Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis santon: 2de poging Zuidwest-Amerika.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Reis santon: 2de poging Zuidwest-Amerika.
Eindelijk, ons verlof is goedgekeurd!!! Yippie!!!
Wij vertrekken 25/9 en keren terug 17/10...
De reisroute zou zijn als volgt;
25/9: Aankomst Las Vegas
26/9: LV
27/9: LV
28/9: LV - Zion Park
29/9: Zion Park
30/9: Zion Park - Bryce canyon
1/10: Bryce Canyon - Page
2/10: Page
3/10: Page - Grand Canyon (overnachting in Tusayan)
4/10: GC - Route 66 - Kingman
5/10: Kingman - Willow Beach (kayak) - ???
6/10: ??? - Death Valley (waar best overnachten in het park zelf? Stovepipe Wells, Furnace Creek?)
7/10: Death Valley - Mono Lake
8/10: Mono Lake - Tioga road -Yosemite Park
9/10: Yosemite park (Waar best logeren?)
10/10: Yosemite - San Francisco
11/10 : SF
12/10: SF - Monterey - Carmel-by-the-sea
13/10: Carmel by the sea - San Simeon - Solvang
14/10: Solvang - Santa Barbara - Santa Monica - Venice Beach
15/10: Universal studios
16/10: Warner Bros + Hop-on-hop-off door de stad
17/10: LA - Brussel
Enkel het stuk tussen GC en Death Valley ben ik niet zo zeker van...We zouden ook van GC direct naar Willow Beach kunnen rijden maar ik vind daar niet direct hotels...en eerst 4 uur rijden, dan gaan kayakken en dan nog veel verder rijden zie ik niet zo zitten. Heeft hier iemand tips?
Wat als we de kayak overslaan...dan moeten we van GC Naar Death Valley...lijkt ons ook wat ver...
Maw we zijn er nog niet volledig uit...ook alle tips voor goede hotels onderweg zijn welkom...
Mss 1 dag minder in LV en 1 dag meer in SF?
Groetjes Sandra
Wij vertrekken 25/9 en keren terug 17/10...
De reisroute zou zijn als volgt;
25/9: Aankomst Las Vegas
26/9: LV
28/9: LV - Zion Park
29/9: Zion Park
30/9: Zion Park - Bryce canyon
1/10: Bryce Canyon - Page
2/10: Page
3/10: Page - Grand Canyon (overnachting in Tusayan)
4/10: GC - Route 66 - Kingman
5/10: Kingman - Willow Beach (kayak) - ???
6/10: ??? - Death Valley (waar best overnachten in het park zelf? Stovepipe Wells, Furnace Creek?)
7/10: Death Valley - Mono Lake
8/10: Mono Lake - Tioga road -Yosemite Park
9/10: Yosemite park (Waar best logeren?)
10/10: Yosemite - San Francisco
11/10 : SF
12/10: SF - Monterey - Carmel-by-the-sea
13/10: Carmel by the sea - San Simeon - Solvang
14/10: Solvang - Santa Barbara - Santa Monica - Venice Beach
15/10: Universal studios
16/10: Warner Bros + Hop-on-hop-off door de stad
17/10: LA - Brussel
Enkel het stuk tussen GC en Death Valley ben ik niet zo zeker van...We zouden ook van GC direct naar Willow Beach kunnen rijden maar ik vind daar niet direct hotels...en eerst 4 uur rijden, dan gaan kayakken en dan nog veel verder rijden zie ik niet zo zitten. Heeft hier iemand tips?
Wat als we de kayak overslaan...dan moeten we van GC Naar Death Valley...lijkt ons ook wat ver...
Maw we zijn er nog niet volledig uit...ook alle tips voor goede hotels onderweg zijn welkom...
Mss 1 dag minder in LV en 1 dag meer in SF?
Groetjes Sandra
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ziet er goed uit!
Je kunt ook de eerste nacht in LV overnachten, bijvoorbeeld bij Fremont Street, dan heb je dat ook meegemaakt) en dan tussen de GC en DV de andere nachten LV.
Kijk voor Yosemite naar iets in het park op www.travelyosemite.com of in El Portal.
Voor DV is Furnace Creek mooi maar daar hangt een fors prijskaartje aan. Stovepipe Wells kan ook. Zie voor Furnace Creek bijvoorbeeld ons 2008-verslag, en voor SPW ons 2013-verslag.
Marianne
Je kunt ook de eerste nacht in LV overnachten, bijvoorbeeld bij Fremont Street, dan heb je dat ook meegemaakt) en dan tussen de GC en DV de andere nachten LV.
Kijk voor Yosemite naar iets in het park op www.travelyosemite.com of in El Portal.
Voor DV is Furnace Creek mooi maar daar hangt een fors prijskaartje aan. Stovepipe Wells kan ook. Zie voor Furnace Creek bijvoorbeeld ons 2008-verslag, en voor SPW ons 2013-verslag.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Wist niet dat Freemont street zo uit de buurt was van de strip...we kunnen daar dan mss een tussenstop maken tussen Willow Beach en Death Valley. Dan hoeven we ook niet van dag 1 een auto te huren... op deze manier sparen we 3 dagen autohuur uit..Martin & Marianne schreef: ↑28 apr 2022, 13:07Je kunt ook de eerste nacht in LV overnachten, bijvoorbeeld bij Fremont Street, dan heb je dat ook meegemaakt) en dan tussen de GC en DV de andere nachten LV.

-
- Amerika-ontdekker
Van SF naar Yosemite is het ongeveer 4 uur rijden...zijn er onderweg nog leuke dingen te zien?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee. Misschien niet gek om in de ochtend naar de Mariposa Grove te gaan.
Als je dat niet wilt zou ik de ochtend nog voor de vallei gebruiken en dan via de 120 of 140 het park verlaten
Marianne
Als je dat niet wilt zou ik de ochtend nog voor de vallei gebruiken en dan via de 120 of 140 het park verlaten
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Boulder City is maar een klein half uur verder. Wij overnachtten in 2019 na de heenvlucht op LAS in het Best Western en voor de terugvlucht in de Quality Inn (wij hebben helemaal niets met Las Vegas

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-ontdekker
Weet er iemand een goed hotel tussen DeathValley en Yosemite? aan Mammoth Lakes, Mono Lake of Lee Vining... op Booking is weinig te vinden. Mss op andere sites? Groetjes
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat vind je een goed hotel? Wij hebben al meerdere keren in de Motel6 in Mammoth Lakes overnacht. Eenvoudig, maar prima voor 1 nacht. In 2019 hebben we in Lee Vining overnacht, in het Mono Hotel, zie hier en hier voor ons verslag. Dat is goed bevallen.
Kijk eens in onze laatste reisverslagen (2015, 2017 en 2019), daarin staat ook een aparte pagina met de hotels en we hebben die jaren elke keer de route via de Tioga Pass gedaan.
Zeker als je ook naar Bodie wilt is Bridgeport ook een mogelijkheid, bijvoorbeeld de Virginia Creek Settlement.
Qua ligging vonden we de Tioga Pass Resort geweldig (zie daarvoor ons 2015-verslag), maar die is nog steeds niet open sinds de zware winter in 2017. Je zou het in de gaten kunnen houden.
Marianne
Kijk eens in onze laatste reisverslagen (2015, 2017 en 2019), daarin staat ook een aparte pagina met de hotels en we hebben die jaren elke keer de route via de Tioga Pass gedaan.
Zeker als je ook naar Bodie wilt is Bridgeport ook een mogelijkheid, bijvoorbeeld de Virginia Creek Settlement.
Qua ligging vonden we de Tioga Pass Resort geweldig (zie daarvoor ons 2015-verslag), maar die is nog steeds niet open sinds de zware winter in 2017. Je zou het in de gaten kunnen houden.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt Marianne voor de tips!!! Tioga pass resort zou ik zo boeken indien open...ook het mono-motel lijkt met wel gezellig...maar geen beschikbaarheid, helaas 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op 7 oktober zie ik wel beschikbaarheid. Kijk je op https://elmonomotel.com?
Ik zie dat je nu in het weekend in Yosemite bent. Dat is geen ramp, maar het zal toch wel drukker zijn dan buiten het weekend.
Is de route omdraaien nog een optie?
Marianne
Ik zie dat je nu in het weekend in Yosemite bent. Dat is geen ramp, maar het zal toch wel drukker zijn dan buiten het weekend.
Is de route omdraaien nog een optie?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Aangezien nog weinig/geen hotels beschikbaar tussen mammoth lakes en Yosemite zijn we het volgende van plan:
- Dag 1 :Mammoth lakes via Tioga rd naar El Portal
- Dag 2 : El Portal - Mariposa
Krijgen we dan genoeg gezien van Yosemite?
Welke plaatsen in Yosemite moeten we volgens jullie zeker gezien hebben?
Hoeveel km is het ong. tussen Mammoth Lakes en El portal want google maps vindt die route alleen maar via Kirkwood..
Groetjes Sandra.
- Dag 1 :Mammoth lakes via Tioga rd naar El Portal
- Dag 2 : El Portal - Mariposa
Krijgen we dan genoeg gezien van Yosemite?
Welke plaatsen in Yosemite moeten we volgens jullie zeker gezien hebben?
Hoeveel km is het ong. tussen Mammoth Lakes en El portal want google maps vindt die route alleen maar via Kirkwood..
Groetjes Sandra.
-
- Amerika-ontdekker
Tja, ik heb ze al een paar keer omgedraaid maar het heeft allemaal zijn voor-en nadelen... voordelen...via deze route rijden we van SF naar LA via de goede kant via highway 1 (parkeerplaatsjes voor leuke foto's), we zitten buiten het weekend in LV (goedkoper) en we starten onze reis rustig in LV (want meestal vertrekken we toch moe op vakantie en daarbovenop nog wat jetlag)...

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, alles heeft z'n voor- en nadelen.
Wat bedoel je precies met tussen Mammoth Lakes en Yosemite? Na Mammoth Lakes is Yosemite je volgende stop. Je kunt in het park overnachten of in El Portal. Daar zou ik dan twee nachten doen en niet naar Mariposa gaan. Of bedoel je de Mariposa Grove? Die is ook goed te doen tussen Yosemite Village en SF.
Pak eens de kaart van het park erbij op https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/maps.htm. Klik dan links boven in de kaart op park tiles en kies dan voor brochure map (je krijgt deze kaart ook bij de ingang van het park). Dan zie de hoe de Tioga Road loopt en waar de vallei ligt. Ook El Portal is te zien, net buiten de parkgrens.
Voor activiteiten in het park kun je eens naar onze reisverslagen kijken, bijvoorbeeld die van 2013, 2015, 2017 en 2019. Kijk ook eens naar ranger activiteiten. En voor wandelingen kun je mijn wandelsite bekijken.
Kijk ook eens op de NPS-site: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/index.htm.
Bij de ingang krijg je een Guide, bekijk die goed, daar staan veel handige tips in. Er verschijnen meerdere per jaar. Die van vorig jaar oktober vind je hier.
Iets dergelijks krijg je bij elk park. Denk er aan dat je voor Death Valley naar het visitor center moet voor een kaart en een krantje, daar staat niet altijd iemand bij de ingang.
De reistijd tussen Mammoth Lakes en Yosemite Village of El Portal kun je op Google Maps zien door de datum aan te passen (bij Nu vertrekken of Vertrek- of aankomsttijd instellen). Ik neem aan dat je niet rechtstreeks naar El Portal rijdt maar dat je ook nog naar de vallei gaat? Langs de Tioga Road zijn ook meerdere stops en korte wandelingen de moeite waard.
Je gaat voor Mammoth Lakes? Als het even kan zou ik toch El Mono Hotel aanraden. Je kunt dan tegen zonsondergang naar Mono Lake (neem daarvoor de zuidelijke ingang aan de 120) en als je naar Bodie wil zit je in Lee Vining ook beter. Kijk voor zowel Bodie en Mono Lake eens in ons 2013- verslag (bij 1 juni).
Marianne

Wat bedoel je precies met tussen Mammoth Lakes en Yosemite? Na Mammoth Lakes is Yosemite je volgende stop. Je kunt in het park overnachten of in El Portal. Daar zou ik dan twee nachten doen en niet naar Mariposa gaan. Of bedoel je de Mariposa Grove? Die is ook goed te doen tussen Yosemite Village en SF.
Pak eens de kaart van het park erbij op https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/maps.htm. Klik dan links boven in de kaart op park tiles en kies dan voor brochure map (je krijgt deze kaart ook bij de ingang van het park). Dan zie de hoe de Tioga Road loopt en waar de vallei ligt. Ook El Portal is te zien, net buiten de parkgrens.
Voor activiteiten in het park kun je eens naar onze reisverslagen kijken, bijvoorbeeld die van 2013, 2015, 2017 en 2019. Kijk ook eens naar ranger activiteiten. En voor wandelingen kun je mijn wandelsite bekijken.
Kijk ook eens op de NPS-site: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/index.htm.
Bij de ingang krijg je een Guide, bekijk die goed, daar staan veel handige tips in. Er verschijnen meerdere per jaar. Die van vorig jaar oktober vind je hier.
Iets dergelijks krijg je bij elk park. Denk er aan dat je voor Death Valley naar het visitor center moet voor een kaart en een krantje, daar staat niet altijd iemand bij de ingang.
De reistijd tussen Mammoth Lakes en Yosemite Village of El Portal kun je op Google Maps zien door de datum aan te passen (bij Nu vertrekken of Vertrek- of aankomsttijd instellen). Ik neem aan dat je niet rechtstreeks naar El Portal rijdt maar dat je ook nog naar de vallei gaat? Langs de Tioga Road zijn ook meerdere stops en korte wandelingen de moeite waard.
Je gaat voor Mammoth Lakes? Als het even kan zou ik toch El Mono Hotel aanraden. Je kunt dan tegen zonsondergang naar Mono Lake (neem daarvoor de zuidelijke ingang aan de 120) en als je naar Bodie wil zit je in Lee Vining ook beter. Kijk voor zowel Bodie en Mono Lake eens in ons 2013- verslag (bij 1 juni).
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Het verschil is 3m. Een goede en slechte kant is er eigenlijk niet. Parkeren zal de ene keer aan de buitenzijde en de andere keer aan de binnenzijde te doen zijn en dat hangt ook af van of er een plaatsje vrij is.
Ik probeer ook altijd buiten het weekend in Vegas te zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-ontdekker
OEF alle vluchten en hotels zijn geboekt! Uiteindelijk hebben we beslist er toch een paar dagen aan toe te voegen. Onze reis duurt dus nu 24 dagen ipv 21.
Dit is onze planning en de geboekte hotels:
26/9: Aankomst Las Vegas - Hotel New York New York
28/9: LV
29/9: LV - Zion Park - Hotel Montclair Inn
30/9: Zion Park
01/10: Zion Park - Bryce canyon - Hotel Quality Inn
2/10: Bryce Canyon - Page - Hotel Country Inn Radisson
3/10: Page
4/10: Page - Grand Canyon - Williams - Hotel La Quinta Inn
5/10: GC - Route 66 - Kingman - Las Vegas - Hotel Golden Nugget (nabij Freemont street)
6/10: Las Vegas - Death Valley - Hotel The Ranch @ Death Valley
7/10: Death Valley - Mammoth Lakes - Hotel The Villa Lodge
8/10: Mammoth Lakes - Yosemite El Portal - Hotel Yosemite View Lodge
9/10: Yosemite
10/10: Yosemite park - San Francisco - Hotel Chelsey Inn
11/10: San Francisco
12/10: SF
13/10: SF - Monterey - Carmel-by-the-sea - San Simeon - The Morgan Hotel
14/10: San Simeon - Solvang - Hotel Peasoup Andersens Inn
15/10: Solvang - Santa Barbara - Burbank - Hotel Tangerine
16/10: Universal studios
17/10: Warner Bros + Hollywood
18/10: Beverly Hills - Rodeo Dr - Venice Beach - Santa Monica - Hotel Sure Stay
19/10: Dagje aan het strand - LAX - Brussel
Nu de tickets voor de attracties, tours en parken nog te boeken...en de auto...en dan zijn we bijna rond. Voor de parken heb je een America the beautiful pass nodig heb ik begrepen...dekt dit enkel de toegang tot de parken of ook de shuttlebusjes die je er kan nemen? Tips ivm do's and donts zijn welkom...Groetjes Sandra
Dit is onze planning en de geboekte hotels:
26/9: Aankomst Las Vegas - Hotel New York New York
28/9: LV
29/9: LV - Zion Park - Hotel Montclair Inn
30/9: Zion Park
01/10: Zion Park - Bryce canyon - Hotel Quality Inn
2/10: Bryce Canyon - Page - Hotel Country Inn Radisson
3/10: Page
4/10: Page - Grand Canyon - Williams - Hotel La Quinta Inn
5/10: GC - Route 66 - Kingman - Las Vegas - Hotel Golden Nugget (nabij Freemont street)
6/10: Las Vegas - Death Valley - Hotel The Ranch @ Death Valley
7/10: Death Valley - Mammoth Lakes - Hotel The Villa Lodge
8/10: Mammoth Lakes - Yosemite El Portal - Hotel Yosemite View Lodge
9/10: Yosemite
10/10: Yosemite park - San Francisco - Hotel Chelsey Inn
11/10: San Francisco
12/10: SF
13/10: SF - Monterey - Carmel-by-the-sea - San Simeon - The Morgan Hotel
14/10: San Simeon - Solvang - Hotel Peasoup Andersens Inn
15/10: Solvang - Santa Barbara - Burbank - Hotel Tangerine
16/10: Universal studios
17/10: Warner Bros + Hollywood
18/10: Beverly Hills - Rodeo Dr - Venice Beach - Santa Monica - Hotel Sure Stay
19/10: Dagje aan het strand - LAX - Brussel
Nu de tickets voor de attracties, tours en parken nog te boeken...en de auto...en dan zijn we bijna rond. Voor de parken heb je een America the beautiful pass nodig heb ik begrepen...dekt dit enkel de toegang tot de parken of ook de shuttlebusjes die je er kan nemen? Tips ivm do's and donts zijn welkom...Groetjes Sandra
America the Beautiful pass is voor toegang, en soms zijn er dan gratis shuttles. Maar let er op dat je voor sommige parken vooraf moet reserveren, dat kost niet veel, maar komt bovenop de toegangspsijs. Boek dat op tijd!
Terug in Texas!
-
- Amerika-ontdekker
Oh goed dat je dit laat weten...wist ik nog niet dus. Ik dacht dat dit alleen in het hoogseizoen nodig was...oeps
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er geldt voor Yosemite een toegangsreservering, maar dat is t/m 30 september, dus daar heb je geen last van. Zie www.nps.gov/yose voor meer informatie.
kijk voor de andere parken ook naar de NPS-site, voor informatie over het park, shuttlebussen etc.
Shuttlebussen in de parken die jij bezoekt zijn gratis.
Marianne
kijk voor de andere parken ook naar de NPS-site, voor informatie over het park, shuttlebussen etc.
Shuttlebussen in de parken die jij bezoekt zijn gratis.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Ja idd was ondertussen ook al gaan kijken bij de verschillende parken. Blijkbaar zijn er na 30/9 geen reservaties meer nodig en als ik het goed heb kunnen we met onze America pass alle parken binnen behalve Antylope Canyon. Daar kan je blijkbaar alleen binnen met een begeleide tour...
Moet je voor die shuttlebusjes reserveren of gewoon aanschuiven? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk...Groetjes Sandra
Moet je voor die shuttlebusjes reserveren of gewoon aanschuiven? Dat is mij nog niet helemaal duidelijk...Groetjes Sandra
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Antelope Canyon is geen nationaal park dus daar geldt de America the beautiful pas niet. Je betaalt er toegang en je moet een tour boeken.
Bij de shuttlebussen is het een kwestie van aanschuiven. In het hoogseizoen moet je wel eens een bus voorbij laten gaan als hij vol is maar in oktober zal het wel meevallen met de drukte.
Marianne
Bij de shuttlebussen is het een kwestie van aanschuiven. In het hoogseizoen moet je wel eens een bus voorbij laten gaan als hij vol is maar in oktober zal het wel meevallen met de drukte.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 811 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-