Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wachtrijen Schiphol / Privium

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door asv60 »

kwarktaart schreef:
17 jun 2022, 18:46
Wat ik niet begrijp, is dat Schiphol nu al weet dat alles en iedereen de kosten zal claimen en dat ze dan geen “gouden” salarissen beloven om nu tijdens de piekmaanden op Schiphol te werken. Je maakt mij toch niet wijs dat mensen die opgestapt zijn tijdens corona, niet terugkomen als dat goed geld oplevert? Dat zou toch vele malen voordeliger zijn dan alle claims die Schiphol te wachten staat.
Dat zal idd voordeliger zijn, maar daar zijn ze nu al te laat mee voor de zomer.
Voor veel functies moet je een VGB hebben en daar gaat tijd inzitten. Ook moeten mensen eerst ingewerkt worden en/of een interne opleiding krijgen.
Of als het oud medewerkers betreft misschien een opfris cursus.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

@kwarktaart

De directie van Schiphol is er misschien wel van overtuigd dat ze uiteindelijk de claims niet hoeven te betalen en dat ze er wederom mee wegkomen.
Of dat ze een of andere drogreden uit de hoed toveren.
Die bonus op het eind is heilig.

Wie faalt, betaalt, maar ik moet het nog zien...
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

jill1234 schreef:
17 jun 2022, 17:19
Wij vliegen ook op vrijdag (12 augustus). Ik ga eens kijken of ik kan vinden hoe druk het dan is qua verwachting
Hier de drukte meter voor juni, juli en augustus:
https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... -je-de-rij
kwarktaart
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 57

Bericht door kwarktaart »

En deze drukke dagen komen net zo onverwachts voor Schiphol lijkt het als dat kerst dit jaar op 25 december valt :sadcry:
mikekiwi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door mikekiwi »

IngridUSA schreef:
17 jun 2022, 20:21
jill1234 schreef:
17 jun 2022, 17:19
Wij vliegen ook op vrijdag (12 augustus). Ik ga eens kijken of ik kan vinden hoe druk het dan is qua verwachting
Hier de drukte meter voor juni, juli en augustus:
https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... -je-de-rij
Op teletekst staat vandaag een rijtje datums die als probleemdagen worden aangemerkt en die komen niet overeen met wat er 2 weken geleden op RTL Nieuws stond:
ttusa.PNG
ttusa.PNG (69.47 KiB) 1201 keer bekeken
Onze zomertrip '24 naar Hawaii: Eilandhoppen op Hawaii

Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

13500 zijn toch serieuze aantallen. Had stille hoop dat lijnvluchten grotendeels buiten schot zouden blijven. Maar met deze aantallen twijfel ik daar toch over
Janneman99
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Janneman99 »

Ai, ik vlieg (?) op 14 juli met AA. Ik begin hem nu toch wel te knijpen :sadcry:
1986 FL - 1992 NY - 2000 FL - 2005 Stormchase OKC - 2006 FL - 2008/2009/2010 Stormchase CO - 2011/2012/2013/2014/2015 Stormchase OKC - 2016 Nat.Parks SW - 2017 Stormchase OKC - 2018 Nat.Parks Mid - 2019 Stormchase OKC - 2022 FL - 2023 Stormchase OKC
Nicky67
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Nicky67 »

Pfff wij vliegen 19 juli en onze 2 zonen volgen op 23 juli. Maar het lijkt mij dat het voor lijnvluchten richting de vs organisatorisch bijna niet haalbaar is om deze te schrappen aangezien er zoveel overstappers zijn op schiphol op deze vluchten.
Nicky67
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Nicky67 »

Ik zie verder in de KLM app ook geen geen waarschuwing dat we eventueel,misschien een mogelijkheid is, dat de vlucht niet doorgaat.
hdehaan79
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hdehaan79 »

Wat KLM van AMS naar LAX betreft: voor zomerperiode wordt vooralsnog enkel op de dinsdagen aangegeven dat middagvlucht mogelijk beperkingen heeft.
Er gelden mogelijk beperkingen voor deze vlucht en daarom is het niet mogelijk om te boeken.
(middagvlucht is volgens mij nog gewoon via KLM te boeken)

https://www.klm.nl/flight-status

In december zijn wij van de middagvlucht op dinsdag 19 juli omgeboekt naar de ochtendvlucht diezelfde dag (ivm onduidelijkheid Corona vermoed ik… enige tijd later is de middagvlucht toch weer beschikbaar gekomen). Als ik via bovenstaande link terugkijk naar afgelopen meivakantie is de ochtendvlucht sowieso altijd doorgegaan. Ik hoop daarom ook dat dit in de zomer ook minimaal het geval zal zijn…
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Wij vliegen in augustus van Amsterdam naar Denver, met overstap in Chicago. Met United. Zou dit een vlucht zijn met veel transfer passagiers op schiphol? wishfull thinking....
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Zou zomaar kunnen, ze vormen een alliantie met maatschappijen die ook op Schiphol vliegen. Dus grote kans op veel overstappers.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

De grote hubs voor United in Europa zijn FRA en LHR, niet AMS...
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

jill1234 schreef:
18 jun 2022, 11:34
Wij vliegen in augustus van Amsterdam naar Denver, met overstap in Chicago. Met United. Zou dit een vlucht zijn met veel transfer passagiers op schiphol? wishfull thinking....
Het lijkt me niet dat er veel transfer passagiers op Schiphol met United vliegen, gelukkig vliegt United ook nog naar andere luchthavens in Amerika, dus de kans dat er geen vluchten met United uitgevoerd kunnen worden lijkt me niet zo groot, misschien moet je dan ergens anders overstappen.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Dan hoop ik dat de reisorganisatie daar naar kijkt en niet zomaar de hele vakantie annuleert ... heb camper en tickets bij reisorganisatie; normaal boek ik alles zelf, maar vanwege corona voor zekerheid gekozen. Nu weet ik niet of dat handig was. Maar ja, kans dat we gaan is nog altijd veel groter dan dat we niet gaan lijkt me, en we gaan pas 12 augustus, grootste probleem is juli.
Saskia45
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Saskia45 »

ONYX666 schreef:
18 jun 2022, 01:02
13500 zijn toch serieuze aantallen. Had stille hoop dat lijnvluchten grotendeels buiten schot zouden blijven. Maar met deze aantallen twijfel ik daar toch over
Dat getal van 13500 passagiers gaat over het totaal aantal stoelen op een dag dat nu beschikbaar is in de reeds geplande vluchten. Daar zitten ook lege/niet-verkochte stoelen tussen. ACNL/Schiphol weet niet hoeveel stoelen op elke vlucht verkocht zijn en rekenen, logischerwijs ook, met volle vluchten.
Uit interview in AD met slotcoördinator:
Hoe gebeurt dat?
,,We volgen de spelregels. Die zijn op Europees niveau bepaald. Voor elk winter- en zomerseizoen dienen luchtvaartmaatschappijen bij ons een aanvraag in, en wij bekijken dan welke aanvragen wel worden toegewezen en welke niet. Dat gebeurt onder meer op basis van historische rechten en op regels voor nieuwe toetreders. De slots voor deze zomer zijn in oktober aangevraagd en in november toegewezen, bijvoorbeeld. Het aantal aanvragen was destijds al 25 procent hoger dan de capaciteit die Schiphol aan ons had doorgegeven.”
Wat moeten jullie nu concreet doen?
,,Nu zegt Schiphol tegen ons dat er minder ruimte is dan eerder gemeld. Dus moeten we nu het aantal plekken terugschroeven. De basisregel is dat dat gebeurt op basis van proportionaliteit. Iedere luchtvaartmaatschappij levert per dag ruimte in naar rato van het aantal passagiers dat ze die dag eigenlijk zouden vervoeren.”
Hoe bepalen jullie welke vluchten concreet wel doorgaan en welke niet?
,,Dat doen wij niet, dat doen de luchtvaartmaatschappijen. Wat wij aan hen meegeven is een maximaal aantal stoelen per dag. We rekenen expres met stoelen en niet met vluchten. Het aantal mensen dat vertrekt bepaalt namelijk de druk op de beveiliging en de bagage-afhandeling. Bovendien kunnen de maatschappijen veel beter zelf inschatten hoe ze het nieuwe maximum vertalen naar hun bedrijfsvoering. Ze kunnen er dan bijvoorbeeld voor kiezen om geen nieuwe tickets op vluchten te verkopen, zodat die vlucht wel gewoon kan vertrekken.”
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Dus als ik, whisfull thinking, redeneer dan zijn die 13500 stoelen nog niet allemaal verkocht; als ze dus een stop zetten op nieuwe tickets kan de schade meevallen. Of wil ik te graag dat het mee gaat vallen?
Laatst gewijzigd door jill1234 op 18 jun 2022, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
IngridUSA
Amerika-expert

Bericht door IngridUSA »

Dat getal is vooralsnog een gemiddelde voor de maand juli begrijp ik. We zullen nog even moeten afwachten hoe het zich de komende weken gaat ontwikkelen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

pumi1000 schreef:
17 jun 2022, 18:29
Ik heb ook een light ticket voor juli. Eigenlijk ook omdat ticket al duur was en met corona en de vouchers ik pas net voor vertrek een koffer bij boek. Zo zullen er wel meer mensen zijn en dan kun je de stoel ook pas voor vertrek kiezen. Ook nog nooit betaald voor een stoel (en toch altijd met 3 bij elkaar gezeten). Maar deze chaos op Schiphol bevordert de voorpret niet. Ik heb wel een overstap op Schiphol BRU-AMS-LAX misschien dat dat scheelt.
Drie weken geleden werden juist de vluchten naar en van Brussel geschrapt, waardoor wij dus opeens 8 uur later dan gepland niet via Amsterdam maar via München terug kwamen, en dan door naar Brussel ipv uit stappen in Amsterdam en de laatste leg van daar naar Bru skippen. Dat krijg je van dat slimme boeken. :mrgreen:

En dat dan 5 uur voor de vlucht via de mail sturen , terwijl het voor ons midden in de nacht was in San Diego….en wij het dus pas zagen toen we al bijna onderweg waren naar airport.
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

@Pete.Z
Klopt ik heb 2 weken terug ook een wijziging gehad van BRU-AMS heb toen voor vlucht eerder gekozen. Afwachten wat volgende week brengt als men meer weet. We zijn wel flexibel om eerder te gaan niet later ivm huurauto......
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer