Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Google maps bezine prijzen US/CA
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Google maps bezine prijzen US/CA
Ik las vanmorgen een artikel dat gaat over dat er nu benzinepompen in LA zijn die ruim 8 dollar per gallon vragen. Nu is het wat het is. Je moet toch tanken. Maar ik zag op google maps dat je de bezineprijzen van de pompen te zien krijgt. Dat kan natuurlijk wel handig zijn als je gaat tanken en je wil toch proberen niet te veel te betalen. Heeft iemand een idee of die prijzen ook daadwerkelijk up te date zijn?
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: Google maps bezine prijzen US/CA
klopt wel redelijk. Regel is dat er binnen de staat minieme verschilen zijn, met als outlayers tanken langs bvb interstate (waar wij wonen is tanken langs de turnpike altijd wat duurder) + moeilijk toegangelijke plaatsen (bvb stadscentrum van grootsteden, plaatsen als Death Valley).
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Kijk ook even op https://www.gasbuddy.com/home, dat gebruik ik al jaren.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ahhh top! Kan nog handig zijn dan inderdaad om te vergelijken. Gasbuddy kende ik inderdaad al wel. Maar in alle vakanties naar Amerika nog nooit gebruik van gemaakt omdat het toen niet echt nodig was. Nu denk je er misschien net wat meer over na 

Florida | 2019 - 2024
Florida | 2019 - 2024
- Mr. Patrick
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Je kunt bij je rondreis relatief makkelijk het meeste besparen door een beetje uit te kijken hoe vol je tank is. En dan net voor de staatsgrens naar een dure staat of net achter de staatsgrens als je naar een goedkopere gaat te tanken.
https://gasprices.aaa.com/state-gas-price-averages/
Wel goed opletten: soms heb je hele stukken geen gasstation. Dan is er nog 40 mijl naar de state border, maar geen gas station meer voordat je die over gaat
https://gasprices.aaa.com/state-gas-price-averages/
Wel goed opletten: soms heb je hele stukken geen gasstation. Dan is er nog 40 mijl naar de state border, maar geen gas station meer voordat je die over gaat

West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
- MichaelJohnson
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Zou je er niet gewoon meer baat bij hebben om een zuinige huurauto te kiezen met een betere MPG?
Tenzij je tussen Californië en Oregon/Nevada moet (beter gezegd: kan, want het moet maar net zo uitkomen) kiezen om te tanken weet ik niet zeker of het heel veel uitmaakt.
Tenzij je tussen Californië en Oregon/Nevada moet (beter gezegd: kan, want het moet maar net zo uitkomen) kiezen om te tanken weet ik niet zeker of het heel veel uitmaakt.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 27/50
Hallo,
Als ik dat zo hoor, 8 usd per gallon, dan zitten we in de VS ook niet ver meer van 2 euro per liter benzine!?!
Is dit enkel in LA en op enkel verlaten plaatsen zoals vermeld zo?
Of worst dit overal de trend?
Wij maken een rondreis van SFO via yosemite, death Valley, Las vegas, Zion, Bryce, Arches, monument Valley, grand canyon naar LA.
Ik kan me voorstellen dat er wel wat afgelegen plaatsen bij zitten
Ik koos via sunny cars voor een intermediate SUV (Toyota Rav 4).
Uit ervaring weet ik dat ik waarschijnlijk geen RAV 4 zal krijgen maar een Amerikaan en vermoedelijk zelfs een zwaarder model dan de intermediate.
Met die huidige prijzen kan een mens zelfs hopen op een downsize
))
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Kevin
Als ik dat zo hoor, 8 usd per gallon, dan zitten we in de VS ook niet ver meer van 2 euro per liter benzine!?!
Is dit enkel in LA en op enkel verlaten plaatsen zoals vermeld zo?
Of worst dit overal de trend?
Wij maken een rondreis van SFO via yosemite, death Valley, Las vegas, Zion, Bryce, Arches, monument Valley, grand canyon naar LA.
Ik kan me voorstellen dat er wel wat afgelegen plaatsen bij zitten

Ik koos via sunny cars voor een intermediate SUV (Toyota Rav 4).
Uit ervaring weet ik dat ik waarschijnlijk geen RAV 4 zal krijgen maar een Amerikaan en vermoedelijk zelfs een zwaarder model dan de intermediate.
Met die huidige prijzen kan een mens zelfs hopen op een downsize

Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Kevin
-
- Amerika-expert
Kijk eens naar prijzen op je route ipv die $8. De links om prijzen op te zoeken zijn al gedeeld. Ik zie b.v. in San Francisco op dit moment $5.99, Bishop $5.35... Ja op afgelegen plaatsen bv in de parken zal het een stuk duurder zijn, dus even goed plannen waar je tankt.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Zoals @harryh aangeeft zal die 8 dollar per gallon eerder uitzondering zijn dan regel. Ja als jij op een afgelegen plek tankt of langs interstate zal het duur zijn. Maar dat is in NL of BE niet anders.
Tip 1: Kijk inderdaad even op de links die hier al gedeeld zijn, wij gebruiken veel gasbuddy.com. Daar kun je een postcode invoeren. Zo kun je je tankstop plannen, juist bij je eindbestemming voor die dag of juist voor je vertrekt. Met de gemiddelde personenwagen moet je de volgende stop wel kunnen bereiken.
De plekken die je noemt, Las Vegas, Zion, Bryce, Arches ect. liggen allemaal niet in Californië. Over het algemeen is de benzine daar het duurst en goedkoper naar mate je meer naar de oostelijke gelegen staten gaat. In Nevada, Utah en Arizona zullen de prijzen voorlopig niet richting de 8 dollar per gallon gaan.
Tip 2: voor met name de National Parks: Tank dus niet in het National Park zelf, maar tank in de dorpjes erom heen. Vaak zitten er meerdere tankstations bij elkaar en dit drukt de prijs.
Tip 1: Kijk inderdaad even op de links die hier al gedeeld zijn, wij gebruiken veel gasbuddy.com. Daar kun je een postcode invoeren. Zo kun je je tankstop plannen, juist bij je eindbestemming voor die dag of juist voor je vertrekt. Met de gemiddelde personenwagen moet je de volgende stop wel kunnen bereiken.
De plekken die je noemt, Las Vegas, Zion, Bryce, Arches ect. liggen allemaal niet in Californië. Over het algemeen is de benzine daar het duurst en goedkoper naar mate je meer naar de oostelijke gelegen staten gaat. In Nevada, Utah en Arizona zullen de prijzen voorlopig niet richting de 8 dollar per gallon gaan.
Tip 2: voor met name de National Parks: Tank dus niet in het National Park zelf, maar tank in de dorpjes erom heen. Vaak zitten er meerdere tankstations bij elkaar en dit drukt de prijs.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 07 jun 2022, 19:46, 2 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Wij wonen in Houston, en de benzine is hier nu ruim $4 per gallon. Ongekend duur voor ons, maar nog steeds veel goedkoper dan in NL. Wij gaan deze zomer naar Idaho, Montana en Colorado, zo te zien liggen de prijzen daar overal ongeveer hetzelfde als bij ons. Die $8 per gallon is echt heel lokaal (maar wie weer wat er de komende weken nog gebeurt...).
Terug in Texas!
- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Zijn vorige week thuisgekomen na onze 4-wekelijkse rondreis in Californië en Arizona. We hebben veelvuldig gebruik gemaakt van de Google Maps app en de zoekfunctie Benzine daarin. Ideaal! Hij klopt bijna exact. Heel frappant om te zien, dat de prijs soms enkele dubbeltjes scheelde met de buurman aan de overkant...
We hebben het duurst getankt in Lee Vining voor $ 7.60, in de veronderstelling dat het in Yosemite nog wel duurder zou zijn. Dus helemaal niet van tevoren naar de prijs daar gekeken. Bleek dat we in Yosemite voor $ 6.40 hadden kunnen tanken...
De prijs met Californië en Arizona scheelde bijna 2 dollar. Toen we in San Francisco begonnen, was de prijs $ 6.09. Toen we na 4 weken terugkwamen was die rond de $ 6.70.
We hebben het duurst getankt in Lee Vining voor $ 7.60, in de veronderstelling dat het in Yosemite nog wel duurder zou zijn. Dus helemaal niet van tevoren naar de prijs daar gekeken. Bleek dat we in Yosemite voor $ 6.40 hadden kunnen tanken...

De prijs met Californië en Arizona scheelde bijna 2 dollar. Toen we in San Francisco begonnen, was de prijs $ 6.09. Toen we na 4 weken terugkwamen was die rond de $ 6.70.
Voor reisverslagen:
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Onze rondreis in september (21 dagen) speelt zich buiten las Vegas helemaal af in California. Maar inderdaad zoals @gera_r al aangaf werkt het dus wel. Heb alvast twee e-sims aangeschaft via airalo. Dus we gaan gewoon lekker navigeren op Google Maps.
Florida | 2019 - 2024
Florida | 2019 - 2024
-
- Amerika-expert
Ik zat even te lezen waar Google die prijzen vandaan haalt, dat is van OPIS. De prijzen kunnen max. 3 dagen oud zijn, zie meer hieronder.
GasBuddy werkt anders, die moeten het hebben van gebruikers die de prijs melden.
In de wat rustiger gebieden zou ik bij GasBuddy wel even naar de datum van de prijsmelding kijken.
GasBuddy werkt anders, die moeten het hebben van gebruikers die de prijs melden.
In de wat rustiger gebieden zou ik bij GasBuddy wel even naar de datum van de prijsmelding kijken.
Price Discovery
Every day OPIS captures station-specific retail gasoline and diesel prices for up to 130,000 service stations throughout the United States. Through exclusive relationships with credit card companies, direct feeds and other survey methods, OPIS is able to provide the most comprehensive and accurate pump prices in the industry.
The OPIS retail data is relied on by some of the top companies in the country to provide consumers with the most accurate and timely information available including AAA, Microsoft, Mapquest, America Online, Garmin, Verizon, Sprint and many more.
Data Integrity
To ensure accuracy of the retail prices, OPIS scrubs the data through a number of computer programs to make sure the prices are current and are for pump gasoline purchases only – not for in-store purchases that may include non-gasoline products.
OPIS gets prices for most major retailers regardless of whether the station is company operated, jobber owned or dealer operated. Included in the feed are many of the more aggressive c-stores such as WAWA, QuikTrip, Maverik and Sheetz and most of the discount chains and supermarkets such as Wal-Mart, HEB and Kroger.
OPIS has daily, weekly and monthly standard reports as well as customized reports which allow the user to slice and dice the data to get the view of the market they need to make smart decisions. In addition, OPIS has retail history going back as far as 1996 at the station level and can quickly roll the data up to nearly any geographic criteria you desire.
Time Stamp
OPIS is able to capture prices in near real-time – as soon as the swipe happens – at more than 25,000 locations. OPIS Is currently working with the major networks in order to bring you more and more prices as they change and expects a major percentage of the 130,000 stations to be available in real-time by the end of this year.
The stations which currently don’t have the ability to be captured in real-time are updated via a batch file each morning and each price has the actual transaction date of the purchase. The daily feed through the batch process has transactions that are from 1-5 days old with the majority of prices being no older than 3 days.
- MichaelJohnson
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Hoe hebben jullie GasBuddy app geïnstalleerd gekregen trouwens? Bij mijn telefoon zegt ie dat het alleen voor de US is en ik hem niet kan installeren/downloaden.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 27/50
-
- Amerika-expert
Ik gebruik Gasbuddy via een browser
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Je kan hem installeren zodra je in de VS bent. Of via een VPN verbinding.MichaelJohnson schreef: ↑10 jun 2022, 17:26Hoe hebben jullie GasBuddy app geïnstalleerd gekregen trouwens? Bij mijn telefoon zegt ie dat het alleen voor de US is en ik hem niet kan installeren/downloaden.
Ik heb hem ooit op m'n telefoon geïnstalleerd en hij werkt (als ik daar ben) prima.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerikafan
- Partner van: yente
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Dat is niet helemaal waar. Wij kregen in amerika nog steeds dezelfde melding als hier. In de browser werkt prima
Getankt van 6,70 (CA) tot 4,69 (NV/UT) in de afgelopen 2 weken.
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Artikel op NOS.
Gemmidelde benzineprijs in Amerika voor het eerst in de geschiedenis boven 5 $/gallon.
https://nos.nl/artikel/2432266-gemiddel ... n-5-dollar
Daarbovenop voor ons europeanen een steeds zwakker wordende euro...
Gemmidelde benzineprijs in Amerika voor het eerst in de geschiedenis boven 5 $/gallon.
https://nos.nl/artikel/2432266-gemiddel ... n-5-dollar
Daarbovenop voor ons europeanen een steeds zwakker wordende euro...
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Afgelopen 10 dagen 2x getankt in Florida. 1x voor 4.75 per gallon en 1x voor 4.85 per gallon. Voor VS begrippen duur. Voor ons een verademing met omgerekend gemiddeld 1.25 per liter.
2018: Rondreis Zuid West
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 36 Reacties
- 8465 Weergaves
-
Laatste bericht door Timothy555
-
- 6 Reacties