Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wachtrijen Schiphol / Privium

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gilster
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Gilster »

Vanochtend om 4.30uur; sky priority security is pas open na 5uur blijkbaar, dus poortjes aan de SP kant dicht (je kon wel bij SP (je bagage) inchecken). Desondanks binnen 30minuten door de hele kermis heen.
Maarten-Annique
Amerikakenner

Bericht door Maarten-Annique »

Als we Meet & Assist boeken voor onze vlucht naar Las Vegas, worden wij dan al geholpen met inchecken en de afgifte van ruimbagage? Voorkomen we hiermee een lange rij voor het inchecken? Ik heb een auto-immuunziekte en daardoor energetisch zeer beperkt. Ik heb daarom assistentie van de KLM aangevraagd en gekregen, maar zij helpen me pas na het inchecken. Ik kan niet lang staan of een eind lopen, vandaar mijn vraag. Los ik met Meet & Assist dit probleem op? Bedankt alvast.
Gilster
Amerika-ontdekker

Bericht door Gilster »

@Maarten-Annique heb je dit al is bekeken;

https://www.schiphol.nl/nl/pagina/extra-assistentie/
Maarten-Annique
Amerikakenner

Gilster schreef:
07 jun 2022, 13:39
@Maarten-Annique heb je dit al is bekeken;

https://www.schiphol.nl/nl/pagina/extra-assistentie/
Ja, maar vanwege de grote drukte bieden ze deze dienst niet meer aan volgens KLM Care. KLM Care zegt niks voor me te kunnen doen en vertelde me dat Meet & Assist ook niet helpt met inchecken, maar daarna pas. Bedankt voor je reactie.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@Maarten-Annique Het zou mij zeer verbazen als je geen medische assistentie meer zou kunnen krijgen. Zeker gezien wat je aangeeft. Dat Meet en assist is niet bedoeld voor medische assistentie maar gewoon een aanvullende dienst tegen betaling om je als ''vip'' door de rijen te loodsen. Met deze voorkeursbehandeling natuurlijk extra interessant ivm de lange rijen. Daar wordt het nu voornamelijk voor gebruikt.

Ik zou het zeer kwalijk vinden als meet en greet service voorgaat tov een persoon of personen die medische assistentie nodig hebben.

Heb je al gebeld met KLM? Zie https://www.klm.nl/information/assistan ... assistance

Of gaven ze toen aan dat ze niks voor je kunnen betekenen? Als dat zo is dan zou ik het er zeker niet bij laten zitten.
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
Maarten-Annique
Amerikakenner

Ik heb inderdaad al gebeld en gemaild met KLM Care, maar ze zeggen dat ze niks voor me kunnen doen voor het inchecken. Ik probeer het nogmaals via Schiphol Airport Caddy. Bedankt voor jullie reacties.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Ik vind dat KLM zich er wel erg gemakkelijk vanaf maakt. Gewoon even contacten met Schiphol. Zij voeren volgens de assistentie uit. De airline geef alleen maar door aan de airport waar je vanaf vertrek en land.

Geef vooral aan dat als ze mensen vrij kunnen maken om meet en assist te doen dat ze ook mensen kunnen vrij maken om mensen die echt hulpbehoevend zijn te helpen.
Fam. Rosmalen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Fam. Rosmalen »

Ik had de vraag gesteld hoe lang van te voren aanwezig te zijn ook als we gebruik maken van de meet a& Assist Service.

Bedankt voor je email.

We raden aan om 3 uur voor vertrektijd aanwezig te zijn bij een vlucht naar Amerika en onze service is 2 uur. Met deze service heb je 90 % voorrang op reguliere passagiers. Wil je gebruik maken van de service dan kan je deze boeken via de website
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

OffTopic en waarschijnlijk krijg ik het halve forum over me heen, maar...

Ik vind de Meet & Assist service persoonlijk ongepast, zeker in deze huidige periode.

Ik zie het niet anders dan betaald voordringen, op een zelfde manier als dat er fast-passen in attractieparken zijn.
Diegenen die het zich kunnen financieel kunnen veroorloven hoeven minder lang te wachten, terwijl anderen juist hierom langer moeten wachten.

Tevens vind ik het van Schiphol belangenverstrengeling. "Compliance" noemen ze dit op mijn werk, een serieuze "NO GO".

Hoe drukker het op Schiphol is en hoe groter de problemen zijn, hoe meer mensen neigen naar een extra service tegen betaling en hoe beter het verdienmodel van Schiphol is.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Nee hoor @Coyote Buttes Ik ben het volledig met je eens. Dit soort zaken zou ik ook als eerste schrappen. Zeker als je basis niet op orde is. Natuurlijk gaat die ene dame of heer niet het verschil maken en is er een structureel probleem. Maar het voelt inderdaad onrechtvaardig. Alleen al daarom zou ik als signaal het tijdelijk opschorten. Dan laat je als Schiphol ook zien dat je er alles aan doet om de overlast voor het overgrote deel van de passagiers te beperken. Namelijk door er alles aan te doen je basisdienstverlening voor een ieder in stand te houden.

Ik zal het vast niet begrijpen of te kort door de bocht, maar naar mijn mening kun je een host ook aan de ingang van de vertrekhal zetten om mensen naar de goede incheckbalie te sturen.

En zeker in het voorbeeld van @Maarten-Annique is het natuurlijk te gek voor woorden dat er geen assistentie beschikbaar is voor mensen die dit nodig hebben.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 07 jun 2022, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Ondanks dat ik het intussen zelf ook heb geboekt vind ik wel dat je volkomen gelijk hebt. Ik trek dan maar even de vergelijking met bijvoorbeeld iets als business class: extra service tegen bijbetaling.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

wie betaald, bepaald. Op zich prima als je basis product (om maar even de vergelijking te maken tussen economy en Business Class) maar op orde is. En dat is hier duidelijk niet het geval. Los van het feit dat het onrechtvaardig is, helpt het ook geen steek want het verstoort alleen maar je reguliere processen. Ook mensen met sky periority e.d. hebben hier last van.

Net als met het steeds eerder naar Schiphol komen, verplaats je met dit soort diensten uiteindelijk alleen maar het probleem. De rij wordt er niet heel lang, maar heeeel lang van. Leuk dat handje vol mensen die via een extra service binnen 20 minuten door alle toeters en bellen is, maar ik zou als verantwoordelijke op Schiphol toch liever m'n basis op orde gaan krijgen.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Ach, wat een heerlijke Nederlandse spruitjeslucht hier.

Iemand die wat meer betaalt krijgt voorrang. Daar is toch helemaal niets mis mee? Het is niet alsof iemand wordt buitengesloten of dat er geselecteerd wordt op basis van afkomst, geslacht, geaardheid, etc. Iedereen heeft gewoon dezelfde mogelijkheid tot priority toegang, op een first-come, first-serve basis, het kost alleen wat geld. De een heeft het er wel voor over, de ander niet. Daar is m.i. echt niets mis mee.

Precies hetzelfde met Privium of status bij airlines. Dat laatste is in feite ook gewoon een investering die je doet voor dit soort voordelen. Waar de ene passagier altijd op zoek gaat naar de goedkoopste airline, is een ander loyaal aan een specifieke airline, betaalt soms wat meer, maar krijgt in ruil daarvoor onder andere voorkeursbehandeling op vliegvelden, toegang tot een lounge, etc.

Je kunt overigens ook altijd nog de VIP lounge boeken. Dan komt het security personeel en de marrechaussee gewoon naar jou toe, terwijl je met een glas champagne in de aparte VIP lounge zit. En daarna wordt je per auto direct naar je vliegtuig gebracht en mag je als eerste boarden. Lijkt me heerlijk. Ik heb het er niet voor over, maar ik zal de mensen die dit wel doen echt niet met een scheef gezicht aankijken. Ze betalen er voor en als ik het geld er voor over heb dan is het ook voor mij toegankelijk. Dat is dus helemaal prima wat mij betreft.
Laatst gewijzigd door roelb op 07 jun 2022, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Timothy555 »

Coyote Buttes schreef:
07 jun 2022, 15:59
OffTopic en waarschijnlijk krijg ik het halve forum over me heen, maar...

Ik vind de Meet & Assist service persoonlijk ongepast, zeker in deze huidige periode.

Ik zie het niet anders dan betaald voordringen, op een zelfde manier als dat er fast-passen in attractieparken zijn.
Diegenen die het zich kunnen financieel kunnen veroorloven hoeven minder lang te wachten, terwijl anderen juist hierom langer moeten wachten.

Tevens vind ik het van Schiphol belangenverstrengeling. "Compliance" noemen ze dit op mijn werk, een serieuze "NO GO".

Hoe drukker het op Schiphol is en hoe groter de problemen zijn, hoe meer mensen neigen naar een extra service tegen betaling en hoe beter het verdienmodel van Schiphol is.
Het halve forum over je heen krijg hoeft niet, je hebt uiteraard recht op je mening.

Ik volg je er wel niet in: als dit al niet meer mag, glijden we straks nog meer af naar een communistisch geïnspireerde maatschappij waar iedereen gelijk is voor elke wet. Van mij mogen ze botweg een 'steek iedereen voor-service' aanbieden die €1000/persoon kost. Zolang het voor iedereen toegankelijk is die dat wil betalen, goed voor mij. Anders kan je nog stellen dat reizen ook onverantwoord is, want ja, voor hen die het niet kunnen betalen...

Dus eens met @roelb
Fam. Rosmalen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Fam. Rosmalen »

Je hebt ook gelijk, met enige schaamte zal ik ook langs de rijen wachtende mensen lopen als wij gebruik maken van de Meet & Assist.
Vanaf 2017 al aan het sparen voor deze reis met het gezin....toen 2020 Covid en nu de ellende op Schiphol. Dus inderdaad heel egoïstisch probeer ik met geld er zeker van te zijn dat onze reis nu wel door kan gaan. Dit is de eerste keer in 15 jaar tijd dat wij met het vliegtuig op vakantie gaan....dus echt ervaren zijn wij niet ...kan zomaar zijn dat we ergens uren bij de verkeerde balie staan. Dat probeer ik nu te voorkomen.
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elendan »

Als je meer betaalt krijg je meer is OK maar niet als daardoor de persoonlijke assistentie voor mensen met een beperking in de kou staan. Dat is voor mij wel echt de limiet. Deze service zomaar opdoeken.....klinkt als ongegeneerd zakken vullen.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gilster
Amerika-ontdekker

Bericht door Gilster »

Het zou echter denk ik wel ongepast zijn van Schiphol om de ondersteunende service stop te zetten tbv mensen met een beperking, maar dan wel meet&assist aan te bieden. Die indruk werd enigszins gewekt met de post hieromtrent.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

@Fam Rosmalen: Voor mij hoef je je niet te schamen hoor. Geniet er van, en besef je dat eenieder net als jij die voorrangsbehandeling kan kopen, net als de betere stoel in het theater, de business class stoel voorin het vliegtuig, etc.

@Elendan/@Gilster: er is nog nooit kostenloze voorrang bij check-in geweest voor mensen met een beperking. Dat is ook niet gebruikelijk. Als passagier ga je zelf, of met je eigen begeleider, tot aan de check-in balie. Vanaf daar krijg je de kostenloze assistentie. Maar alleen voor de formaliteiten op het vliegveld. Voor medische assistentie, toilet etc zullen mensen die daar hulp bij nodig heben echt nog een eigen begeleider mee moeten nemen. Wil je ook priority toegang tot check-in dan kun je altijd voor extra dienstverlening betalen. Edit: ik zie dat het op schiphol toch mogelijk is om al hulp vanaf de parkeerplaats of NS station te krijgen. Dat loopt dan niet via de airline, maar via assistentie@airportcaddy.nl.

Even heel iets anders: nog forumgangers die morgen rond 11.30-12.00 op AMS zijn, met DL of KL non-schengen vliegen en een keer in relatieve luxe en comfort op hun vlucht willen wachten? Max 2 pers, stuur maar een pb.
Gilster
Amerika-ontdekker

Bericht door Gilster »

@roelb

https://www.schiphol.nl/nl/pagina/assis ... -schiphol/

Punt 4 geeft toch heel wat anders aan.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Ik heb er totaal geen moeite mee als mensen meer betalen en daardoor ook meer krijgen. Je verwacht ook wat voor een dienst die je betaald. Als mensen daar bereid zijn voor te betalen, prima.

Waar ik wel moeite mee heb is de combinatie dat Schiphol de basis niet op orde heeft maar deze service in stand houdt. Het zou naar mijn mening EN EN moeten zijn. Basis op orde, dat betekent dat jij in normale omstandigheden binnen 3 uur je vlucht moet kunnen halen, zonder vertraging e.d. Dat er daarnaast een vip service bestaat, prima. Maar nu is het gewoon geldklopperij. Mensen gaan het als escape gebruiken om kosten wat het kost, hun vlucht te halen, dan schiet het zijn doel voorbij in mijn ogen, logisch na 2 jaar covid? ja absoluut. Maar het helpt allemaal niet. Zeker niet op de lange termijn en als structurele oplossing voor de problemen op Schiphol.

En nogmaals gaan de drie dames en heren die als host fungeren voor pak hem beet 150 a 200 passagiers per dag het verschil maken? Nee natuurlijk niet.

Maar als het inderdaad zo is dat service voor mensen met een beperking niet uitgevoerd kan worden omdat een vip service in stand moet worden gehouden dan vind ik dat kwalijk. Dan zeg ik direct mee stoppen en je personeel daar in zetten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer