Weet je meteen hoe duur NY is...Timothy555 schreef: ↑25 jul 2022, 11:10Viel me zelfs op dat het, specifiek op gebied van 'supermarkt', goedkoper is in Las Vegas, zelfs op de Strip

Weet je meteen hoe duur NY is...Timothy555 schreef: ↑25 jul 2022, 11:10Viel me zelfs op dat het, specifiek op gebied van 'supermarkt', goedkoper is in Las Vegas, zelfs op de Strip
Ja, is dan flink gezakt! In april betaalde ik overal ruim in de 4 dollar.
Reken maar eens uit wat dat contante geld je kost.dennis118 schreef: Wat ook scheelt is als je contant betaald ipv met je cc. Dit scheelde gemiddeld toch zo'n 10 cent per Gallon.
Je kunt bij Costco (en Sam's Club) alleen tanken als je membership hebt, dat is je probleem denk ik, niet zozeer hoe je betaalt.
Ik gebruik al jaren een revolut kaart. Sinds een tijd het premium pakket. Hiermee wissel ik gratis naar vreemde valuta tegen de dan geldende koersen heb geen kosten met pin transacties. Pinnen bij een ATM kan zonder kosten tot 800 euro per maand. Hier heb ik alleen de kosten van de bank waar ik pin. Wij deden dit bij de Bank of America die rekende 2,50 geloof ik. Mijn vrouw heeft de zelfde kaart. Ik ben het met je eens dat als je het via de manier doet zoals je hierboven beschrijft, je snel duurder bent. In ons geval loonde het dus wel om contant te betalen en waren we, daar we de kosten die je beschrijft niet hadden, goedkoper uit dan betalen met een cc.roelb schreef: ↑26 jul 2022, 10:30Reken maar eens uit wat dat contante geld je kost.dennis118 schreef: Wat ook scheelt is als je contant betaald ipv met je cc. Dit scheelde gemiddeld toch zo'n 10 cent per Gallon.
Stel: je haalt $500 uit een geldautomaat. Laagste gasttarief is over het algemeen $5. Je Nederlandse bank rekent ook nog een keer kosten, ING en ABN beide EUR 3,50. Voor het gemak zetten we de koers even 1:1. Dan betaal je dus $8,50 kosten om $500 aan contanten te verkrijgen. Dat is 1,7%.
Vervolgens geef je dat geld uit bij een pomp. Als je $5/gallon moet betalen betaal je dus eigenlijk $5.085 per gallon. Zou je met je nederlandse bankpas betalen dan betaal je, tegen dezelfde wisselkoers, $5,10. Het verschil is uiteindelijk maar 1,5ct/gallon en op een gemiddelde tank van 12 tot 17gallons dus verwaarloosbaar.
Haal je minder dan $500 uit zo'n ATM? Dan wordt het verschil is snel hoger dan die $0,10 en ben je contant dus duurder uit.
Ah ok, dat wist ik niet. We wilde er een keer gaan tanken, maar zag dat je alleen aan de pomp kon betalen, dus niet eens geprobeerd en doorgereden.
Ik denk dat het duurder worden van hotels/motels vooral ook in de, altijd al, duurdere regio's speelt en het lijkt alsof de prijzen daar nog iets harder gestegen zijn.hemmie schreef: ↑28 jul 2022, 14:38Dw prijzen in de supermarkten en restaurants zijn inderdaad flink gestegen het afgelopen jaar, maar volgens mij is dat in NL niet anders, dus ik neem aan dat dat geen verrassing is als je als toerist uit NL komt.
Ik vind persoonlijk de prijzen voor hotels wel flink gestegen, maar dat kan ook samenhangen met het feit dat we toevallig in duurdere regio"s reisden, en wij zijn sowieso altijd wat beperkter in keus ondat we een 5-persoonskamer nodig hebben.