Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Eerst vliegtuigtickets en daarna accommodaties en al de rest
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Eerst vliegtuigtickets en daarna accommodaties en al de rest
Nooit enkeltjes nemen! Gebruik de multicity optie als je van een ander vliegveld terugvliegt.
Je boekt dan heen- en terugreis als 1 boeking.
Kijk ook eens naar Las Vegas in plaats van naar Phoenix. Misschien heb je dan meer mogelijkheden.
Marianne
Je boekt dan heen- en terugreis als 1 boeking.
Kijk ook eens naar Las Vegas in plaats van naar Phoenix. Misschien heb je dan meer mogelijkheden.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
De meeste en meestal goedkoopste opties zal je hebben op LAX. En dan geen multi city maar gewoon een rondje doen vanuit LA naar LA.
Is toch mijn ervaring.
Is toch mijn ervaring.
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
LAX is vaak goedkoop, maar Las Vegas is vaak ook nog een stuk goedkoper (afhankelijk wanneer je gaat) en ook nog prima te rijden.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Is Matrix Airfare Search een goede zoekrobot voor het opzoeken van vliegtuigtickets ?
Tja, wat kan ik zeggen. Je krijgt een mooi overzicht. Maar je ziet ook aanbiedingen die soms nergens te boeken zijn. Mijn ervaring is dat vergelijking-sites nooit helemaal compleet zijn.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik mag inderdaad niet klagen over de ticketprijs voor mijn trip over 2 weken.

Maar ik ga in de regel niet over 1 nacht ijs maar houd de ticketprijzen soms al maanden in de gaten en sla toe als de prijs mij aanstaat.
Overigens, dit topic verzandt nu wel een beetje in een allegaartje. Van een vraag over wat je beter eerste kunt vastleggen naar routeadvies en nu zitten we al op hoe je het beste een ticket kunt boeken...
Wellicht kan TS de vragen beter in de daarvoor bestemde topics stellen!
Roland
Dat is niet geheel juist. Als het in ITA matrix te zien dan is het een gepubliceerde fare en is het ook te boeken. Wellicht niet via een OTA (online travel agent), maar dan altijd gewoon bij de airline of een willekeurige IATA reisagent.
- nwolf
- Amerikakenner
https://www.google.com/flights/ kom je op dezelfde DB uit en is iets gebruiksvriendelijker 

2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Ook dat is niet geheel waar. Met ITA matrix heb je in feite toegang tot alle GDS'en waar de airlines hun tickets in aanbieden. Alle gepubliceerde fares zijn toegankelijk en elk ticket dat volgens die gepubliceerde fares gemaakt kan worden kun je samenstellen en de prijs uitrekenen. Alles wat een travel agent kan zien, kun je daar zelf ook zien. Let wel: je kunt het niet via die site boeken! Daarvoor zul je elders terecht moeten, bijvoorbeeld bij de airline zelf of bij een reisbureau.
Via Google Flights kun je wel alles wat je vind direct boeken. Maar let op: je ziet altijd een beperkte subset van wat er beschikbaar is. Sowieso geeft Google Flights alleen de op dat moment goedkoopste fare weer. Meestal prima, maar niet altijd - wellicht wil je bijvoorbeeld meer flexibiliteit. Via Google Flights zie je ook alleen combinaties van vluchten in dezelfde cabin. Je kunt dus niet zoeken op een vlucht met op de heenweg een stoel in economy, en op de terugweg in business of premium economy.
Voor de gemiddelde reiziger is Google Flights bijna altijd de beste keuze. Snel zoeken, met 1 klik door naar de website van de airline om te boeken.
Wil je iets meer of heb je bijzondere wensen? Dan is de ITA matrix search ideaal, want je kunt complexe tickets samenstellen en de prijs zien zonder dat je telkens 15 minuten met een airline moet bellen of een medewerker van een klassiek reisbureau moet bezighouden.
Via Google Flights kun je wel alles wat je vind direct boeken. Maar let op: je ziet altijd een beperkte subset van wat er beschikbaar is. Sowieso geeft Google Flights alleen de op dat moment goedkoopste fare weer. Meestal prima, maar niet altijd - wellicht wil je bijvoorbeeld meer flexibiliteit. Via Google Flights zie je ook alleen combinaties van vluchten in dezelfde cabin. Je kunt dus niet zoeken op een vlucht met op de heenweg een stoel in economy, en op de terugweg in business of premium economy.
Voor de gemiddelde reiziger is Google Flights bijna altijd de beste keuze. Snel zoeken, met 1 klik door naar de website van de airline om te boeken.
Wil je iets meer of heb je bijzondere wensen? Dan is de ITA matrix search ideaal, want je kunt complexe tickets samenstellen en de prijs zien zonder dat je telkens 15 minuten met een airline moet bellen of een medewerker van een klassiek reisbureau moet bezighouden.
- nwolf
- Amerikakenner
Klopt @roelb , ik bedoelde ook dat je beter google flights kunt gebruiken voor de gemiddelde gebruiker die niet via Las vegas wil doorvliegen naar phoenix om dan via San Francisco terug naar Brussel wil om daar de trein te pakken naar huis 
Idd de eigen huis en tuin controle op goedkope tickets kan je daar doen zonder dat je commercieel ergens naartoe wordt verwezen (zoals bij skyscanner enzo wel het geval is!).
de ITA is uitgebreider idd, maar dezelfde API's zitten er achter dus je zult geen afwijkende prijzen tegenkomen, dat bedoelde ik ermee.
Ook dit is anders bij veel ticketwebsites dat je op A hogere prijzen ziet dan op B, puur omdat er andere belangen spelen.

Idd de eigen huis en tuin controle op goedkope tickets kan je daar doen zonder dat je commercieel ergens naartoe wordt verwezen (zoals bij skyscanner enzo wel het geval is!).
de ITA is uitgebreider idd, maar dezelfde API's zitten er achter dus je zult geen afwijkende prijzen tegenkomen, dat bedoelde ik ermee.
Ook dit is anders bij veel ticketwebsites dat je op A hogere prijzen ziet dan op B, puur omdat er andere belangen spelen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 3261 Weergaves
-
Laatste bericht door LeonieGo