Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Naar Florida: mei- of zomervakantie?
- visje
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Naar Florida: mei- of zomervakantie?
Wij willen in 2023 met ons gezin naar Florida/Orlando gaan. We hebben 2 kinderen van (dan) 12 en 14.
We twijfelen tussen 2 weken in de meivakantie 22-4-2023 t/m 6-05-2023 of in de zomervakantie 2 of 3 weken.
Bij voorkeur huren we er een huis met zwembad (en airco), als uitvalsbasis.
Is het in de meivakantie al zwembadweer? Is het dan minder plakkerig weer dan in augustus? Het regent volgens mij beide periodes vergelijkbaar.
De vliegtickets zijn dan wel veel goedkoper, maar als ik kijk op https://wdwprepschool.com/disney-world-crowd-calendar/ dan lijkt het in augustus rustiger te zijn dan april/mei in pretparken en dergelijke.
Wat willen we ongeveer doen:
We willen pretparken bezoeken, naar Kennedy Space Center, naar het strand, shoppen. Misschien nog kajakken.
Of naar de Verglades. Hoewel ik denk dat de Everglades niet handig combineren met de pretparken qua afstand.
Hebben jullie tips?
We twijfelen tussen 2 weken in de meivakantie 22-4-2023 t/m 6-05-2023 of in de zomervakantie 2 of 3 weken.
Bij voorkeur huren we er een huis met zwembad (en airco), als uitvalsbasis.
Is het in de meivakantie al zwembadweer? Is het dan minder plakkerig weer dan in augustus? Het regent volgens mij beide periodes vergelijkbaar.
De vliegtickets zijn dan wel veel goedkoper, maar als ik kijk op https://wdwprepschool.com/disney-world-crowd-calendar/ dan lijkt het in augustus rustiger te zijn dan april/mei in pretparken en dergelijke.
Wat willen we ongeveer doen:
We willen pretparken bezoeken, naar Kennedy Space Center, naar het strand, shoppen. Misschien nog kajakken.
Of naar de Verglades. Hoewel ik denk dat de Everglades niet handig combineren met de pretparken qua afstand.
Hebben jullie tips?
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Re: Naar Florida: mei- of zomervakantie?
Ik zou gaan voor de Meivakantie. Het weer is dan niet zo heet en vochtig als in de zomer. Regen is in April-Mei minder dan in de zomer. In de zomer regelmatig een fikse regenbui in de middag. En het is zeker dan ook al zwembadweer hoor.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je kunt kiezen, zou ik ook voor de meivakantie gaan. In de zomer is het echt super klef.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 57
Wij waren afgelopen meivakantie twee weken in Orlando en het was heerlijk. De kinderen hebben iedere dag gezwommen en het was een geweldige temperatuur. Juist heerlijk om van de zomerse temperaturen te genieten als het hier in NL nog frisser is. We zijn ook naar Kennedy Space Center geweest en het was niet druk daar.
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Meivakantie is heel goed te doen maar check voor je pretparken ook even hoe springbreak valt!
Het is daar dan meestal gewoon al rond de 30 graden, alleen zwembaden (onverwarmd) kunnen nog wat koud aanvoelen.
Het is daar dan meestal gewoon al rond de 30 graden, alleen zwembaden (onverwarmd) kunnen nog wat koud aanvoelen.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
- ronenivonne
- Amerikakenner
Zeker qua temperatuur en luchtvochtigheid is Mei heel mooi. Daarbij nog geen orkaan seizoen. In zomervakantie wel.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Spring break eindigt met Pasen, da's niet in mei.
Orkaan seizoen begint 1 juni maar de piek is eind augustus t/m oktober, niet iets om je voor de zomer druk over te maken.
Wij zijn intussen zo'n 15x in Florida geweest. Mei is lekkerder qua temperatuur dan de zomer. Wij zitten er nu en het is snikheet en vochtig en we hebben extreem veel regen in de Pandhandle. Maar in mei begint het regenseizoen en het kan dan ook wel eens tegenvallen, zeker qua wind. Toch zou ik ook voor mei gaan.
-
- Amerikakenner
Eens met @harryh
Ik heb vier jaar in Florida gewoond en in de zomermaanden nooit een orkaan(waarschuwing) gehad. Komt echt meestal pas als de zomervakantie in NL afgelopen is, niet hoogzomer.
De temperatuur in de meivakantie vind ik ook prettiger dan in de zomer, maar ook de zomer vind ik het prima te doen omdat je binnen nergens last hebt van de hitte.
De spring break is inderdaad niet in de meivakantie, is meestal eind maart/half april, eind april is die voorbij. Druk in de parken is het zowel in de meivakantie als in de zomervakantie, maar als dat echt doorslaggevend is voor je qua drukte, is ook wat dat betreft mei een betere keus. In Amerika zelf hebben ze dan geen schoolvakantie, in tegenstelling tot de zomer.
Ik heb vier jaar in Florida gewoond en in de zomermaanden nooit een orkaan(waarschuwing) gehad. Komt echt meestal pas als de zomervakantie in NL afgelopen is, niet hoogzomer.
De temperatuur in de meivakantie vind ik ook prettiger dan in de zomer, maar ook de zomer vind ik het prima te doen omdat je binnen nergens last hebt van de hitte.
De spring break is inderdaad niet in de meivakantie, is meestal eind maart/half april, eind april is die voorbij. Druk in de parken is het zowel in de meivakantie als in de zomervakantie, maar als dat echt doorslaggevend is voor je qua drukte, is ook wat dat betreft mei een betere keus. In Amerika zelf hebben ze dan geen schoolvakantie, in tegenstelling tot de zomer.
- Amathanio
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Ik zou nooit in de zomer gaan. Niet alleen voor het weer maar ook voor de drukte in de pretparken bijvoorbeeld.
Ik ben eens eind maart geweest en het was al bloedheet in Orlando. Ook in Miami naar het strand geweest en ook daar zeer warm.
De afstand Orlando - Everglades is inderdaad niet te onderschatten. Reken op een goeie 4 a 5u rijden. Wij deden dat in combinatie met onze rit van en naar Miami.
Ik ben eens eind maart geweest en het was al bloedheet in Orlando. Ook in Miami naar het strand geweest en ook daar zeer warm.
De afstand Orlando - Everglades is inderdaad niet te onderschatten. Reken op een goeie 4 a 5u rijden. Wij deden dat in combinatie met onze rit van en naar Miami.
2024 Las Vegas Fire Observers CCFD
2023 Orlando Themeparks
2019 Las Vegas/Los Angeles Monster Jam - Themeparks
2017 Miami/Orlando UMF - Themeparks
2016 Orlando/Miami Themeparks
2014 Las Vegas /Los Angeles Themeparks
2012 Las Vegas Monster Jam
2011 Las Vegas Monster Jam
2023 Orlando Themeparks
2019 Las Vegas/Los Angeles Monster Jam - Themeparks
2017 Miami/Orlando UMF - Themeparks
2016 Orlando/Miami Themeparks
2014 Las Vegas /Los Angeles Themeparks
2012 Las Vegas Monster Jam
2011 Las Vegas Monster Jam
Suggestie: november, december, januari of februari.. Dan is het gewoon lekker weer en ontloop je de winter hier.
- visje
- Amerika-ontdekker
Wij zijn overtuigd! We nemen de meivakantie. Nou ja, technisch gezien eind april en begin mei.
Dan hebben de kinderen ook twee weken vrij en dan is 2 weken met fijn weer beter dan 3 weken met klef weer. En het budget dat we uitsparen is een mooie start voor een volgende vakantie
We zullen eens een plan maken wat we in die 2 weken allemaal willen doen en kijken of we een nachtje richting de Everglades gaan/willen. Ik ga de komende tijd het forum eens verder doorspitten op activiteiten en andere tips. Ik had al een flink stuk door het topic gelezen over 'Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida'.
Maar goed, nu de de periode weten kunnen we verder gaan plannen. Dank jullie wel!
Dan hebben de kinderen ook twee weken vrij en dan is 2 weken met fijn weer beter dan 3 weken met klef weer. En het budget dat we uitsparen is een mooie start voor een volgende vakantie

We zullen eens een plan maken wat we in die 2 weken allemaal willen doen en kijken of we een nachtje richting de Everglades gaan/willen. Ik ga de komende tijd het forum eens verder doorspitten op activiteiten en andere tips. Ik had al een flink stuk door het topic gelezen over 'Ervaringen met het huren van een vakantiewoning in Florida'.
Maar goed, nu de de periode weten kunnen we verder gaan plannen. Dank jullie wel!
- josea
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ja hoor, meivakantie!
Wij waren dit jaar in meivakantie in Florida: één week Orlando (villa) en één week bij Tampa. Genoeg te doen om je op beide plekken een week te vermaken. Bij Tampa ligt ook Bush Gardens, waar we een kaart voor hadden:erg leuk pretpark met veel achtbanen en wat dieren. En: bijna geen wachtrijen, heerlijk!
Wij waren dit jaar in meivakantie in Florida: één week Orlando (villa) en één week bij Tampa. Genoeg te doen om je op beide plekken een week te vermaken. Bij Tampa ligt ook Bush Gardens, waar we een kaart voor hadden:erg leuk pretpark met veel achtbanen en wat dieren. En: bijna geen wachtrijen, heerlijk!
-
- Amerikakenner
@visje wij zijn in de meivakantie van dit jaar naar Circle B bar reserve geweest. Wat mij betreft leuker dan de Everglades (ben ik ook geweest). Groot voordeel is dat je er zo bent vanuit Orlando. De alligators in Circle B bar reserve zitten in het wild en je loopt er vlak langs, onze kinderen vonden het geweldig!
- visje
- Amerika-ontdekker
Circle B bar reserve klinkt zeker goed. Ik zal er eens induiken.kwarktaart schreef: ↑15 jul 2022, 20:55@visje wij zijn in de meivakantie van dit jaar naar Circle B bar reserve geweest. Wat mij betreft leuker dan de Everglades (ben ik ook geweest). Groot voordeel is dat je er zo bent vanuit Orlando. De alligators in Circle B bar reserve zitten in het wild en je loopt er vlak langs, onze kinderen vonden het geweldig!
Maar even een dummy vraag: kan je zomaar langs krokodillen lopen. Eten ze je niet op?
Ik heb er dus duidelijk geen verstand van, maar krokodillen komen alleen maar in het nieuws als ze mensen opeten namelijk.

- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik zou er niet te dicht langslopen. 

- nwolf
- Amerikakenner
Ik heb begrepen dat de American Alligator totaal niet geïnteresseerd is in mensen (van de airboat ride) en alleen echt aanvalt om zijn nest te verdedigen. Anders dan de Nijl alligator die idd vaak in het nieuws komtvisje schreef: ↑17 jul 2022, 10:39Circle B bar reserve klinkt zeker goed. Ik zal er eens induiken.kwarktaart schreef: ↑15 jul 2022, 20:55@visje wij zijn in de meivakantie van dit jaar naar Circle B bar reserve geweest. Wat mij betreft leuker dan de Everglades (ben ik ook geweest). Groot voordeel is dat je er zo bent vanuit Orlando. De alligators in Circle B bar reserve zitten in het wild en je loopt er vlak langs, onze kinderen vonden het geweldig!
Maar even een dummy vraag: kan je zomaar langs krokodillen lopen. Eten ze je niet op?
Ik heb er dus duidelijk geen verstand van, maar krokodillen komen alleen maar in het nieuws als ze mensen opeten namelijk.![]()

https://crocdoc.ifas.ufl.edu/publicatio ... 202019.pdf
Met andere woorden verstand gebruiken en niet met een alligator op de foto willen

2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
Wij wonen in zuid-oost Texas en dus ook alligators (geen krokodillen, die vind je niet op dit continent), ook soms in de vijvers in onze woonwijk. Ze zijn in principe niet echt gevaarlijk, maar uiteraard altijd afstand houden, want als ze willen aanvallen ga je niet winnen. Helemaal ongevaarlijk zijn ze niet, maar als er eens iets gebeurt is dat doordat mensen ze proberen te voeren of vangen ofzo. Huisdieren en jonge kinderen lopen wel wat risico,want die zijn een makkelijke prooi, dus die moeten meer afstand houden en wegblijven van de waterrand, of je tilt ze even op.
Terug in Texas!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Wij hebben al heel vaak gators "ontmoet", nooit een probleem. Eens met @hemmie mbt honden en kinderen. Verder is het tijdens het mating season (mrt-mei) iets meer opletten, en op dit moment (juli) opletten voor gators die een nest bewaken. Maar in Circle B Bar hoef je daar niet bang voor te zijn, de nesten liggen daar niet langs het pad. En er liggen soms jonkies.
Wij zijn in april een 12-14 footer tegengekomen tijdens het kayakken/suppen. Die kwam van de kant het water in in een kreek en kwam tot 3m van het sup board, dat was wel intimiderend
Wij zijn in april een 12-14 footer tegengekomen tijdens het kayakken/suppen. Die kwam van de kant het water in in een kreek en kwam tot 3m van het sup board, dat was wel intimiderend

- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toen ik hier net woonde (mijn tuin grenst aan de rivier) dacht ik ook op te moeten passen voor alligators. Nou niet dus. Ik heb er bij nog niet een gezien lol. Wel manatees. Alligators zijn in principe ongevaarlijk behalve als ze een nest verdedigen of als het paringstijd is. Dan zijn ze wat territoriaal.. Wij zwemmen er gewoon. Fire ants zijn veel lastiger. Eerst even kijken voor je gaat zitten of een tent op zet lol
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht