschien komt er nog iets anders vrij, maar je kunt ook lekker bij de ingang zitten.

Marianne
Chantal27
Amerika-ontdekker

Bericht door Chantal27 »

Hoi Marianne,

Nu we wat verder zijn is het rondje aangepast. Dit omdat mijn man heel graag richting Tuscon wil gaan. Hij is daar als klein kind geweest met zijn ouders én het is een gedeelte wat wij zelf nog niet gezien hebben. Leuk, maar wel wat meer km. Wil jij een blik werpen op onze nieuwe route?
Ik ben benieuwd naar je mening.

15-7 thuis - LA
16-7 LA
17-7 LA (Universal)
18-7 LA
19-7 LA - Pismo/Morro Bay
20-7 Pismo - Monterey
21-7 Monterey - Yosemite
22-7 Yosemite
23-7 Yosemite - Lee Vining (zodat we nog een dag in het park hebben)
24-7 Lee Vining - Death Valley
25-7 Death Valley - Las Vegas
26-7 Las Vegas
27-7 Las Vegas (shoppen, zwemmen etc.)
28-7 Las Vegas - Bryce (onderweg Canyon Overlook trail)
29-7 Bryce -Page
30-7 Page - Monument Valley (overnachting in park)
31-7 Monument Valley - GC (overnachting in park)
1-8 GC - Sedona (stukje route 66)
2-8 Sedona
3-8 Sedona -Tuscon
4-8 Tuscon
5-8 Tuscon - San Diego
6-8 San Diego
7-8 San Diego - LA
8-8 LA - thuis

Ik denk dat 'ie zo moet kunnen. In het begin LA, middenin Las Vegas en aan het einde San Diego. De vlucht vertrekt vanaf LA dus vandaar de laatste dag weer terug naar LA. Het is niet anders.

Is het wat?

Groeten Chantal
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het kan natuurlijk wel, maar ik vind het veel extra rijden. En veel gehaaster allemaal. Je rustmomenten zijn nu allemaal weg, jammer van de extra dag Yosemite, en ook jammer dat je nu maar 1 overnachting in Page hebt. Voor de kinderen is de eerste route leuker denk ik. Je weet dat het erg heet is in Tucson in augustus? Is het niet een idee om dat eens in de winter te doen? Lekker een weekje of twee naar de zon. :wink:

Marianne
Chantal27
Amerika-ontdekker

Bericht door Chantal27 »

haha, ik kan het opperen.
Als ik Tuscon achterwege laat zou dit 'm ook kunnen worden:
We beginnen dan met een "relaxdagje" in LA.
Bijlagen
route.png
route.png (29.45 KiB) 2345 keer bekeken
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Chantal27 schreef:
17 mei 2022, 18:05
Nu we wat verder zijn is het rondje aangepast. Dit omdat mijn man heel graag richting Tuscon wil gaan. Hij is daar als klein kind geweest met zijn ouders én het is een gedeelte wat wij zelf nog niet gezien hebben. Leuk, maar wel wat meer km. Wil jij een blik werpen op onze nieuwe route?
Ik ben benieuwd naar je mening.

15-7 thuis - LA
16-7 LA
17-7 LA (Universal)
18-7 LA
19-7 LA - Pismo/Morro Bay
20-7 Pismo - Monterey
21-7 Monterey - Yosemite
22-7 Yosemite
23-7 Yosemite - Lee Vining (zodat we nog een dag in het park hebben)
24-7 Lee Vining - Death Valley
25-7 Death Valley - Las Vegas
26-7 Las Vegas
27-7 Las Vegas (shoppen, zwemmen etc.)
28-7 Las Vegas - Bryce (onderweg Canyon Overlook trail)
29-7 Bryce -Page
30-7 Page - Monument Valley (overnachting in park)
31-7 Monument Valley - GC (overnachting in park)
1-8 GC - Sedona (stukje route 66)
2-8 Sedona
3-8 Sedona -Tuscon
4-8 Tuscon
5-8 Tuscon - San Diego
6-8 San Diego
7-8 San Diego - LA
8-8 LA - thuis

Ik denk dat 'ie zo moet kunnen. In het begin LA, middenin Las Vegas en aan het einde San Diego. De vlucht vertrekt vanaf LA dus vandaar de laatste dag weer terug naar LA. Het is niet anders.

Is het wat?

Groeten Chantal
Dit lijkt me eigenlijk prima te doen.
Sedona naar Tucson is niet zo ver. De dag van Tucson naar San Diego is natuurlijk wel wat langer rijden, maar als je een paar uur interstate doet ben je al snel heel ver.
Het enige, ik zoude volle dagen LA allen achteraan zetten. Afhankelijk van het tijdstip van aankomst de eerste dag zou je al een eindje richting Monterey kunnen rijden, bvb tot Santa Barbara wat een mooi plaatsje is. De eerste ochtend ben je toch vroeg wakker wat je ruim tijd geeft om de kustroute tot Monterey te doen. Het stuk tussen Santa Barbara en Pismo Beach is toch niet zo speciaal.

Als die jeugdherinnering er is dan zou ik eigenlijk zelfs niet aarzelen en dit gewoon doen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw »

Ik vind de route die je in 1ste instantie geplaatst hebt op 17 mei (dus met Tucson) ook prima te doen. Je moet maar afwachten natuurlijk of de kans om naar Tucson te gaan zich een andere keer voordoet.
Ben het wel eens met @Marcopstal om de relaxdag de 1ste dag te skippen. Je bent inderdaad al zo vroeg wakker. Dan kun je net zo goed al beginnen met het rijden van de kustroute.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Chantal27
Amerika-ontdekker

Bericht door Chantal27 »

Hi Ingrid en Marco,

Bedankt voor jullie feedback. Ik neem het zeker mee. Omdat ik al een overnachting in MV had geboekt, hebben we het nu zo gedaan: we beginnen met 2 volle dagen in LA en we eindigen met 2 volle dagen in LA. Inderdaad jammer dat we de jetlag niet zo goed kunnen benutten in een stad.

Aan het einde behouden we nog wat flexibiliteit dus als we zin hebben gaan we naar Tuscon ten koste van San Diego. Daar zijn we nl. al eerder 4 volle dagen geweest (maar niet met de kinderen). We sch;uiven de beslissing dus gewoon even op ;-)

De overnachtingen zijn geboekt, ik ben alleen nog aan het azen op een accomodatie in Yosemite...tot nu toe zijn er blijkbaar geen annuleringen in juli. Maar zo heb ik elke dag wat te doen :wink: Als de datum nadert heb ik uiteraard ook meer kans daarop.

Groeten Chantal
Hanglamp
Amerika-ontdekker

Bericht door Hanglamp »

@chantal Ik heb onze twee overnachtingen in Curry village in twee keer geboekt, gezocht per nacht. Eerst was er één nachtje beschikbaar en heb ik deze geboekt, weekje later kwam ook het tweede nachtje beschikbaar. Nu heb ik dus twee boekingen om twee nachtjes te overnachten. Als dat niet gelukt was hadden we één overnachting buiten het park gedaan en heen en weer gereden...
Chantal27
Amerika-ontdekker

Bericht door Chantal27 »

Het is inmiddels gelukt om 2 overnachtingen in Yosemite Valley lodge te boeken. Ineens waren daar precies mijn 2 data beschikbaar :clap:
Ik wilde eigenlijk een tent, maar dit was toch ook wel heen aantrekkelijk. Nu ik de lodge heb geboekt en gewend bent geraakt aan wat ik daarvoor betaal ben ik ook niet geswitcht toen de tent wel beschikbaar kwam :-)

Ik twijfel alleen nu nog over de overnachting bij de Grand Canyon. Ik heb nu een motel bij Red Feather Lodge in Tusayan. De bright angel lodge is echter ook beschikbaar....Wel weer iets duurder omdat we dan 2 kamers nodig hebben. MAar ik denk dat het het wel waard is, alleen is er weer geen zwembad uiteraard bij de Bright Angel Lodge.
Keuzes keuzes keuzes....
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Gelijk overstappen naar de lodge!!!
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Van het zwembad aan de Red Feather ga je toch niet echt gelukkig worden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer