Alvast bedankt voor jullie tips
Wij zouden begin oktober 2022 gaan, we willen gewoon een goede indruk krijgen van de stad en de meest bekende bezienswaardigheden gezien hebben: Alcatraz, Painted Ladies, Golden Gate Bridge, Lombard Street, Twin Peaks, Fisherman's Wharf, Pier 39 ... Zou dit haalbaar zijn op 2 dagen?Martin & Marianne schreef: ↑29 jun 2022, 12:37Wat zou je allemaal in San Francisco willen doen? Op zich zijn 1 of 2 dagen al wel voldoende om een goede indruk te krijgen, maar je kunt je er ongetwijfeld ook wel een week vermaken.
Wanneer zou de reis plaats moeten vinden?
Als je naar Yosemite wilt (en overnacht er dan ook, want in 1 dag heen en weer is niet te doen zoals al is aangegeven) hou er dan rekening mee dat je een toegangsreservering nodig hebt tot en met 30 september. Zie www,nps.gov/yose voor meer informatie.
Highway 1 is een aanrader, maar ook hier zou ik dan kiezen voor een overnachting, bijvoorbeeld in Monterey of Cambria.
Ik weet niet wat mooier is, het is zeker verschillend maar vanuit SF doe je beide richtingen dus dat kun je dan zelf ervaren.
Marianne
Jazeker, dat kan in 2 dagen. De meeste dingen kosten niet veel tijd. Kijk eens hier voor ons verslag van 1 dag SF.MathiasB1986 schreef: ↑29 jun 2022, 15:59Wij zouden begin oktober 2022 gaan, we willen gewoon een goede indruk krijgen van de stad en de meest bekende bezienswaardigheden gezien hebben: Alcatraz, Painted Ladies, Golden Gate Bridge, Lombard Street, Twin Peaks, Fisherman's Wharf, Pier 39 ... Zou dit haalbaar zijn op 2 dagen?
Dit hebben wij in 1 dag gedaan. Ik zou zeker niet de hele week in de stad blijven; zoveel moois in de omgeving, zoals hier boven al geschreven is.Wij zouden begin oktober 2022 gaan, we willen gewoon een goede indruk krijgen van de stad en de meest bekende bezienswaardigheden gezien hebben: Alcatraz, Painted Ladies, Golden Gate Bridge, Lombard Street, Twin Peaks, Fisherman's Wharf, Pier 39 ... Zou dit haalbaar zijn op 2 dagen?
Daar ben ik het absoluut niet mee eensResetovic schreef: ↑29 jun 2022, 12:09@Inges Highway 1 is inderdaad een prachtige route, maar de belevening en zicht is veel mooier van LA richting SF in plaats van SF naar LA.
Ik keerde ergens weer om even terug en als bestuurder was het een totaal andere beleving dan richting LA ben ik van mening.
Precies dat, hebben wij twee maanden geleden in twee dagen gedaan.MathiasB1986 schreef: ↑29 jun 2022, 15:59
Wij zouden begin oktober 2022 gaan, we willen gewoon een goede indruk krijgen van de stad en de meest bekende bezienswaardigheden gezien hebben: Alcatraz, Painted Ladies, Golden Gate Bridge, Lombard Street, Twin Peaks, Fisherman's Wharf, Pier 39 ... Zou dit haalbaar zijn op 2 dagen?
Ik vind het wel erg stellige beweringen. En ik vraag me af of dat dan voor de hele route geldt. Ik kan me voorstellen dat sommige stukken van zuid naar noord mooier zijn en andere stukken juist van noord naar zuid. Net afhankelijk van hoe de heuvels liggen, hoe de zon staat, hoe het licht op de zee valt etc. Ik heb geen echte voorkeur en ja, we hebben het al meerdere keren en in beide richtingen gereden.Inges schreef: ↑01 jul 2022, 14:32Daar ben ik het absoluut niet mee eensResetovic schreef: ↑29 jun 2022, 12:09@Inges Highway 1 is inderdaad een prachtige route, maar de belevening en zicht is veel mooier van LA richting SF in plaats van SF naar LA.
Ik keerde ergens weer om even terug en als bestuurder was het een totaal andere beleving dan richting LA ben ik van mening.
Ik heb de kust al meerdere keren gereden. Beide kanten op en ik blijf van noord naar zuid de mooiste route vinden
![]()