@Trom Eigenlijk wel terecht. Want je verplaatst anders gewoon het probleem. Het is dan eerder druk met mensen die pas over 5 of 6 uur gaan vliegen en dat zorgt alleen maar voor extra drukte. De incheckbalies zijn toch vaak niet eerder open dan 2,5 a 3 uur voor vertrek en je hebt ook nog kans dat er bij jouw incheckbalie nog een vlucht wordt ingecheckt waar jij niet op meegaat.
Moeten ze wel zorgen dat je het ook in 3 a 4 uur haalt
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Ik heb zojuist de meet and assist service geboekt voor 17 juli. Er moest een tijd ingevuld worden en vluchtnummer, dus ik ben er vanuit gegaan dat de tijd die ingevuld moest worden de vertrektijd van de vlucht is. Heeft iemand hier ervaring mee? Niet dat dit de tijd gaat worden dat we “gegreet” worden..
overigens heb ik een bevestiging ontvangen van deze boeking en geen tekst dat dit later nog bevestigd moet worden, maar verder ook nergens instructies van hoe nu verder. @ONYX666 @paulr weten jullie er wat meer over?
Ik heb bij de opmerkingen bij boeken van de service geschreven dat we graag vier uur van tevoren inchecken en dus die vier uur voor vertrek onze greeter willen treffen. Ik heb maar twee uur afgenomen, maar vind t uiteraard prima als de assistant ons verlaat nadat we de paspoortcontrole en security door zijn. Weet iemand of ik de boeking dan zo goed gemaakt heb? Ik zou niet pas twee uur voor vertrek de assistent willen treffen namelijk.
Laatst gewijzigd door kwarktaart op 02 jun 2022, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Tja, en hoe gaan ze dat controleren? Aan een paspoort kun je moeilijk zien hoe laat iemand vliegt, zonder toegang tot het systeem van de desbetreffende airline. Sommige reizigers zullen al een elektronische boarding pass hebben, al dan niet in de app van hun airline, maar veel wat meer ouderwetse reizigers hebben dat helemaal niet bij. En de enige plek om een geprinte boarding pass te verkrijgen is, jazeker, die vertrekhal. Want daar zijn de balies en automaten.
Hiermee doen ze niets meer dan een nieuwe rij creeëren met weer meer gedoe. Naast het probleem wat ik hierboven schets zijn er ook weer zoveel uitzonderingen denkbaar. Toegang tot de privium lounge werd al genoemd. De KMAR heeft ook haar kantoor tussen departures 1 en 2. Ticketing desks zitten ook in die hallen. Reizigers die een reservering hebben op een late vlucht maar standby staan op een eerdere vlucht moeten ook eerder airside zijn.
Duidelijker communiceren lijkt me een betere strategie. Twee weken geleden riepen ze "kom vroeger". Ook die oproep was niet doordacht, want in veel gevallen heeft dat gewoon geen zin. En nu ze inzien dat die oproep uiteindelijk tot meer problemen leidt gaan ze extra controles invoeren, die ook weer niet uitvoerbaar zijn. Tja.. stelletje prutsers zijn het..
Even gewoon nieuwsgierig: je kunt bij meet&assist als additional service een lounge bijboeken voor 32,50 pp. Weet iemand welke lounge dat dan zou kunnen zijn?
@roelb Quoten lukt mij iet dus dan maar even zo. Als reactie op je bericht op 30-5
Ik had sky priority vanwege gold status en omdat dit duidelijk op mijn boarding pass stond. Rood logo sky priority. Dus ik dacht het niet, het was zo. Security, lounge was geen probleem. Bagage afgeven ging bijzonder en Instappen ook. Niet onoverkomelijk. Ik denk dat het door de choas kwam en ze daardoor niet meer goed keken en niet luisterden wat iemand zei.
@roelb Ze zeggen dat ze tickets en instapkaarten gaan controleren en dat je geen toegang hebt tot de vertrekhal 4 uur voor vertrek. Ben ook benieuwd of het uitvoerbaar is en blijft. Zeker ook gezien de andere reden om al airside te zijn die je noemt.
Ik denk wel dat het goed is dat ze iets doen en dat ze een beetje aan crowd control doen. Ja te weinig personeel en ja daar is niet goed op geacteerd. Maar 6 uur van te voren voor je vlucht aanwezig zijn, hoewel begrijpelijk, slaat nergens op. Je verplaatst alleen maar het probleem naar voren, zit andere vluchten in de weg ect.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Voor de statistieken: op 1 juni had ik een vlucht om 10:15 naar SLC. Ik stapte om 5:00 de auto uit, er waren al KLM/ Delta balies open toen. Om 5:45 was ik ingecheckt en om 6:20 was ik voorbij paspoort controle en security.
Nice, ik heb do 9 jun dezelfde vlucht, DL57. Goed om te lezen dat je er heel vlot doorheen was, hetzij wel aan de vroege kant
@roelb Ze zeggen dat ze tickets en instapkaarten gaan controleren en dat je geen toegang hebt tot de vertrekhal 4 uur voor vertrek. Ben ook benieuwd of het uitvoerbaar is en blijft. Zeker ook gezien de andere reden om al airside te zijn die je noemt.
De vertrekhal is niet airside. Dat is de plek met check-in balies waar mensen hun boarding pass halen bij een balie danwel zelf printen op een kiosk. Dit is dus wel een kip-ei verhaal, want om daar te komen heb je dus blijkbaar al een boarding pass nodig.
Totale nonsens dit. Een extra rij erbij, een extra controle, een heel aantal reizigers dat helemaal niet kan aantonen dat ze daar naar binnen "mogen", omdat ze niets bij zich hebben waar op staat hoe laat ze vliegen. Dit is gewoon een heel slecht plan.
Als je nog geen boarding pass hebt zal een Itinerary van je vluchtschema toch wel voldoen? Dat kun je wel gewoon afdrukken en je naam staat daar ook gewoon op,
Ik ken niet veel mensen onder de 50 meer die nog een printer hebben. Maar je krijgt dan dus een rij met mensen die via allerlei methoden boekingsbevestigingen moeten gaan opzoeken. Soms op papier in wat voor vorm dan ook, soms elektronisch. Telefoons raken leeg, mensen kunnen het niet vinden, noem maar op. Extra chaos dus.
Je kunt ook gewoon helder en duidelijk communiceren. Zodat iedereen weet waar hij of zij aan toe is. Als je duidelijk communiceert dat het bij airlines X, Y en Z geen zin heeft om meer dan 3 uur voor vertrek aan te komen dan doen mensen dat ook niet. Maar er wordt door Schiphol en de airlines niet eenduidig en duidelijk gecommuniceerd, daar zit het probleem.
Als je duidelijk communiceert dat het bij airlines X, Y en Z geen zin heeft om meer dan 3 uur voor vertrek aan te komen dan doen mensen dat ook niet.
Denk je niet dat je iets te veel vertrouwen hebt?, ook hier op het forum berichten van mensen die wel 6 uur van tevoren op Schiphol willen zijn. Volgens mij is de communicatie heel duidelijk, maar zijn er teveel mensen die er sch*t aan hebben.
@roelb De communicatie is nu in alle media heel helder: kom niet meer dan 4 uur vantevoren, dat heeft namelijk geen zin. Hoeveel helderder dan dat wil je het hebben? Communicatie in de vorm "voor KLM mag je 5 uur van te voren al inchecken, bij Corendon 2 uur, bij TUI ook 2 uur tenzij je non-Schengen vliegt, dan is het 3 uur, behalve op woensdagen want dan gaat de balie wat later open" - daar is geen beginnen aan.
Dat is inderdaad prima, maar in de afgelopen weken was het natuurlijk veel chaotischer qua communicatie.
Maar.. er zijn zoveel uitzonderingen. Inderdaad KLM bijvoorbeeld. Daar is het juist geen enkel probleem om een early bag drop te doen. Er zijn ariside hotels op Schiphol. De ticketings desks zitten allemaal boven. Soms staan mensen standby voor een eerdere vlucht - of zijn ze dat van plan zodra ze airside zijn. En ik kan nog vele anderen uitzonderingen opnoemen.
Extra controles zijn geen oplossing, maar symptoombestrijding en m.i. ook een bron van nieuwe problemen.
Het % van de mensen die bij een ticketing desk moet zijn, of het % dat op standby staat maar nog geen ticket heeft, is ontzettend laag vergeleken met 'reguliere' passagiers. Het is nu niet een zaak van een perfecte oplossing bieden, maar van de situatie controleerbaar en voorspelbaar(der) krijgen.
Laten we eerst afwachten wat deze nieuwe aanpak aan effect sorteert, het zal allicht een beter resultaat geven dan de opgeklopte hype waardoor mensen 7 uur van te voren voor de zekerheid maar in een willekeurige rij gaan staan.
.... dan zijn er mensen zoals ik, die niet al te vaak vliegen en voor het plezier 6 uur van tevoren naar het vliegveld gaan voordat ik vlieg. Of het nou Schiphol is of een willekeuring ander vliegveld. Beetje rondlopen, mensen kijken, vliegtuigen kijken, wat eten en drinken, winkels kijken....
Eens @GoBucks . Onze kinderen vinden het ook erg leuk om op ons dooie gemak op het vliegveld nog rond te kijken en wijzelf ook, lekker wat eten, uitkijken naar de reis, etc.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.