Ik heb nu 2 maanden een platinum amex flying blue card via een 50% korting. Weet iemand of dit inclusief de korting om te zetten is naar een normale platinum kaart? Op de website statt alleen dat je de fb kuntnopzeggen en een normale aanvragen. Maar ik neem aan dat ik dan geen 50% korting krijg omdat ik in laatste jaar een kaart gehad heb
Zover ik het in het verleden altijd heb begrepen ziet men bij Amex de FB lijn en de standaard lijn als verschillende gescheiden producten en lukt het dus wel om de andere lijn met een op dat moment geldende bonus aan te vragen. (Alhoewel lidmaatschap datum van Amex wel blijft over de kaarten heen als je af en toe switcht.)
Hoe het zit met het switchen van de ene lijn naar de andere met ‘behoud’ van korting weet ik niet. Ik verwacht dat dit niet werkt, maar bel ze, of misschien beter mailen om het zwart op wit te krijgen.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Oeps, dat weet ik eigenlijk niet. Soms wel na bellen voor een case, maar niet algemeen. Denk dat ze willen dat je altijd belt.
En juist bij vragen over kortingen meenemen, zou ik het antwoord graag zwart op wit willen hebben, vandaar de suggestie naar mail. Maar je hebt gelijk, dat is bij Amex denk ik inderdaad lastig. Dus toch bellen dan.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
. Maar ik neem aan dat ik dan geen 50% korting krijg omdat ik in laatste jaar een kaart gehad heb
Alhoewel aannames killing zijn heb je formeel gezien wel gelijk.
Maar....
IAls vooorbeeld ; ik had een Gold Card en vroeg een Platinum aan.
Kreg een rekening gebasseerd op de volle prijs voor die Platinum...
Terugbellen....ik wil m welmaar alleen als ie als eerste jaar wordt berekend dus voor 50% ....
Wel voor elkaar gekregen.
Amex is een prima bedrijf....als je van bellen houd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Waarschijnlijk kan je niet upgraden naar platinum binnen 6 maanden. Laatste keer dat ik dat probeerde (van Gold naar Platinum) kreeg ik een computer says no via de telefoon.
weet iemand hoe het zit met stoelen kopen (met punten)
Volgens mij worden economy en exit row stoelen na checkin goedkoper ?
ALs ik nu een standaard stoel koop met punten kan ik dan met bijbetaling na checkin nog een andere nemen (heb je dan ook de na checkin korting nog) ?
Iemand ervaring met exit row stoelen in een 787-9 op seatguru vooral klachten dat ze smal zijn en dat de stoelen aan de buitenkant last hebben van de deur.
Ik vind in een 787 alle stoelen erg smal, als er dan nog ruimte ingenomen wordt door de deur is het nog smaller. Ik zit het liefst bij het raam, maar als ik dan in een 787 moet zitten neem ik altijd het gangpad.
Na een tijdje zoeken, afwachten en nu weer zoeken besloten een FB silver kaart aan te vragen.
Helaas is de actie met de extra bonus miles afgelopen maar als er voor jullie/mij nog iets te halen valt qua gewone introductie/bonusmiles, zou iemand me dan een referral link kunnen sturen?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Mijn flying blue miles worden nu al 3 maanden op rij niet overgeschreven vanuit amex en elke keer als ik er contact over heb krijg ik als antwoord dat ze “hun best doen om het op te lossen”. Iemand anders dit euvel aan de hand gehad en hoe heb je uiteindelijk voor elkaar gekregen dat ze actief iets gingen doen? Ik heb zojuist al gedreigd onze amex platinum maar op te gaan zeggen…
@Brigit ....met jou vele duizenden....
Dit is onderdeel van de vele ouwe meuk IT problemen van Amex.
Ik heb er contact over opgenomen met de klantenservice van Flying Blue ; die kunnen nix doen want die krijgen pas zicht op de miles als Amex ze overgeboekt heeft.
De directeur van de Nederlandse FB tak is Gerben Sikkema
Gerben Sikkema
Director of Partnerships at Air France-KLM
Die hoor ik in de Lets Talk Loyalty podcast vertellen over de ontwikkelings strategy van FB ....
Via Linkedin ga ik reeageren met de vraag wat hij gaat doen om partner Amex de miles tranfer goed te laten verlopen
Wat Amex betreft....
Jouw dreiging op te zeggen levert je geen voordeel.
Laat ze weten dat jij voor het het feit dat je gespaarde miles niet kunt benutten compensatie wilt hebben.
Hert probleem gaat alleen over de Miles , niet over de XP ś
Zijn er meer forumgenoten met een idee over communicatie en compensatie ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Ergens goed om te weten dat ik er niet alleen in sta, al belooft het weinig goeds voor de nabije toekomst. Opzeggen maakt voor hen inderdaad niet uit, goed punt. Door dit niet overboeken van de miles hebben we maar 1 ipv 2 retourtickets SLC op miles kunnen boeken dus in feite heeft dit gedoe al geld gekost. Mochten er mensen een idee hebben wie hier verder over te contacteren dan hoor ik dat inderdaad ook graag.
Laatst gewijzigd door Brigit op 09 jun 2022, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Ik neem aan dat het hier gaat om de “gewone” Amex kaarten, met de Amex Flying blue kaart werkt alles als vanouds, netjes elke maand de mijlen bijgeschreven.
Mijn commentaar is gericht op de American Express Flyingblue card @Harry
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.