Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Naar de VS met Rilatine (Ritalin)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Naar de VS met Rilatine (Ritalin)

Bericht door Timothy555 »

Hey allen,

Begin Juli gaan we met het gezin naar NYC. Beide dochters gebruiken (uiteraard op doktersvoorschrift) Rilatine (in NL gekend als Ritalin).

Ik neem nét voldoende medicijnen mee voor het verblijf, in het originele potje. Ik heb ook een Engelstalige verklaring van de voorschrijvende arts (kinderneuroloog).

Heb ik nog iets anders nodig? Moet ik bij het binnenkomen in de VS dit invullen op het douaneformulier en/of dit op een andere manier melden? Ik kan niet meteen eenduidige antwoorden vinden.
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Naar de VS met Rilatine (Ritalin)

Bericht door babarage »

Nee je hoeft voor Amerika verder geen formulieren in te vullen. Officieel moet je het bij customs melden maar eerlijk gezegd zou ik dat ook niet echt doen. En dan bedoel ik dat je het niet actief hoeft te melden bij de paspoort controle en bij de douane controle waar je met je koffer doorheen gaat ook niet. Als ze je aanspreken dan meld je natuurlijk wel dat je prescription medicine bij je hebt.

Verder heb je met de originele potten, waar dan neem ik ook aan naam van kind plus dosering en voorschrijvend arts opstaan l, plus brief dokter genoeg. Je kunt eventueel nog een medicijnpaspoort bij de apotheek halen. En inderdaad stem hoeveelheid op reis af maar niet op de dag nauwkeurig hè. Ik zou een dag of 5 extra meenemen voor je weet ooit nooit niet. En uiteraard alles in handbagage, niet alleen verplicht maar ook verstandig. Wij hebben altijd 1 rugzak mee die never nooit bij ons weggaat met daarin medicijnen en laptop. Soms moet je namelijk opeens je handbagage inleveren omdat het vol is. En rugzak kan wel altijd mee. Stop de medicatie even bij elkaar in een ziploc, dan kun je het er bij vragen zo in één keer uitvissen.

Er zullen vast ook mensen met advies komen om een verklaring aan te vragen via cak met stempel rechtbank. Ik vind dat niet nodig, het wordt immers niet vereist door Amerika. Dan is het hooguit nodig voor als je terug naar Nederland gaat maar ik vind het risico dat ze hier bij terugkomst moeilijk gaan doen buitengewoon klein.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Neem a.u.b. extra medicijnen mee i.p.v. "net genoeg". Je moet maar een vlucht annulatie krijgen, of een virus gooit roet in het eten en je kan niet terug naar huis vertrekken op de dag die in de planning stond.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Timothy555
Amerika-expert

Bedankt @babarage en @kastelke voor de tips!

Wat de 'extra' medicatie betreft: het is niet zo dat dit medicijn van 'levensbelang' is voor mijn kinderen. Zonder medicatie zullen ze onrustiger zijn, zelf minder aan de reis hebben (omdat ze vaak hun hoofd niet rustig bij iets kunnen houden zoals een bezoek, winkelen, ...), maar als we nu 1 of 2 dagen vast komen te zitten zonder medicatie is dat het einde van de wereld niet.

Ondanks dat, neem ik misschien voor 7 dagen extra mee. Ik denk dat ik (desgevallend, indien gevraagd) aan de CBP-officer of bij de douane wel verkocht krijg dat ik mijn voorzorgen neem voor enkele dagen extra omdat je met de huidige flight cancellations overal altijd wel ergens kan komen vast te zitten.
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

Goed plan om een weekje extra mee te nemen. Met zo’n bekend medicijn gaan ze heus niet snel lastig doen. Als je drie weken komt en je hebt voor drie maanden mee gaan ze vast hun wenkbrauwen fronsen. Maar niet voor vier weken medicijnen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Timothy555
Amerika-expert

Mijn dochters gebruiken hetzelfde medicijn. De dosering is voor de oudste het dubbele van de jongste (zij neemt dus een tweede pilletje in elke dag).

Ik heb de arts laten verduidelijken op zijn brief wat voor elk de dagelijkse inname is.
In totaal heb ik dus 3 pilletjes per dag nodig, en we gaan 9 nachten (27 pilletjes). Ik neem aan dat een 40-tal pilletjes dan geen probleem is en zal het zo doen, dan heb ik voor een dag of 4 extra mee.
Timothy555
Amerika-expert

Even de moeite nemen om een update te geven, niet voor mezelf uiteraard maar mocht iemand in de toekomst deze vraag hebben.
Zonet antwoord gekregen van CBP op m’n vraag die ik via hun website stelde.

“ Thank you for contacting the U.S. Customs and Border Protection (CBP) Information Center.

You can bring the Ritalin to the US. The 90 day rule is not strictly enforced if you enter on a visa. You do not have to declare personal medications unless asked by a CBP officer”
KrekelJapie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door KrekelJapie »

https://www.cbp.gov/travel/us-citizens/ ... cted-items

If you need medicines that contains controlled substances listed in schedules II, III, IV, or V (e.g., some cough medicines, tranquilizers, sleeping pills, antidepressants, or stimulants), do the following:

- Declare all drugs, medicinals, and similar products to the appropriate CBP official;
- Carry such substances in their original containers;
- Carry only the quantity of such substances that a person with that condition (e.g., chronic pain) would normally carry for his/her personal use; and
- Carry a prescription or written statement from your physician that the substances are being used under a doctor's supervision and that they are necessary for your physical well being while traveling.

Schedule II

Schedule II drugs, substances, or chemicals are defined as drugs with a high potential for abuse, with use potentially leading to severe psychological or physical dependence. These drugs are also considered dangerous. Some examples of Schedule II drugs are: combination products with less than 15 milligrams of hydrocodone per dosage unit (Vicodin), cocaine, methamphetamine, methadone, hydromorphone (Dilaudid), meperidine (Demerol), oxycodone (OxyContin), fentanyl, Dexedrine, Adderall, and Ritalin
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer