Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wachtrijen Schiphol / Privium

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door paulr »

Meet & assist adviseert op de website 2 uur voor vertrek (ongeacht vlucht/bestemming). In hun email gaven ze aan dat ze (tot nu toe) altijd iedereen op tijd afgeleverd hadden bij de gate. Maar goed, dat was informatie van vorige week donderdag… en de toevoeging “tot nu toe” heeft ons doen besluiten dat wij dus voor 3 uur gekozen hebben, gewoon voor de zekerheid… :). Zit er toevallig iemand op het forum die wel al een ervaring kan delen ?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ook in Düsseldorf schijnt het een chaos te zijn.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Afgelopen maandag vanuit Schiphol naar Alicante gevlogen. Gelukkig onze oudste bij in haar rolstoel. En overal in notime voorbij. Maar de rijen om 5 uur in de ochtend waren al bizar. We zouden on 7.15 vliegen maar toen was het vliegtuig nog praktisch leeg. Nog een half uur gewacht en vervolgens vertrekt een volgeboekt vliegtuig nog niet eens halfvol. Maar goed, toch overal blije gezichten van we hebben het gehaald.
Vervolgens blijkt er bij aankomst in Alicante alleen de rolstoel van onze dochter in het vrachtruim te liggen. Er was geen enkele koffer meegekomen. Beschamend!!
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

mtl schreef:
01 jun 2022, 07:52
En daar niet alleen.

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... t-vluchten
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

En naast DUS, LHR en AMS ook Dublin https://www.rte.ie/news/2022/0529/13018 ... n-airport/
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Weet iemand inmiddels hoe het zit bij de Meet&Assist service met de bagageservice? Is het verplicht om die af te nemen of kun je je koffers ook zelf rijden en zo dat geld besparen?
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Er staat een post van @paulr in dit topic van 31 mei, die aan Schiphol heeft gevraagd of dit nodig was. Aan hem is aangegeven dat het niet nodig was.

Ik vermoed dat dit gewoon porter service is, dus iemand die je bagage voor je draagt. Ze zullen dan denk ik naast de host nog iemand extra meenemen tot en met check=in.
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@roelb @paulr
Dat had ik ook gelezen maar gaan ze er dan niet vanuit dat je geen ruimbagage mee hebt? En krijg je dat dan niet alsnog te horen dat je bij moet betalen als je met koffers aankomt?
Heb ze gisteren hierover gemaild maar krijg geen antwoord. Telefonisch verwijzen ze met een ingesproken bericht naar de mail.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

mtl schreef:
01 jun 2022, 07:52
En Toronto. We zullen het morgen beleven.
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Dit is de reactie :

Goedemiddag Paul,

Op dit moment hebben we nog beschikbaarheid. 3 uur van te voren afspreken is geen probleem. U kunt ervoor kiezen 1 uur extra bij te boeken of dat de greeter na 2 uur weggaat.
Uw hoeft geen bagage toeslag te betalen de Family service (€165,-) is voldoende.

Ik kan mij niet voorstellen dat ze denken dat we met 4 personen met alleen handbagage naar LAS vliegen… :-)

Zoals gezegd: als ik er nog aan denk komende week zal mijn ervaring hier delen…
Paul
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Dat is trouwens ook wat… zie bij mijn profiel dat ik “amerike-newbie” ben !? Mooi is dat na 9 camper en autorondreizen en 4 x skien in Colorado :lol: :D :o
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Ik begin mij (net als meer mensen vermoed ik zo) wat zorgen te maken over de drukte op Schiphol.

Bijgaand artikel van RTL nieuws geeft wellicht wat hoop voor de mensen die in de komende weken vertrekken tot aan de zomervakantie:

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... -je-de-rij

Ik vind die meet service toch wel risicovol. Niet qua geld want dat krijg je vast wel terug als ze de dienst niet leveren, maar als ze hem cancelen, dan kom je dus alsnog in de problemen.

Ik heb een gedachtespinsel waar ik jullie advies even bij nodig heb:

Wij vertrekken vrijdag 10 juni naar Florida met BA. Eerst een vlucht vanaf AMS naar LHR (de 10:00u vlucht vanaf AMS) en vervolgens vanaf LHR om 13.30 lokale tijd naar MIA.

Ik zit er over na te denken om onze vlucht om te boeken. De avond ervoor gaat er een vlucht om 19:00u naar LHR vanaf AMS. Met wat kunst en vliegwerk zouden we dat moeten halen. We moeten namelijk gewoon werken die dag.

Of helemaal gek gedacht, een vlucht vanaf RTM ook op donderdagavond (19.15u) via Londen City (LCY) en dan reizen naar LHR. RTM is voor ons goed te doen vanaf omgeving Den Haag waar wij wonen.

Beiden is wel gedoe. Wie zegt mij dat het op donderdagmiddag/avond niet ook druk is op Schiphol en dan verplaats je het probleem alleen maar. Om nou in de avond vanaf LCY naar LHR te reizen is ook zo wat. Dat zou dan met het OV moeten want er rijdt naar mijn weten geen snelbus of iets dergelijks.

Als escape hebben we vrijdag nog de 11.40 uur vlucht vanaf AMS naar LHR na ons. We zouden ook dan onze aansluiting nog moeten kunnen halen maar dan wordt het wel krap allemaal, en er moet plaats zijn op die vlucht natuurlijk.

Heel vroeg op Schiphol heeft ook zo weinig zin want de balies zijn dan vaak nog niet open. Maar het moet natuurlijk wel gek lopen wil jij een vlucht om 11.40 uur niet halen als je om 07:00u al in de rij staat.

Wat zouden jullie doen? Omboeken of op tijd er zijn en maar zien hoe het gaat?
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 01 jun 2022, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Pepito
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pepito »

Op zich zou het met op tijd aanwezig zijn moeten kunnen, maar als je een avond eerder al naar Londen kan en dat je rust geeft is dat misschien helemaal niet zo’n gek idee.
Alleen je geeft aan:
De avond ervoor gaat er een vlucht om 19:00u naar LHR vanaf AMS. Met wat kunst en vliegwerk zouden we dat moeten halen. We moeten namelijk gewoon werken die dag.
En dan is het maar de vraag hoe relaxed het op de donderdagmiddag of avond is.

In jullie geval geloof ik toch dat vrijdag heel vroeg op Schiphol het beste is.
Of anders de Meet en Assist.

Ik begrijp de twijfel wel hoor, de berichten en verwachting geven mij ook geen gerust gevoel.
Ik dacht dat we met een AF vlucht om half tien en Sky Priority wel redelijk relaxed en niet al te lang van te voren naar Schiphol konden gaan. Maar ook hiervoor krijg ik nu toch wel het idee dat we ons al heel vroeg moeten laten droppen.
We hebben wel bagage om af te geven, normaal zou ik dan zo’n anderhalf uur van te voren op Schiphol willen zijn, maar ik vrees dat we hierbij ook al bijna aan 3 uur moeten denken.
(En dan maar hopen dat het mee valt…)
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@Tantelotje @paulr
Bij de info van meet&assist stond dat je of buiten bij de vertrekhal afspreekt of op een plek van je voorkeur.
Wij komen aan vanaf P1/P6 en ik wil helemaal niet naar buiten want daar staan in ieder geval die enorme rijen. Echter in het boekingsproces kun je nergens aangeven als je op een andere plek wilt afspreken. Op de mail reageren ze momenteel niet en telefonisch zijn ze niet bereikbaar.
Weten jullie of anderen iets meer? Krijg je b.v. een bevestigingsmail waarin je je plek kunt afspreken?
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

@Trom , in de bevestiging staat dat de host/hostess 1 dag van tevoren contact op zal nemen om een plaats af te spreken. Ik neem aan dat je dus ook op een andere plek op SPL dan buiten kan afspreken….
@d_vdploeg , ook op andere Europese luchthavens beginnen de wachttijden op te lopen. Als je een dag eerder vertrekt of via Londen City gaat reizen heb je dus kans dat je 2 x in lange rijen komt te staan. Je moet dan immers wederom inchecken, langs security en douane !
Gast

Bericht door Gast »

Door waarschijnlijk de drukte kan je nu niet meer reserveren (tenminste ik kom er niet doorheen), telefoonnummer zoeken of extra info krijgen. Al die pagina's liggen eruit.

Te kort aan personeel? :lol: :lol: :lol:
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@paulr
Bedankt voor de info. Daarmee wilde ik nu daadwerkelijk gaan boeken maar....de reserveringssite is nu uit de lucht vanwege onderhoud. Afwachten maar hoe lang dat gaat duren.
@jarjarbinks
Per mail reageren ze al vanaf gisteren niet meer en telefonisch verwijzen ze naar de mail maw van het kastje naar de muur en v.v.
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Oei….

We’ll be back soon!

Sorry for the inconvenience but we’re performing some maintenance at the moment. If you need to you can always contact us, otherwise we’ll be back online shortly!

— Schiphol Meet and Assist

Ben benieuwd of die site weer in de lucht komt inderdaad, hahahaha

Telefonisch inderdaad al een week onbereikbaar, maar via email contact gehad afgelopen dagen…

Succes aan iedereen die dit nog wil boeken !
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

paulr schreef:
01 jun 2022, 16:16
Dit is de reactie :
Uw hoeft geen bagage toeslag te betalen de Family service (€165,-) is voldoende.
Ojajoh schreef:
30 mei 2022, 13:14
Ik had een mailtje gestuurd of deze service zou helpen bij de huidige lange wachtrijen, en kreeg onderstaande als antwoord:
Met Meet & Assist hoeft uw niet in een lange rij te staan. Wij begeleiden uw naar de incheckbalie, security en dan naar de gate.
Sorry :offtopic:

Uw hoeft…
Hoeft uw…
Wij begeleiden uw…

Consequent, dat dan weer wel.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@paulr Daar heb je gelijk in. Je hebt dan natuurlijk die avond wel de tijd en de volgende ochtend op LHR in principe ook. Maar goed ik denk dat we maar op tijd moeten gaan en het beste hopen. We slapen in ieder geval de avond ervoor op schiphol.

Laat ik het ook zo zeggen, we zijn vast niet de enige :D
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer