Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Anita74: rondreis LV-LA met 2 tieners.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Anita74
Amerikafan

Re: Reis Anita74: rondreis LV-LA met 2 tieners.

Bericht door Anita74 »

Ik ben nog even aan het puzzelen met de dagen in Zion en hoop dat jullie me nog wat advies kunnen geven :)
We vertrekken 's ochtends na het ontbijt vanuit Tropic/Bryce Canyon naar Springdale en willen onderweg de Canyon Overlook Trail doen.
Daarna naar Zion Park Motel en óf zwemmen óf nog met de shuttle het park in. We blijven hier 2 nachten en hebben dus 1 volle dag.
We zijn niet van die geoefende wandelaars maar willen uiteraard wel wat kleine trails lopen. Welke zouden jullie doen?
Zelf denk ik aan de volgende stops: Court of Patriarchs, Lower Emerald Pools, Weeping Rock.
Ook willen we een deel van The Narrows lopen. Maar is dit handig als we dit 's ochtends als eerste doen en daarna nog wat andere stops/trails doen?
Hoeveel tijd moeten we hiervoor uittrekken? Evt. nog een optie om dit de volgende dag te doen voordat we naar Las Vegas rijden.
Lees ook hele wisselende adviezen over welke schoenen te dragen. Wel of geen waterschoenen? Oude sneakers die we daarna weggooien?
Speciale schoenen huren is geen optie, kost $29 p.p. en we zijn met 5 dus dit wordt dan een duur geintje.
Kun je bij het visitor center wel losse stokken meenemen/huren of kan dit alleen in combinatie met schoenen?
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia / Westkust en Florida / Boston-New England 2022
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
dewilde
Amerika-newbie

Bericht door dewilde »

Om Monument Valley wat leuker te maken voor de kids kan zou ik een 4x4 tour doen. Email arnoldcrank@yahoo.com. Hij woont in Monument Valley en geeft tours voor $75pp voor twee uur en de kids mogen vast in de buggy rijden.

Also, boek Antelope Canyon zo vroeg mogelijk.
Bijlagen
20220722_064251.jpg
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

@dewilde mijn vraag gaat over Zion NP.
De rest van de route is helemaal compleet en al ingevuld :wink:
Florida 2014
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Als het warm is, en dat kan natuurlijk zomaar in Zion 8) zou ik, afhankelijk van het tijdstip van aankomst, die dag na de Canyon Overlook Trail niks meer doen en lekker afkoelen in het zwembad.
Maar ben je daar al om 14.00 uur bijvoorbeeld, dan zou ik misschien nog wel even het park in gaan. Bijvoorbeeld voor de Weeping Rock en/of Court of the Patriarch. Vooral die laatste is zo kort dat het eigenlijk geen wandeling mag heten.

De Narrow's doen wij 'altijd' met waterschoenen en zonder stokken. Dat vinden wij prima. Mijn ouders van 75 deden het met waterschoenen en Nordic walking sticks. Ging ook prima.
We lopen de riverside walk op onze slippers zodat we terug niet met natte schoenen hoeven te lopen maar ook niet hoeven te 'slepen' aan grote schoenen. Want als je die in je rugzak hebt en je valt per ongeluk in het water zijn ze alsnog nat :D
Als je dat 's morgens doet, kun je prima 's middags nog naar de Emerald Pools.

Check altijd even vooraf in/bij het Visitor Centre wat de verwachtingen zijn qua weer en of dit invloed heeft op de Narrow's. Want het kan zomaar zijn dat het in Zion prachtig weer is, maar dat het toch afgeraden wordt om de Narrows te lopen wegens slecht weer verderop.

Veel plezier!
dewilde
Amerika-newbie

Bericht door dewilde »

Anita74 schreef:
22 jul 2022, 16:04
@dewilde mijn vraag gaat over Zion NP.
De rest van de route is helemaal compleet en al ingevuld :wink:
Got it. Veel plezier!
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

@dewilde Thanks :)

@Tantelotje Een stok lijkt me toch wel een veilig idee, weet jij of je die ook los kunt huren? Las wel dat ze aan het begin van de Narrows ook wel mee te nemen zijn, maar vaak op zijn en dan heb je dus niks.
Jij zegt: slippers aan en waterschoenen mee voor de Narrows. Dan loop je dus de trail bij Emerald Pools op je slippers?
Florida 2014
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Hoop ‘t niet, want Emerald Pools op je slippers (zeker als je de hoogste pool meepakt) is een erg slecht idee :) . 70% is een eenvoudig pad, 30% wandelschoenen (evt sneakers) nodig…
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Die slippers lijken me niet handig voor andere wandelingen dan de Riverside Walk (of de Pa'rus Trail). Dus je moet dan wel iets anders meenemen. Of op natte schoenen lopen. Ik liep de Narrows op Teva sandalen, die zijn goed genoeg om ook andere, niet al te lastige wandelingen mee te lopen. En op natte schoenen lopen kan natuurlijk ook. Of doe de Narrows aan het eind van de dag. Dan heb je de koelere uren voor de andere wandelingen.

Stokken liggen vaak bij het begin van de Narrows, maar een garantie dat er een ligt heb je niet. Hebben jullie geen wandelstokken? Die zijn niet duur en kunnen ook bij andere wandelingen van pas komen.
Ik ben trouwens tijdens onze wandeling gevallen, ondanks (of dankzij) een stok. :wink: Zie hier ons verslag van die dag.

Marianne
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

Ik had al het vermoeden dat dit niet handig was op slippers :lol:
De Narrows aan het einde van de dag is dan misschien handiger, maar waarom doet iedereen (wat ik lees) dit dan eigenlijk aan het begin van de ochtend?
We hebben zelf geen wandelstokken, zijn niet zulke wandelaars en gaan alleen de kleine/makkelijke trails doen :wink:
@Martin & Marianne oeps dat was schrikken zeg :shock:
Florida 2014
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Bij de Decathlon koop je voor 8 euro heel aardige stokken van hun eigen merk, inschuifbaar dus makkelijk meenemen, en licht.

https://www.decathlon.nl/p/1-wandelstok ... hIEALw_wcB
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

@Pete.Z Bedankt voor de tip :thumbup:
Dit is inderdaad een hele goede optie! Licht en inschuifbaar, en niet duur :wink:
Florida 2014
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Anita74 schreef:
23 jul 2022, 13:43
@Tantelotje Een stok lijkt me toch wel een veilig idee, weet jij of je die ook los kunt huren? Las wel dat ze aan het begin van de Narrows ook wel mee te nemen zijn, maar vaak op zijn en dan heb je dus niks.
Jij zegt: slippers aan en waterschoenen mee voor de Narrows. Dan loop je dus de trail bij Emerald Pools op je slippers?
Nee, voor de emerald Pools zou ik zeker iets anders meenemen dan slippers! Mijn opmerking m.b.t. de slippers ging inderdaad alleen over de riverside walk. Wij hebben Narrows een keer wat meer later op de dag gedaan, dus tussendoor even naar t hotel, en twee keer als enige op een dag. Dus dat scheelt.

En het idee can de Decathlon stokken is een goeie, zeker als je graag met stokken wilt lopen. Kun je daar gelijk voor 8 euro waterschoenen kopen :D
mikekiwi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door mikekiwi »

Weeping Rock is dicht ivm rockfall. Wij hebben Narrows gedaan op oude wandel- en sportschoenen en die daarna weggegooid. Ging prima.
we hadden voor $22 wandelstokken (set van 2) gehaald bij de Walmart en dat werkte prima. Stokken zijn ons inziens essentieel. Alle mensen die wij kopje onder hebben zien gaan hadden geen stok bij zich. Geen garantie uiteraard, maar toch.
Emerald pools (Lower en Middle hebben wij gedaan) doe je op goede (wandel) schoenen idd
Onze zomertrip '24 naar Hawaii: Eilandhoppen op Hawaii

Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

Had inderdaad gezien dat Weeping Rock op dit moment dicht is, maar we gaan pas over 1,5 week. Kijk tzt wel hoe de stand van zaken dan is.
Narrows aan het begin of einde van de dag maakt niet uit?

We gaan zeker die stokken van Decathlon halen. Dan hoeven we dat niet meer te regelen en ze zijn super lichtgewicht.
En waterschoenen hebben we al :wink:

@mikekiwi Zag op jullie blog dat jullie ook de Grotto Trail hebben gedaan. Ook de moeite waard?
Geniet nog van jullie vakantie, mooie reis maken jullie!
Florida 2014
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De Grotto trail is geen doel op zich.
Bij de Emerald Pools is het mooi om tot aan de Upper te gaan. Op de terugweg kun je de Kayenta Trail nemen.
Vanaf de Kayenta Trail kun je de Grotto Trail naar de Lodge nemen.

Marianne
mikekiwi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door mikekiwi »

Grotto is idd 20 min lopen van de ene naar de andere stop, niet de moeite waard als aparte wandeling idd

Wheeping Rock isnog wel een tijdje dicht naar ik heb begrepen.

En thanks, we genieten volop.
Onze zomertrip '24 naar Hawaii: Eilandhoppen op Hawaii

Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Anita74
Amerikafan

Bericht door Anita74 »

Ik heb het kaartje er even bijgenomen en snap nu hoe het zit met de Grotto :thumbup:

Snap alleen niet zo goed hoe ik het aantal km's moet zien van de Emerald Pools.
Moet ik de lower, middle en upper bij elkaar optellen? Want dan is dit dus een flinke trip/klim.
Misschien maar gewoon kijken hoe ver we komen :lol:
Florida 2014
Las Vegas en LA 2019
Westkust en Hawaii 2023
NY en Washington 2024
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Vorige maand Grotto, Kayenta, lower, upper Pool gelopen in ca 1,5-2 uur. Ook nog onderweg broodjes gegeten. Tip: van Lower Pool terug naar de Lodge zijn er 2 varianten naar beneden. Wij namen de “hoge” variant (meest rechts) waar beduidend minder mensen liepen dan op het andere pad… en ik zou dus vanaf de Lodge juist starten met Grotto en Kayenta eerst, anders heb je de saaie 20 minuten Grotto aan het einde….
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik weet niet wat je veel vindt? Het zal iets van 4 km zijn. Maar het is afhankelijk van welke route je precies neemt. Je kunt altijd besluiten om te keren.
paulr schreef:
25 jul 2022, 19:43
zou dus vanaf de Lodge juist starten met Grotto en Kayenta eerst, anders heb je de saaie 20 minuten Grotto aan het einde….

Je kunt natuurlijk ook daar op de shuttlebus stappen, zeker al je dit aan het eind van je dag Zion doet en je niet meer bij de Lodge wilt stoppen.
Ik zou de route ook al laten hangen van het tijdstip waarop je gaat. 's Morgensvroeg is he minder druk en minder heet. Dan zou je het beste met het drukste deel kunnen beginnen. De Kayenta trail is rustiger, dus die kun je dan wat later doen zonder dat het heel erg druk is.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer