Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Koffers kwijt

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Artemis20
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Re: Koffers kwijt

Bericht door Artemis20 »

Ja het mixen hebben wij gedaan maar heeft geen zin gehad.
Verder had ik alleen overwogen om een extra shirt en ondergoed in de handbagage gedaan maar dan niet gedaan want ik dacht, ohja als dat misgaat dan kopen we die daar wel.
Aan de andere praktische zaken heb ik helemaal niet gedacht, stom stom, naïef geweest zeker.
Ik heb nochtans dit forum van voor naar achter gelezen volgens mij, bedankt voor heel veel tips, maar ja veel dingen al lang voor de reis, en dit heb ik toch niet onthouden ofzo.
Ahja we zijn hier en de rest lossen we wel op hé.
juli - aug 2024: rondje Denver https://www.polarsteps.com/LienDlhy
Roadtrip Zuidwesten juli 2022: https://broertjesmama.wordpress.com/202 ... /comeback/
Weekje New York met kinderen 2019: ook op bovenstaande blog
MayJans
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door MayJans »

Sterkte @Artemis20!! Echt enorm vervelend.
Dit is een van mijn doem scenario's. Wij zitten na aankomst ook maar 2 nachten op dezelfde plek (de stad van aankomst) en reizen dan door.

Echt alles van waarde of dat lastig ter plaatse te kopen is gaat dus in de handbagage.
Verder ga ik foto's maken van de inhoud, vooral omdat we inflatable matjes (en andere kampeeruitrusting) meenemen. Allemaal te vervangen/kopen, maar wel zo duur dat ik het wil kunnen bewijzen/claimen.

En ik heb inmiddels 4 Airtags besteld, die gaan de koffers in.
Verandert niet veel aan de zaak als je koffers nog aan de andere kant van de oceaan staan maar dan weet je het in ieder geval.
kwarktaart
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 57

Bericht door kwarktaart »

@mikekiwi lukt het altijd om een grote rugzak + schoudertas mee te nemen of kan het dat ze bij hetinchecken óf instappen zeggen dat het teveel is? Anders is dit wel de beste oplossing denk ik. Wacht, nu ik het beter lees, je hebt natuurlijk rugzak plus tas en dat mag. Ik dacht even trolley + rugzak + schoudertas.

Wij hebben voor vijf man drie handbagage trolleys en iedereen heeft een rugzak. Ik vraag me af of ik naast die rugzak en trolley nog een linnen tas mee kan nemen die ik vul met spul voor tijdens de vlucht, zodat mijn rugzak vol kan met dat wat ik echt niet kwijt wil raken.

We hebben airtags voor de bagage. Lost het niet op als het kwijt is, maar in ieder geval weten we dan of de bagage ver weg is…
mikekiwi
Amerikafan

Bericht door mikekiwi »

@kwarktaart Inderdaad, wat wij hebben is per persoon 1 koffer als ruimbagage en 1 rugtas in de cabine. En dus 1 extra accessoire-tas voor alles wat we in het vliegtuig nodig denken te hebben. En - als we op tijd door de security e.d. zijn - misschien nog een SeeBuyFly-tasje :wink:
Onze zomertrip '24 naar Hawaii: Eilandhoppen op Hawaii

Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

@kwarktaart Check wel even wat het maximum toegestane gewicht van je handbagage is bij de maatschappij waar je mee vliegt. De meeste Europese maatschappijen hebben zo'n regel, bv bij KLM/Air France is het 12kg voor alles samen (koffertje, personal item en zelfs eventuele losse jas) in Economy. Extra tas mag officieel niet.

Ik heb één keer gehad dat daar ook op werd gehandhaafd op CDG. Ook mn jas die ik over m'n arm had werd meegewogen.
Sindsdien vliegen wij meestal met Delta waar geen maximum gewicht geldt. Belangrijke spullen zoals camera's gaan bij ons in de handbagage en dan loopt het gewicht snel op.
kwarktaart
Amerikakenner

Goed dat je het zegt @harryh . Inderdaad kan het gewicht gauw oplopen met ipad, e-reader, telefoon, camera en daarbij wat kleding etc wat we echt niet kunnen missen. Ik weeg het thuis voor we weggaan en probeer dan toch maar zoveel mogelijk mee te nemen in de cabine.

Linda
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

harryh schreef:
03 jul 2022, 20:32
Ik heb één keer gehad dat daar ook op werd gehandhaafd op CDG. Ook mn jas die ik over m'n arm had werd meegewogen.
We komen langzamerhand weer op het punt dat we 4 broeken, 6 shirts en 3 jassen over elkaar aantrekken. Nu nog uitdokteren hoe dat te doen met het schoeisel...
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

:clap:
mikekiwi
Amerikafan

Bericht door mikekiwi »

Almere vak V schreef:
04 jul 2022, 16:59
We komen langzamerhand weer op het punt dat we 4 broeken, 6 shirts en 3 jassen over elkaar aantrekken. Nu nog uitdokteren hoe dat te doen met het schoeisel...
Afbeelding

>> Kiwi's on tour<<
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

@mikekiwi :clap: :D :lol: :blink:
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij gaan de volgende keer ook meer mixen, maar nu we alle 3 de koffers kwijt waren, had dat ook niet veel zin gehad. Bij ons was het gelukkig op de terugweg. Heen is veel erger. Dus de handbagage maar zoveel mogelijk vol stoppen. Ook wat toiletspullen in kleine flesjes dan maar. Meestal wordt er niet echt gecontroleerd op gewicht van de handbagage, maar je zult zien dat ze dat dan net wel gaan doen. En de camera en laptop hebben we natuurlijk ook nog bij ons.
Inmiddels hebben we sinds afgelopen donderdag 2 koffers terug en de 3e is getraceerd. We worden net gebeld dat hij vanavond gebracht wordt :thumbup: .
Veel sterkte voor iedereen die nog wat mist.
kwarktaart
Amerikakenner

Wel heel fijn @jojostravelusa dat je de derde koffer nu ook terug hebt/krijgt. Dat geeft weer hoop dat als iets zoek is, het in ieder geval niet zoek blijft…
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Gelukkig wel. Toch bijzonder hoe gehecht je aan een oude trui kunt zijn :lol:
Zo te zien is deze op Schiphol kwijtgeraakt. Er zaten geen tags van andere vliegvelden aan. Waarschijnlijk op de verkeerde band terecht gekomen of zo. Wij gaan ook maar een tracker kopen. Wie weet helpt het een beetje.
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Inges »

Niet zo heel gek dat hij op Schiphol is kwijtgeraakt. Volgens mij heb je mazzel dat je hem terug hebt.

https://nos.nl/artikel/2435760-kofferch ... lfs-buiten
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

wow 16000 koffers :o
heeft er iemand in de top van Schiphol überhaupt nog de wil om er iets goeds van te maken?
mikekiwi
Amerikafan

Bericht door mikekiwi »

Er zijn ongetwijfeld fouten gemaakt in het downsizen van de bezetting in Corona-tijd en het niet tijdig weer opschalen. Beleidsmatig verkeerd en daar mogen ze zeker op aangesproken worden.

Maar eerlijk is eerlijk, je regelt in deze tijd niet zomaar een meute werknemers met passende VOG om je uit de problemen te halen. Dus een op korte termijn praktische oplossing lijkt me niet voorhanden en gezien de toenemende drukte, zal het probleem nog wel even kunnen duren.
Ik denk dat er genoeg mensen daar rondlopen die echt wel willen, maar niet meer kunnen dan ze nu doen...

>> Kiwi's on tour<<
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

Ja maar je kunt wel mensen aannemen die die hele berg koffers gaan uitzoeken. Je zal er maar staan op Schiphol. Je weet dat je koffer er is maar niemand weet waar hij staat in een berg met 16.000 koffers. Neem een leger mensen aan die dat allemaal uit gaan zoeken want anders is na 3 maanden je koffer van Schiphol. Ik zou furieus zijn. Dat zou echt wel kunnen er zijn echt wel mensen die willen helpen en dat willen doen. Daar heb je geen VOG en 6 maanden training voor nodig lijkt mij. (ik zou het zelfs wel willen doen nu het op mijn werk in deze tijd rustig is)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
mikekiwi
Amerikafan

Bericht door mikekiwi »

Volgens mij is het kenmerk van de huidige personeelstekorten dat je niet zomaar een leger mensen kunt aannemen...want die zijn er niet. En zeker niet voor een kleine elf euro per uur (https://www.bnnvara.nl/khalidensophie/a ... hol-drukte)

Voor de duidelijkheid: ik ben de verschillende bedrijven die daar de bagage aan het afhandelen (zouden moeten) zijn niet aan het verdedigen, heb er geen belang bij. Maar ik probeer het realistisch te bekijken.
Ik vlieg zelf aankomende zondag (en een paar weken later weer terug) en ben ook bang dat er met mijn spulletjes iets gebeurt wat ik niet wil

>> Kiwi's on tour<<
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

Dat er geen mensen aan te nemen zijn weet ik wel maar er is ook geen oproep gedaan aan mensen om te komen helpen. Ik ben vast niet de enige die het rustig heeft in deze tijd en ik zou best willen helpen. Doe maar eens een oproep en kijk eens hoe groot je leger (eventueel vrijwilligers) zal zijn. Maar dat gebeurt ook niet. Ze laten het gewoon maar staan. Ik vind dat wel kwalijk. Ik geloof echt wel dat de mensen die bij de bagage afhandeling werken hard hun best doen en ook zelf op vakantie willen. Maar plaats eens een oproep en regel iets voor die 1000-den mensen die op hun koffer wachten.

maar misschien ben ik nu wel kort door de bocht ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

"als je een restaurant hebt met 1000 stoelen, moet je geen 1500 reserveringen aannemen"
Schiphol heeft het qua planning het makkelijkste van alle transport dienstverleners.
Ze weten al maanden van te voren hoeveel mensen er op een bepaalde dag gaan komen en op welke tijd.

Ik zou nog enige sympathie voor de top van Schiphol kunnen opbrengen als er op skyscanner en momondo geen enkel ticket vanaf Schiphol nieuw meer verkocht werd. Maar nee, ze blijven maar verkopen verkopen verkopen, terwijl er nu al een berg koffers ligt waar maanden werk aan vast zit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer