Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wachtrijen Schiphol / Privium

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door dejong89 »

Nou, net zoals vrijdag ging het ook nu redelijk soepel ( alleen handbagage) Ik kwam om 07:15 aan op plaza en zat om 07:45 aan de koffie. Ook dit keer geen controle op vertrektijd al was ik nu gewoon netjes op tijd met een vertrektijd van 10:15.
Ik had mij voorgenomen om weer via vertrekhal 3 naar binnen te gaan. Ik vlieg met KLM dus had eigenlijk via 2 gemoeten. Had her en der gelezen dat dit geen probleem zou zijn maar... Dat was het wel. De 1e poortjes na de bagageafgifte gaven een melding in de trend van : Verkeerde plek, ga naar de juiste. Het kan dus niet maar ben er toch doorheen gekomen omdat ik met iemand mee mocht lopen. Kortom, ga gewoon naar de juiste vertrekhal.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

Almere vak V schreef:
18 jul 2022, 11:15
Maar beter dit dan de mensen die zogenaamd in een rolstoel gaan zitten. Helemaal ronduit walgelijk...
Ik snap ook niet dat ze niet iets verzinnen om toch een soort van controle te hebben of mensen wel een legitieme reden hebben om assistentie aan te vragen. Tuurlijk is het lastig omdat er ook mensen met onzichtbare handicaps tussen zitten maar jeetje kunnen we nu echt niets verzinnen?
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Tja.. ik kan wel iets verzinnen: zorgen dat de maximale wachttijd voor security 30 minuten is, no matter what. En als dat dan 12 of 16-urige werkdagen betekent voor sommige security medewerkers, swa, gewoon goed betalen, dan zullen er genoeg medewerkers zijn die daar helemaal geen probleem mee hebben.

Er zijn zo enorm veel redenen waarom iemand echt onmogelijk uren in een rij kan staan zonder dat je dat aan iemand kunt zien of zou kunnen controleren. Wat dacht je van mensen met blaas- of darmproblemen die vaak echt geen 2 uur zonder toilet kunnen? Wat moeten die doen? Elke keer maar de rij uit en daarna weer achteraan sluiten? Dan komen ze er dus nooit. Of mensen met knie- of lage rugklachten die op zich prima kunnen functioneren, mits ze maar niet al te lang achter elkaar hoeven te staan. Voor dat soort mensen is een rij van vele uren een onmogelijke barriere.

De meeste rijen waar mensen met dit soort aandoeningen tegenaan lopen kunnen ze gewoon vermijden. Je gaat dan maar niet in die lange rij staan voor oliebollen op oudjaarsavond. Of je gaat maar niet in die ene attractie in dat pretpark. Maar de rij op Schiphol kun je niet zomaar vermijden als je moet reizen en er geen alternatief is.
Cobert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Cobert »

Het is nu ook in de media doorgedrongen:
Betreft wel een Premium artikel, dus niet voor iedereen volledig leesbaar.

“Kofferchaos als verdienmodel”

https://www.telegraaf.nl/financieel/154 ... e-omzeilen
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Susie
Amerika-newbie

Bericht door Susie »

Net onze details van meet and assist binnen gekregen….we moeten ons melden bij vertrekhal 2 deur E.
Is dat de deur waar iedereen naar binnen moet en moeten we dus rekening houden met een rij? Of is dit een aparte ingang?
Ben nogal onbekend op Schiphol :)
Grouchy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 100

Bericht door Grouchy »

Zijn de normale deuren waar iedereen in of uit kan. Vertrekhal 2 is zeg maar het KLM incheck gedeelte, Vertrek Departures 2 staat er aan de buitenkant met grote letters op. Aan de bovenkant van elke ingang/uitgang zitten trouwens grote gele stickers met 'E' en 'F' enzovoort. "E" is dach ik de linkerdeur, 'F' de centrale.
Binnenin de vertrekhal bij de deuren zijn er van die assistance palen.
Carolien123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Carolien123 »

Wij vertrekken op 6 september naar Philadelphia en ik maak me ondertussen steeds meer zorgen. De adviezen klinken allemaal mooi, weinig bagage meenemen, online inchecken, minimaal handbagage, niet te vroeg naar Schiphol.

Maar ik reis met mijn man en mijn rolstoel, dat zorgt altijd voor gedoe, je kunt niet online inchecken, ik heb meer bagage dan ik normaal zou meenemen en ook een behoorlijke hoeveelheid handbagage.

Het is voor mij niet duidelijk of ik bij de vertrekhal kan worden afgezet, ik heb een Gehandicapten Parkeerkaart. Ik mag begrijp ik 4 uur voor de vlucht in de rij gaan staan. De vraag is of er dan assistentie beschikbaar is. Ik moet via de incheck counter. En dan nog maar hopen dat ik op tijd bij de gate uitkom. Even een sprintje trekken zoals anderen kunnen, is geen optie. Normaal krijg ik het advies om een uur eerder aanwezig te zijn, hoe zit dat nu? Niet bepaald een rustige manier van vertrekken.

En op de terugweg, via Londen heb ik al helemaal geen zicht, maar dat zien we dan wel.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
DennisS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door DennisS »

Vandaag de meet & assist qua tijdstip moeten verzetten vanwege een geannuleerde vlucht en we nu 3 uur later vliegen. Was effe vang dat er dan misschien geen plek meer was (10 september) maar gelukkig direct een mail terug dat ze het hebben aangepast.

Heb in alle vorige amerikareizen nog nooit zoveel moeten regelen en in de gaten moeten houden als dit jaar…

Hoop dat nu alles rustig blijft maar hou mijn hart vast…
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Ik ben het even kwijt. Wij hebben een overnachting in Schiphol Hilton nacht van te voren. Moeten wij dan ook in de rij buiten aansluiten als die er is de volgende morgen?
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Susie
Amerika-newbie

Bericht door Susie »

Grouchy schreef:
20 jul 2022, 19:25
Zijn de normale deuren waar iedereen in of uit kan. Vertrekhal 2 is zeg maar het KLM incheck gedeelte, Vertrek Departures 2 staat er aan de buitenkant met grote letters op. Aan de bovenkant van elke ingang/uitgang zitten trouwens grote gele stickers met 'E' en 'F' enzovoort. "E" is dach ik de linkerdeur, 'F' de centrale.
Binnenin de vertrekhal bij de deuren zijn er van die assistance palen.
Dank voor de info. Dus toch gewoon in de rij. Maar op tijd weg gaan dan….Wel jammer, dacht met Meet and Assist de rijen te omzeilen.
mikekiwi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door mikekiwi »

Nee hoor, wij hebben geen rij hoeven nemen. Via Plaza met de roltrap naar boven en dan loop je zo naar de afspreekplek
Onze zomertrip '24 naar Hawaii: Eilandhoppen op Hawaii

Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

@Susie , zoals je hebt kunnen lezen van vele Meet &Assist gebruikers ben je in 20 minuten overal door ! Zij gebruiken een deur waar de normale wachtrij niet staat. In ons geval vorige maand was dat ook E (wij kregen toen kort voor vertrek een “deurwijziging” Van F naar E omdat Schiphol rijen gewijzigd had). Nu is E blijkbaar de standaard geworden want heb van meerdere collega’s en vrienden gehoord dat zij zich daar moeten melden. Geen zorgen maken om de normale wachtrijen zou ik zeggen en genieten van je reis !
Bravy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Bravy »

Wij vliegen vandaag om 11 uur naar Seattle. Om 6:40 uur stonden we in vertrekhal 3. Een uur later zaten we aan de koffie. Inchecken, security en paspoortcontrole in 1 uur. Zonder meet & assist, privium of wat dan ook.
Soms valt het mee... 😅
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: Alaska
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

ronenivonne schreef:
21 jul 2022, 07:02
Ik ben het even kwijt. Wij hebben een overnachting in Schiphol Hilton nacht van te voren. Moeten wij dan ook in de rij buiten aansluiten als die er is de volgende morgen?
Het Hilton ligt toch buiten Schiphol?, het maakt dan geen verschil of je van huis komt of uit het hotel. Hopen op een rustige dag zonder lange rijen.
Gast

Bericht door Gast »

Harry schreef:
21 jul 2022, 09:07
Het Hilton ligt toch buiten Schiphol?, het maakt dan geen verschil of je van huis komt of uit het hotel. Hopen op een rustige dag zonder lange rijen.
Klopt, ligt niet binnen Schiphol. Echter dan ben je al de auto (als je daar mee komt) kwijt en loop je op je gemak naar de hal. Als het dan al druk is moet je alsnog aanlsuiten. Groot voordeel is voor ons dat we zeker weten op Schiphol niet in files terecht komen, geen protesten tegen komen etc. Rustig al in het hotel en dan 's morgens aan de rij stres beginnen, echter ik lees steeds meer dat het meevalt.
Eighteen
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Eighteen »

Vandaag staat onze vlucht naar Portland, Oregon op de planning. Vanochtend bij P3 onze koffers ingeleverd en rond 8 uur bij Schiphol Plaza aangekomen. Al met al hebben we 2 uur in de rij gestaan voor de security en paspoortcontrole. Bij de paspoortcontrole hadden de self-service poortjes wat technische ongemakken. Het liep redelijk door en het viel ons ondanks de drukte mee. Nu lekker aan een kopje koffie en helemaal klaar voor onze reis naar de US!
ribruijn
Amerikafan

Bericht door ribruijn »

Oeps….. als je vandaag een overstap IN EUROPA hebt kunnen je koffers niet meer mee???? Wat een gezeik allemaal zeg.

Amsterdam Airport Schiphol – Due to a malfunction of the Airport Baggage System all customers with a transfer connection within Europe on 21 July 2022 can travel with hand luggage only. We apologise for the inconvenience.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Ik zie het inderdaad op de klm.com homepage staan, maar niet bij de feitelijke travel alerts waar het linkje naartoe wijst. Zou het tijdelijke paniek zijn geweest, het toch niet zo zijn en iemand vergeten zijn om de link weg te halen?
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

Eighteen schreef:
21 jul 2022, 10:25
Vandaag staat onze vlucht naar Portland, Oregon op de planning. Vanochtend bij P3 onze koffers ingeleverd en rond 8 uur bij Schiphol Plaza aangekomen. Al met al hebben we 2 uur in de rij gestaan voor de security en paspoortcontrole. Bij de paspoortcontrole hadden de self-service poortjes wat technische ongemakken. Het liep redelijk door en het viel ons ondanks de drukte mee. Nu lekker aan een kopje koffie en helemaal klaar voor onze reis naar de US!
Als je via P3 je bagage incheckt moet je dan nog in de gewone rij buiten staan aan de vertrekhal? Ik ben niet helemaal mee met alle 'soorten' rijen op Schiphol. Wij reizen pas 13 augustus maar de TUI incheckbalie aan P3 gaat maar open om 09u. Onze vlucht gaat om 12u. Ik dacht eerst 4 uur op voorhand aan te komen aan P3 en dan incheck op de luchthaven zelf te doen maar ik lees dat P3 een stuk vlotter gaat. Ben alleen wat bezorgd dat ik dan pas ten vroegste tegen 09:30 aan de vertrekhal ben en het mogelijks nipt wordt voor de vlucht van 12u. Als ik ook eerst de rij buiten door moet om dan nog eens een rij binnen aan paspoort/security door te moeten.
ribruijn
Amerikafan

Bericht door ribruijn »

roelb schreef:
21 jul 2022, 11:03
Ik zie het inderdaad op de klm.com homepage staan, maar niet bij de feitelijke travel alerts waar het linkje naartoe wijst. Zou het tijdelijke paniek zijn geweest, het toch niet zo zijn en iemand vergeten zijn om de link weg te halen?
Je zal maar via Londen naar USA vliegen…… Arme mensen. Als het waar is.

Wij vanmiddag met KLM met de late vlucht via Atlanta naar Charleston. Roadtrip naar Albuquerque. Zin in!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer