Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Budget voor eten en drinken
- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Re: Budget voor eten en drinken
Ja, het komt inderdaad voor dat je geen ontbijt hebt, terwijl op foto's van het hotel er wel een ontbijt bij staat. Ze zeggen doodleuk dat door Covid er geen ontbijt is. Ik zoek daar vaak speciaal de hotels op uit en dacht dat het rond de tijd dat wij zouden gaan wel mee zou vallen, maar nee hoor... Ze maken er gewoon misbruik van en laten het maar zo, terwijl het aantal infecties toch erg laag is tegenwoordig. Dat is ons bij verscheidene hotels overkomen. Je kunt er wel een beetje achter komen of er een ontbijt is door naar de recensies te kijken bij het door jou geboekte hotel.
Voor reisverslagen:
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
Zoals eerder aangegeven kan je per hotel op booking of google bij de reviews kijken, hier kan je dan zoeken op 'breakfast' en kijken of er reviews van de laatste maanden tussen zitten.
Hotelontbijtjes zijn meestal niet veel soeps maar ik ben er toch altijd blij mee om niet gelijk na het wakker worden ergens eten te hoeven zoeken, twee sneetjes toast met wat 'roerei' een yoghurtje en een koffie helpt me vaak al een goed end op weg.
Betreffende de originele vraag van de TS, zelf budgetteer ik rond de 40-45$ p.p.p.d. in grotere steden zoals SF liggen de kosten vaak hoger (rond de 70 ppdd) omdat ik hou van lekker eten en vaak veel kleine dingetjes door de dag heen wil proberen. Onderweg en in de kleinere steden ligt het vaak iets lager, omdat ik hier gebruik maak van hotelontbijtjes, wallmarts of subways voor lunch, snacks vanuit de supermarkt en avondeten bij fastfood/diners.
Om iets van gezondheid te behouden op vakantie neem ik vaak portieverpakkingen proteinepoeder vanuit NL mee, wanneer het tijd is voor een tussendoortje gaat er een eiwitshake en een banaan in. Daarbuiten eet ik bij bijv Denny's een eiwit omelet ipv een gewone omelet, drink ik voornamelijk water en geen fris en wanneer de optie er is zal ik een panda express verkiezen over ander fastfood en hier een veggie optie kiezen. Daarbuiten is het wel gewoon vakantie en met al het gehike en andere activiteiten maak ik me vooral niet te veel zorgen om de ongezonde, vette hap.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
Er zijn genoeg hotels in de US met een prima ontbijt. Het is maar net in welke prijsklasse je iets boekt. Wij zijn al wel een paar jaar klaar met de echt goedkope hotelchains. Ik heb Choice nog eens een kans gegeven na een status match, maar er is gewoon vaak wel iets, en dat is ook vermoeiend. Inmiddels onderhouden we al een aantal jaar status bij Hilton, dus onderweg veel Hampton Inn's, Homewood suites en Garden Inn's. Eigenlijk altijd goed, allemaal ook met prima ontbijt, de laatste meestal cooked-to-order eggs.
De overnachtingen zijn dan misschien iets duurder, maar wij geven verder vrij weinig uit aan eten. Soms de occasional splurge in een leuk restaurant, maar dat is echt een uitzondering. Meestal is het 's avonds een stukje brood, kaasje en een glas wijn op de kamer, een bij een supermarkt-deli samengestelde maaltijd (soepje, salade, pasta, etc) of een keer een pizza met z'n tweetjes. Zitten we ergens in een kamer/suite met volledige keuken dan willen we ook nog wel eens een keer uitgebreid koken. Soms is er een BBQ beschikbaar, dan is een burgertje uiteraard een prima optie.
Lunch, voorzover nodig, komt over het algemeen gewoon uit de koeltas of tijdens een hike uit de backpack (brood, boter, kaas, stukje fruit).
De overnachtingen zijn dan misschien iets duurder, maar wij geven verder vrij weinig uit aan eten. Soms de occasional splurge in een leuk restaurant, maar dat is echt een uitzondering. Meestal is het 's avonds een stukje brood, kaasje en een glas wijn op de kamer, een bij een supermarkt-deli samengestelde maaltijd (soepje, salade, pasta, etc) of een keer een pizza met z'n tweetjes. Zitten we ergens in een kamer/suite met volledige keuken dan willen we ook nog wel eens een keer uitgebreid koken. Soms is er een BBQ beschikbaar, dan is een burgertje uiteraard een prima optie.
Lunch, voorzover nodig, komt over het algemeen gewoon uit de koeltas of tijdens een hike uit de backpack (brood, boter, kaas, stukje fruit).
Ik ben erg verbaasd te lezen dat er geen ontbijt zou zijn. Wij hebben ook zomer 2020 gereisd, zelfs toen had eigenlijk elk hotel (wij slapen in 2-2,5 sterren hotels) wel iets. Soms niet meer dan een mueslireep en een banaan, maar vaak ook een warm ontbijt met ei en bacon e.d. om mee naar je kamer te nemen, en vaak breakfast sandwiches die je op je kamer in de magnetron kon doen. Meestal ook wel yoghurt, sap en cereal. Afgelopen zomer en dit voorjaar waren in de meeste hotels de ontbijten weer als vanouds, al deed een enkel hotel nog moeilijk over zelf pakken en moest het door het personeel opgeschept worden.
Misschien regioafhankelijk? Wij waren zomer 2020 in Utah en Arizona, afgelopen zomer in het zuidoosten, en de kortere vakantes in Texas en New Mexico.
Aanvulling: inderdaad reviews lezen, dan zie je vanzelf of mensen klagen over het ontbrekende ontbijt.
Misschien regioafhankelijk? Wij waren zomer 2020 in Utah en Arizona, afgelopen zomer in het zuidoosten, en de kortere vakantes in Texas en New Mexico.
Aanvulling: inderdaad reviews lezen, dan zie je vanzelf of mensen klagen over het ontbrekende ontbijt.
Terug in Texas!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik heb idd nog eens bij de reviews van Booking.com gekeken en zie dan, als voorbeeld, bij hetzelfde hotel een bericht van maart met en van mei zonder ontbijt, vanwege covid.
Dus daar word ik niet wijzer van.
Idd ook foto's gekeken, soms zat er een tussen van het ontbijt 'buffet'. Maar de vraag is dus wat op dit moment (en nog belangrijker: straks in juli-aug) de waarheid is.... Wat natuurlijk niemand kan voorspellen, ook het hotel misschien niet.
Maar ik zal dus wat mailtjes sturen naar geboekte hotels (en dan niet via booking.com, daar heb ik de vraag al gesteld maar niemand reageert).

Dus daar word ik niet wijzer van.
Idd ook foto's gekeken, soms zat er een tussen van het ontbijt 'buffet'. Maar de vraag is dus wat op dit moment (en nog belangrijker: straks in juli-aug) de waarheid is.... Wat natuurlijk niemand kan voorspellen, ook het hotel misschien niet.
Maar ik zal dus wat mailtjes sturen naar geboekte hotels (en dan niet via booking.com, daar heb ik de vraag al gesteld maar niemand reageert).
Dag iedereen,
Eerst en vooral hartelijk dank voor jullie talrijke nuttige reacties!
Ik ben zelf ook nog eens gaan googelen naar waar men gezond en tamelijk goedkoop aan eten kan geraken.
Ik kwam hierbij uit op een supermarktketen Wholefood. Daar zou steeds een saladebar, verse sappen, veel vers fruit en gezonde maaltijden beschikbaar zijn.
Iemand die deze supermarkt kent?
Kevin
Eerst en vooral hartelijk dank voor jullie talrijke nuttige reacties!
Ik ben zelf ook nog eens gaan googelen naar waar men gezond en tamelijk goedkoop aan eten kan geraken.
Ik kwam hierbij uit op een supermarktketen Wholefood. Daar zou steeds een saladebar, verse sappen, veel vers fruit en gezonde maaltijden beschikbaar zijn.
Iemand die deze supermarkt kent?
Kevin
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Wholefoods is redelijk bekend in de VS en ik denk bij de meeste reizigers ook wel.
Het is een winkel met een voornamelijk biologisch ("organic") aanbod en daarmee vrij stevig aan de prijs. Of in goed Nederlands: kneiterduur.
Veel (grotere) supermarketen hebben een deli afdeling met verse salades en maaltijden.
Ketens als Albertsons, Safeway, Basha's, Vons, Publix, Walmart.
Het is een winkel met een voornamelijk biologisch ("organic") aanbod en daarmee vrij stevig aan de prijs. Of in goed Nederlands: kneiterduur.
Veel (grotere) supermarketen hebben een deli afdeling met verse salades en maaltijden.
Ketens als Albertsons, Safeway, Basha's, Vons, Publix, Walmart.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Even wat gegoogled op Denny's.
Bij een vestiging in Kissimmee, Fl zie ik dat bij een burger met "in store pickup" naast de tax ook 20% service wordt berekend. Het schijnt dus vrij normaal te worden om voor het overhandigen van een zakje bij het loket 20% te rekenen. Een "gewone"burger met fries, kaas e.d.komt al gauw op $18 a $21. Je kunt de vooraf ingevulde 20% wel zelf wijzigen.
Bij een vestiging in Kissimmee, Fl zie ik dat bij een burger met "in store pickup" naast de tax ook 20% service wordt berekend. Het schijnt dus vrij normaal te worden om voor het overhandigen van een zakje bij het loket 20% te rekenen. Een "gewone"burger met fries, kaas e.d.komt al gauw op $18 a $21. Je kunt de vooraf ingevulde 20% wel zelf wijzigen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik denk dat je in een ander topic (tips/fooien) wilde reageren?
Zal het daar ook plaatsen, maar ik bedoelde er hier ook mee aan te geven dat je met een dagbudget van $ 25 niet ver komt.
-
- Amerikafan
- Partner van: yente
- Aantal x V.S. bezocht: 5
@hemmie wij hebben een rondje Seattle-Seattle gedaan via oregon en noord Californië, ik kan je vertellen dat er hier weinig te ontbijten valt. Er zijn county's waar mondkapjes weer verplicht zijn, ook visitor centers in NP waar dit moet. Hotels gooien echt alles op corona, en niet alleen hotels. Het valt me echt op hoeveel er gesloten is, en als het open is is het "under staffed". Veel is op in restaurants, paskamers zijn gesloten door personeelstekort etc etc etc.
@MayJans wij zijn momenteel in de usa en vind het erg karig momenteel. Ik zou er niet automatisch vanuit gaan dat je ontbijt hebt
@MayJans wij zijn momenteel in de usa en vind het erg karig momenteel. Ik zou er niet automatisch vanuit gaan dat je ontbijt hebt
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Bummer
Ook tav de steeds strenger wordende corona maatregelen...
We gaan het zien in juli/aug....
Ik heb inmiddels bij de hotels die ik geboekt heb (in Washington DC (Hyatt Place), NYC (Hilton Garden Inn), Santa Cruz (La Quinta Inn by Wyndham), allen incl ontbijt) de vraag gesteld of, en zo ja wat voor een, ontbijt ze serveren.
Hotel in Las Vegas moet ik nog kiezen en boeken (ik gebruik hiervoor de tips uit een ander topic). Ik zal het ontbijt daar dan sowieso maar niet als overweging meenemen in de keuze.

Ook tav de steeds strenger wordende corona maatregelen...
We gaan het zien in juli/aug....
Ik heb inmiddels bij de hotels die ik geboekt heb (in Washington DC (Hyatt Place), NYC (Hilton Garden Inn), Santa Cruz (La Quinta Inn by Wyndham), allen incl ontbijt) de vraag gesteld of, en zo ja wat voor een, ontbijt ze serveren.
Hotel in Las Vegas moet ik nog kiezen en boeken (ik gebruik hiervoor de tips uit een ander topic). Ik zal het ontbijt daar dan sowieso maar niet als overweging meenemen in de keuze.

@steentjuh ik denk dat er inderdaad grote regionale verschillen zijn. Er er wordt vaak "covid" als excuus gebruikt, terwijl de werkelijke oorzaak personeelstekort (slecht excuus, dan zou je ook wat van de prijs af moeten doen, het hotel heeft immers ook de kosten niet) of domweg bezuiniging (ook verre van netjes als je wel bij het boeken te zien krijgt dat het incl. ontbijt is) is. Maar ik verwacht zelf deze zomer eigenlijk overal wel weer ontbijt (waar dat er standaard bij zit), heb van alle hotels wel reviews gelezen en daar wordt dan ook wel ontbijt genoemd.
Terug in Texas!
Zo te zien zien er inderdaad grote verschillen, ben in April en Mei in Minnesota, North Dakota, Michigan, Arizona, New Mexico en Texas geweest.
Bij elk hotel (Hilton, Marriott, Hyatt ketens en 2x een Best Western) een ontbijt gehad, zelfde zoals pre-COVID19. Overal waren de mensen & hotels wel klaar met de CDC cult.
Nationale parken/monuments, state parks: overal hangt er een blad dat maskers juist no longer mandatory zijn.
Bij elk hotel (Hilton, Marriott, Hyatt ketens en 2x een Best Western) een ontbijt gehad, zelfde zoals pre-COVID19. Overal waren de mensen & hotels wel klaar met de CDC cult.
Nationale parken/monuments, state parks: overal hangt er een blad dat maskers juist no longer mandatory zijn.
Hi,
Wij rekenen grofweg USD 50,- pp/dag. Vooral als we veel in hotels overnachten. Regelmatig een Denny's als ontbijt, toch ook wel een "warme" maaltijd als lunch. Vooral in de nationale parken kunnen belegde broodjes aardig aan de prijs zijn, en het avondeten in een lokale diner. Soms om de kosten te drukken pakken we een Mac Donals oid mee.
Dit jaar gaan we van de 17 dagen die we gaan ongeveer 13 kamperen in de nationale parken, dus dan zijn ontbijt en avondeten vaak aan de tent. Ik denk dat we dit jaar op ongeveer USD 30,- pp/dag uit kunnen komen
Veel plezier!
Wij rekenen grofweg USD 50,- pp/dag. Vooral als we veel in hotels overnachten. Regelmatig een Denny's als ontbijt, toch ook wel een "warme" maaltijd als lunch. Vooral in de nationale parken kunnen belegde broodjes aardig aan de prijs zijn, en het avondeten in een lokale diner. Soms om de kosten te drukken pakken we een Mac Donals oid mee.
Dit jaar gaan we van de 17 dagen die we gaan ongeveer 13 kamperen in de nationale parken, dus dan zijn ontbijt en avondeten vaak aan de tent. Ik denk dat we dit jaar op ongeveer USD 30,- pp/dag uit kunnen komen
Veel plezier!
Zuid-Westen september 2012
Mid-Westen september 2014
Zuid-Westen september 2016
Rondje Mid-Westen September 2022
Mid-Westen september 2014
Zuid-Westen september 2016
Rondje Mid-Westen September 2022
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Beetje moeilijk om er een eenduidig antwoord op te geven. Voor m’n NYC-trip deze zomer hoop ik toe te komen met $250/dag voor 4 personen. Ontbijt is inbegrepen maar we zullen er vermoedelijk niet elke dag gebruik van maken, ik wil ook eens ontbijten in een IHOP om maar iets te zeggen. De dagen dat het fastfood of een broodje zal worden, lukt het vermoedelijk, en hopelijk compenseert dat dan voor die keer dat we wat deftiger gaan eten (steakhouse oid).
Nu kan dit natuurlijk ook als je in een hotel zit, alleen eet je dan niet in de tent maar op je hotel kamer

meest recente verslagen
2017 http://deepsouth2017.wordpress.com/
2022 http://rondreisnoordwestusaenzuidwestca ... press.com/
2023 https://rondreiscolombia2023.wordpress.com/
2025 https://chilienargentinie2025.wordpress.com/
2017 http://deepsouth2017.wordpress.com/
2022 http://rondreisnoordwestusaenzuidwestca ... press.com/
2023 https://rondreiscolombia2023.wordpress.com/
2025 https://chilienargentinie2025.wordpress.com/
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zelfs als je wel een ontbijt hebt zal dat echt niet altijd fatsoenlijk zijn. Soms wel maagvullend (zoete broodjes) maar niet direct lekker of voedzaam. Ik zou als ik jullie was hoe dan ook zorgen voor een koelbox en brood en beleg. Voor de lunch kun je daar dan ook gebruik van maken.MayJans schreef: ↑06 jun 2022, 09:12Ik begrijp dus goed van mensen die er nu zijn of net terug zijn dat er dus inderdaad nog steeds geen ontbijt is (ook als je wel inclusief ontbijt hebt geboekt)?
Wij hebben bijna alle hotels inclusief ontbijt geboekt. Ze daar soms ook op uitgekozen.
(Meeste geboekt via booking.com).
Ik zal toch even een mail rondje gaan doen en nagaan of ze dan wel fatsoenlijk ontbijt serveren…
Marianne
Ik vind persoonlijk dat de ontbijten in de afgelopen 10 jaar wel erg zijn verbeterd. 10 jaar geleden hadden veel hotels nog een simpel continental breakfast, toast, zoete broodjes en een stuk fruit, en misschien een koud gekookt ei, maar de laatste jaren (even covid buiten beschouwing laten) hebben verreweg de meeste hotels een warm ontbijt met ei, bacon/sausage en vaak nog iets van aardappels. tortilla's of biscuits en gravy ofzo. En dan ook natuurlijk nog toast, zoete broodjes, wafels, cereal, yoghurt, fruit en vaak oatmeal. Meestal dus absoluut niets te klagen.
Terug in Texas!
- bedeve
- Amerika-expert
Er is geen peil op te trekken.....
Best Western hotels waar je een papieren zakje met een broodje , sinaappelsap en een yoghurtje meekrijgt....
Ja ...u moet weten dat we personeelstekort hebben....
Andere hotels met een ontbijt waar een hele dag eten in zit..
Zegt u het maar...
De gangbare economy keten hotels bieden wat ze altijd geboden hebben
Moet je niet teveel nadenken over gezond eten.....
Wat
is ....
Ik begrijp er nix van dat iemand alle hotels via "DE " machine boekt en het vervolgens heeft over budgetbewaking
Kan ik met mn pet niet bij
Best Western hotels waar je een papieren zakje met een broodje , sinaappelsap en een yoghurtje meekrijgt....
Ja ...u moet weten dat we personeelstekort hebben....
Andere hotels met een ontbijt waar een hele dag eten in zit..
Zegt u het maar...
De gangbare economy keten hotels bieden wat ze altijd geboden hebben
Moet je niet teveel nadenken over gezond eten.....
Wat

Ik begrijp er nix van dat iemand alle hotels via "DE " machine boekt en het vervolgens heeft over budgetbewaking
Kan ik met mn pet niet bij
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 118 Reacties
- 17361 Weergaves
-
Laatste bericht door Big Al