Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door sep »

Direct gemaild! Nu afwachten. Bedankt in elk geval!

Saskia
Zedro
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Zedro »

@sep

Heb jij ook die 510000 code gebruikt om te boeken? Ben benieuwd wat ze gaan terug mailen?

Groet,
Zed.
Jozs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Jozs »

Sevianna schreef:
10 mei 2022, 11:58
Want inderdaad in Belgie kunnen wij geen geld storten op onze visa voor een positief saldo, na paar keer gebeld te hebben met de bank hebben we eindelijk een duidelijk antwoord gekregen NIET MOGELIJK.
Dus wij gaan naast onze twee creditcards op zoek naar extra kaart voor de zekerheid.
Ik denk niet zozeer dat het niet kan in België, ik denk eerder dat het afhangt van je type kredietkaart en de bank die de kaart uitgeeft. Mijn vrouw en ik hebben een kredietkaart (mastercard) bij Beobank. Maar zijn zelf met onze rekeningen bij een andere bank. Wij kunnen gewoon bedragen overschrijven en daarbij gaat onze kaart in min waardoor je extra ruimte krijgt. Je beschikbaar saldo gaat dan in min (of plus, het is hoe je het bekijkt).
Zeer tevreden van die kredietkaarten trouwens. We lopen zelden tegen de limiet aan maar als dat toch is (door alle borgen die ze steeds blokkeren bovenop de kosten), doen wij gewoon een instant overschrijving naar onze kredietkaart en kunnen we weer verder uitgeven :thumbup:
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

@Zedro Ja, 510000. Ik laat weten hoe het afloopt!

Saskia
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

harryh schreef:
11 mei 2022, 13:13
Twee is uiteindelijk misschien toch niet okay, ik heb dat ook gehad; Zonder dat ik er een melding van kreeg bleek een paar weken voor vertrek dat ze de goedkoopste boeking toch hadden gecanceld. Gelukkig bleken ze die wel weer terug te kunnen halen. Opletten met dubbele boekingen dus.
Het kan bij Hertz niet meer. Als je probeert om een dubbele boeking te maken dan krijg je een foutmelding met de mededeling "Reservation on file".

Dus dubbele boekingen kan alleen als je de backup boeking buiten je account houdt, of als je met z'n tweeen bent en geen punten spaart bij Hertz. Dan zet je de backup boeking gewoon op naam van je wederhelft.
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

Toch heb ik er twee staan. Zoals ik al schreef, ik kreeg een mailtje van ze of dat wel klopte en dat ze er een gingen verwijderen tenzij ik aangaf dat ze beiden moesten blijven staan. Dat heb ik gedaan, en toen kreeg ik een bevestiging dat het in orde was.

Saskia
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

Afbeelding

Ziehier.
Bijlagen
2022-05-12 (2)_LI.jpg
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Wanneer zijn deze geplaatst? Ik heb het ook altijd veel gedaan, maar op dit moment kan het gewoon niet meer, je krijgt echt die foutmelding als je het ingelogd in dezelfde account probeert.

Wat wel kan is als de reserveringen daadwerkelijk anders zijn - ik heb nu ook een dubbele reservering staan met hetzelfde ophaalmoment, maar waarbij de return date en return location voor beide reserveringen wel verschillen. Dat was geen probleem.
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

Geplaatst 4 mei, maar zonder ingelogd te zijn! Daarom probeer ik nu mijn account te koppelen aan de goedkoopste, dat is cat C, zodat ik uit kan zoeken in de PC.

Saskia
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elendan »

Net terug van onze reis en wil even onze problemen met Hertz delen.

Auto opgehaald op PHX en dag later ingeleverd bij klein filiaal in Gilbert. Op PHX moesten we langs de balie, omdat we een nieuwe creditcard hebben. De oude was een week voor vertrek geblokkeerd wegens online verdachte handelingen. De dame vroeg of we bij wilde betalen voor inleveren met lege tank. Nee, want we huurden de auto maar één dag. Mijn man moest tekenen vanwege de nieuwe creditcard. We mochten zelf auto uitzoeken uit PC rijen, ondanks dat we een managers surprise hadden geboekt voor € 40, dus hubbie helemaal blij.

Ochtend daarna zie ik dat er PAI/PEC en Road service ongevraagd is toegevoegd ad $21,19. Tijdens wegbrengen auto in Gilbert dus meteen gereclameerd. Daar hebben ze het aangepast en een correctie gemaakt waarbij de bedragen weer werden gecrediteerd. Je krijgt tegenwoordig dus inderdaad geen receipt meer als je inlevert zoals iemand hier een paar pagina's eerder ook opmerkt. De dame in Gilbert loopt naar de auto, kijkt alles na en alles is in orde. Netjes auto afgetankt.

De volgende dag zie ik in mijn mailbox de receipt van Hertz en blijken ze doodleuk $149,50 in rekening te brengen! Weer toegevoegd de extra ongevraagde verzekeringen van $ 21,19 plus benzinekosten van meer dan $100. De auto was met een 8/3 tank ingeleverd op PHX. Nu is dat niet de locatie waar we de auto ingeleverd hebben. Iemand moet met deze auto gereden hebben op onze kosten van Gilbert naar PHX en dat rekenen ze nu aan ons door. :evil:

Nu drie mails later, heb ik $86,69 gecrediteerd gekregen. Ze 'was happy to inform me', nou zo happy waren we natuurlijk niet. Dus weer gemaild, maar geen enkele reactie meer.

Op de één na laatste dag van onze vakantie weer een auto opgehaald bij Gilbert. Probleem gemeld maar daar konden ze niets doen omdat PHX hen kan overrulen. Maar de gehuurde auto kregen we ook niet mee, want de oude creditcard zat daar nog in het systeem en dat kon hij niet aanpassen. Bijzonder want op PHX hadden ze de nieuwe creditcard al toegevoegd aan ons account.

We moesten een telefoonnummer bellen, werden twee keer doorverbonden want hadden buitenlandse kaart. Uiteindelijk kon iemand inderdaad zien dat we een andere kaart hadden toegevoegd, de cc kaart was dus voor die persoon wel zichtbaar. De boeking is tegen dezelfde kosten omgezet en we konden met het nieuwe reserveringsnummer de auto nu wel mee krijgen. Van zulke bureaucratie krijg ik al bulten, maar goed we rijden gehaast weg. We hadden nog 10 minuten om de camper af te tanken en in te leveren.

Ik maak onderweg een foto van de km stand en benzinemeter. Na inleveren camper kijk ik toch even op de bon, en wat staat er? Een volle tank, nu was de tank al een kwart leeg. Wij dus terug naar het kantoor in Gilbert, de man ziet ons weer aankomen. Vlak na ons komt er nog een stel binnen lopen, ze waren hier ook al eerder. We raken in gesprek en ook zij komen reclameren. Er zit nog een dame en die geeft aan bij de balie dat ze nu eens een auto wil meekrijgen zonder genaaid te worden. Dat geeft toch te denken....

Wanneer ik aan de beurt ben, laat ik de Hertz man de foto zien van de benzinemeter en zonder ophef, past hij de stand aan in de boeking en krijg ik een nieuwe bon waarop staat dat de tank half leeg is bij ophalen.

Bij inleveren op PHX kreeg ik weer geen receipt, zou worden gemaild. Na aandringen kreeg ik uiteindelijk wel een receipt bij het hokje van de klantenservice. Gecontroleerd want wil niet voor een tweede keer ge... worden.

Mijn man is nu al zo ver dat hij nóóit meer via Hertz wil huren. Ik ga vanuit NL proberen het nog niet gecrediteerde geld terug te krijgen en schakel tegelijk de CC maatschappij in. Wordt vervolgd dus

Tijdens het wachten ving ik ook op dat Hertz strenger gaat controleren op het gebruik van company codes voor korting. Een mevrouw kreeg met moeite haar auto mee, omdat haar kaartje van het bedrijf niet aan de regels voldeed. Dit even ter info, weet natuurlijk niet of de man zat te bluffen of dat dit echt bedrijfsbeleid is van Hertz en dat ze de regels strenger gaan handhaven.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Wat een vervelende ervaring! Kan mij goed voorstellen dat jullie je ge.. voelen!
Bij ons gaat het gelukkig altijd goed ( even afkloppen......) en over het algemeen is Hertz gewoon een meer dan prima verhuurder. Mijn nichtje heeft afgelopen week een zelfde soort ervaring gehad bij Dollar. Roadside geweigerd en uiteindelijk toch verrekend.. 107 usd . :evil:
Tijdens het wachten ving ik ook op dat Hertz strenger gaat controleren op het gebruik van company codes voor korting
Er zit een groot verschil tussen '' company codes'' en codes zoals een Flying blue code. Die laatste zijn gemakkelijker te gebruiken omdat je simpelweg gratis Flying blue lid kunt worden. Een company code, bijvoorbeeld de Honeywellcode bij National, is puur en alleen voor de mensen die bij Honeywell werken. Niet voor het gewone plebs.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elendan »

@dejong89 was voor ons ook voor het eerst dat Hertz zo is tegen gevallen, maar onze ervaringen waren pre-covid. Wellicht is extra geld verdienen over de rug van huurders nu belangrijker :wink:

Wij gebruiken ook alleen codes die we mogen gebruiken zoals flying blue en andere. Maar omdat er zo'n heisa over gemaakt werd aan de balie, dacht ik laat ik het hier maar even melden. Mocht iemand toch het risico nemen een company code te gebruiken, een gewaarschuwd mens telt voor twee.

En natuurlijk om het receipt vragen, ook al sturen ze dat tegenwoordig per mail, want dat maakt de kans kleiner om ge... te worden. Ook al zuchten ze en vinden ze je maar lastig.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
robinthart
Amerikafan

Bericht door robinthart »

Hebben meer mensen die ervaring dat de cpd code controleerde wordt? Ik heb de code 510000 gebruikt.

Mvg

Robin
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door HennyCox »

@robinthart Als dat al het geval zou zijn, had je dat allang hier gelezen. Conclusie: het zal allemaal wel meevallen :thumbup:
steentjuh
Amerikafan
Partner van: yente
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door steentjuh »

Wij zijn vandaag (12 mei) geland op Seattle. De PC rij was erg teleurstellend. Er stonden ongeveer 10 auto's. Oké er stond een challenger Hemi en een mustang 5.0 bij maar dat was voor ons helaas geen optie :lol:.

Na wat wachten en vragen aan de greeters werd me verteld dat ik even moest wachten.

Na een kwartiertje kwam er een bijna nieuwe Chevrolet Traverse aanrijden. Deze hebben we uiteraard meteen ingepikt en het rijdt fantastisch :thumbup:.

De Five stars en gold rijen waren leeg. 0 auto's.

Edit : ondanks dat een greeter de auto voor ons geregeld had mocht hij geen tip aannemen
cvdv1991
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door cvdv1991 »

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje.

Ik ga in SFO voor het eerst een auto huren via Hertz, ik heb me zojuist aangemeld voor het Gold Rewards programma. Ik begrijp dat ik de eerste keer toch langs de balie moet, moet ik dan naar de standaard balie of Gold balie?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

steentjuh schreef:
13 mei 2022, 03:28
Na een kwartiertje kwam er een bijna nieuwe Chevrolet Traverse aanrijden. Deze hebben we uiteraard meteen ingepikt en het rijdt fantastisch .
:thumbup: Ik zag 'm in de VS heel veel rijden, vindt 'm steeds meer op de Ford Explorer lijken, maar voor mij is het wel lang geleden dat ik een Traverse reed. Heb jij toevallig ook al in een Explorer gereden? Zo ja, hoe is de vergelijking?
steentjuh
Amerikafan

Bericht door steentjuh »

@harryh Nee helaas, ik heb alleen weg staan kwijlen bij de locale ford dealer thuis maar er nooit in gereden.

Het is wel een fijne auto met 2 stoelen als 2e rij en 3 stoelen als 3e rij. Ideaal omdat we met 4en zijn en ook nog een buggy en shitload aan spullen voor de jongste bij hebben.

Er zit een 4g verbinding in de auto, ik kan er bij hertz niks over vinden dus ga er van uit dat we dit kunnen gebruiken zonder extra kosten.

Jammer alleen dat je bij zo'n auto toch wat opties mist, een regensensor bijvoorbeeld.

We hadden gold canopy ondanks 1e huur, dit ging vlekkeloos. Even bij de balie in de garage binnen gelopen voor de autostoel maar verder alleen bij het uitrijden het rijbewijs getoond. Ondanks dat je het weet blijft het de 1e keer toch spannend
steentjuh
Amerikafan

Bericht door steentjuh »

cvdv1991 schreef:
13 mei 2022, 08:55
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje.

Ik ga in SFO voor het eerst een auto huren via Hertz, ik heb me zojuist aangemeld voor het Gold Rewards programma. Ik begrijp dat ik de eerste keer toch langs de balie moet, moet ik dan naar de standaard balie of Gold balie?
Probeer sowieso PC status te verkrijgen, hoe dat werkt is via de 1e pagina goed te vinden. Verder kun je via Alpha_nl@hertz.com proberen om je boeking om te zetten naar Gold Canopy, dan hoef je niet eens langs de balie. Of dit lukt is wel afhankelijk van het humeur van Veerle.

Mocht dit niet lukken meld je je in de garage, daar zit de gold balie.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

steentjuh schreef:
13 mei 2022, 12:11
ik heb alleen weg staan kwijlen bij de locale ford dealer thuis maar er nooit in gereden.
Haha! Een Ford Explorer heeft maar 2 stoelen op de 3e rij. Meestal worden die verhuurd in de Limited of Platinum Edition en dan hebben ze alle toeters en bellen, ik vind die ook lekker rijden en zitten en hebben een riante motor.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer