Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis santon: 2de poging Zuidwest-Amerika.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis santon: 2de poging Zuidwest-Amerika.
Je schrijft dat je nu 24 dagen hebt in plaats van 21. Ik was benieuwd waar je die dagen hebt gebruikt maar ik zie alleen een extra dag in LA. Dus maar 1 extra dag?
Nog even weer over Mammoth Lakes. Jullie geven daar de voorkeur aan boven Lee Vining? Wat zijn jullie plannen daar? Staat bijvoorbeeld Bodie op het programma? En Mono Lake? Ik zou zelf kiezen voor Lee Vining vanwege de ligging.
Nog even over de parkenpas. Die kun je kopen bij het eerste park dat je bezoekt. In jullie geval is dat Zion. Als je tussen Las Vegas en Zion naar Valley of Fire gaat hou er dan rekening mee dat je daar wel entree moet betalen want dat valt niet onder de NPS.
Ik zie dat je bij Bryce niet bij het park overnacht maar in Panguitch. Is dat bewust? Je weet dat het daarvandaan een aardig eind rijden is naar het park? En als je de mooiste uren in het park wil meemaken - met laagstaande zon- betekent dat dat je dat stuk in het donker moet rijden. Waarom niet de Bryce View Lodge of Ruby's Inn?
Met de overnachting in San Simeon trek je nu wat minder tijd uit voor het eerste (en mooiste) deel van de kust. Wat zijn jullie plannen daar?
Marianne
Nog even weer over Mammoth Lakes. Jullie geven daar de voorkeur aan boven Lee Vining? Wat zijn jullie plannen daar? Staat bijvoorbeeld Bodie op het programma? En Mono Lake? Ik zou zelf kiezen voor Lee Vining vanwege de ligging.
Nog even over de parkenpas. Die kun je kopen bij het eerste park dat je bezoekt. In jullie geval is dat Zion. Als je tussen Las Vegas en Zion naar Valley of Fire gaat hou er dan rekening mee dat je daar wel entree moet betalen want dat valt niet onder de NPS.
Ik zie dat je bij Bryce niet bij het park overnacht maar in Panguitch. Is dat bewust? Je weet dat het daarvandaan een aardig eind rijden is naar het park? En als je de mooiste uren in het park wil meemaken - met laagstaande zon- betekent dat dat je dat stuk in het donker moet rijden. Waarom niet de Bryce View Lodge of Ruby's Inn?
Met de overnachting in San Simeon trek je nu wat minder tijd uit voor het eerste (en mooiste) deel van de kust. Wat zijn jullie plannen daar?
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
SF- Monterey - San Simeon is best veel voor één dag. De dag erna ga je dan enkel van San Simeon naar Solvang en dat ligt kort bij elkaar en een deel van die route is zelfs ronduit niet interessant. Hier ontbreekt een evenwicht.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
We dachten Monterey en Carmel te doen en 's avonds door te rijden naar San Simeon om daar de ochtend daarop Hearst Castle te bezoeken. In de namiddag zouden we naar Pismo beach en Morro Bay gaan en dan doorrijden naar Solvang. Of kan dit volgens u anders? Groetjes
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat het geen goed plan is om 's avonds te gaan rijden. Het is in oktober al vroeg donker (de zon gaat om ongeveer 6.30 uur onder), dus je ziet dan niets van de prachtige kustroute.
Hearst Castle kun je prima doen op weg van Monterey/Carmel naar Solvang. Of stop iets eerder dan Solvang.
Wil je alleen maar de plaatsen langs de kust bezoeken en niet de staatsparken? Ik had je al eens naar ons 2019-verslag verwezen. Wij hadden toen 1 nacht in Monterey/Pacific Grove en twee in Big Sur. Dat is natuurlijk wat veel voor eerste kennismaking met de kust, maar als je ons verslag bekijkt krijg je wel een idee van de mogelijkheden daar. Zie bijvoorbeeld hier en ook de volgende dagen.
Marianne
Hearst Castle kun je prima doen op weg van Monterey/Carmel naar Solvang. Of stop iets eerder dan Solvang.
Wil je alleen maar de plaatsen langs de kust bezoeken en niet de staatsparken? Ik had je al eens naar ons 2019-verslag verwezen. Wij hadden toen 1 nacht in Monterey/Pacific Grove en twee in Big Sur. Dat is natuurlijk wat veel voor eerste kennismaking met de kust, maar als je ons verslag bekijkt krijg je wel een idee van de mogelijkheden daar. Zie bijvoorbeeld hier en ook de volgende dagen.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Zou dit beter zijn dan volgens jullie?
13/10: SF- Carmel
14/10: Carmel - San Simeon - Solvang
15/10: Solvang - Burbank
Of mss nog andere ideeën?
Groetjes
13/10: SF- Carmel
14/10: Carmel - San Simeon - Solvang
15/10: Solvang - Burbank
Of mss nog andere ideeën?
Groetjes
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In de voorbeeldroute worden als overnachtingslocaties Monterey en Pismo Beach voorgesteld. Je kunt daar natuurlijk best van afwijken als je andere plannen hebt, maar voor een eerste keer en zonder specifieke plannen is dat een prima verdeling.
Zoals ik al zei is eerder stoppen dan Solvang ook een overweging waard, zeker als je onderweg naar Hearst Castle gaat.
Marianne
Zoals ik al zei is eerder stoppen dan Solvang ook een overweging waard, zeker als je onderweg naar Hearst Castle gaat.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Nog een poging:
- SF - Monterey - Carmel
- Carmel - San Simeon - Morro Bay
- Morro Bay - Solvang - Santa Barbara - Burbank
Beter?
- SF - Monterey - Carmel
- Carmel - San Simeon - Morro Bay
- Morro Bay - Solvang - Santa Barbara - Burbank
Beter?
-
- Amerika-ontdekker
Hoi Marianne:
Ook in Bryce waren Ruby's Inn en Bryce view Lodge al volzet... Ruby's Inn was onze eerste keuze... Dit hotel hadden vorige keer geboekt, helaas nu volzet...
Bedankt voor de tip IVM Valley of Fire.
Bodie staat niet op de planning maar Mono Lake wel...
Het stuk tussen SF en La heb ik op uw aanraden idd herschikt want er staat idd wel wat teveel op de planning tussen SF en San Simeon om dit op 1 dag gedaan te krijgen...
Groetjes Sandra
In Lee Vining vond ik maar 2 beschikbare accomodaties en die kregen niet zo'n beste reviews + we dachten dat het in Mammoth Lakes ook mooier was qua omgeving. De rit van Death Valley naar Mammoth Lakes duurt volgens Google maps ongeveer 3u30...volgens onze planning zouden we daar in de vroege namiddag aankomen zodat we wat rust kunnen nemen voor we aan Yosemite beginnen (tenslotte hebben we dan toch al wat drukke dagen achter de rug)Martin & Marianne schreef: ↑16 mei 2022, 08:12Nog even weer over Mammoth Lakes. Jullie geven daar de voorkeur aan boven Lee Vining? Wat zijn jullie plannen daar? Staat bijvoorbeeld Bodie op het programma? En Mono Lake? Ik zou zelf kiezen voor Lee Vining vanwege de ligging.
Ook in Bryce waren Ruby's Inn en Bryce view Lodge al volzet... Ruby's Inn was onze eerste keuze... Dit hotel hadden vorige keer geboekt, helaas nu volzet...
Bedankt voor de tip IVM Valley of Fire.
Bodie staat niet op de planning maar Mono Lake wel...
Het stuk tussen SF en La heb ik op uw aanraden idd herschikt want er staat idd wel wat teveel op de planning tussen SF en San Simeon om dit op 1 dag gedaan te krijgen...
Groetjes Sandra
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat Hwy1 betreft: dat ziet er goed uit zo. Carmel kan, maar Monterey kan ook.
In Lee Vining had ik het El Mono Hotel genoemd, en daar is ook wel iets beschikbaar. Ik weet niet of die slechte reviews had, maar ons is het goed bevallen. Niet luxe, maar we hadden een schone kamer met eigen badkamer.. En fijn om buiten te kunnen zitten. De omgeving rond Mammoth Lakes is mooi maar of je tijd hebt om daar nog ietes van te zien weet ik niet. Ik vind zelf een wintersportplaats buiten het seizoen nooit echt aantrekkelijk. Wij hebben er wel regelmatig overnacht maar dat was dan echt op doorreis. Nu zou ik weer voor Lee Vining kiezen, ook omdat ik nog eens naar Mono Lake wil tegen zonsondergang of bij zonsopkomst.
Op weg van DV naar Mammoth Lakes is ook veel te zien; in DV zelf kun je nog stoppen bij de Sand Dunes, en een stuk wandelen in Mosaic Canyon is ook een aanrader. Dan in Lone Pine naar de Alabama Hills. Wij vonden ook het Ancient Brsitlecone Pines forest een bezoek waard; zie bijvoorbeeld hier voor ons eerste bezoek (ook voor Mosaic Canyon). Ook de Little Lakes Valley Loop verderop (zie hier ons verslag) is leuk om te doen.
Bij Mammoth Lakes hebben we in 2019 de wandeling naar de Rainbow Fall en Devils Postpile gedaan. Zie hier. Dat kost je wel veel tijd.
Ik weet niet of je iets hebt aan de verslagen? Zo nee, dan meld ik ze niet meer, maar mij leek het wel handig om je een idee te kunnen vormen.
Voor Bryce kun je ook nog in Tropic kijken, dat ligt dichterbij dan Panguitch. Maar goed, het verschil wordt al minder groot. Je zit er in het weekend zie ik, dat zal het wat lastiger maken om iets te vinden. De lodge in het park ligt prachtig maar is nogal prijzig. Zie https://www.brycecanyonforever.com/lodg ... in-rentals. Wel op loopafstand van de rim.
Marianne
In Lee Vining had ik het El Mono Hotel genoemd, en daar is ook wel iets beschikbaar. Ik weet niet of die slechte reviews had, maar ons is het goed bevallen. Niet luxe, maar we hadden een schone kamer met eigen badkamer.. En fijn om buiten te kunnen zitten. De omgeving rond Mammoth Lakes is mooi maar of je tijd hebt om daar nog ietes van te zien weet ik niet. Ik vind zelf een wintersportplaats buiten het seizoen nooit echt aantrekkelijk. Wij hebben er wel regelmatig overnacht maar dat was dan echt op doorreis. Nu zou ik weer voor Lee Vining kiezen, ook omdat ik nog eens naar Mono Lake wil tegen zonsondergang of bij zonsopkomst.
Op weg van DV naar Mammoth Lakes is ook veel te zien; in DV zelf kun je nog stoppen bij de Sand Dunes, en een stuk wandelen in Mosaic Canyon is ook een aanrader. Dan in Lone Pine naar de Alabama Hills. Wij vonden ook het Ancient Brsitlecone Pines forest een bezoek waard; zie bijvoorbeeld hier voor ons eerste bezoek (ook voor Mosaic Canyon). Ook de Little Lakes Valley Loop verderop (zie hier ons verslag) is leuk om te doen.
Bij Mammoth Lakes hebben we in 2019 de wandeling naar de Rainbow Fall en Devils Postpile gedaan. Zie hier. Dat kost je wel veel tijd.
Ik weet niet of je iets hebt aan de verslagen? Zo nee, dan meld ik ze niet meer, maar mij leek het wel handig om je een idee te kunnen vormen.
Voor Bryce kun je ook nog in Tropic kijken, dat ligt dichterbij dan Panguitch. Maar goed, het verschil wordt al minder groot. Je zit er in het weekend zie ik, dat zal het wat lastiger maken om iets te vinden. De lodge in het park ligt prachtig maar is nogal prijzig. Zie https://www.brycecanyonforever.com/lodg ... in-rentals. Wel op loopafstand van de rim.

Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Hoe mooi allemaal Marianne!!! Heel mooie wandelingen...De rit van Death Valley naar Mammoth Lakes zal zeker niet saai worden. Heel erg bedankt voor de leuke tips...ze staan ondertussen al mee op mijn reisplan...

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 811 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 21 Reacties