Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wachtrijen Schiphol / Privium

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door jill1234 »

Ik vind het niet erg ontspannen; samen met de situatie in Yellowstone hebben we weleens een leukere/ontspannendere voorbereiding gehad.
Wat zou er gebeuren als je vlucht geannuleerd wordt? Wij hebben camper en vlucht bij Travelhome geboekt. Ben je dan je geld kwijt of boeken ze je om naar een andere vlucht? Alleen...als we een dag later vliegen missen we 2 dagen van de camperreis want de verhuur is niet op zondag open en kunnen we dus pas maandag ipv zaterdag de camper ophalen. Of zou je ook een dag eerder mogen vliegen? Met andere woorden: heb je keuze bij het omboeken? Mocht dat aan de orde komen. En ik ben ook benieuwd hoelang vantevoren er duidelijkheid is. Wij vliegen half augustus.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
bennov
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door bennov »

kwarktaart schreef:
16 jun 2022, 20:00
Maakt iemand zich hier druk om de vluchten die in juli geannuleerd gaan worden of is er een rooskleurige theorie/verwachting dat dit geen USA vluchten gaan zijn?
Druk maken heeft ook weinig zin denk ik. Hoe dichterbij het komt, hoe meer je het in de gaten kunt/moet houden en anticiperen als jouw vlucht geannuleerd wordt. Wij vliegen 30 juli, op een zaterdag........dus ik heb me nu al voorbereid op grote chaos en topdrukte. Heb daarom al gekozen voor de meet & assist optie, die het hopelijk iets prettiger gaat maken. En mocht de vlucht geannuleerd worden, dan gaan we wel bellen met KLM voor een vervangende optie/alternatief.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Wij vertrekken op 9 augustus. Dus nog relatief ver weg en we kunnen de hele maand juli nog afkijken hoe het gaat.
Ik heb ergens de stiekeme hoop dat intercontinentale lijnvluchten minder getroffen gaan worden dan vakantiecharters.
Toch net even op KLM.nl gekeken of onze vluchten nog te boeken zijn. Dat zijn ze nog wel, maar KLM is al met een flinke ontmoedigingsactie begonnen; waar deze vlucht (rechtstreeks AMS-LAS) een paar maanden geleden nog zo'n €950 moest kosten, is dit intussen €2350 voor basic economy :shock: :shock: .
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
mikekiwi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door mikekiwi »

In ons geval wel rondreis met autohuur en geboekte excursies. Dag eerder of later vertrek is te overzien, twee dagen later wellicht ook, maar dan leveren we wel in op een aantal zaken waar we echt naar uit kijken

Houdt ook wel in dat ik geen meet&assist durf te boeken, anders nog meer geld down the drain...
Onze zomertrip '24 naar Hawaii: Eilandhoppen op Hawaii

Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Grouchy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 100

Bericht door Grouchy »

Het zal wel meevallen met de annuleringen voor de Delta, American, United en KLM vluchten vanaf Schiphol richting de VS.
De ticketverkoop voor Juli zal denk ik nu wel worden stopgezet met uitzondering waarschijnlijk van de full flex en business class tickets.
Het is namelijk aan de maatschappijen om het e.e.a. te vertalen in bijvoorbeeld botweg vluchten te schrappen of met een boekingstop en dus de dienstregeling te behouden.
Chaos en drukte zal er zoals gebruikelijk wel zijn.
Laatst gewijzigd door Grouchy op 16 jun 2022, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
IngridUSA
Amerika-expert

Bericht door IngridUSA »

Wij gaan pas half augustus, maar naar Portugal. Ik heb een hele rondreis (à la USA) samengesteld inclusief huurauto. Ik lig er niet wakker van, maar kijk het wel even aan de komende weken. En ik heb ook al Meet&Assist. Hopelijk (sorry, egoïstisch) annuleren ze een aantal van die 13-in-een-dozijn bulkvluchten en niet de mijne. Maar ik ga nu nog geen plan B maken. Nieuwe tickets kopen en vliegen vanuit een andere luchthaven zie ik niet zitten. We vliegen ook niet vanuit hetzelfde vliegveld terug en dat beperkt de keuze. Daarom vliegen we nu ook helaas niet vanuit Rotterdam of Eindhoven.
hdehaan79
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hdehaan79 »

Reactie KLM op maatregelen Schiphol (voor wat het waard is… omboeken is natuurlijk niet hetzelfde als annuleren):
Met de huidige informatie die we hebben gekregen van Schiphol is de verwachting dat het niet nodig zal zijn om bestaande boekingen op grote schaal te annuleren.
https://nieuws.klm.com/reactie-klm-op- ... -schiphol/
kwarktaart
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 57

Bericht door kwarktaart »

Ik hoor in het nieuws dat het puur gaat om het aantal passagiers per dag te reduceren. Aangezien zowel de KLM als de ANVR de kosten van geannuleerde vluchten gaat verhalen op Schiphol, is mijn theorie dat ze eerder goedkope tickets annuleren dan duurdere tickets. Een ticket van honderd, tweehonderd euro naar Londen of Barcelona bijvoorbeeld is 1 persoon, maar die ene persoon die naar de VS vliegt “kost” misschien wel €800 of meer. Blijft 1 persoon, maar kosten die geclaimd worden bij Schiphol is een vier- of vijfvoud. En dat uiteraard keer een paar duizend per dag.

Dan is de logica toch om niet die dure tickets te cancellen?
heidem
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door heidem »

kwarktaart schreef:
Maakt iemand zich hier druk om de vluchten die in juli geannuleerd gaan worden of is er een rooskleurige theorie/verwachting dat dit geen USA vluchten gaan zijn?
Druk maken niet, want op mn bestemming komen zal hoe dan ook wel lukken.

De maatregelen zullen denk ik wel gevolgen hebben voor vluchten naar de VS.In het nieuwsbericht van Schiphol staat nu:
Als er op een dag minder reizigers meekunnen, bepaalt de slotcoordinator de verdeling en gaan luchtvaartmaatschappijen bekijken hoe ze dit oplossen.
Tijdens de persconferentie werd gesproken over verdeling naar evenredigheid over de luchtvaartmaatschappijen, dus dat zou betekenen dat er ook gevolgen zijn voor bijv. Delta. Gevolgen wil alleen nog niet zeggen dat het gaat om annuleringen, zeker als het gaat om vluchten met veel overstappers en weinig lokale instappers. Het gaat namelijk alleen om de capaciteit voor instappers.
Timmeehhh
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Timmeehhh »

heidem schreef:
16 jun 2022, 23:22
Tijdens de persconferentie werd gesproken over verdeling naar evenredigheid over de luchtvaartmaatschappijen, dus dat zou betekenen dat er ook gevolgen zijn voor bijv. Delta. Gevolgen wil alleen nog niet zeggen dat het gaat om annuleringen, zeker als het gaat om vluchten met veel overstappers en weinig lokale instappers. Het gaat namelijk alleen om de capaciteit voor instappers.
Precies. Maar er zit wel een verschil in natuurlijk: Wij vliegen volgende maand naar Chicago en zo heeft KLM (met partners) een heleboel verschillende bestemmingen in de VS. Stel ze moeten onze vlucht naar Chicago er uit gooien, boeken ze ons gewoon om naar een vlucht richting de VS die nog wel gaat met een lokale overstap op een Delta vlucht naar Chicago bijvoorbeeld.

Dat is anders dan een Transavia die nu vakantievluchten naar Mykonos heeft, als die er uit vallen kunnen ze dat niet zo gemakkelijk omboeken.

Ik gok dat het dus ook daarom is dat KLM met het statement kwam dat op grote schaal annuleren niet nodig zal zijn. Omboeken wellicht wel eventueel met een overstap afhankelijk van de bestemming in de VS, maar ik denk dat iedereen daar best mee kan leven.
Groetjes Tim
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

kwarktaart schreef:
Wat ik begrepen heb zal het vooral om de korte vluchten gaan. Dus Londen, Brussel, Parijs, Dusseldorf, Frankfurt, Kopenhagen en alles wat daar aan klein grut nog tussenzit. Vluchten waar mensen redelijkerwijs zelf een makkelijk alternatief voor gevonden krijgen en waar geen grote bedragen wat betreft claims aan vastzitten.

Touroperators zijn al in overleg om zich te verenigen en alles, werkelijk alles op het bordje van Schiphol te kieperen. Het is wachten op een organisatie die ditzelfde gaat doen voor reizigers die hun eigen reis in elkaar geknutseld hebben.

Beschamend wat er gebeurd. Nog beschamender was gisteren de persconferentie van die prutser. Dan wordt er gevraagd of er voorzieningen zijn getroffen voor claims die zullen volgen. Wat iedereen met 4 jaar lagere school en LTS zwakstroom ziet aankomen. Maar meneer heeft er geen informatie over. Manman...
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Timmeehhh schreef:
17 jun 2022, 08:38
Precies. Maar er zit wel een verschil in natuurlijk: Wij vliegen volgende maand naar Chicago en zo heeft KLM (met partners) een heleboel verschillende bestemmingen in de VS. Stel ze moeten onze vlucht naar Chicago er uit gooien, boeken ze ons gewoon om naar een vlucht richting de VS die nog wel gaat met een lokale overstap op een Delta vlucht naar Chicago bijvoorbeeld.
Maar goed, als iedereen omgeboekt wordt, heeft het alsnog weinig impact op het aantal reizigers dat vanaf Schiphol vertrekt. Het is niet het aantal vliegtuigen dat het probleem is, maar het aantal reizigers.
Dus belangrijker dat ze (nu) eerst stoppen met nieuwe boekingen te accepteren voor deze periode. En vervolgens kunnen ze dan evt. deze halfvolle vluchten samenvoegen.
Vanwege de hub functie van Schiphol voor KLM, verwacht ik ook niet snel dat ze veel intercontinentale vluchten eruit gaan gooien. Hetis niet handig om de reizigers wel met KLM Cityhopper naar Schiphol te halen om ze daar dan te laten stranden.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Almere vak V
Amerika-expert

Timmeehhh
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Timmeehhh »

Frasi schreef:
17 jun 2022, 10:51
Timmeehhh schreef:
17 jun 2022, 08:38
Maar goed, als iedereen omgeboekt wordt, heeft het alsnog weinig impact op het aantal reizigers dat vanaf Schiphol vertrekt. Het is niet het aantal vliegtuigen dat het probleem is, maar het aantal reizigers.
Dus belangrijker dat ze (nu) eerst stoppen met nieuwe boekingen te accepteren voor deze periode. En vervolgens kunnen ze dan evt. deze halfvolle vluchten samenvoegen.
Dat klopt en dat bedoelde ik dan ook, volgens mij hebben zowel KLM als Transavia (tenminste dit werd gisterenavond bij Humberto geroepen) aangegeven de ticketverkoop aan banden te leggen voor het grootste deel van juli. Dan krijg je dus voor de vluchten die gecanceld worden (omdat bijvoorbeeld een vliegtuig 80% leeg laten vertrekken geen optie is) zulke creatieve oplossingen.
Groetjes Tim
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Almere vak V schreef:
17 jun 2022, 11:09
Dat duurde niet lang...

https://www.ad.nl/reizen/consumentenbon ... ~ad41a630/
Wel heel gemakkelijk om te stellen dat, met het terug betalen van je reissom de kous af zou zijn,
Je staat dan wel vlak voor het hoogseizoen met lege handen, probeer dan nog maar om een alternatieve vakantie te boeken voor een beetje redelijke prijs. (luxe probleem I know)

Persoonlijk ben ik nog niet zo bang voor de lijnvluchten,
dit zijn langlopende contracten, ik kan me niet voorstellen dat Schiphol het zich kan veroorloven om ruzie te maken met United AA Delta etc.
Met het schrappen van deze vluchten vanaf Schiphol moet de US zijde ook de vlucht schrappen cq omboeken naar een ander vliegveld, wordt een hele lastige opgave midden in het hoogseizoen.
Janneman99
Amerika-ontdekker

Bericht door Janneman99 »

Dat lijkt mij ook en dat hopen we dan maar. Ik vlieg op 14 juli met AA en een week later weer terug met AA.
1986 FL - 1992 NY - 2000 FL - 2005 Stormchase OKC - 2006 FL - 2008/2009/2010 Stormchase CO - 2011/2012/2013/2014/2015 Stormchase OKC - 2016 Nat.Parks SW - 2017 Stormchase OKC - 2018 Nat.Parks Mid - 2019 Stormchase OKC - 2022 FL - 2023 Stormchase OKC
Almere vak V
Amerika-expert

Bushmaster schreef:
17 jun 2022, 11:46
Wel heel gemakkelijk om te stellen dat, met het terug betalen van je reissom de kous af zou zijn,
Precies dit dus. Het is de onuitstaanbare arrogantie waarmee, ook hier weer op, wordt gereageerd. Meneer verdient zelf een godsvermogen dus het zal hem een zorg wezen of het klootjesvolk wel of niet op vakantie gaat. Die mogen al hun handjes dichtknijpen als ze ook maar iets van hun zuur verdiende centjes terug gaan krijgen. Dus verder je bek houden en rustig afwachten wat de almachtig onwetende gaat beslissen. Ik zou het beschamend willen noemen maar dat dekt totaal de lading niet...
Bushmaster schreef:
17 jun 2022, 11:46
Persoonlijk ben ik nog niet zo bang voor de lijnvluchten,
Lijnvluchten gaan niet alleen naar Amerika. Maar ook naar Brussel, Frankfurt en Londen. Ik heb wel is begrepen dat er 50 vluchten per dag naar Londen gaan. Ik heb begrepen dat met name daar de pijn gaat zitten. Maar ik laat me graag verrassen volgende week.
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

Yep, ik zit dus op 1 van die 50 vluchten per dag. Ik vlieg vanuit AMS naar Seattle deze zomer, met British Airways via LHR.
Ik ben benieuwd wat het gaat worden.

Ook ik irriteer me mateloos aan die Benschop, ze noemen hem niet voor niets "de sloper" van Schiphol.
Werkelijk ongelooflijk wat een onkunde.
Almere vak V
Amerika-expert

Coyote Buttes schreef:
17 jun 2022, 13:43
Ook ik irriteer me mateloos aan die Benschop, ze noemen hem niet voor niets "de sloper" van Schiphol.
Werkelijk ongelooflijk wat een onkunde.
En als ie het nou bewust zou doen. Dan zou je er nog wat van kunnen vinden. Maar hij heeft echt totaal geen idee wat ie aan het doen is. Totale onwetendheid. Staat er echt bij als een konijn wat in de koplampen staat te turen...
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Ik heb net een mail gekregen van de reisorganisatie waar we de camper en de vlucht hebben geboekt dat de kans bestaat dat de hele reis geannuleerd gaat worden. Daar schrik ik toch van....ik lees niks in die mail over dat ze dan proberen om te boeken op een andere vlucht....
Je zou dan binnen een week je geld terugkrijgen om een andere vakantie te boeken, maar ja, waarheen?
Er wordt verzocht geduld te hebben en geen contact op te nemen.
Ik word hier echt heel onrustig van....
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer