Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
@Timothy555 ik volg even. Ik heb de Airalosim ook besteld, maar nog niet geactiveerd.
Ben heel benieuwd naar jouw ervaring hiermee
Ben heel benieuwd naar jouw ervaring hiermee
Coby
Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Top. Dank je wel
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Hoi,
kan iemand mij zeggen op welke manier ik goedkoop kan bellen vanuit België naar de VS aub? Ik zou met een gsm willen bellen want een vaste telefoon heb ik niet. Of via Skype eventueel.
Alvast bedankt,
Frouke
kan iemand mij zeggen op welke manier ik goedkoop kan bellen vanuit België naar de VS aub? Ik zou met een gsm willen bellen want een vaste telefoon heb ik niet. Of via Skype eventueel.
Alvast bedankt,
Frouke
Ik haal uit deze draad grofweg twee opties, als ik mijn pubers van data wil voorzien tijdens onze reis, bij voorkeur enigszins betaalbaar:
De 10gB data bundel van airalo of het 25 dollar maand abo van Verizon (?) te koop bij Walmart. Heeft een van de twee de voorkeur voor een rondreis door het zuid westen?
De 10gB data bundel van airalo of het 25 dollar maand abo van Verizon (?) te koop bij Walmart. Heeft een van de twee de voorkeur voor een rondreis door het zuid westen?
Volg mijn reis door het zuidwesten via Polarsteps: FamilieKonings
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Airalo werkt met een e-sim (dus geen fysieke simcard); daar moet je telefoon geschikt voor zijn.
Verizon werk op het CDMA netwerk (terwijl het Europese netwerk GSM is); dus ook daar moet je NL telefoon geschikt voor zijn. Wellicht nu geen issue meer met de moderne toestellen maar een aantal jaren geleden was dit nog van belang. Met onze NL/B telefoons konden we alleen het netwerk van T-Mobile of AT&T gebruiken. Dus check dit.
Als je nog tijd hebt, zijn er ook nog andere opties zoals deze: https://www.ebay.nl/itm/125007043128
Verizon werk op het CDMA netwerk (terwijl het Europese netwerk GSM is); dus ook daar moet je NL telefoon geschikt voor zijn. Wellicht nu geen issue meer met de moderne toestellen maar een aantal jaren geleden was dit nog van belang. Met onze NL/B telefoons konden we alleen het netwerk van T-Mobile of AT&T gebruiken. Dus check dit.
Als je nog tijd hebt, zijn er ook nog andere opties zoals deze: https://www.ebay.nl/itm/125007043128

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- bedeve
- Amerika-expert
Was het moeilijk om bij je familie weg te komen ?
Zou oost - west makkelijker zijn geweest ?
Je hebt wel een mooi , niet alledaags ,ritje gehad !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Helaas, geen tijd meer, we gaan 23 juli al.Frasi schreef: ↑06 jul 2022, 20:45Airalo werkt met een e-sim (dus geen fysieke simcard); daar moet je telefoon geschikt voor zijn.
Wij hebben allemaal relatief nieuwe iPhones (11-13), ik ben ervan uitgegaan dat het kon, maar zal het idd even checken.
Volg mijn reis door het zuidwesten via Polarsteps: FamilieKonings
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dat viel mee. Had dat van te voren gepland, 3 nachten bij de familie.
Oost-West heb ik wel overwogen maar dan was autohuur stuk duurder geweest. Daarom van west naar oost.
Het was zeker een mooie rit! Weinig toeristische gebieden en plekken waar je anders niet snel komt. Zeer de moeite waard!
Roland
- Frasi
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij hebben alle iPhones vanaf 11 ook eSim.
In dat geval zou ik voor Airalo gaan. Eerlijk gezegd zelf nog geen ervaring mee (komende maand wordt voor mij ook eerste keer esim), maar de reviews zijn positief: goed bereik over AT&T en/of T-Mobile netwerk én veel data (Gb) voor een goede prijs (én extra korting met code: WELCOME30). Ander voordeel is ook dat je het rustig thuis al kan instellen en niet na aankomst nog naar een winkel moet om het daar te regelen.

Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
@Timothy555 Jep.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat noem je goedkoop? Is het erg duur met je gsm? Gaat om een lang gesprek of meerdere gesprekken? Als het een niet te lang gesprek is kan het natuurlijk prima met je mobiel.
Skypen kan ook, maar als degene die je belt geen skype heeft betaal je wel iets. Die kosten kun je vast wel ergens vinden, net als de kosten als je met je gsm zou bellen.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
@Martin & Marianne Het was om naar de North Rim Lodge te bellen omdat het online reserveren maar niet wou lukken. Ik ben uiteindelijk zo slim geweest om mijn VPN op USA te zetten.
Heb daarna zonder problemen een cabin kunnen boeken, dus was bellen gelukkig niet meer nodig.
Frouke

Frouke
Ik heb nog een actieve AT&T SIM hier. Geen saldo meer en het plan is gisteren verlopen, maar tot begin augustus blijft de SIM nog actief en kan het saldo aangevuld worden waarna het plan weer actief wordt. $40 voor 15 GB data inclusief hotspot gebruik. Inclusief onbeperkt bellen en gebeld worden en onbeperkt SMS'en.
Enige wat ik vraag is dat ik de SIM naderhand weer terug krijg.
Enige wat ik vraag is dat ik de SIM naderhand weer terug krijg.
- Almere vak V
- Amerika-expert
Geen idee hoe het zit met een NL naar US telefoon. Maar andersom sleep ik al jaren iPhones uit de US mee naar Nederland en die doen het allemaal. Wat men je hier ook graag wil laten doen geloven.
- Frasi
- Amerika-expert
- Contacteer:
Intussen is het verschil tussen VS en Eu in telefoonnetwerken blijkbaar geen issue meer.
Tot en met 3G waren er verschillend netwerken en banden in gebruik:
Europe, Azië, Australië, ME en Afrika gebruikten GSM op de 900 & 1800 band.
De America's (Canada, USA, Mexico en landen uit Z. Amerika) gebruikten GSM op de 850 en 1900 band.
Daarbij werd GSM in de USA alleen gebruikt door AT&T en T-Mobile.
De andere providers (Verison, US Cellular en Sprint) gebruikten CDMA.
Dus als Nederlander naar de USA moest je een tri- of quand-band telefoon hebben (die de 850 en/of 1900 band ondersteunden) én kon je alleen een SIM van AT&T of T-Mobile gebruiken.
Met 4G en 5G is dat hele GSM/CDMA verhaal achterhaald.
Alle moderne telefoons kunnen draaien op meerdere frequentiebanden. Maar let wel: mocht de ontvangst minder zijn en je moeten terugvallen op het oudere 3G/2G netwerk, heb je welllicht pech als je een Verison SIM hebt.
https://www.pcmag.com/news/cdma-vs-gsm- ... difference
Tot en met 3G waren er verschillend netwerken en banden in gebruik:
Europe, Azië, Australië, ME en Afrika gebruikten GSM op de 900 & 1800 band.
De America's (Canada, USA, Mexico en landen uit Z. Amerika) gebruikten GSM op de 850 en 1900 band.
Daarbij werd GSM in de USA alleen gebruikt door AT&T en T-Mobile.
De andere providers (Verison, US Cellular en Sprint) gebruikten CDMA.
Dus als Nederlander naar de USA moest je een tri- of quand-band telefoon hebben (die de 850 en/of 1900 band ondersteunden) én kon je alleen een SIM van AT&T of T-Mobile gebruiken.
Met 4G en 5G is dat hele GSM/CDMA verhaal achterhaald.
Alle moderne telefoons kunnen draaien op meerdere frequentiebanden. Maar let wel: mocht de ontvangst minder zijn en je moeten terugvallen op het oudere 3G/2G netwerk, heb je welllicht pech als je een Verison SIM hebt.
https://www.pcmag.com/news/cdma-vs-gsm- ... difference

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Opgelet, AT&T werkt niet meer op oudere phones. In april nog wel, nu niet meer. Je kunt alleen nog met 4g of 5g verbinden en om te kunnen bellen of gebeld worden moet je toestel Voice over LTE ondersteunen.
T-Mobile ondersteunt nog wel bellen zonder VoLTE.
T-Mobile ondersteunt nog wel bellen zonder VoLTE.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Iemand best destination pass van orange (België) al geprobeerd? Wij overwegen dat te gebruiken om in noodgevallen te kunnen bellen of iets op te zoeken op internet.
1984: LA
1993: Boston
2005: Utah-Arizona-Californië
2017: eclipsreis: Colorado-Wyoming-Idaho-Oregon
2019: Florida
2022: Colorado-Utah-Arizona
2023: Florida
2024: New York
1993: Boston
2005: Utah-Arizona-Californië
2017: eclipsreis: Colorado-Wyoming-Idaho-Oregon
2019: Florida
2022: Colorado-Utah-Arizona
2023: Florida
2024: New York
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Had ik ook last van in maart. Ik had mijn oude Samsung S5 mee die zeker weten ook 4G aan kon en had een AT&T prepaid SIM gekocht. Ik had bereik en ook data (4G) bereik volgens de telefoon maar toch werkte het niet omdat AT&T weigert te werken met 'oude' telefoons. Best trieste gang van zaken. Toen maar in m'n nieuwe iPhone gedaan en dat werkte wel prima.Opgelet, AT&T werkt niet meer op oudere phones. In april nog wel, nu niet meer. Je kunt alleen nog met 4g of 5g verbinden en om te kunnen bellen of gebeld worden moet je toestel Voice over LTE ondersteunen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
@yvonne m is dit misschien het probleem waar jouw zoon ook tegenaan loopt?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3073 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-
- 16 Reacties