Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Avis Preferred

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Avis Preferred

Bericht door Coyote Buttes »

Ik heb voor augustus in Seattle een premium SUV gehuurd bij AVIS. De prijs is volgens mij helemaal prima; 1100€ voor 24 dagen.

Maar ik heb een naar gevoel dat er iets mis gaat. Of de auto is er niet, of overboekt, of Avis gaat een of andere voorwaarde uit de hoge hoed toveren. Totaal ongefundeerd, ik weet het, maar het onderbuik-gevoel is er.
Dezelfde auto staat nu te huur voor tussen de 3000 ~ 5000€. Ik denk dat Avis hem veel liever voor dat bedrag verhuurt dan voor 1100€ aan mij.
Het verdienmodel tegenover een teleurgestelde klant...

Ik heb via e-mail confirmatie dat de door mij gebruikte code D486602 geldig is en dat ik op Paine Field kan huren zonder dat ik een vliegticket voor dat vliegveld heb. Maar toch...

Mijn huurschema is als volgt;
Op 7 augustus huur ik bij National, als Executive Elite lid, een midsize auto en lever die 9 augustus op Paine Field in.
Vervolgens huur ik op Paine Field bij AVIS een premium SUV voor 24 dagen en lever die in op SeaTac.

Als backup boeking heb ik bij Hertz (als President's Circle lid) op Seatac een midsize geboekt en hoop ik een mooie SUV te vinden. In dat geval annuleer ik de bovenste 2 reserveringen.

Ik ben van plan om de dag voor de start van de huur het verhuurkantoor te bellen om te vragen of alles in orde is met de huur.

Ik vraag me af welke rechten ik heb als het ophalen van de premium SUV op Paine Field op een teleurstelling uit loopt.
  • Moet ik genoegen nemen met een kleinere auto?
  • Krijg ik restitutie van de huurkosten bij het huren van een kleinere auto?
  • Kan Avis ermee weg komen door te zeggen; "Sorry, no car available" ? (reparatie, onderhoud, vorige huurder niet ingeleverd etc...)
  • Kan ik eisen dat ik de gewenste auto elders huur en Avis de extra kosten betaalt?
  • Kan ik eisen dat Avis andere verhuurlocaties benaderd om de door mij gehuurde auto te leveren?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Waarom zo druk maken over de autohuur? Het is toch vastgelegd en je hebt een bevestiging?

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Tja, als je allerlei beren op de weg ziet dan kan dat de voorpret flink bedereven.
Gilster
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Gilster »

@Coyote Buttes ik zou me er niet zo druk over maken. De huidige vraagprijs is gebaseerd op vraag en aanbod, lees 'fluid pricing' (net zoals hotelkamers, vliegtickets, etc.). Het is toch wel uitzonderlijk dat een overeenkomst gecanceld wordt. De persoon naast jou in het vliegtuig kan misschien wel voor de helft of 4x zoveel als jou vliegen, in het laatste geval maken mensen zich ook niet druk of ze wel of niet kunnen boarden. AVIS wil jou en anderen graag als klant en hebben geen zin in teveel drama.

Waar je eerder een probleem mee kan hebben is met het toepassen van kortingscodes. Enderzijds is men wel wat strenger geworden bij sommige verhuur locaties of je ECHT recht hebt en vraagt men (als je bij de balie ophaalt) om bewijs. Anderzijds is er bij een ongeluk soms een issue qua verzekering/betalen schade ivm het onterecht toepassen corporate code. Blijkbaar heb je bij jouw kortingscode al gecheckt dat er geen issues zijn. Voor de liefhebbers is flyertalk etc. een goede bron voor info.

Overigens, in het algemeen denk ik dat we als consument onszelf nu in de voet schieten met al deze 'back up boekingen', dit wordt heus wel in de prijs meegenomen door de verhuurbedrijven. Het zou me niet verbazen dat nu net voor de huurdag zodoende een goede prijs te vinden is ivm al de cancels van 'back up boekingen' :D.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

MattRob schreef:
27 apr 2022, 14:40
Iemand al ervaring bij AVIS wat er gebeurt als je de geboekte auto niet komt ophalen ? Ik heb een reservering staan (via IJsland) voor komende zaterdag, maar hoop ook nog beetje op leuke auto in de rij bij Hertz.
Ik lees in het Hertz topic dat je de auto daar genomen hebt. Wat heb je met je Avis boeking gedaan? Vooraf al geannuleerd of achteraf?

Roland

MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Roland, dat is vandaag van toepassing. We leveren zo de auto van Hertz weer in, en vliegen dan naar Salt Lake City. Daar gaat dit topic spelen. Voor de Hertz prijs, en als ik dan de auto krijg die ik nu ook heb, dan houd ik Hertz. Prijs is zoveel beter ... Al vind ik het altijd fantastisch om in een Premium SUV te rijden; het kan ook te gek worden met prijzen ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Piepelot
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Piepelot »

Na veel opzoekwerk op verschillende Avis websites, heb ik naast de Scandinavische websites ook de Mexicaanse website van Avis als gunstig bevonden, namelijk: http://www.avis.mx
Avismx.jpg
De wagen op zich was 1190 USD voor 15 dagen huur, en bijkomend kwam er een 100 USD voor one way fee.

Het is betalen bij aankomst aan de balie, enige adder onder het gras is misschien dat annuleren volgens hun voorwaarden slechts kan tot 21 dagen voor aankomst.
Cancelar avismx.jpg
Ik vraag mij wel af hoe ze dan zullen aanrekenen, want ik heb op geen enkele wijze mijn kaartgegevens moeten invoeren. Het is misschien wel mogelijk dat kaartgegevens wel gevraagd worden als je zonder wizardnummer reserveert.

Bij deze, ik ben tevreden met deze wagen en prijs. :thumbup:
Nakijken voor jullie traject kan misschien gunstiger zijn ten opzichte van Avis.no, Avis.is of Avis.dk
In mijn geval was er toch een verschil.
Belenos
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Belenos »

Vandaag naar MCO gereden om mijn in Tampa opgehaalde Hyundai Santa Fe om te ruilen. Hij gaf vanaf het begin al aan dat onderhoud nodig was, maar dat heb ik vanwege de vermoeidheid niet opgemerkt in Tampa.

Zoals al vaker op dit forum aangegeven was wisselen (op een airportlocatie) geen enkel probleem. Baliemedewerker bleef eerst volhouden dat er er alleen Toyota 4runners (3 stuks) aanwezig waren. Na wat doorvragen naar een Amerikaan en het wijzen op mijn pc status kwam er gelukkig een Chevrolet Traverse tevoorschijn. Blij mee!

Mocht je een standard suv gehuurd hebben bij Avis op MCO, dan lijkt de kans op een 4runner dus redelijk aanwezig.

Wat me verder opviel is dat ik zowel op Tampa als op MCO in eerste instantie 'gewoon' de geboekte klasse meekreeg. Het kan dus zijn dat je zelf even moet wijzen op je president club status als je deze hebt. In Tampa dom/lui geweest en niet gedaan. Op MCO wel en daardoor een enkele upgraden gekregen van standard suv (w) naar standard elite suv (S).

Ik maakte voor mijn trip gebruik van de D486602 AWD. Hier heb ik geen enkele vraag of opmerking over gehad.
Ik kom na mijn vakantie nog wat uitgebreider terug met foto's in het ervaringen topic.
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Coyote schreef:
01 mei 2022, 11:32

Heeft in jouw geval de hoofdbestuurder van 24 jaar wel een eigen creditcard?

Ik doe nl. even een proefboeking op avis.dk en en geef op dat de hoofdbestuurder 24 jaar is (daarvoor moet je geboortedatum opgeven). Verderop in het boekingsproces, nadat ik een auto heb gekozen, kan ik een 2e bestuurder kiezen. Dus het lijkt gewoon te kunnen maar de hoofdbestuurder moet wel een creditcard op eigen naam hebben.

Overigens is dit meer een vraag voor het Avis topic. :wink:

Roland
Heb hem even naar het goede topic geplaatst :)

In feite is het zo: De boeking die ik nu heb staan bij Avis is op mijn naam (en mijn creditcard) geplaatst. Ik ben zelf 25 en mijn medereiziger 24. In de boeking hebben we ook aangegeven dat we een tweede bestuurder willen en hiervoor is ook $65 gerekend (de leeftijd van de tweede bestuurder hoefde we niet op te geven). In de voorwaarden van Avis staat dat tweede bestuurder minimaal 25 jaar moet zijn. Via de Live Chat van Avis heb ik nagevraagd of we niet voor de tweede bestuurder die onder de 25 is ook toeslag kunnen betalen en dat dan de tweede bestuurder wel onder 25 mag zijn...Dit mocht niet, was alleen mogelijk als de hoofdbreken onder de 25 is.

Mijn medereiziger heeft op dit voorval een creditcard aangevraagd, alleen wanneer ik nu op zijn naam een boeking wil plaatsen kom ik natuurlijk veel duurder omdat de mooie tarieven van begin April er niet meer zijn :(

Het mooiste, en wat naar mijn mening gewoon moet kunnen, is dat deze boeking blijft staan en er gewoon een under 25 fee wordt berekent voor de tweede bestuurder....
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Tja, dat is inderdaad jammer dat de mooie tarieven er nu niet meer zijn.

Maar, hoe vervelend ook, bij het boeken had de jongere bestuurder al als hoofbestuurder moeten worden opgegeven en een eigen creditcard moeten hebben. Dan was het volgens mij allemaal goed gegaan.

Ik ben bang dat je met deze boeking bij Avis niet de auto meekrijgt. Of wel meekrijgt maar dat de bestuurder van 24 niet als 2e bestuurder aangemerkt kan worden.

Je hebt er nu niets meer aan maar het blijft zaak dat je aan alle voorwaarden voldoet ten tijde van de boeking. Daarop wordt een huurovereenkomst vastgelegd.

Roland

Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Coyote schreef:
01 mei 2022, 12:06

Je hebt er nu niets meer aan maar het blijft zaak dat je aan alle voorwaarden voldoet ten tijde van de boeking. Daarop wordt een huurovereenkomst vastgelegd.

Roland
Yes vandaar ook! Kon de mooie prijs toen niet laten liggen en vandaar het plan om een reserve boeking te maken bij Hertz ;)
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Wie was hier degene die de "Avis Sale met BA Executive code bij Avids .is en dk heeft geintroduceerd ?
Die heeft net als @Hinko in 2013 en @harryh in 2015 wel veel dank en eeuwige roem verdiend.
Maar nog niet gekregen .....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

@bedeve
Avis.dk met code N744100 is m.i. voor het eerst genoemd door @jarjarbinks   op 30 maart.
En de echt zeer scherpe p3rijs was op 5 april al weer verdwenen.
Gast

Bericht door Gast »

Trom schreef:
05 mei 2022, 21:16
@bedeve
Avis.dk met code N744100 is m.i. voor het eerst genoemd door @jarjarbinks   op 30 maart.
En de echt zeer scherpe p3rijs was op 5 april al weer verdwenen.
Gelukkig veel mensen mee kunnen helpen. Inclusief ikzelf. Voor mijn vakantie in september/oktober is Avis weer duurder en Hertz goedkoper.

Blijf puzzelen altijd.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Dank je wel @jarjarbinks ....
Ik hoop dat veel mensen er voordeel bij hebben gehad.
Precies dat is het leuke aan dit forum....puzzelen , iets ontdekken en daar dan een ander ook een plezier mee doen ...

:thumbup: :thumbup: :clap: :clap: :clap:

One way LAS - LAX 21 dagen
auto.jpg
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
ReB87
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door ReB87 »

Ik heb via Avis.dk een account aangemaakt en ben de upgrade cirkel rond gegaan. Als het goed is ben ik binnenkort lid van de presidents circle. Echter valt mij op dat ik met mijn avis.dk account wel op .no en .is kan inloggen, maar niet op .nl of .com. Is mijn status dan wel bekend als ik zo in Amerika aankom, of moet ik daarvoor dan ook nog een avis.com account aanmaken? :)
Staten bezocht: 32
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@ReB87 Daar is al veel over geschreven, ook in dit topic. Even teruglezen.

Roland

Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

Vreemd, als ik nu inlog op Avis.com, zie ik opeens dat mijn boeking 210 dollar duurder is geworden:
image.png
Er is opeens 'other fees' bijgekomen?
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

MattRob schreef:
30 apr 2022, 13:20
Roland, dat is vandaag van toepassing. We leveren zo de auto van Hertz weer in, en vliegen dan naar Salt Lake City. Daar gaat dit topic spelen.
Ik ben wel benieuwd hoe het afgelopen is met je Avis boeking. Nog kosten moeten betalen?

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Ing Er zijn meerdere forumleden waarbij deze kosten ineens verschijnen.

Hoe en waar had je destijds geboekt? Avis.xx?? Vooruitbetaald of niet? Welke stad?

In het autohuur topic zijn meer die hierover klagen.

Roland

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer