Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Tamaraaa
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Tamaraaa »

pumi1000 schreef:
03 jul 2022, 10:27
Gewoon laten staan, auto mag je later ophalen. Heb zelf een antwoord terug van Budget ( hoort bij Avis) dat ik auto tot 15 uur na pickup time mag ophalen, vaak is dat tot middernacht dezelfde dag. Zodra jij je reservering wijzigt verandert vaak ook de prijs naar het tarief van nu.
Oh misschien dat ik ook beter even kan mailen ofzo, dan kan ik altijd dat antwoord nog laten zien voor t geval een baliemedewerker daar wat anders zegt ofzo.
Ik was zelf al aan t Googlen en daar las ik dat sommige verhuurders de auto nadat je een half uur te laat bent al opnieuw in de verhuur gooien, dus dat maakte me beetje bang. Maar 15 uur na pick up tijd zou me echt gerust stellen.
2019: New York City
2021: Lexington, Nashville & Chicago
2022: Roadtrip westkust
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

@Jesjah88
Willen dit jaar 2 weken naar amerika, west kust (voor mij 2e keer, mijn vriend 1e) en willen graag een mustang convertible huren. Mijn vriend zou het tof vinden om een GT versie te huren, maar ik zie dat heel weinig terug bij boekingssites.
Een jaar of tien geleden kreeg ik eens een Ford Mustang mee, geen convertible. Ik begon de reis alleen dus was de auto prima. Paar dagen later pikte ik mijn toenmalige vriendin op van het vliegveld maar er passen simpelweg niet 2 koffers in de klep, dus de hele reis moesten we steeds 1 koffer op de achterbank zetten. Dat is ook niet super handig omdat je natuurlijk geen achterdeuren hebt. Een convertible heeft waarschijnlijk nog minder ruimte in de klep.
Misschien iets om over na te denken.
kwarktaart
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 57

Bericht door kwarktaart »

Weet iemand hoe lang Hertz de gehuurde auto vasthoudt? Voor deze opnieuw in de verhuur wordt gedaan dus? Nou heb ik wel vooruitbetaald, dus ik ga er eigenlijk vanuit dat de auto dan gewoon fijn op ons “blijft wachten”, toch?

Linda
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Nope, tot middernacht bij prepaid (en maar 2u postpaid, tenzij je contact opneemt).
https://www.hertz.com/rentacar/reservat ... E&EOAG=FCO
Peterm
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Peterm »

Ik zit hier ook een beetje mee in m'n maag, heb achterafgezien onze ophaaltijd wat vroeg gezet.
Volgens huidige planning zou onze vlucht om 14:15 aankomen en de huurauto zouden we om 15:00 ophalen (hertz LV).
Maar als de vlucht dus wat vertraging heeft of immigrations langer duurt kan het dus zijn dat we geen huurauto meer hebben?
wouterjanS
Amerikafan

Roadtrip van Houston naar houston tussen 08/04/23 en 22/04/23

Bericht door wouterjanS »

Hallo allemaal,

Ik ga met mijn broer een roadtrip doen in april volgend jaar. De vlucht is al geboekt van 8 april tot 22 april. De route is ook al soort van bepaald. Alleen nu willen we een auto gaan huren maar lopen we toch tegen een aantal dingen aan.

We hebben grofweg twee opties
-Huurauto bij een autoverhuurbedrijf (voordeel: betrouwbaarder)
- Auto huren via Turo app bij een particulier (voordeel: Goedkoper)
Hebben mensen ervaring met Turo? Is het handig om daar te huren?

Daarnaast kom ik niet helemaal uit welke verzekeringen we nodig hebben. Het liefst wil ik zoveel mogelijk verzekerd zijn tegen eventuele claims en kosten. Maar aan de andere kant kan dat het weer enorm duur maken. Welke verzekeringen raden jullie aan? Ik las dat de meeste amerikanen gewoon hun eigen 'WA' verzekering gebruiken maar die hebben wij niet in de VS. En ik kan bij autobedrijven in de VS niet goed vinden wat het alternatief voor ons zou zijn. Ik zie wel een Third party Liability maar dat lijkt wat anders. Op een website las ik dat Liability Insurance Supplement en Collission Damage Waiver werden aangeraden.
Ik heb nu bij Sixt de vraag gesteld of Liability Insurance Supplement en Collission Damage Waiver bij hun inbegrepen zit op de Nederlandse website.
Zijn die twee handig om te hebben? En wat is daar dan exact wel of niet bij gedekt?

Dank alvast voor de reacties en hopelijk kunnen jullie ons verder helpen met advies.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Verzekeringen
Twee “verzekeringen” zijn belangrijk. Schadeverzekering en aansprakelijkheidsverzekering.
De schadeverzekering, vaak genoemd als CDW / LDW dekt schade aan of diefstal van de huurauto. Je hebt geen eigen risico voor de autohuur in de V.S. Extra verzekering om het eigen risico te verlagen, zoals door sommige websites soms aangeboden, is NIET nodig!

De aansprakelijkheidsverzekering, vaak genoemd als SLI of LI heeft een dekking tot 1 miljoen dollar. Voor normale vakantiegangers is dit voldoende
Handig, zo'n openingspost. :thumbup:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

@wouterjanS die openingspost staat hier viewtopic.php?p=1227970#p1227970 (1e pagina van dit topic).
Ik heb geen ervaring met huren bij een particulier en zou dit ook nooit doen ivm 1) wat is de technische staat van de auto die je meekrijgt? 2) wat als er een probleem mee is 3) verzekeringen, aansprakelijkheid, kosten van rechtzaken in de VS enz. en dan van een particulier. Bij een van de bekende verhuurbedrijven huren is de way to go wat mij betreft.
Laatst gewijzigd door harryh op 04 jul 2022, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

De niet genoeg te prijzen "Zoek "functie van dit forum laat ook nog eens snel zien wat anderen hier eerder over Turo zeiden

viewtopic.php?f=30&t=64791&p=1276850&hi ... o#p1276850
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
wouterjanS
Amerikafan

Bericht door wouterjanS »

Thanks voor alle tips. Ik ga even op het forum kijken.

Is 1150 een redelijke prijs voor een basic auto huren van 8 tot 22 april 2023?
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Welke bestemming en wat is een basic auto? Een Economy? Midsize?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Motion »

@wouterjanS Verdiep je ook even in het hele verhaal met status verkrijgen en dan kan je bij Hertz goed terecht in de Presidents circle. Vooral als je met z'n 2-en reist heb je dan zoveel keus, met een beetje geluk (en als je dat wil) een mustang of iets anders sportiefs, of anders altijd wel een leuke SUV of mooie sedan.
Ultimate Choice, is de vrije keuze uit meerdere rijen auto's afhankelijk van je status (niet op alle vestigingen beschikbaar).
Gold rij
Five star rij
President's Circle rij

Status Match
Als je status match doet met je National executive elite status bij hertz via een mailtje met screenshot van je profiel bij National stuurt naar hertzstatusmatch@hertz.com krijg je President Circle status. Dit is de hoogste vrij verkrijgbare status bij Hertz.

Boeken
Voor ultimate choice (vergelijkbaar met National EC executive status met de aisle choice) moet je minimaal een mid-size (groep c) auto boeken (meestal Mazda 3 serie).

Verduidelijking:

- Het programma bij Hertz noemt "Gold Rewards" en iedereen kan een Gold Account aanmaken. Voor de voordelen zie de 1ste post o.a. spouse als gratis bestuurder.
- Veel Hertz luchthaven locaties bieden "Gold Canopy Service" aan. Met Gold Canopy service kan je als Gold member de balie (counter) overslaan en op een speciaal bord zie je je naam staan en de uitgekozen wagen (parkingplaatsnummer).
Maar met Gold Canopy Service kan je dus ook die uitgekozen wagen negeren, en zelf een wagen uit kiezen uit de Gold rij.
- Heb je een hogere status, zoals 5 Star, dan kan je ook uit de 5* rij kiezen.
- Heb je een nog hogere status, zoals Presidents Circle, dan kan je ook uit de PC rij kiezen.
viewtopic.php?f=30&t=71561

en hoe je status krijgt
5 Star kun je heel eenvoudig worden met de volgende twee stappen:

1. Aanmelden als National Emerald Executive via deze link https://legacy.nationalcar.com/en_US/ca ... cale=en_US

2. Mailen naar hertzstatusmatch@hertz.com met je NAW gegevens van je account bij Hertz, Hertz lidmaatschapnummer, screenshot van je National Emerald Club ledenpas met daarop je Executive status.

Binnen enkele dagen krijg je bericht met een persoonlijke bevestiging als de statusmatch is uitgevoerd.

Als je vervolgens ook nog PC wilt, dan moet je de volgende statusmatches uitvoeren:
Hertz Five Star --> Enterprise Plus Gold --> Avis President's Circle --> Hertz President's Club.
De andere maatschappijen hebben gewoon een webpagina waar je de statusmatch kunt indienen, makkelijk te vinden via google.
kijk bijvoorbeeld eens wat er dan voor je klaar kan staan:
https://www.youtube.com/watch?v=r50u9C0KoXQ

(iets vergelijkbaars kan bij National, maar daar zijn de tarieven momenteel wat hoger)
cornekev
Amerika-ontdekker

Bericht door cornekev »

cornekev schreef:
29 jun 2022, 21:01
Hallo mede-reizigers,

Doordat TUI onze vluchten naar Miami had geannuleerd en we toch van plan waren om richting Texas te trekken, hebben we eindelijk vluchten gevonden AMS-IAH en terug MIA-AMS. Vorige week stond een Fullsize SUV in Miami of in Houston nog 870euro voor de 3 weken die wij gaan: van 9 tot 27 september 2022. Nu de reis veranderd is, zijn de prijzen letterlijk 4x zo hoog.
Ik snap dat er een one-way fee is maar van 870 euro naar 2600+ vind ik toch wel heel veel.

Heeft iemand van jullie een idee hoe ik toch relatief betaalbaar een standaard/fullsize SUV kan vinden voor onze trip?
Ik ben nu president Circle bij Hertz en executive elite bij National.
Ik ben nog steeds aan het kijken voor een betaalbare one-way rental van Houston naar Miami, van 9 tot 27 september dit jaar.
Als ik bij de grotere verhuurfirma's kijk, kom ik met veel geluk op 2000euro voor een SUV (Standaard).
Bij brokers is het ongeveer 1450. Is het in zo een geval wel het overwegen waard om bij een broker te huren?
Alvast bedankt
peterz84
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door peterz84 »

Dat moet je zelf afwegen. Wat zijn de annuleringsvoorwaarden van de broker, hoe zeker is je reis. Zelf vaak geboekt bij brokers, geen problemen als je reis gewoon doorgaat.

Als ik bij Hertz kijk, kom ik op 1595 dollar uit voor een small SUV, is dat voldoende groot?
image.png
cornekev
Amerika-ontdekker

Bericht door cornekev »

Bedankt! zeker een optie.
Mag ik vragen welke code je gebruikt hebt voor dit tarief?

Vorige keer hadden we een full size, zeker aangenaam voor lange afstanden maar 2700 voor nog geen 3 weken vind ik er over.
peterz84
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door peterz84 »

de welbekende (hier op het forum) 510000 en 192021
image.png
image.png (6.24 KiB) 1342 keer bekeken
Resetovic
Amerikakenner

Bericht door Resetovic »

Ik heb een vraagje aan de experts.

Onderstaande kost mij 1730,- en is een Toyota Rav4 of soortgelijk. Is een betalen bij ophalen reserving via Kayak, geboekt via Bdp auto's te Frankrijk en te annuleren.
Prijzen zijn best hoog nog, alle verzekeringen zitten er verder ook bij geloof ik.

Afbeelding

Nu is mijn vraag, ik ben inmiddels ook Elite privilege bij Europcar en is dit ook te gebruiken in de vs?
Auto dient afgehaald te worden bij Fox, reservering staat inmiddels ook in het systeem van Europcar.
En is het mogelijk te upgraden en zoja welke klasse kan ik dan het beste huren om een grotere suv mee te krijgen?
Bijlagen
image.png
Scooby
Amerika-ontdekker

Bericht door Scooby »

Zou er in de meeste huurauto's(Mid SUV) tegenwoordig ook navigatie zitten?

Wij huren dit jaar bij Alamo en hebben dit niet als extra bijgeboekt.

In 2018 hadden wij dit ook niet, maar toen zei de greeter "I would have taken that car" , die blijkbaar nieuwer was dan de auto waar wij al bij stonden en voorzien was van navigatie.
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Autohuur in Florida - juli 2022

Bericht door Hans_Belgium »

@Scooby
Je weet nooit van voordien of er navigatie bij zit als je het niet specifiek bij besteld hebt, maar in bijna alle huurauto's zit er wel een scherm waar je met je telefoon via usb kunt aansluiten zodat je ofwel android auto of apple carplay kan hebben die ja kan gebruiken voor navigatie.
Wel een kabeltje usb-c en usb-a mee doen, want je weet nooit van voordien welke aansluiting erop zit.
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Hans_Belgium »

Voor degene die nog een auto moeten huren voor deze zomer, heb via drive-usa.de gezien dat er mooie prijzen zijn in Florida voor huur van pickup trucks.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer