Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen met Hertz Ultimate Choice
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice
Zojuist op SFO auto opgehaald voor 3 weken met Presidents Circle. Bij aankomst stond mijn naam niet op het bord, dus naar binnen. Daar de mededeling; ja, uh huurt de auto langer dan 2 weken, dus mag niet kiezen. Is een full size OK? Ik gaf aan dat dat niet OK was, ik heb gekozen voor Hertz ivm keuze en ik minimaal een SUV wilde. Toen kwam ze; ik heb een 2022 Ford Edge staan. Ik: nou, liever een Chevrolet Equinox (vind ik een fijne auto, met goed zicht en werkende Android Auto). Zij: dat heb ik niet reserved staan. Ik; ik kies voor Hertz ivm keuze in Presidents Circle. Zij; ja, maar langer dan twee weken. Ik; dat staat nergens. Zij; oke, ga maar naar de Presidents Circle en kies een auto uit. Ik naar de vrij beperkte presidents circle, met weinig keuze en veel kleinere auto's. Hoop Ford Edge, weinig anders.
Puntje bij paaltje: weggereden met een Chevrolet Equinox. Wel 25.000 miles op de teller, maar verder wel prima auto en precies wat ik wilde. In veel grotere SUVs heb ik slecht zicht of werkt Android Auto niet lekker, van Ford vind ik het hele audio systeem niet zo mooi en fijn werken. Dus; uiteindelijk happy, maar wel een beetje gek dat er opeens een langer dan 2 weken regel is voor Presidents Circle?!
Puntje bij paaltje: weggereden met een Chevrolet Equinox. Wel 25.000 miles op de teller, maar verder wel prima auto en precies wat ik wilde. In veel grotere SUVs heb ik slecht zicht of werkt Android Auto niet lekker, van Ford vind ik het hele audio systeem niet zo mooi en fijn werken. Dus; uiteindelijk happy, maar wel een beetje gek dat er opeens een langer dan 2 weken regel is voor Presidents Circle?!
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Die 2 weken regel ben is niet helemaal nieuw, die ben ik wel eens eerder tegen gekomen. Ik denk dat het wel in de fine-print staat, of eerder stond, maar ga het nu niet opzoeken. Zelfde als voor one-way, daarbij kan het zijn dat je ook niet uit de rijen mag kiezen en de op het bord of aan balie toegewezen auto moet pakken. Maar volgens mij gaat er niets fout als je toch uit de rijen kiest, ze willen geen gedoe bij de exit-booth.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Afgelopen woensdag aangekomen op SFO, gold en 5-star waren leeg. Gelukkig stond er Ford Mustang 2022 in de PC. Aantal dagen verder en rijd heerlijk en een droom om hiermee een rondreis te kunnen maken! Mede dankzij iedereen op dit forum!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Ik rij nu 3 dagen in een Ford Explorer XLT. Wat een drama auto. Veel te groot en bij wind moet je echt 2 handen op je stuur houden. We hebben hem geprobeerd om te ruilen voor een kleinere SUV maar Hertz heeft nauwelijks auto's in de regio El Paso-Tucson. Veel auto's hebben 25K op de teller. Amerikaanse gasten in hotel zeggen dat Hertz eigenlijk failliet was tijdens corona periode en nu een doorstart maakt met veel 2de hands auto's om voorraad op peil te brengen. Ik heb gekozen voor de Ford Explorer 2022 omdat deze android auto heeft.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Ik rij nu ook in een Ford Explorer, heb er in dagenlange stormen mee gereden maar geen enkele last, ik kan het stuur zelfs helemaal loslaten bij wijze van spreken. Klinkt als dat er iets mee mis is. Heb al vaker met Explorer gereden en is nog nooit een probleem geweest.
-
- Amerika-ontdekker
Ik ga morgen de bandenspanning herstellen. Zit groot verschil tussen de banden. Waarschijnlijk hierdoor uit balans. Nu nog ergens iets vinden waar ik lucht kan vinden.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Dat was ook zo maar ik moet zeggen dat ondanks dat ik tot nu toe positief verrast ben door Hertz.htccone schreef: ↑18 jul 2022, 05:15Nauwelijks auto's in de regio El Paso-Tucson. Veel auto's hebben 25K op de teller. Amerikaanse gasten in hotel zeggen dat Hertz eigenlijk failliet was tijdens corona periode en nu een doorstart maakt met veel 2de hands auto's om voorraad op peil te brengen. Ik heb gekozen voor de Ford Explorer 2022 omdat deze android auto heeft.
Zowel in Denver als in Seattle genoeg keuze en relatief lage KM standen. De laagste die ik zag was 13 mijl.
De Explorer is normaliter een van de fijnste ( zowel niet , de fijnste ) wagen om mee te mogen rijden. Nooit problemen mee gehad.
Laatst gewijzigd door dejong89 op 18 jul 2022, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- Astatic
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
***foutje, never mind 

2011: Zuid-West Amerika
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas Los Angeles
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
2025: Zuid-West Amerika
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas Los Angeles
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
2025: Zuid-West Amerika
- dejong89
- Amerika-expert
....

-
- Amerikakenner
Bijzonder verhaal, maar agh, het is goed gekomen. Volgende keer kies ik ook gewoon gelijk wat uit, ook als ik niet op het bord sta.Pepito schreef: ↑18 jul 2022, 03:16Die 2 weken regel ben is niet helemaal nieuw, die ben ik wel eens eerder tegen gekomen. Ik denk dat het wel in de fine-print staat, of eerder stond, maar ga het nu niet opzoeken. Zelfde als voor one-way, daarbij kan het zijn dat je ook niet uit de rijen mag kiezen en de op het bord of aan balie toegewezen auto moet pakken. Maar volgens mij gaat er niets fout als je toch uit de rijen kiest, ze willen geen gedoe bij de exit-booth.
Helaas geen Ford Explorers te vinden op SFO gisteren, alleen Ford Edge en kleine rommel in de PC. Ik heb niet gekeken in de andere aisles.
-
- Amerika-ontdekker
Kleine update over onze Ford Explorer XLT en belabberd rijgedrag. Na controle van mij zag ik dat de banden stonden op maar liefst 48 PSI spanning (18 inch banden). Ford adviseert tussen 33 en 36 PSI. Vandaag naar benzinepomp gereden en banden op 36 PSI gezet. Wat een verschil. Van een tank naar 5 sterren gevoel qua rijden. Wat een mafkezen bij Hertz om die banden op 48 PSI te zetten. Waarschijnlijk kijken ze er niet eens naar. Gelijk ook even de auto van binnen laten wassen. Was in een woord: Ranzig.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Gelukkig opgelost, kon ook niet anders 

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 57
Vreemd @Ing
Wij zijn zondag aangekomen op SFO en hebben voor drie weken, one way, gehuurd. Onze naam stond op het bord.
Wij zijn zondag aangekomen op SFO en hebben voor drie weken, one way, gehuurd. Onze naam stond op het bord.
-
- Amerikakenner
Hier ook, met name de achterbank. Daar zitten we niet (zijn met zijn tweeën), maar vindt het toch idioot. Heb via klantenservice extra Gold punten gekregen en mocht hem gaan omruilen, maar inmiddels in Noord Californië en geen zin om veel moeite te doen voor omruilen. En je weet ook niet wat je ervoor terug krijgt. Dus maar even zelf schoonmaakdoekjes erbij gepakt en ergste vuil eruit gehaald. Bij terugkomst ga ik nog wel even wat stampij maken. En; noted voor mezelf, volgende keer beter de auto checken op frisheid..
@kwarktaart , gek zeg, zeker omdat jij ook nog eens one-way hebt... Hertz kan het allemaal niet meer aan, heb ik zo het gevoel..
.. Agh, we hebben een SUV tegen midsize tarief en hij rijdt lekker. Thuis rijd ik een Kia Picanto uit 2007, dus op zich is alles een upgrade hier haha.
Hoe werkt dat nou ter plekke, dat jongleren met reserveringen en backup reserveringen? Ik heb voor volgende maand een categorie c reservering bij Hertz (Seattle), en heb Presidents Circle status, Gold Canopy op de reservering, the works. Wat ik eigenlijk wil meeneemen is een standard SUV (Jeep Grand Cherokee, zoiets). Voor de zekerheid heb ik ook een reservering bij Avis voor een standard SUV maar dat is $ 300,- duurder.
Wat doe ik nu als ik daar aankom? Eerst - zonder me te melden- een beetje rondneuzen in de Presidents Circle / 5* rijen bij Hertz of er wat staat van mijn gading (mag / kan dat?), of kan ik me beter eerst melden en dan kijken waar het proces me brengt en dan afbreken / weglopen wanneer er geen geschikte auto in zit. En kan ik beter eerst even bij Avis kijken wat er in het vat zit, en kan dat dan ook zonder me eerst te melden?
Kortom: wat is slim, hoe pak ik dit aan?
Wat doe ik nu als ik daar aankom? Eerst - zonder me te melden- een beetje rondneuzen in de Presidents Circle / 5* rijen bij Hertz of er wat staat van mijn gading (mag / kan dat?), of kan ik me beter eerst melden en dan kijken waar het proces me brengt en dan afbreken / weglopen wanneer er geen geschikte auto in zit. En kan ik beter eerst even bij Avis kijken wat er in het vat zit, en kan dat dan ook zonder me eerst te melden?
Kortom: wat is slim, hoe pak ik dit aan?
- dejong89
- Amerika-expert
Ik zou eerst naar Hertz gaan. Even rondsnuffelen in de aisles. Staat er niets tussen? Dan ga je naar Avis. Simple as that
Inderdaad.
Er zijn ook rijen vol met "reserved" erboven. Als er niets leuks in PC of 5 star staat kijk je of er bij Reserved iets staat wat je graag zou willen rijden. Vervolgens loop je het kantoortje binnen laat je je reservering zien en vraag je of je als PC member dit model kunt rijden. Vaak staan er bij reserved auto's waarvan de reservering al uren is verlopen, beetje vriendelijk doen aan de balie en dan krijg je zo'n auto mee.
Werkte prima op Las Vegas airport.
Er zijn ook rijen vol met "reserved" erboven. Als er niets leuks in PC of 5 star staat kijk je of er bij Reserved iets staat wat je graag zou willen rijden. Vervolgens loop je het kantoortje binnen laat je je reservering zien en vraag je of je als PC member dit model kunt rijden. Vaak staan er bij reserved auto's waarvan de reservering al uren is verlopen, beetje vriendelijk doen aan de balie en dan krijg je zo'n auto mee.
Werkte prima op Las Vegas airport.
In aanvulling op mijn post hierboven, hierbij onze ervaringen met 3x autohuur bij Hertz US tijdens onze vakantie. Ivm een bruiloft op Hawaii bestond onze vakantie deze keer uit 1 week Las Vegas, 1 week Hawaii en vervolgens terug naar Las Vegas en vanuit daar een korte roadtrip. Door alle tips in dit topic zijn mijn zoon en ik inmiddels Hertz PC en zijn alle boekingen gemaakt met de 51K en de 192021 codes.
Week 1 Las Vegas (geboekt minivan ivm 5 volwassenen en een hoop bagage).
Stond een wat afgetrapte Chrysler Pacifica klaar, in de PC en 5 star stond niets bijzonders voor 5 personen. Ik zag bij resererved een paar Chevy Traverse's staan, kantoortje binnengelopen en na een vriendelijk gesprek mochten we deze meenemen. Fijne auto!
Week 2 Hawaii (geboekt minivan ivm 5 volwassenen en een hoop bagage).
PC en 5 star compleet leeg op een paar kleine middenklasse auto's na. Bij reserved rijen met Escalades en Tahoe's dus opnieuw in het kantoortje hetzelfde geprobeerd maar deze keer ging de vlieger niet op helaas. Wel kregen we een splinternieuwe Chrysler Pacifica mee, wat een gave mpv is dit! Bomvol elektronica en tig handige opbergvakken, fijne auto! Na 3 dagen ging het motorlampje branden, Hertz assistance gebeld, die stuurden een takelwagen en een Uber die ons terug naar Hertz op het vliegveld bracht. Daar kregen we een nieuwe Chrysler Pacifica mee, helaas opnieuw geen dikke SUV.
Week 3 Las Vegas (zoon en ik beiden F klasse geboekt ivm 2 aparte trips elk met 2 volwassenen)
In "mijn vak" stond een nieuwe Dodge Charger waar ik al helemaal blij van werd echter zoonlief had een nieuwe Toyoto Tundra ontdekt in de PC rij. Dit is een mega pick-up truck, maatje Ram Van. Hij had een rondje parken geboekt en was helemaal blij met deze 4x4. Er stonden echter 2 Tundra's in de PC en ook mijn vrouw en ik vonden het toch wel gaaf om zo'n enorm ding te rijden dus uiteindelijk met beiden de parkeerplaats uitgereden. Na wat gesputter bij het poortje "dit is geen PC mijnheer, dit is een special upgrade" met als antwoord "leuk maar hij stond wel in PC" konden we samen vertrekken. Nog een paar stoere foto's gemaakt en toen op pad met de Tundra's.
Kortom, wij hebben 3 geweldige weken gehad met fijne auto's die we voor prima prijzen hebben kunnen huren. Iedereen enorm bedankt voor alle tips, we hebben er dankbaar gebruikt van gemaakt!
Week 1 Las Vegas (geboekt minivan ivm 5 volwassenen en een hoop bagage).
Stond een wat afgetrapte Chrysler Pacifica klaar, in de PC en 5 star stond niets bijzonders voor 5 personen. Ik zag bij resererved een paar Chevy Traverse's staan, kantoortje binnengelopen en na een vriendelijk gesprek mochten we deze meenemen. Fijne auto!
Week 2 Hawaii (geboekt minivan ivm 5 volwassenen en een hoop bagage).
PC en 5 star compleet leeg op een paar kleine middenklasse auto's na. Bij reserved rijen met Escalades en Tahoe's dus opnieuw in het kantoortje hetzelfde geprobeerd maar deze keer ging de vlieger niet op helaas. Wel kregen we een splinternieuwe Chrysler Pacifica mee, wat een gave mpv is dit! Bomvol elektronica en tig handige opbergvakken, fijne auto! Na 3 dagen ging het motorlampje branden, Hertz assistance gebeld, die stuurden een takelwagen en een Uber die ons terug naar Hertz op het vliegveld bracht. Daar kregen we een nieuwe Chrysler Pacifica mee, helaas opnieuw geen dikke SUV.
Week 3 Las Vegas (zoon en ik beiden F klasse geboekt ivm 2 aparte trips elk met 2 volwassenen)
In "mijn vak" stond een nieuwe Dodge Charger waar ik al helemaal blij van werd echter zoonlief had een nieuwe Toyoto Tundra ontdekt in de PC rij. Dit is een mega pick-up truck, maatje Ram Van. Hij had een rondje parken geboekt en was helemaal blij met deze 4x4. Er stonden echter 2 Tundra's in de PC en ook mijn vrouw en ik vonden het toch wel gaaf om zo'n enorm ding te rijden dus uiteindelijk met beiden de parkeerplaats uitgereden. Na wat gesputter bij het poortje "dit is geen PC mijnheer, dit is een special upgrade" met als antwoord "leuk maar hij stond wel in PC" konden we samen vertrekken. Nog een paar stoere foto's gemaakt en toen op pad met de Tundra's.
Kortom, wij hebben 3 geweldige weken gehad met fijne auto's die we voor prima prijzen hebben kunnen huren. Iedereen enorm bedankt voor alle tips, we hebben er dankbaar gebruikt van gemaakt!
- dejong89
- Amerika-expert
@cvr Leuk om je ervaringen te lezen! 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 3037 Weergaves
-
Laatste bericht door Robv85
-
- 24 Reacties