Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021
In een reactie van de KLM stond nu dat de documenten vergrendeld waren met een wachtwoord.
Ik heb de documenten staan op OneDrive. Zou dat de problemen veroorzaken?
Ook kreeg ik vanmorgen de testuitslag van toegangsbewijs.nu. Zij hadden een Foxit pdf gestuurd. Na openen stond mijn standaardopener voor .pdf ook op Foxit. Die heb ik teruggezet naar Edge. Zou dat een probleem geven?
Wie weet raad. Ik kom er niet uit.
Ik heb de documenten staan op OneDrive. Zou dat de problemen veroorzaken?
Ook kreeg ik vanmorgen de testuitslag van toegangsbewijs.nu. Zij hadden een Foxit pdf gestuurd. Na openen stond mijn standaardopener voor .pdf ook op Foxit. Die heb ik teruggezet naar Edge. Zou dat een probleem geven?
Wie weet raad. Ik kom er niet uit.
Kan je de pdf documenten zelf wel zonder wachtwoord openen?
In principe moet je ze vanaf OneDrive gewoon kunnen uploaden, niet de link delen. Maar je kan allicht proberen ze eerst lokaal te zetten.
In principe moet je ze vanaf OneDrive gewoon kunnen uploaden, niet de link delen. Maar je kan allicht proberen ze eerst lokaal te zetten.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Precies, @Trom download ze even uit je OneDrive, dan staan ze in je Doawloads map en probeer ze dan bij KLM te uploaden. Als je meerdere documenten in OD selecteert wordt het automatisch een zip bestand, dat wel eerst even uitpakken voor je naar KLM gaat.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
@d_vdploeg I know, reeds twee maal het afgelopen halfjaar via Amsterdam naar de VS gevlogen. Je moet enkel de paspoortcontrole door en klaar.
Was meer als grap bedoeld
weer naar buiten jij!
Was meer als grap bedoeld

Alles nu uit mijn drive gehaald en als bestand naar mijn mail gestuurd. Op laptop binnengehaald en in download map gestopt. Probleem blijft dat ik wel mijn eigen gegevens kan uploaden maar dan:
Onder aan de pagina staan twee knoppen: witte: add another passenger en een blauwe: submit.
Ik druk op add another passenger en mijn gegevens worden geupload. Vervolgens komt er een schone blz met alleen mijn naam bovenaan.
Daar moet ik de formulieren van mijn vrouw uploaden maar dat gaat niet.
Wie heeft dit meegemaakt of een idee hoe ik dat oplos.
Heb ook al met de knop submit gewerkt en daarna add passenger maar werkt ook niet.
Onder aan de pagina staan twee knoppen: witte: add another passenger en een blauwe: submit.
Ik druk op add another passenger en mijn gegevens worden geupload. Vervolgens komt er een schone blz met alleen mijn naam bovenaan.
Daar moet ik de formulieren van mijn vrouw uploaden maar dat gaat niet.
Wie heeft dit meegemaakt of een idee hoe ik dat oplos.
Heb ook al met de knop submit gewerkt en daarna add passenger maar werkt ook niet.
En als je nou eens begint met alleen de gegevens van je vrouw? En die dan los submit.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Heb rond 14.40 alle uploads vanaf aparte documentenmap op laptop in één document gestuurd en wacht ff af op reactie.
@Pepito Dan probeer ik met mijn vrow te starten.
Het lijkt me toch dat er meer mensen dit formulier hebben ingevuld en meerdere reizigers moesten invullen.
Maar hoe dan? Waarom lukt het niet?
@Pepito Dan probeer ik met mijn vrow te starten.
Het lijkt me toch dat er meer mensen dit formulier hebben ingevuld en meerdere reizigers moesten invullen.
Maar hoe dan? Waarom lukt het niet?
Het lijkt nu dat ze wel gelezen kunnen worden maar nu weer dit:
Dear ***,
Voor tekst zie vier berichten hieronder bij Dennis118
Laatst gewijzigd door Trom op 03 jun 2022, 18:21, 3 keer totaal gewijzigd.
Hallo Trom
Volgens mij stuur je juist teveel op. Alleen je vaccinatiebewijs en je negatieve test. Het attestation moet je op de luchthaven (bij boarden) invullen.
Dit was althans de werkwijze 2 weken geleden.
Hopelijk is dit de oplossing en lukt het!
Volgens mij stuur je juist teveel op. Alleen je vaccinatiebewijs en je negatieve test. Het attestation moet je op de luchthaven (bij boarden) invullen.
Dit was althans de werkwijze 2 weken geleden.
Hopelijk is dit de oplossing en lukt het!
@Blinky
Hij moet er nu toch in:
Als er nog suggesties zijn. Graag.
Hij moet er nu toch in:
Het attestation form op de klm site is een versie van 2 blz. Die heb ik nu maar gebruikt. Misschien dat ze hem niet konden openen omdat hij te groot was (versie met 5 blz). Nu nogmaals ingediend met documenten die niet op onedrive maar in aparte android download map stonden. En hopen maar.3. Attestation Form
If you are a U.S. citizen or resident, you are required to complete the US Citizen or Resident Attestation and upload it here. Others are required to complete the NON-US Citizen NON-Immigrant Attestation and upload it here.
Als er nog suggesties zijn. Graag.
-
- Amerika-expert
@Trom je hebt ws het verkeerde vaccinatiebewijs, niet die van RIVM maar deze moet je uploaden https://coronacheck.nl/nl/print/
Ik zou bovenstaand bericht even verwijderen of anoniemiseren. Je deelt nu je achternaam en boekingscode. Met deze gegevens kan je nu zo inloggen op je booking op de site van klm met alle gevolgen van dien.... fijne reis alvast!Trom schreef: ↑03 jun 2022, 15:19Het lijkt nu dat ze wel gelezen kunnen worden maar nu weer dit:Nogmaals travel doc bekeken en, volgens mij doe ik precies wat moet:Dear Trom,
You recently uploaded COVID-19-related entry documents for your trip to United_States with booking code *****. Thanks a lot for submitting them in advance!
We would like to let you know that your request is not approved because:
Additional Comments (if any):
Please make sure to arrange valid documents before your departure. Double-check KLM’s TravelDoc , and check the requirements of the documents. You can submit the correct documents up until 5 hours before departure.
1. Test van toegangstest.nu met afnamedatum op 3 juni voor vertrek op 4 juni
2. Downloads van Rivm site met 2 vaccinaties en zelfs booster
3. Pdf van Attestation form met naam, kruisje bij test afgenomen (sectie 1A) en kruisje bij volledig gevaccineerd (sectie 1B) en handtekening
of gaat het toch mis?
Laatst gewijzigd door dennis118 op 03 jun 2022, 17:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Dan moet jij je quote ook even aanpassen, want anders blijft het ook staan ondanks dat @Trom zijn/haar bericht aanpast
Onze zomertrip '24 naar Hawaii: Eilandhoppen op Hawaii
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
>> Kiwi's on tour<<
@dennis118 Gedaan. Wil jij dat svp ook doen.
@harryh Dat is precies degene die ik ook heb. ik dacht van de Rivm.
Ben de afgelopen middag nogal in de stress geraakt. Denk je alles picobello in orde te hebben en dan lukt het uploaden niet.
Telefonisch contact gehad en ze konden niet helpen. Ik moet een extra rij in om dit in orde te maken en morgen schijnt het al een dag te zijn waarop het aantal security medewerkers "kritiek" is. Dat was het vandaag ook en de berichten zijn alarmerend.... Dank KLM
@harryh Dat is precies degene die ik ook heb. ik dacht van de Rivm.
Ben de afgelopen middag nogal in de stress geraakt. Denk je alles picobello in orde te hebben en dan lukt het uploaden niet.
Telefonisch contact gehad en ze konden niet helpen. Ik moet een extra rij in om dit in orde te maken en morgen schijnt het al een dag te zijn waarop het aantal security medewerkers "kritiek" is. Dat was het vandaag ook en de berichten zijn alarmerend.... Dank KLM
-
- Amerika-expert
Die link die ik deelde is juist niet die van RIVM maar van de Rijksoverheid, dat had je probleem kunnen verklaren. Maar dan weet ik het ook niet meer, vervelend.
Wij moesten tot nu toe ook elke keer langs de balie voor onze door Delta uitgevoerde vluchten, het is waardeloos dat ze dit niet beter regelen en je niet online kunt inchecken.
Het is eindelijk gelukt: Validated. Alleen krijgen we nu geen boarding pass omdat dat blijkbaar nog niet verwerkt is :
Vanavond nog maar eens kijken.
Wat is er nu precies niet goed gegaan? Geen idee. Mogelijke problemen som ik maar even op opdat het anderen wellicht kan helpen
1. Binnen 1 boeking kun je de uploads allemaal bij elkaar zetten dus als je met 2 personen reist: 2xbij testen, 2x bij covid verklaring en 2x bij attestation.
Gebruik niet de knop om een passagier toe te voegen. Dat geeft problemen.
2. Zorg dat je je documenten niet upload uit de onedrive of van een andere plek waar een wachtwoord in het document zou kunnen zitten.
3. Gebruik geen attestation formulier dat eerder op het forum circuleerde maar gebruik het formulier waar de klm naar verwijst (2 pagina's)
Of het probleem bij bovenstaande lag. Wellicht maar misschien ook niet. Mocht iemand gelijke problemen ervaren dan kun je bovenstaande proberen.
@harryh ik had het goede formulier maar dacht dat dat van het rivm kwam. Dus daar zat het probleem niet.
Nu morgenochtend 4 uur van te voren aanwezig zijn en hopelijk het vliegtuig niet missen.
Zal nog een update geven hoe het met de Deense Avis boeking is gelopen.

Vanavond nog maar eens kijken.
Wat is er nu precies niet goed gegaan? Geen idee. Mogelijke problemen som ik maar even op opdat het anderen wellicht kan helpen
1. Binnen 1 boeking kun je de uploads allemaal bij elkaar zetten dus als je met 2 personen reist: 2xbij testen, 2x bij covid verklaring en 2x bij attestation.
Gebruik niet de knop om een passagier toe te voegen. Dat geeft problemen.
2. Zorg dat je je documenten niet upload uit de onedrive of van een andere plek waar een wachtwoord in het document zou kunnen zitten.
3. Gebruik geen attestation formulier dat eerder op het forum circuleerde maar gebruik het formulier waar de klm naar verwijst (2 pagina's)
Of het probleem bij bovenstaande lag. Wellicht maar misschien ook niet. Mocht iemand gelijke problemen ervaren dan kun je bovenstaande proberen.
@harryh ik had het goede formulier maar dacht dat dat van het rivm kwam. Dus daar zat het probleem niet.
Nu morgenochtend 4 uur van te voren aanwezig zijn en hopelijk het vliegtuig niet missen.
Zal nog een update geven hoe het met de Deense Avis boeking is gelopen.
Dank voor de verslaglegging, heb het opgeslagen voor eigen gebruik over een ruim maandje. Ik hoop dat je nu weer tot rust bent gekomen na de stress en hoop dat het morgen ook goed gaat. Succes daarmee en daarna kan hopelijk het grote genieten beginnen!
Onze zomertrip '24 naar Hawaii: Eilandhoppen op Hawaii
>> Kiwi's on tour<<
>> Kiwi's on tour<<
Nu problemen om een boardingpas te pakken te krijgen.
Ondanks approval lukte dat niet. KLM gebeld. Bleken mijn gegevens wel ok en gevalideerd maar die van mijn vrouw nog niet. Advies: stuur ze nogmaals in. Dat gedaan en na een uur ook ok.
Toen konden we voor haar wel de de boarding pas uitprinten maar stond er bij mij dat er "issues" waren en dat er documentencheck moet worden gedaan. KLM gebeld en zeer onvriendelijke engelstalige medewerker die me het gevoel gaf: zoek het maar uit.
Ondanks approval lukte dat niet. KLM gebeld. Bleken mijn gegevens wel ok en gevalideerd maar die van mijn vrouw nog niet. Advies: stuur ze nogmaals in. Dat gedaan en na een uur ook ok.
Toen konden we voor haar wel de de boarding pas uitprinten maar stond er bij mij dat er "issues" waren en dat er documentencheck moet worden gedaan. KLM gebeld en zeer onvriendelijke engelstalige medewerker die me het gevoel gaf: zoek het maar uit.
Na vele uren stress om toch maar die boardingpas binnen te krijgen en een extra rij te ontwijken, is uiteindelijk alles ok maar.....
na telefonisch contact blijkt dat ze toch nog documenten willen checken en moeten we alsnog langs de counter.
na telefonisch contact blijkt dat ze toch nog documenten willen checken en moeten we alsnog langs de counter.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 3420 Weergaves
-
Laatste bericht door Denise131
-
- 6 Reacties