Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Themeparks (Six Flags/ Thrill Rides)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
JWusa
Amerikafan

Themeparks (Six Flags/ Thrill Rides)

Bericht door JWusa »

Deze zomer ga ik reizen van Washington naar Las Vegas. Ik en een vriend houden van thrill riders , extreme coasters enz. Welke parken moeten wij absoluut niet overslaan en bezoeken?

Waterparken zijn ook welkom :P
Afbeelding
Color01
Amerika-expert

Re: Themeparks (Six Flags/ Thrill Rides)

Bericht door Color01 »

JWusa schreef:Deze zomer ga ik reizen van Washington naar Las Vegas.
Washington State of Washington DC :?:
JWusa
Amerikafan

Re: Themeparks (Six Flags/ Thrill Rides)

Bericht door JWusa »

Color01 schreef:
JWusa schreef:Deze zomer ga ik reizen van Washington naar Las Vegas.
Washington State of Washington DC :?:
DC sorry :lol:
Afbeelding
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik kan je een heleboel pretparken aanraden in Amerika, ik ben zelf ook een grote fan en ik heb er al heel wat bezocht.

Hier Kun je een artikel lezen dat ik ooit heb geschreven voor een andere website over pretparken in Amerika, misschien kan je er iets mee.

Verder wil ik je vragen om iets specifieker te zijn over je route. Hoe ga je reizen? Vertrek je in Washington DC en reis je cross-country, of vertrek je in Washington State? Dat is wel handig om een aantal pretparken aan te raden langs de route.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Bush Gardens in Williamsburg, VA heeft mooie achtbanen
JWusa
Amerikafan

Bericht door JWusa »

Jasmino schreef:Ik kan je een heleboel pretparken aanraden in Amerika, ik ben zelf ook een grote fan en ik heb er al heel wat bezocht.

Hier Kun je een artikel lezen dat ik ooit heb geschreven voor een andere website over pretparken in Amerika, misschien kan je er iets mee.

Verder wil ik je vragen om iets specifieker te zijn over je route. Hoe ga je reizen? Vertrek je in Washington DC en reis je cross-country, of vertrek je in Washington State? Dat is wel handig om een aantal pretparken aan te raden langs de route.
Ik kom aan in NY, blijf daar 3 volle dagen en dan met AMTRAK richting Washington DC, daar blijven we 2 dagen. En vanaf daar hebben we een huur auto richting Los Angeles. We willen het midden/ zuidelijke stuk nemen. In ieder geval de grote parken bezoeken in de buurt van CA en Nevada.
Afbeelding
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Als het even kan, met een kleine boog via Sandusky: Cedar Point Afbeelding

(maar dat is dus een klein stukje naar het noorden en niet midden/zuid)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Gisteren zijn we naar Six Flags America in Largo, Maryland geweest. Het verslag met foto's en filmpjes kun je hier lezen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Cedar Point is ook mijn favoriet, maar er zijn zo enorm veel pretparken. Ik zou het hierboven genoemde artikel eens lezen en dan kijken welke pretparken je aanspreken. Zoek de website op en plan een route erlangs.
Als je specifieke vragen hebt mag je ze natuurlijk altijd stellen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
JWusa
Amerikafan

Bericht door JWusa »

Iemand deze al eeens bezocht http://en.wikipedia.org/wiki/Kingda_Ka ?
Afbeelding
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

JWusa schreef:Iemand deze al eeens bezocht http://en.wikipedia.org/wiki/Kingda_Ka ?
Yep, vorig jaar :D

Wij hebben vorig jaar een Noord-Oost USA tour gedaan in drie weken met een bezoek aan 11 pretparken (zie onze homepage voor dit reisverslag en foto's).

In deze zelfde vakantie zijn we dus ook naar Cedar Point geweest, waar zo'n soort gelijke attractie staat, namelijk Top Thrill Dragster. Ondanks dat Kingda Ka in Six Flags sneller en hoger is, vond ik de Top Thrill Dragster toch leuker, soepeler en mooier.

Maar goed, ik zou geen 'nee' zeggen tegen Kingda Ka als ik er weer in mocht hoor :lol:
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
californiaman
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door californiaman »

Ik heb al in een hoop Amerikaanse pretparken geweest, waaronder: Disneyworld, Universal Orlando, Six Flags Great America in Gurnee Ill, Six Flags Great Adventure in Jackson NJ, en Six Flags Magic Mountain in Santa Clarita Ca. Six Flags Magic Mountain is mijn grote favoriet. Ik ben er 2 x 2 dagen geweest, en kan niet wachten om weer terug te kunnen gaan. Hier hebben ze 16 achtbanen, oa X, Goliath (2 x zo groot als de Goliath in walibi), Supermant the Escape, Tatsu, Riddler's revenge, Viper, Scream etc etc.

Afbeelding.
Foto vanaf parkeerterrein: Collossus(houten baan), Superman(toren), en Goliath(Oranje baan)

Voor de theming moet je niet naar Six Flags gaan, maar wel voor de Xtreme achtbanen.
JWusa
Amerikafan

Bericht door JWusa »

Een kleine kick:

Magic Mountain staat in ieder geval op het programma, maar dat is pas de laatste week (van de maand)

Is er nog iets leuks (niet alleen walibi) met xtreme achtbanen tussen washington en los angeles.

We hebben Atlanta al gezien...die ziet er grappig/ extreme uit.
Afbeelding
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

JWusa schreef:Een kleine kick:

Is er nog iets leuks (niet alleen walibi) met xtreme achtbanen tussen washington en los angeles.
Zoals ik al zei: Cedar Point. Dat is echt de moeite waard om een klein beetje om te rijden... (alhoewel, als ik in Streets and Trips Washington DC - Los Angeles invul, dan kom je er zowat langs :D )

Overigens ligt ook op die route Kennywood (bij Pittsburg) en Paramount Kings Island (bij Cincinnati) (jammer dat Son of Beast gesloten is, maar Beast is echt ubervet!)

En onder Washington DC liggen de parken Paramount Kings Dominion en Busch Gardens Europe (bij Williamsburg), rechtsboven van Washington DC ligt het park Six Flags Great Adventure (met Kingda Ka dus). Tussen Philadelphia en New York City ligt dit park. En ook tussen New York City en Philadelphia (maar dan links van Phil) liggen de parken Dorney Park, Knoebels en Hershey Park (alsware in een driehoek).

Maar deze laatste zes parken liggen dus niet precies op de route, maar qua afstand prima te doen. Cedar Point, Kennywood en Paramount Kings Island liggen eigenlijk perfect op de route!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer