Met plezier, al zal mijn specifiek pad naar Amerika natuurlijk niet voor iedereen relevant zijn natuurlijk.
Mijn verhaal begon met een soortgelijke post in 2011: Verliefd op Amerika, geen plan maar we willen verhuizen!

En zoals je al kan raden waren de reacties identiek als hierboven.
De opties:
- DV Lottery
- Werk vinden in Amerika en hopen op een sponsor => H1B
- Werk vinden in Europa en hopen op een overplaatsing => L1 A/B
Ik ben in 2012 vol enthousiasme begonnen met optie 2 en beginnen te solliciteren in de USA, alle mogelijke regio's, alle industrieën en all grote spelers in de markt die ook maar een beetje aansloten bij mijn profiel (zijnde technisch SAP consultant).
6 maanden later en na interview 15 werd het wel duidelijk dat ik een gewild profiel had met een heel mooi CV maar vanaf het moment dat het over practicalities ging, zijnde visum, dit toch een onoverkomelijke hindernis leek te zijn.
Na deze eerste "terug met de voetjes op de grond" en een tijd van bezinning ben ik specifiek op zoek gegaan naar bedrijven en dienstverleners met een internationale uitstraling. Dit bracht mij via Microsoft naar Deloitte waar beloftes werden gemaakt omtrent "internationale projecten". Na projecten in zuiderse locaties zoals Frankrijk, Ukraine, Tsjechië en Nederland had ik de hoop eerlijk gezegd al opgegeven op leuke locaties. De "toffe" locaties leken altijd net aan mij voorbij te gaan.
In 2016 bleek de combinatie van een toekomstig project opnieuw in Ukraine en de jongste telg die toch wat meer aandacht nodig had, de tijd rijp voor een nieuwe uitdaging. Via een headhunter ben ik dan terecht gekomen bij een Japans bedrijf met Europese hoofdzetel in België. En ineens kwam ik dus terecht in globale organisatie waar ik sinds mijn start meerdere projecten heb kunnen doen in Japan en USA. In 2018 -19 werkte ik mee aan een project in NJ en na een tijdje merkten ze ineens op of het niet beter zou zijn om een tijdje te relocaten ipv elk 2 weken op en af te komen...
Zo gezegd zo gedaan en zijn we dus van april tot oktober 2019 in NJ gaan wonen.
En toen er vanuit onze vestiging in Florida een vraag werd gesteld of ik dergelijke move nog eens wou maken maar deze keer (zeker) tot einde juni 2024 moesten we hier thuis ook niet heel lang nadenken.
Dus op dit moment bezig met alle voorbereidingen en praktische zaken die nu heel veel tijd en energie vragen maar eenmaal je daar bent, vergeten we dat weer snel..
Moesten er nog vragen zijn, laat maar horen.