Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wachtrijen Schiphol / Privium

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
thomm
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door thomm »

Vanmorgen 4 uur voor vertrek gekomen en binnen een half uur ingecheckt en door de douane. Rij voor de security was nog geen 10 minuten.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Wij iets langer, al met al een uurtje vanaf binnenkomst vertrekhal, even druk bij security, automatic paspoortcontrole was gek genoeg dicht, maar al met al viel het goed mee. Goede reis allen voor diegene die vandaag vertrekken
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Goeie reis en veel plezier @thomm @d_vdploeg en anderen, geniet ervan!
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@harryh thanks!! :thumbup:
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
thomm
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door thomm »

harryh schreef:
10 jun 2022, 09:11
Goeie reis en veel plezier @thomm @d_vdploeg en anderen, geniet ervan!
Dankjewel!! :)
FreqFlyerUA
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door FreqFlyerUA »

Tip voor reizigers met eindbestemming Schiphol die Non-Schengen aankomen (gebaseerd op eigen ervaring)

Zeker in de ochtend kan het erg druk zijn bij de paspoortcontrole om Schengen/Nederland in te komen bij de D-pier en de E-pier. De D-pier paspoortcontrole wordt vaak afgesloten of er staat een heel lange rij boven aan de roltrap omdat het beneden te vol staat en dat is te gevaarlijk als mensen met de roltrap naar beneden gaan. Soms is de D-pier paspoortcontrole zelfs helemaal afgesloten en worden reizigers doorverwezen naar de E-pier, waar dan ook een lange rij komt te staan boven aan de roltrap. Ik ben toen doorgelopen naar de F-pier arrivals paspoortcontrole en daar stond helemaal geen rij. Mocht het daar ook boven vast staan kun je zelfs nog de gok wagen om door te lopen naar de G-pier. Uiteindelijk is het een beetje een gok, maar je kunt ervan uitgaan dat als ze bij de arrivals paspoortcontrole iedereen boven al tegenhouden, dat het beneden ook helemaal vol staat. Voor je bagageclaim band maakt het niet uit door welke paspoortcontrole je gaat.
marieke van oorschot
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door marieke van oorschot »

Update betreffende Meet and Assist: ik had online geboekt voor 17 juli. Bij Tijd had ik de vertrektijd van de vlucht ingevuld. Dat was juist! Net een mail gekregen waarin staat dat we twee dagen voor vertrek alle info krijgen die nodig is. Inclusief het telefoonnummer van de host. Dus moet goed komen!
Loves Vegas!
Nicky67
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Nicky67 »

Ik ook net precies dezelfde mail gekregen. Heeft wel een paar dagen geduurd, maar ben er
blij mee. Voor mij persoonlijk een stukje gemoedsrust.
kwarktaart
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 57

Bericht door kwarktaart »

Maar wat ik me afvraag, je hebt de tijd van de vlucht ingevuld, maar kun je dan toch vier uur van tevoren met de meet and assist afspreken? Ik heb dit ook geboekt en heb twee uur (standaard) afgerekend, maar wil vier uur voor vertrek wel inchecken. Ik heb de assist niet vier uur nodig uiteraard, alleen om door de rijen te komen…
marieke van oorschot
Amerikafan

Ik ga er volledig van uit dat deze mensen goed kunnen inschatten hoeveel tijd er nodig is. Ik neem aan dat dit drie uur voor vertrek is, omdat dit altijd wordt aangegeven.
Loves Vegas!
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Ze houden 2 uur aan. Uit eerdere ervaringen hier in het topic is gebleken dat dit de laatste dagen (voornamelijk na de rampdagen) ruim voldoende was. Ikzelf heb de begin en eindtijd aangegeven van wanneer ik de dienst wilde afnemen
marieke van oorschot
Amerikafan

Twee uur vind ik ook prima! Ik wacht het wel af.
Loves Vegas!
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Ik krijg net bericht dat ik (maar) 1 dag van te voren de host details ontvang. Vind het niet ruim, maar goed. En ik had niet de tijd van de vlucht maar van de ontmoeting ingevuld. Wel alles toegelicht bij de omschrijving.
marieke van oorschot
Amerikafan

Die mail heb ik ook gekregen. Dat was het antwoord op de originele aanvraag via de website.
De andere antwoorden via mail (waarin stond dat je alle info 2 dagen voor vertrek krijgt), waren als antwoord op de mails die ik na mijn aanvraag had verstuurd. Het maakt op zich niets uit. Het wordt geregeld en zij zorgen er zeker voor dat er genoeg tijd is.
Loves Vegas!
Nicky67
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Nicky67 »

Ik heb gisteren ook een mail ontvangen dat ze 1 dag van te voren contact opnemen. Hoop dat we zo wie zo kunnen vliegen, wordt niet vrolijk van de berichten in de krant dat schiphol vluchten gaat schrappen, en dan vooral tussen half juli en half augustus.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Gelukkig is de oplossing nabij! We gaan 30% van de vluchten schrappen...
DennisS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door DennisS »

Wij hebben gisteren ook een mail ontvangen. Moest het volgende doorgeven:
- Lead passenger
- Total passengers travveling
- Flight number(s)
- Departure / Arrival / Transfer
- Contact details lead passenger in case of emergency
- Travveling business class or economy

Alles netjes doorgegeven en de geautomatiseerde respons was:

Beste meneer/mevrouw,
Hartelijke dank voor uw vraag. Wegens drukte is het helaas niet mogelijk om alle vragen direct te beantwoorden. Hieronder vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen. Hopelijk beantwoorden wij hiermee uw vraag.
Mocht uw antwoord er niet tussen staan dan horen wij dit graag. Graag ontvangen wij dan een e-mail. info@schipholmeetandassist.com

Met vriendelijke groet,
Team Meet and Assist

1. Wanneer ontvang ik informatie van de boeking (naam van de host en meeting point) ?
Wij sturen 2 dagen voor de service datum de host informatie en meeting point/ tijd
2. Zijn we verzekerd van het halen van onze vlucht met jullie service?
Als u de Meet and Assist service boekt, dit kan voor vertrekkende vluchten, dan begeleidt onze host u langs de check-in, security en paspoort controle. Dit betekent dat u principe niet in de rij hoeft te staan. Helaas zorgt de huidige situatie op Schiphol ervoor dat wij dit niet 100 % kunnen garanderen, maar tot op heden krijgen onze hosts nog steeds voorrang bij zowel de incheckbalies, security checks als bij de paspoort controle.

3. Wat doet een porter?
Bij aankomst helpt de porter u met het vervoeren van de bagage naar de aankomsthal/ taxi.
Bij vertrek helpt de porter u met het vervoeren van de bagage naar de incheckbalie.

4. Wat te doen als de datum/ tijd op de website niet meer te boeken is?
Dit betekent dat er geen host meer beschikbaar is op de door u gekozen dag.
5. Welke tijd vul ik in bij de vertrektijd?
De tijden die u invult zijn de vertrek- of aankomsttijden van uw vlucht(en).
6. Wat houdt de service in?
Bij aankomst ontvangt de host u bij de deur van het vliegtuig en begeleidt u via verschillende checkpoints (bagageband, security) naar de aankomsthal/ taxi, zodat u niet in de rij hoeft te staan.
Bij vertrek ontvangt de host u in de vertrekhal. De Host begeleidt u langs de verschillende checkpoints (check-in, security en paspoort controle) naar de gate, zodat u niet in de rij hoeft te staan.
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
kwarktaart
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 57

Bericht door kwarktaart »

Maakt iemand zich hier druk om de vluchten die in juli geannuleerd gaan worden of is er een rooskleurige theorie/verwachting dat dit geen USA vluchten gaan zijn?
mikekiwi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door mikekiwi »

Druk maken is een groot woord, maar het draagt niet bij aan een ontspannen voorbereiding op onze vakantie....
Onze zomertrip '24 naar Hawaii: Eilandhoppen op Hawaii

Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
marieke van oorschot
Amerikafan

Ik maak me er niet druk om. Maar wij hebben dan ook geen rondreis geboekt dit jaar. Eerst een week New York en daarna anderhalve week Las Vegas. Dus mochten we iets eerder of later heen gaan, dan is het voor ons geen ramp. We hoeven niet ons hele schema om te gooien. Ga ik balen als mijn vlucht geannuleerd wordt? Natuurlijk. Maar er komt vast wel een oplossing.
Nogmaals, ik denk er zo over omdat we enkel hotels geboekt hebben en geen auto. Nou ja, pas in Vegas. Maar dan hoop ik er toch wel een keer te zijn…
Loves Vegas!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer