Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wachtrijen Schiphol / Privium
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 57
Re: Wachtrijen Schiphol / Privium
Jeetje, dat is echt wel schrikken ja @jill1234 Ik zit ook totaal niet te wachten op geld terug, maar wil die droomreis van drie weken maken waar we al lange tijd naar uitkijken. Ik mag toch hopen dat ze van USA vluchten afblijven en er gekeken wordt naar het verplaatsen van kleine vluchten naar regionale vliegvelden.
Laatst gewijzigd door kwarktaart op 17 jun 2022, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij wachten ook vol spanning op de komende dagen, hopelijk gaan er vooral korte vluchten binnen Europa geschrapt worden, daar is het net wat makkelijker voor om een alternatief te vinden.
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
Oei, dan wordt het nog spannender ja. Wij hebben een losse camper via Tioga tours en KLM vluchten. Ik ben al wel aan het denken wat we kunnen als we omgeboekt worden naar eerder of iets later, maar ging er vanuit dat KLM daar wel voor zou gaan zorgen…
Klopt mijn aanname dat je de camper evt later kunt ophalen en de geplande einddag weer inlevert? Ofwel, blijft de camper beschikbaar voor jou in de gehuurde periode?
Klopt mijn aanname dat je de camper evt later kunt ophalen en de geplande einddag weer inlevert? Ofwel, blijft de camper beschikbaar voor jou in de gehuurde periode?
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
2023 West-Canada
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Welke organisatie is dat? Nu wordt het toch wel (te) spannend 
Laat maar ik zie het al. sterkte!

Laat maar ik zie het al. sterkte!
1986 FL - 1992 NY - 2000 FL - 2005 Stormchase OKC - 2006 FL - 2008/2009/2010 Stormchase CO - 2011/2012/2013/2014/2015 Stormchase OKC - 2016 Nat.Parks SW - 2017 Stormchase OKC - 2018 Nat.Parks Mid - 2019 Stormchase OKC - 2022 FL - 2023 Stormchase OKC
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Bericht verwijderd ivm later bericht
Laatst gewijzigd door jill1234 op 17 jun 2022, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
-
- Amerikakenner
Bericht verwijderd ivm later bericht
Laatst gewijzigd door kwarktaart op 17 jun 2022, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
@Saskia45 je vraagt je nu, terecht, af of je de camper een dag later kunt ophalen, maar wie garandeert je/ons dat je op een vlucht een dag later wél mee kan. Schiphol heeft al aangegeven het tot augustus niet aan te kunnen en de passagiers een dag opschuiven lost niks op. Wij vliegen met 5 personen, ik zie niet gebeuren dat er netjes een dag later plek voor ons plek is op een vlucht naar SFO, al dan niet met overstap ergens. Als je dagen later vertrekt ( die 24 uur is te overzien), dan komt zo’n heel schema bizar in de war én hotelkosten en huurauto zijn dan voor eigen rekening. Ik moet er niet aan denken zeg.
@jill1234 even door een roze bril, zou het niet kunnen dat het reisbureau naar het complete klantenbestand van iedereen die deze zomer reist, diezelfde mail heeft gestuurd?
@jill1234 even door een roze bril, zou het niet kunnen dat het reisbureau naar het complete klantenbestand van iedereen die deze zomer reist, diezelfde mail heeft gestuurd?
-
- Amerika-expert
Saskia: ik denk dat je met losse vluchten nu beter af bent want dan kun je zelf met de vliegmaatschappij een andere vlucht kiezen. Ik boek altijd zelf de vluchten, nu een keer vanwege corona niet, omdat ik dacht dan hebben we meer zekerheid. Nou, ik denk dat ik mezelf in de vingers gesneden heb....maargoed, we wachten maar weer af.
Geen idee of de camper beschikbaar voor je blijft....
Ik weet nu ook niet wat te doen: een andere vakantie uitzoeken...waar moet ik beginnen? Kan dan alleen een autovakantie zijn, maar alles zal wel vol zitten. O echt, 2 jaar corona en nu dit.
Ik hoop maar dat het kwartje de goede kant opvalt en misschien dat de reisorganisatie je wel probeert om te boeken hoor; ik lees daar alleen niks over in de mail.
Geen idee of de camper beschikbaar voor je blijft....
Ik weet nu ook niet wat te doen: een andere vakantie uitzoeken...waar moet ik beginnen? Kan dan alleen een autovakantie zijn, maar alles zal wel vol zitten. O echt, 2 jaar corona en nu dit.
Ik hoop maar dat het kwartje de goede kant opvalt en misschien dat de reisorganisatie je wel probeert om te boeken hoor; ik lees daar alleen niks over in de mail.
-
- Amerika-expert
De mail is gestuurd naar alle klanten die een camperreis geboekt hebben....kwarktaart schreef: ↑17 jun 2022, 16:40@Saskia45 je vraagt je nu, terecht, af of je de camper een dag later kunt ophalen, maar wie garandeert je/ons dat je op een vlucht een dag later wél mee kan. Schiphol heeft al aangegeven het tot augustus niet aan te kunnen en de passagiers een dag opschuiven lost niks op. Wij vliegen met 5 personen, ik zie niet gebeuren dat er netjes een dag later plek voor ons plek is op een vlucht naar SFO, al dan niet met overstap ergens. Als je dagen later vertrekt ( die 24 uur is te overzien), dan komt zo’n heel schema bizar in de war én hotelkosten en huurauto zijn dan voor eigen rekening. Ik moet er niet aan denken zeg.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Is dat niet wat voorbarig van het reisbureau?
Belachelijk natuurlijk dat de (in mijn ogen totaal ongeschikte) baas van Schiphol gaat roepen dat er vluchten geschrapt gaan worden, zonder dat daar al een plan voor is zodat niet iedereen die in juli en augustus van Schiphol vertrekt zich zorgen moet maken. Ze hadden toch even een week kunnen wachten zodat er duidelijk is over welke vluchten ze het hebben?
Ik hoop dat iedereen die deze zomer naar de VS gaan toch hun reis kunnen maken.
Belachelijk natuurlijk dat de (in mijn ogen totaal ongeschikte) baas van Schiphol gaat roepen dat er vluchten geschrapt gaan worden, zonder dat daar al een plan voor is zodat niet iedereen die in juli en augustus van Schiphol vertrekt zich zorgen moet maken. Ze hadden toch even een week kunnen wachten zodat er duidelijk is over welke vluchten ze het hebben?
Ik hoop dat iedereen die deze zomer naar de VS gaan toch hun reis kunnen maken.
Ik moet er ook idd niet aan denken, maar we hebben enige speling. We zijn al 2 dagen in LV voor we de camper ophalen en niet alle dagen zijn even druk zag ik in het schema van APOC, wel de dag dat wij vliegen en de dag erna, maar wie weet daaromheen. We zijn redelijk flexibel ook in eerder vertrekken indien nodig. En met een week in Yellowstone waarbij een deel gesloten is, was ik nog wel optimistisch eigenlijk dat we er wel zouden komen en met wat aanpassingen de reis doorgaat.
Als ik het goed begrijp gaat het om het aantal stoelen per dag, waarmee gerekend wordt en die toegewezen worden.
Voor vluchten die nog niet vol zitten betekent dat lijkt me snijden in lege/niet verkochte stoelen. Dat is ook in lijn met de reactie van KLM gisteren waarin ze aangaven dat de verwachting is dat het niet nodig is om bestaande boekingen op grote schaal te annuleren.
Edit: misschien is het wel wishful thinking hoor, maar ja je moet wat:-)
Als ik het goed begrijp gaat het om het aantal stoelen per dag, waarmee gerekend wordt en die toegewezen worden.
Voor vluchten die nog niet vol zitten betekent dat lijkt me snijden in lege/niet verkochte stoelen. Dat is ook in lijn met de reactie van KLM gisteren waarin ze aangaven dat de verwachting is dat het niet nodig is om bestaande boekingen op grote schaal te annuleren.
Edit: misschien is het wel wishful thinking hoor, maar ja je moet wat:-)
2000 Zuidwest
2023 West-Canada
2023 West-Canada
@jill1234 ik weet niet wat gunstiger is hoor, jij krijgt wel je geld terug als er echt geannuleerd wordt. Wij alleen van de vluchten en campgrounds, de camper denk ik niet en dat is wel een flinke kostenpost in het geheel. Ik baalde net juist daarom dat we niet een hotel of iets bij Tioga bijgeboekt hebben om er een pakketreis van te maken….
Voor augustus zijn meer stoelen beschikbaar per dag, dus wie weet helpt dat ook nog. En wij vliegen op vrijdag, geen handige dag met alle drukte, maar ja, dat hangt weer samen met een evt hertentamen van dochter om haar bachelor af te kunnen ronden. Daarom gaan we ook eerder, zodat zij evt een dag later zou kunnen vliegen… ik ga proberen de druk niet op te voeren bij haar, maar ze moet nu echt geen hertentamen hebben want omboeken daarom zal wel helemaal problematisch zijn…
Voor augustus zijn meer stoelen beschikbaar per dag, dus wie weet helpt dat ook nog. En wij vliegen op vrijdag, geen handige dag met alle drukte, maar ja, dat hangt weer samen met een evt hertentamen van dochter om haar bachelor af te kunnen ronden. Daarom gaan we ook eerder, zodat zij evt een dag later zou kunnen vliegen… ik ga proberen de druk niet op te voeren bij haar, maar ze moet nu echt geen hertentamen hebben want omboeken daarom zal wel helemaal problematisch zijn…
2000 Zuidwest
2023 West-Canada
2023 West-Canada
-
- Amerika-expert
Dat is inderdaad ook weer zo Saskia....pfff niet leuk allemaal.Saskia45 schreef: ↑17 jun 2022, 17:10@jill1234 ik weet niet wat gunstiger is hoor, jij krijgt wel je geld terug als er echt geannuleerd wordt. Wij alleen van de vluchten en campgrounds, de camper denk ik niet en dat is wel een flinke kostenpost in het geheel. Ik baalde net juist daarom dat we niet een hotel of iets bij Tioga bijgeboekt hebben om er een pakketreis van te maken….
Wij vliegen ook op vrijdag (12 augustus). Ik ga eens kijken of ik kan vinden hoe druk het dan is qua verwachting
Als je pas op 12 augustus vliegt, dan is de mail die je nu al gehad hebt wel erg voorbarig.
Voor reizigers in juli is de mail al vroeg, zeker omdat nog niet duidelijk is hoeveel stoelen voor opstappers in Amsterdam welke maatschappijen moeten gaan schrappen, laat staan hoe men dat gaat doen.
Maar gisteren werd ook aangegeven dat men over 2 weken pas de schattingen voor de maximale beveiligingscapaciteit voor augustus gaat doorgeven. En dat die capaciteit voor augustus zoals men nu kan zien al weer hoger is dan voor juli.
(En ja, er zitten onzekerheden in met een opkomende covid golf, maar ook daarvan is het effect lastig te voorspellen.)
Ik hoop dat er 12 augustus weinig gecancelde vluchten zijn. Voor jullie, maar ook voor ons zelf, dan vliegen we hoop ik weer terug. Alhoewel ik me dus voor de vluchten in augustus nog niet echt zorgen maak.
Voor ons vertrek half juli inderdaad wel, net na de geruststelling dat het testen er af is hebben we nu deze spanning er weer bij. Wij vliegen met Air France via Parijs, dus dat zie ik wel als een van de vluchten met grotere kans gecanceld te worden, en dan ben ik benieuwd hoeveel er geschoven kan worden.
Maar inderdaad, alleen vluchten cancellen is natuurlijk niet het aantal opstappende passagiers terugbrengen.
Wat dat aan gaat vind ik de berichten van de luchtvaartmaatschappijen ook nog wel tegenstrijdig in dat ze verwachten niet zoveel tickets te hoeven annuleren. Zou er nu nog zo veel aan vrije ruimte zijn voor deze drukke maanden dat die ruimte met een stop/rem op de ticketverkoop opgelost kan worden?
Voor reizigers in juli is de mail al vroeg, zeker omdat nog niet duidelijk is hoeveel stoelen voor opstappers in Amsterdam welke maatschappijen moeten gaan schrappen, laat staan hoe men dat gaat doen.
Maar gisteren werd ook aangegeven dat men over 2 weken pas de schattingen voor de maximale beveiligingscapaciteit voor augustus gaat doorgeven. En dat die capaciteit voor augustus zoals men nu kan zien al weer hoger is dan voor juli.
(En ja, er zitten onzekerheden in met een opkomende covid golf, maar ook daarvan is het effect lastig te voorspellen.)
Ik hoop dat er 12 augustus weinig gecancelde vluchten zijn. Voor jullie, maar ook voor ons zelf, dan vliegen we hoop ik weer terug. Alhoewel ik me dus voor de vluchten in augustus nog niet echt zorgen maak.
Voor ons vertrek half juli inderdaad wel, net na de geruststelling dat het testen er af is hebben we nu deze spanning er weer bij. Wij vliegen met Air France via Parijs, dus dat zie ik wel als een van de vluchten met grotere kans gecanceld te worden, en dan ben ik benieuwd hoeveel er geschoven kan worden.
Maar inderdaad, alleen vluchten cancellen is natuurlijk niet het aantal opstappende passagiers terugbrengen.
Wat dat aan gaat vind ik de berichten van de luchtvaartmaatschappijen ook nog wel tegenstrijdig in dat ze verwachten niet zoveel tickets te hoeven annuleren. Zou er nu nog zo veel aan vrije ruimte zijn voor deze drukke maanden dat die ruimte met een stop/rem op de ticketverkoop opgelost kan worden?
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Tja, toen wij begin april boekten, hebben we ook gelijk stoelen gekozen en was hooguit een kwart van het toestel bezet. En op een intercontinentale vlucht zitten toch niet heel veel reizigers/vakantiegangers die een light ticket boeken zonder ruimbagage lijkt me. Wij waren echt verbaasd dat er zo weinig bezet was. In januari 2020 toen we de vorige reis boekten was het toestel al veel voller.
En de ticketprijzen zijn alleen maar gestegen sindsdien. En waren al enorm hoog.
Kortom, optimistisch blijven….beetje keep on dreaming misschien
En de ticketprijzen zijn alleen maar gestegen sindsdien. En waren al enorm hoog.
Kortom, optimistisch blijven….beetje keep on dreaming misschien

2000 Zuidwest
2023 West-Canada
2023 West-Canada
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik heb ook een light ticket voor juli. Eigenlijk ook omdat ticket al duur was en met corona en de vouchers ik pas net voor vertrek een koffer bij boek. Zo zullen er wel meer mensen zijn en dan kun je de stoel ook pas voor vertrek kiezen. Ook nog nooit betaald voor een stoel (en toch altijd met 3 bij elkaar gezeten). Maar deze chaos op Schiphol bevordert de voorpret niet. Ik heb wel een overstap op Schiphol BRU-AMS-LAX misschien dat dat scheelt.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Onze heen vlucht naar las vegas op 24 juli zit voor zo' n 80-90 procent vol
Op Brussel opstappen zou moeten schelen, tenminste zolang er op Brussel zelf niets aan de hand is zoals aanstaande maandag.
Maar gisteren tijdens de persconferentie werd er expliciet naar gevraagd waarom de limiet de “opstappers in Amsterdam” betrof, en niet de overstappers. Daar werd duidelijk aangegeven dat het om tekorten bij de beveilingscontroles gaat, en dat dit vooral de opstappers raakt. Het percentage overstappers dat door beveiligingscontrole moet is verwaarloosbaar ten opzichte van het aantal opstappers.
Maar gisteren tijdens de persconferentie werd er expliciet naar gevraagd waarom de limiet de “opstappers in Amsterdam” betrof, en niet de overstappers. Daar werd duidelijk aangegeven dat het om tekorten bij de beveilingscontroles gaat, en dat dit vooral de opstappers raakt. Het percentage overstappers dat door beveiligingscontrole moet is verwaarloosbaar ten opzichte van het aantal opstappers.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
-
- Amerikakenner
Wat ik niet begrijp, is dat Schiphol nu al weet dat alles en iedereen de kosten zal claimen en dat ze dan geen “gouden” salarissen beloven om nu tijdens de piekmaanden op Schiphol te werken. Je maakt mij toch niet wijs dat mensen die opgestapt zijn tijdens corona, niet terugkomen als dat goed geld oplevert? Dat zou toch vele malen voordeliger zijn dan alle claims die Schiphol te wachten staat.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
@Pepito dat las ik ook, dat het de opstappers betrof en niet de overstappers. Hopen maar dat alles zo blijft.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht